MTB marathon Amerongseberg 18 september 2021

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
Gebruikersavatar
Noin
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 519
Lid geworden op: zo 12 november 2006, 13:49

Rayb81 schreef: za 4 september 2021, 22:52 Misschien een stomme vraag, maar is het toegestaan om deel te nemen op een fiets met krom stuur, lees: crossfiets?

In de 2018 editie ben ik iemand tegen gekomen tijdens de marathon op een gravelracer.
Ik weet dat dit bij niet iedere wedstrijd toegestaan is, het lijkt mij ook logisch dat alleen MTB's toegestaan zijn.
Aldus het Regelement:
Deelname met een Mountainbike, Cyclocross (cx) Gravelracer of beachracer is toegestaan, mits voorzien van mechanische of hydraulische schijfremmen. Alle andere fietsen alsmede triathlon en tijdritsturen zijn niet toegestaan.
Gebruikersavatar
rcdol
All rounder
All rounder
Berichten: 80
Lid geworden op: ma 18 januari 2021, 21:36
Mijn mountainbike: Zure kruimeltaart

Rayb81 schreef: za 4 september 2021, 22:52 Misschien een stomme vraag, maar is het toegestaan om deel te nemen op een fiets met krom stuur, lees: crossfiets?

In de 2018 editie ben ik iemand tegen gekomen tijdens de marathon op een gravelracer.
Ik weet dat dit bij niet iedere wedstrijd toegestaan is, het lijkt mij ook logisch dat alleen MTB's toegestaan zijn.
Van de site:
Deelname met een Mountainbike, Cyclocross (cx) Gravelracer of beachracer is toegestaan, mits voorzien van mechanische of hydraulische schijfremmen. Alle andere fietsen alsmede triathlon en tijdritsturen zijn niet toegestaan.
Rutger S
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 716
Lid geworden op: di 20 juni 2017, 12:12

Nog tm dinsdag kan je inschrijven!

Wil je nog meedoen schrijf dan snel in, Er zijn nog minder dan 50 plekken beschikbaar
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5749
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Je zult maar een MTB met velgremmen hebben..............
Deelname met een Mountainbike, Cyclocross (cx) Gravelracer of beachracer is toegestaan, mits voorzien van mechanische of hydraulische schijfremmen. Alle andere fietsen alsmede triathlon en tijdritsturen zijn niet toegestaan
Trouwens denk ik eerlijk gezegd dat beetje vering voor toch wel een heel stuk relaxter zat zijn op enkele wortelpassages, vermoed ook 98% MTB aan de start zal staan.
Rutger S schreef: zo 5 september 2021, 12:36Nog tm dinsdag kan je inschrijven!
Wil je nog meedoen schrijf dan snel in, Er zijn nog minder dan 50 plekken beschikbaar
Top, dat het op voorhand een succes gaat worden. :-q
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Rutger S
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 716
Lid geworden op: di 20 juni 2017, 12:12

Fred (mtb-sport) schreef: ma 6 september 2021, 08:23 Je zult maar een MTB met velgremmen hebben..............
Deelname met een Mountainbike, Cyclocross (cx) Gravelracer of beachracer is toegestaan, mits voorzien van mechanische of hydraulische schijfremmen. Alle andere fietsen alsmede triathlon en tijdritsturen zijn niet toegestaan
Trouwens denk ik eerlijk gezegd dat beetje vering voor toch wel een heel stuk relaxter zat zijn op enkele wortelpassages, vermoed ook 98% MTB aan de start zal staan.
Rutger S schreef: zo 5 september 2021, 12:36Nog tm dinsdag kan je inschrijven!
Wil je nog meedoen schrijf dan snel in, Er zijn nog minder dan 50 plekken beschikbaar
Top, dat het op voorhand een succes gaat worden. :-q

Goede reden om een nieuwe fiets te kopen.
Gebruikersavatar
Canard
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 267
Lid geworden op: ma 3 juni 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Merida Big Nine XT Edition (2019)
Contacteer:

Betekent dit dat de mtb route Amerongen (deels?) afgesloten wordt voor recreatief gebruik?
Rutger S
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 716
Lid geworden op: di 20 juni 2017, 12:12

Canard schreef: ma 6 september 2021, 19:34 Betekent dit dat de mtb route Amerongen (deels?) afgesloten wordt voor recreatief gebruik?
Klopt delen zijn tussen 10.00uur en -15.00u niet toegankelijk.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10819
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Fred (mtb-sport) schreef: ma 6 september 2021, 08:23 Je zult maar een MTB met velgremmen hebben..............
Afbeelding

Dan mag je mooi niet meedoen
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3266
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Aan zijn rechterarm zie je de reden hiervoor. :D
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10819
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Ik gaf hem schouderduw toen ik hem voorbij knalde. Hij kon zijn evenwicht niet houden
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3266
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

:D
bongo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 451
Lid geworden op: ma 30 juli 2012, 10:33

En lief, die (verboden) snoepjesarmband aan zn pols :-q
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5749
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Allemaal lachen om GJT, maar die kwam/zag/overwon destijds op een geweldige manier bij de Kellerwald marathon. OK was wel snelwegmarathon, maar toch. Denk met die vorm destijds had hij ook hoge ogen gegooid op Amerongen.
Maar goed, de v-brakes etc is "not done" meer.
Enne, de voorpret is in ieder geval begonnen. Hoewel ik zelf niet rij, ook erg blij dat het de 18e door mag gaan. :-q
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Weet iemand hoe je nog aan een startplek kunt komen nu de voorinschrijving gesloten is? Ik kon niet door andere plannen, maar die zijn gecancelled ivm corona, en nu zijn natuurlijk de plekjes hier op :-{
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6085
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

I_do schreef: vr 10 september 2021, 09:31 Weet iemand hoe je nog aan een startplek kunt komen nu de voorinschrijving gesloten is? Ik kon niet door andere plannen, maar die zijn gecancelled ivm corona, en nu zijn natuurlijk de plekjes hier op :-{
Ik zag bij de MTBUH pagina een reactie van Robbert den Hartog die een kaartje over heeft
www.facebook.com/MTBUtrechtseheuvelrug/ ... 6393835819
Plaats reactie