Bart Brentjens Challenge, Eijsden, zondag 10-10-'21 (tevens NK Marathon)

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
Yenssen
All rounder
All rounder
Berichten: 147
Lid geworden op: zo 13 juni 2010, 12:08

rokl schreef: zo 10 oktober 2021, 15:55 Iemand al de uitslagen lijst gespot? Op de BBC website vind ik alleen de uitslagen van 2019 :-{ :-{
https://results.sporthive.com/events/68 ... ces/479797

Hier zou het op moeten komen, maar deze is ook nog steeds leeg.

Het NK is natuurlijk een mooi uithangbord voor de BBC om extra toerrijders (en euro's) te trekken, maar het NK is nu al zo vaak ontsierd door zaken die eigenlijk niet zouden mogen gebeuren; startprocedure, aanrijdingen door fietstoeristen, wandelaars, paarden, trekkers, veelvuldig verkeerd rijden etc etc...
byorka
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8732
Lid geworden op: ma 26 juli 2004, 20:29
Mijn mountainbike: Ne ne Niner

Puik parcours :-q :-q
Ik ploeterde en rook de overwinning!

Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10359
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Mooi dat het nieuwe parcours zo goed bevallen is (en het was nog mooier, tot er een 1,5 wk geleden ineens last minute veranderingen moesten worden doorgevoerd), dat was ook de bedoeling natuurlijk.

Op de Vroenhof was er tot 18.00u. nog steeds een feestje bezig in het zakkende zonnetje.
Bijzonder mooi weer gehad, en het was uitzonderlijk druk met wandelaars, het was een hele klus om eea in goede banen te leiden. Nagenoeg alle 2000 ingeschreven zijn ook gekomen.

Ik stond bij Onderste/Bovenste Bos, daar gelukkig geen gedoe met verdwenen of verhangen pijlen, en alle wandelaars die ik tegenkwam ff uitgelegd waarom al die rijders zoveel haast hadden. Knoop je zo'n gesprekje aan, dan volgt oha alleen maar begrip.

Wel veel gedoe geweest met verkeersregelaars die niet goed wisten wat ze waar moesten doen, en bij Valkenburg schijnen we over prive terrein hebben gereden. Kan, maar we hebben gewoon de ingediende route gevolgd waar we van de gemeente de vergunningen voor hebben gekregen. Dan moet er in de vergunningstoekenning daarvoor bij de gemeente al iets fout zijn gegaan, dat wordt vast vervolgd. Benieuwd wat dat voor consequenties heeft voor een volgende editie.

Verder hoop ik dat alle deelnemers vooral genoten hebben van het weer, de routes, na 1,5 jaar geen tochten hebben kunnen rijden :-q .
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10359
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2300
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

Is de uitslag van de 105 km volledig? Onder "all results" zie ik slechts 284 finishers plus een aantal mensen die de streep niet hebben gehaald (niet veel). Ik kan me herinneren op de BBC app meer dan 400 aanmeldingen voor de NK te hebben gezien en meer dan 800 voor de toertocht. Waar zijn al de bikers gebleven?
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
KUNK
All rounder
All rounder
Berichten: 110
Lid geworden op: ma 10 oktober 2005, 22:41
Mijn mountainbike: Scott Scale 900RC
Contacteer:

De juiste wedstrijd uitslagen;
https://www.knwu.nl/mountainbiken/evenement/3939

Mooie marathon, leuke route, prachtig weer.
Jammer voor de wedstrijd dat er veel verkeerd werd gereden. Ben zelf 3x verkeerd gereden. Wat bezield de wandelaars die doen toch?
Live & let live
Fortune favors the brave!
Lefty29
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 880
Lid geworden op: za 26 november 2011, 12:40

Mijn 7e keer BBC en de allermooiste editie; parcours echt top. Dank Aurelius en collega’s :-q en omstandigheden perfect natuurlijk. Echt enorm genoten van de gave klimmen en afdalingen. Het stuk tussen 55-70km door Aurelius voor ‘gewaarschuwd’. Was ook echt mooi, al haalde het wel de snelheid er flink uit :wink: De finale na de laatste post weer ‘ouderwets’ snel wat wel fijn was.

