4-9-2021 De veldslag om Norg

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
Gebruikersavatar
D-man
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 667
Lid geworden op: do 22 januari 2015, 20:34
Mijn mountainbike: S-works Epic

Veldwachter schreef: wo 17 maart 2021, 13:17
D-man schreef: wo 17 maart 2021, 13:06

Ik wou graag snel omdat ik top 50 finishen als doel heb :roll:
Nou vooruit, dan heb jij toestemming en zal ik het niet langer grappig vinden! :winkie:
Snap precies wat je bedoel hoor :winkie:
paar jaar terug eerste wave na de wedstrijd gestart.... haalde meer dan de helft van de wedstrijdrenners in terwijl ik mijzelf toen echt niet snel genoeg vond voor de wedstrijd... wedstrijdrenners die er 5 uur over doen.. tsja... snap precies wat je bedoelt zegmaar :-q
Ik ben mij er eentje...
Veldwachter
All rounder
All rounder
Berichten: 55
Lid geworden op: wo 30 december 2020, 09:46

D-man schreef: wo 17 maart 2021, 14:32
Veldwachter schreef: wo 17 maart 2021, 13:17

Nou vooruit, dan heb jij toestemming en zal ik het niet langer grappig vinden! :winkie:
Snap precies wat je bedoel hoor :winkie:
paar jaar terug eerste wave na de wedstrijd gestart.... haalde meer dan de helft van de wedstrijdrenners in terwijl ik mijzelf toen echt niet snel genoeg vond voor de wedstrijd... wedstrijdrenners die er 5 uur over doen.. tsja... snap precies wat je bedoelt zegmaar :-q
Ja precies. Als je dan toch vooraan wilt starten moet je wel leveren! Indeling op basis van verwachte eindtijd is dan wel handig :)
Gebruikersavatar
D-man
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 667
Lid geworden op: do 22 januari 2015, 20:34
Mijn mountainbike: S-works Epic

Veldwachter schreef: wo 17 maart 2021, 16:35
D-man schreef: wo 17 maart 2021, 14:32

Snap precies wat je bedoel hoor :winkie:
paar jaar terug eerste wave na de wedstrijd gestart.... haalde meer dan de helft van de wedstrijdrenners in terwijl ik mijzelf toen echt niet snel genoeg vond voor de wedstrijd... wedstrijdrenners die er 5 uur over doen.. tsja... snap precies wat je bedoelt zegmaar :-q
Ja precies. Als je dan toch vooraan wilt starten moet je wel leveren! Indeling op basis van verwachte eindtijd is dan wel handig :)
Dat dus... maargoed tis wat t is... ik mag nu ergens rond plek 875 starten zoals het leek... mehh... maar zien wat er te fixen is
Ik ben mij er eentje...
Veldwachter
All rounder
All rounder
Berichten: 55
Lid geworden op: wo 30 december 2020, 09:46

Dan heb je een stevige uitdaging te pakken om nog top50 te rijden. Dat betekent dat je 825 plekken vooruit moet gaan. Verspreid over de 80 km is dat ruim 10 per kilometer. Met andere woorden, grofweg elke 100 meter moet je min. één persoon inhalen. Zet hem op! Wellicht doe je de 100, dan heb je iets meer tijd :)

Je rijdt neem ik aan tubeless, want ik heb het vermoeden dat je veel aan de zijkant door het gras zult rijden :bier:
Gebruikersavatar
D-man
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 667
Lid geworden op: do 22 januari 2015, 20:34
Mijn mountainbike: S-works Epic

Veldwachter schreef: wo 17 maart 2021, 17:17 Dan heb je een stevige uitdaging te pakken om nog top50 te rijden. Dat betekent dat je 825 plekken vooruit moet gaan. Verspreid over de 80 km is dat ruim 10 per kilometer. Met andere woorden, grofweg elke 100 meter moet je min. één persoon inhalen. Zet hem op! Wellicht doe je de 100, dan heb je iets meer tijd :)

Je rijdt neem ik aan tubeless, want ik heb het vermoeden dat je veel aan de zijkant door het gras zult rijden :bier:
Haha top 50 gaat nimmer lukken vanaf die plek :lol: vandaar zoek ik ook nog een startbewijs voor de wedstrijd :-)
Natuurlijk rijd ik de 100 haha! zeker ook tubeless en met helium in de banden ;-)
Ik ben mij er eentje...
Gebruikersavatar
Erwin.vL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 318
Lid geworden op: di 22 december 2020, 21:37
Mijn mountainbike: Cotic Solaris Max

Totaal 3265 inschrijvingen... Bijna dubbele van wat in eerste instantie gepland was.
Real men think straight and flat are boring :-D
Lefty29
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 880
Lid geworden op: za 26 november 2011, 12:40

Erwin.vL schreef: wo 17 maart 2021, 20:17 Totaal 3265 inschrijvingen... Bijna dubbele van wat in eerste instantie gepland was.
Dat is niet verrassend natuurlijk :-D . Het is zo’n beetje de eerste wedstrijd waarvan je serieus kunt verwachten dat die doorgaat na 1,5 jaar :-q
Olieboer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: zo 3 november 2019, 20:50

