MTB marathon Amerongseberg 18 september 2021

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
Bike-chica
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 378
Lid geworden op: zo 23 juli 2006, 13:41
Mijn mountainbike: Scott Spark RC 910
Contacteer:

Ik kom net van de trail af. In mijn tweede rondje moest ik op een afdaling op een singletrack vol in de ankers. Twee heren meenden het parcours van zaterdag al te moeten verkennen. Tegengestelde richting dus. Ik heb ze hier op aangesproken, maar het kwartje viel niet. :cry:
Deze mannen hoeven wat mij betreft niet mee te doen zaterdag #hoeverpestikdesport
Vraag mij niet: 'Man er uit of Scott er uit?' :lol: :bier:

https://www.gofundme.com/f/mountainbike-nl
Gebruikersavatar
Roderbike
All rounder
All rounder
Berichten: 145
Lid geworden op: zo 15 december 2013, 16:26
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel / Cube Reaction GTC SL 29"
Contacteer:

Ik ben ingeschreven voor de 60km maar ik heb desondanks voor een aantal clubgenoten interesse om startnummers over te nemen in het geval mensen die graag kwijt willen.

2 x 60km en 1x 90km. Ik hoor het graag als iemand wat kwijt wil :bier:
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Ik krijg net de vraag of de nummers zaterdag live te tracken zijn, weet iemand dat?
Rutger S
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 716
Lid geworden op: di 20 juni 2017, 12:12

Live tracking en uitslag voor as zaterdag via

https://www.athlinks.com/event/358493/r ... 88/Results

Helaas elk jaar mensen die alvast gaan voorrijden, Overigens wordt er rond het evenement extra gecontroleerd op enkele plekken.

Verkennen kan alleen van 9u tot 10 uur. Op zaterdag!
Let wel dat dan de mtb route nog niet is afgesloten op de gevaarlijke punten. Het is altijd aante raden de afdalingen die niet tot de mtb route behoren te verkennen. Er liggen hier en daar wat regengeulen en een enkele kruising met een paardepad is tricky op hoge snelheid (afdaling na de parkeerplaats bergweg bv)

Ook staan de deelnemerslijsten Online
https://mtb-marathon-amerongen.nl/site/ ... rslijsten/
Laatst gewijzigd door Rutger S op di 14 september 2021, 15:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Rutger S
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 716
Lid geworden op: di 20 juni 2017, 12:12

I_do schreef: di 14 september 2021, 14:07 Ik krijg net de vraag of de nummers zaterdag live te tracken zijn, weet iemand dat?
😁 Je was echt net te vroeg
https://www.athlinks.com/event/358493/r ... 88/Results
Dus
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Rutger S schreef: di 14 september 2021, 14:10 Live tracking en uitslag voor as zaterdag via

https://www.athlinks.com/event/358493/r ... 88/Results

Helaas elk jaar mensen die alvast gaan voorrijden, Overigens wordt er rond het evenement extra gecontroleerd op enkele plekken.

Verkennen kan alleen van 9u tot 10 uur. Op zaterdag!
Let wel dat dan de mtb route nog niet is afgesloten op de gevaarlijke punten. Het is altijd aante raden de afdalingen die niet tot de mtb route behoren te verkennen. Er liggen hier en daar wat regengeulen en een enkele kruising met een paardepad is tricky op hoge snelheid (afdaling na de parkeerplaats bergweg bv)

Ook staan de deelnemerslijsten Online
https://mtb-marathon-amerongen.nl/site/ ... rslijsten/
In de categorie domme vragen: hoe verken ik in een uur tijd 18km verspreid liggende stukken die ik niet ken, waarbij ik niet weet waar de afdalingen liggen, en terwijl ik 90 km fietsen al best ver vind?
Marke
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1124
Lid geworden op: di 1 september 2009, 20:38

Niet :) Of eerder opstaan, of wat rustiger aan doen de eerste ronde.

Maar ik neem aan dat de ronde al uitgepijld is, en aangezien je ook niet af mag steken om binnendoor een ander stuk van de ronde te verkennen zul je eigenlijk gewoon de route af moeten gaan.
Gebruikersavatar
Daantje050
All rounder
All rounder
Berichten: 52
Lid geworden op: do 4 juni 2020, 21:53
Mijn mountainbike: Canyon AL SL 7.0

Bike-chica schreef: di 14 september 2021, 13:32 Ik kom net van de trail af. In mijn tweede rondje moest ik op een afdaling op een singletrack vol in de ankers. Twee heren meenden het parcours van zaterdag al te moeten verkennen. Tegengestelde richting dus. Ik heb ze hier op aangesproken, maar het kwartje viel niet. :cry:
Deze mannen hoeven wat mij betreft niet mee te doen zaterdag #hoeverpestikdesport
Pen en papier mee zeker om alles op te schrijven. Zie trouwens dat Groningen aanwezig is met 3 deelnemers!! nice!!
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5749
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

