4-9-2021 De veldslag om Norg

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
Wesleyy1988
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: do 3 november 2016, 20:54

Vandaag zou de gpx uitkomen, weet iemand of dat via de mail gaat?
yskan
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 36
Lid geworden op: vr 5 juli 2019, 12:16

Staat al op de website. Het lijkt veel verhard te zijn...
Gebruikersavatar
DrLivingstone
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 209
Lid geworden op: di 16 september 2003, 08:23
Mijn mountainbike: ..heeft maar 1 been!

De routes staan indd. nu online. En zoals ik al aangaf, gaat het richting Trimunt / Marum en dan weer terug. Er lijkt indd een aardig stuk aan verharde wegen in te zitten. Maar goed, dat krijg je wanneer je besluit om die kant op te gaan!!

De routes van de Veldslag zijn hier te bekijken:

https://www.google.com/maps/d/viewer?mi ... 23869&z=11
Wesleyy1988
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: do 3 november 2016, 20:54

yskan schreef: ma 30 augustus 2021, 17:28 Staat al op de website. Het lijkt veel verhard te zijn...
Top dankje!
Wesleyy1988
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: do 3 november 2016, 20:54

DrLivingstone schreef: ma 30 augustus 2021, 19:07 De routes staan indd. nu online. En zoals ik al aangaf, gaat het richting Trimunt / Marum en dan weer terug. Er lijkt indd een aardig stuk aan verharde wegen in te zitten. Maar goed, dat krijg je wanneer je besluit om die kant op te gaan!!

De routes van de Veldslag zijn hier te bekijken:

https://www.google.com/maps/d/viewer?mi ... 23869&z=11
Bedankt! Opzich prima, mss is de doorstroom dan ook minder hinderlijk met zoveel mtbers.
Gebruikersavatar
Erwin.vL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 318
Lid geworden op: di 22 december 2020, 21:37
Mijn mountainbike: Cotic Solaris Max

Zal sowieso een kwestie van leven en laten leven worden!
Real men think straight and flat are boring :-D
Gebruikersavatar
wvdb
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 198
Lid geworden op: wo 2 mei 2012, 16:41

Iemand nog een kaartje over?
niklosz
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: ma 9 maart 2020, 12:12

Afgelopen zaterdag was het dan zover! Wat eerder al werd gezegd bleek het parcours relatief veel verhard, maar daardoor lag het tempo wel hoog. Het parcours lag over het algemeen goed droog, op een enkele modderpoel na. Achteraf bleek Laurens ten Dam in zo'n modderpoel zodanig te zijn gevallen dat hij er een hersenkneuzing aan over hield... :~

Als debutant op de marathon (en normaal gesproken 'wielrenner') wist ik niet zo goed wat te verwachten. Achteraf voelt het als een combinatie van de nerveuze start van een wegkoers met de sfeer van een cyclo als de Marmotte, L3B, etc.

Vanaf de start dus volle bak het bos in. Dringen, valpartijen, schelden, wat een heerlijk gevoel. :-D Met kruissnelheden steeds tegen de 40 km per uur werd er aardig doorgereden. Net buiten Steenbergen viel het even stil, doordat enkelen zich verkeken op een wat steiler klimmetje naar links en we in de remmen moesten. Vervolgens werd het meer en meer een waaierrit zoals ik die ken van de weg. Zo nu en dan kwamen er nog een twee- of drietal eliterenners voorbij, maar het rijden in ons groepje ging eigenlijk heel voortvarend. Er werd redelijk goed samen gewerkt tot kilometer 80. Daarna was in ons groepje het beste er wel van af. Bovendien zat het venijn ook een beetje in de staart.

Zonder verwachting begonnen, maar al met al best tevreden om voor een eerste keer binnen de 4 uur (3.52) weer over de meet te bollen. Geen wereldprestatie, maar een prima debuut. Net buiten de top 200.
Tarwetijger
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 197
Lid geworden op: ma 11 mei 2020, 21:40
Mijn mountainbike: Olympia Iron '22

Leuk om een ervaring te lezen, heb het zelf nog nooit meegemaakt dus heb/had er niet echt een beeld bij.
Maarre,
niklosz schreef: vr 10 september 2021, 12:20 ..Dringen, valpartijen, schelden, wat een heerlijk gevoel. :-D ..
echt? Dat lijkt me helemaal niet zo leuk. :(
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Hij is normaal gesproken wielrenner schrijft hij.
Dat verklaart alles. :-D
Ik rij sinds kort met de wielerclub van mijn dorpje mee en daar zit ook zo’n opgefokte, agressieve , irritante blaaskaak bij die precies in het plaatje past wat mensen van wielrenners hebben… :(
niklosz
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: ma 9 maart 2020, 12:12


echt? Dat lijkt me helemaal niet zo leuk. :(
Haha, het schelden heb ik niks mee hoor. Maar het nerveuze voor de start geeft wel een soort van fijne spanning. Volle bak weg, plekje proberen te kiezen,l en dus maximale concentratie, dat werk. Overigens ging het er verder netjes aan toe hoor.
niklosz
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: ma 9 maart 2020, 12:12

awinkel schreef: vr 10 september 2021, 14:31 Hij is normaal gesproken wielrenner schrijft hij.
Dat verklaart alles. :-D
Ik rij sinds kort met de wielerclub van mijn dorpje mee en daar zit ook zo’n opgefokte, agressieve , irritante blaaskaak bij die precies in het plaatje past wat mensen van wielrenners hebben… :(
Ik zou de gemiddelde wedstrijdrenner wel anders kwalificeren. Het zijn in mijn ogen vaak de net iets te fanatieke (en zichzelf overschattende?) weekend warriors die zich op de openbare weg alles toe-eigenen. Helemaal eens dat dit soort figuren voor het slechte imago zorgen. Dat soort lieden zouden ze hun fiets moeten afpakken en nooit weer op de weg toestaan.
hotdog
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 428
Lid geworden op: wo 29 september 2004, 15:42
Mijn mountainbike: Canyon Nerve AL 29 8.9 2016 Stealth + Canyon Lux CF World Cup 7 Xcobalt 2023

niklosz schreef: za 11 september 2021, 16:02
Ik zou de gemiddelde wedstrijdrenner wel anders kwalificeren. Het zijn in mijn ogen vaak de net iets te fanatieke (en zichzelf overschattende?) weekend warriors die zich op de openbare weg alles toe-eigenen. Helemaal eens dat dit soort figuren voor het slechte imago zorgen. Dat soort lieden zouden ze hun fiets moeten afpakken en nooit weer op de weg toestaan.
Ja daag, dan gaan ze het bos in.
Verban ze liever naar een tacx.



Zelf ook de Veldslag gereden, puur recreatief maar vond het tov andere cyclo/maratons wel wat weinig uitdaging. De stukjes door het bos waren prima hoor, maar dat met verhard en wind tegen en zo vind ik helemaal niks.

Verzorging was wel perfect en organisatie ook, geen klagen over! Complimenten zelfs :)

Code: Selecteer alles

climb    →   enjoy view
  ↑            ↓ 
rest     ←   descend
Plaats reactie