Herrick schreef: di 16 maart 2021, 23:06 Pfff. Al 2600 inschrijvingen. Ik ben blij dat ik mij heb ingeschreven voor de wedstrijdwave (19.55u). Geen podiumambitie, maar wel zin om zo hard mogelijk over het parkoers te gaan.
Ik heb getwijfeld, maar ik heb nog nooit een wedstrijd gereden en heb dus geen flauw idee wat ik daar zou kunnen bereiken. Ik heb me maar voor de toertocht ingeschreven om wedstrijdrenners niet in de weg te zitten. Het lastige is dat de toertocht een hele andere benadering is, het veel en snel willen inhalen wordt dan niet altijd gewaardeerd. En er kunnen flinke opstoppingen ontstaan bij klimmetjes/technische stukken of bij hekjes oid. Overigens heb ik Bartje 200 gemiddeld 20,6km/uur gereden, dus dat lijkt nog niet direct wedstrijdwaardin :wink:
Geen gezeik, mountainbike!
jsj
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 197
Lid geworden op: zo 6 januari 2019, 13:13

D-man schreef: wo 17 maart 2021, 14:32
Veldwachter schreef: wo 17 maart 2021, 13:17

Nou vooruit, dan heb jij toestemming en zal ik het niet langer grappig vinden! :winkie:
Snap precies wat je bedoel hoor :winkie:
paar jaar terug eerste wave na de wedstrijd gestart.... haalde meer dan de helft van de wedstrijdrenners in terwijl ik mijzelf toen echt niet snel genoeg vond voor de wedstrijd... wedstrijdrenners die er 5 uur over doen.. tsja... snap precies wat je bedoelt zegmaar :-q
Wedstijdrijders die er 5 uur over doen ? :lol:

Dat is toeren, lekker met je maten ouwehoeren en relaxed stoppen om te eten tempo..

Beetje wat ik doe zeg maar :-)
Lefty29
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 880
Lid geworden op: za 26 november 2011, 12:40

jsj schreef: do 18 maart 2021, 20:33
D-man schreef: wo 17 maart 2021, 14:32

Snap precies wat je bedoel hoor :winkie:
paar jaar terug eerste wave na de wedstrijd gestart.... haalde meer dan de helft van de wedstrijdrenners in terwijl ik mijzelf toen echt niet snel genoeg vond voor de wedstrijd... wedstrijdrenners die er 5 uur over doen.. tsja... snap precies wat je bedoelt zegmaar :-q
Wedstijdrijders die er 5 uur over doen ? :lol:

Dat is toeren, lekker met je maten ouwehoeren en relaxed stoppen om te eten tempo..

Beetje wat ik doe zeg maar :-)
Precies :-D Ik heb hem 1x in 2018 gereden (wedstrijd, voorin startvak) en eerste 20km afgelegd met ~35km/u gemiddeld. Ik had eerder een beeld van een strandrace dan van een MTB wedstrijd, maar vond het echt heel gaaf. Wel lijkt het parcours dit jaar wel anders te worden.
LexdeV
All rounder
All rounder
Berichten: 126
Lid geworden op: zo 3 januari 2010, 14:06

Lefty29 schreef: vr 19 maart 2021, 07:42
jsj schreef: do 18 maart 2021, 20:33

Wedstijdrijders die er 5 uur over doen ? :lol:

Dat is toeren, lekker met je maten ouwehoeren en relaxed stoppen om te eten tempo..

Beetje wat ik doe zeg maar :-)
Precies :-D Ik heb hem 1x in 2018 gereden (wedstrijd, voorin startvak) en eerste 20km afgelegd met ~35km/u gemiddeld. Ik had eerder een beeld van een strandrace dan van een MTB wedstrijd, maar vond het echt heel gaaf. Wel lijkt het parcours dit jaar wel anders te worden.
Gemiddeld 28 tot 30 km per uur zou mooi zijn. Eerste 20 gaan altijd snoeihard. Of dat op het nieuwe parcours mogelijk is weet ik niet. Bartje 200 ruim 8 uur gekoerst dus heel dik binnen de 4 uur zou moeten lukken.
cisco
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6335
Lid geworden op: vr 18 augustus 2006, 10:56

Ook ingeschreven voor dit evenement
Zal een mooie snelle tocht worden door het platte Drenthe 😄
A-j Plat Könt Proatn, mö-j ’t nich loatn!
A-j oolder wördt, wo'j wa wiezer mer nich altied verstaandiger
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Dat is te hopen...
Volgend de organisatie zitten er dit jaar aardig wat singletracks in en er doen 3265 deelnemers aan mee. Kan zomaar filerijden worden...
Laatst gewijzigd door awinkel op zo 21 maart 2021, 12:39, 1 keer totaal gewijzigd.
cisco
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6335
Lid geworden op: vr 18 augustus 2006, 10:56

Wat ik vreemd vind dat ik ergens las dat er eerst een max van 2000 deelnemers was, vol is vol stond er bij.
Maandagavond daarom ook maar direct ingeschreven om maar mee te kunnen doen blijkt dat ze daar op terug gekomen zijn.
Nu bijna het dubbele aantal deelnemers dat aan de start staat en dat allemaal over de single tracks, pfff word file rijden dus....
Weet niet of ik hier op zit te wachten en er nog wel zin in heb.
Ben benieuwd welke gedachte van de organisatie hier achter zit aangezien ze nu ruim een ton aan inschrijfgeld binnen hebben gehaald.
A-j Plat Könt Proatn, mö-j ’t nich loatn!
A-j oolder wördt, wo'j wa wiezer mer nich altied verstaandiger
Gebruikersavatar
Erwin.vL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 318
Lid geworden op: di 22 december 2020, 21:37
Mijn mountainbike: Cotic Solaris Max

Als je vroeg ingeschreven hebt, zou het maar zo kunnen dat je in één van de eerste groepen zit en mag je hopen dat je de files voor bent!
Real men think straight and flat are boring :-D
Plaats reactie