I_do schreef: di 14 september 2021, 15:31In de categorie domme vragen: hoe verken ik in een uur tijd 18km verspreid liggende stukken die ik niet ken, waarbij ik niet weet waar de afdalingen liggen, en terwijl ik 90 km fietsen al best ver vind?
Gewoon niet, heel simpel. :D
Dacht je dat ik vroeger ooit marathons van 100 tot 200 km van te voren ging verkennen?
Je kan hooguit even lekker losrijden, misschien de eerste paar km. Voor de rest is het een leuk avontuur :winkie:
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Fred (mtb-sport) schreef: di 14 september 2021, 17:48
I_do schreef: di 14 september 2021, 15:31In de categorie domme vragen: hoe verken ik in een uur tijd 18km verspreid liggende stukken die ik niet ken, waarbij ik niet weet waar de afdalingen liggen, en terwijl ik 90 km fietsen al best ver vind?
Gewoon niet, heel simpel. :D
Dacht je dat ik vroeger ooit marathons van 100 tot 200 km van te voren ging verkennen?
Je kan hooguit even lekker losrijden, misschien de eerste paar km. Voor de rest is het een leuk avontuur :winkie:
Nee dit leek mij ook. een uur verkennen als ik nog 4 en half uur moet fietsen? Verwacht nou ook niet echt heftige afdalingen die ik net ken. Heb er wel zin in!
Rutger S
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 716
Lid geworden op: di 20 juni 2017, 12:12

Je moet helemaal niks. Ik geef alleen aan dat de ENIGE mogelijkheid om de route te verkennen tussen 9 en 10 is op zaterdag 18.. anders is het illegaal.(zie reactie van bike chica) De route in google maps is makkelijk te navigeren, ken je het niet en wil je wel wat verkennen zul je wat meer moeite moeten doen inde voorbereiding.. of je volgt gewoon de bordjes na het startschot. De route is overal af te snijden en in tekorten via de gewone fietspaden. En ook over de brandweg vanaf P bergweg richting start is gewoon te rijden die dag. Ik dacht dat van de ene uithoek naar de ander uithoek vh parcours iets van 5 km fietsen is dus de ronde is heel compact. De meeste rijden even warm op de startklim en de brandwegen van en naar de eenzame eik.

Succes

Ps laatste doorkomst tijd om de 3e ronde te mogen rijden is 13.30. tijdlimiet is dus ca 3.30u voor de eerste ca 64 km op de 96 km. Ervaring leert dat een hoop er sowieso mee stoppen na 2 rondes
Totaal 768 inschrijvingen. Waaronder 50 vrouwen (13 op de 90 en 37 op de 60km, vorige editie was dit een stuk meer)
Oudste deelnmer 72 (90km), jongste 15 , gem 41
bijkerk0318
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 329
Lid geworden op: wo 7 augustus 2019, 11:09
Mijn mountainbike: Trek x caliber 8 2018

Kan je bij de start/finish en of bevoorrading een tas met je eigen bidons neerleggen? Of ergens anders?
Robi-One
All rounder
All rounder
Berichten: 97
Lid geworden op: za 3 augustus 2019, 07:39

Het zal voor mij de eerste keer worden dat ik aan zoiets me doe. Hoe lang zou ik het beste van te voren aanwezig kunnen zijn op de parkeerplaats?
PS Ik hoef niet van voren te starten 😁
Vulpes
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 194
Lid geworden op: vr 13 maart 2020, 17:33

Het nummer lag op me te wachten bij thuiskomst van vakantie, de ‘vlag’ snap ik, maar het andere nummer moet die op je stuur?
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Rutger S schreef: di 14 september 2021, 19:07 Je moet helemaal niks. Ik geef alleen aan dat de ENIGE mogelijkheid om de route te verkennen tussen 9 en 10 is op zaterdag 18.. anders is het illegaal.(zie reactie van bike chica) De route in google maps is makkelijk te navigeren, ken je het niet en wil je wel wat verkennen zul je wat meer moeite moeten doen inde voorbereiding.. of je volgt gewoon de bordjes na het startschot. De route is overal af te snijden en in tekorten via de gewone fietspaden. En ook over de brandweg vanaf P bergweg richting start is gewoon te rijden die dag. Ik dacht dat van de ene uithoek naar de ander uithoek vh parcours iets van 5 km fietsen is dus de ronde is heel compact. De meeste rijden even warm op de startklim en de brandwegen van en naar de eenzame eik.

Succes

Ps laatste doorkomst tijd om de 3e ronde te mogen rijden is 13.30. tijdlimiet is dus ca 3.30u voor de eerste ca 64 km op de 96 km. Ervaring leert dat een hoop er sowieso mee stoppen na 2 rondes
Totaal 768 inschrijvingen. Waaronder 50 vrouwen (13 op de 90 en 37 op de 60km, vorige editie was dit een stuk meer)
Oudste deelnmer 72 (90km), jongste 15 , gem 41
Je moet niets, maar je zegt zelf wel dat het verstandig is de afdalingen te verkennen toch? Dat leek mij zowel praktisch onhandig als gezien de aard van de paden niet heel belangrijk.

die tijdslimiet lijkt mij op zich niet eens super royaal. Dan moet je toch 18 gemiddeld rijden. Dit is op de singletracks wel aardig tempo voor 90km, maar je hebt natuurlijk meer brede paden waar je makkelijker wat harder gaat. Maar hartslag en tempo in de gaten houden om te zien of het krap wordt of niet (dat weet ik nu dus niet). En als ik het goed begrijp kan ik er van uit gaan dat het laatste rondje wat eenzaam zou kunnen worden, veel afvallers, en veel snellere mannen en vrouwen :bier: .

En het lijkt me op gegeven moment lastig dat de snelle rijders van de 60km voorbij komen en dan de langzamere 90 km rijders voorbij moeten. Daar maar beetje ruimte voor maken (zal mogelijk ook niet altijd subtiel gaan).
Plaats reactie