In Funklasse gestart en tot mijn verrassing met hele veld tegelijk. Jammer, maar ik vond het geen probleem. De route naar hét weiland was anders waardoor het veld meer uit elkaar getrokken was en er geen file was bij de ingang, slimme en goede keuze.
KILROY
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 501
Lid geworden op: di 20 mei 2003, 13:13
Mijn mountainbike: Niner AIR RDO 2020, Element 970 2017, Element 50 (met pensioen), On One Inbred 26 (met pensioen)

Ook hier een heel tevreden mountainbiker 😎. Wat een topdag en gave route. Alles zat erin; techniek, afzien, snelheid en natuurlijk de mooie Limburgse omgeving. Bij dat middenstuk werd ik echt even bang dat de organisatie een manier had gevonden om de Raid de Haut Faugnes te kopiëren, daar had ik me niet op ingesteld 🙄. Man man man ik ging helemaal kapot daar en dan ook nog die trap erin (gelukkig zag ik de Elite rijders ook gewoon afstappen op de Instagram van Ockeloen).

Na Meerssen werd het weer gewoon ouderwets knallen, vind dat altijd een cadeautje in deze marathon, die laatste 20 KM waar je dan lekker vaart kan maken.

Minpunten waren de wachtijden bij de bekende beek/brug/trap (moet die er nou echt in) en bij de bevoorrading. Inclusief schreeuwer op een zwarte S-works die maar bleef roepen dat je moest voordringen, want het was immers een wedstrijd (in een toertocht…koop een licentie vriend). Ook bij sommige gevaarlijke knooppunten waren de regelaars niet even scherp, met name de wat jongere exemplaren.

Verder dus echt top geregeld, complimenten aan de organisatie. Ik ben er volgend jaar bij!
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

Er gaat toch echt iets mis als de top 3 in de funklasse sneller is dan alle licentie klasses op de Elite na. Denk dat we kunnen stellen dat het systeem aardig faalt.
Gebruikersavatar
D-man
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 667
Lid geworden op: do 22 januari 2015, 20:34
Mijn mountainbike: S-works Epic

Prachtig parcours! Compleet kapot gaan, en daar kwamen we voor!
Chapeau aan de organisatie.

Enige puntje idd dat beek/brug/trap stukje.. maar soit worden we vent van haha! ik hoefde daar eigenlijk niet heel lang te wachten en de smile die ik de rest van de koers had maakten dat dubbel en dwars goed!
Ik ben mij er eentje...
Mtbz-Limburg
All rounder
All rounder
Berichten: 61
Lid geworden op: vr 25 mei 2018, 11:12

schepp schreef: ma 11 oktober 2021, 08:09 Er gaat toch echt iets mis als de top 3 in de funklasse sneller is dan alle licentie klasses op de Elite na. Denk dat we kunnen stellen dat het systeem aardig faalt.
Haha ja Bram Tankink kwam ook bij de Funklasse staan.Veel ex elites en amateurs die geen zin hadden in die nieuwe wedstrijd licentie.
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6085
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

schepp schreef: ma 11 oktober 2021, 08:09 Er gaat toch echt iets mis als de top 3 in de funklasse sneller is dan alle licentie klasses op de Elite na. Denk dat we kunnen stellen dat het systeem aardig faalt.
Ik had speciaal de route voor je aangeveegd en dan kom je niet....
Gebruikersavatar
Juul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 532
Lid geworden op: vr 1 oktober 2004, 17:32
Mijn mountainbike: wordt gesponsord door Thijs Hendriks in Wanroij
Contacteer:

Dankjewel voor je uitleg Aurelius. Jullie hebben goed werk geleverd, dank daarvoor! Ik heb geen pijl verkeerd zien hangen (maar had de route in mijn hoofd zitten). Aanpassingen waren duidelijk. Snap niet dat er nog steeds wedstrijdrijders (met ambitie!) zijn die zonder de GPX-file in de GPS aan de start staan.

Ik had overigens voor het eerst in een koers een bel gemonteerd. Best plezier van gehad, en wandelaars volgens mij ook.
Sterke verhalen, mtb-kalender en coaching/trainingsschema's: Bikesight.nl
Trainingen: Strava
Routes: Komoot
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6085
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Juul schreef: ma 11 oktober 2021, 10:06 Dankjewel voor je uitleg Aurelius. Jullie hebben goed werk geleverd, dank daarvoor! Ik heb geen pijl verkeerd zien hangen (maar had de route in mijn hoofd zitten). Aanpassingen waren duidelijk. Snap niet dat er nog steeds wedstrijdrijders (met ambitie!) zijn die zonder de GPX-file in de GPS aan de start staan.

Ik had overigens voor het eerst in een koers een bel gemonteerd. Best plezier van gehad, en wandelaars volgens mij ook.
Ik heb op een paar plaatsen gestaan waar argeloze wandelaars rondliepen. Het verschil tussen een vriendelijk belletje of schreeuwen (of helemaal niets zeggen) was heel groot.

Sommige mensen bleken echt blind voor de pijlen. Ik stond bij een klaphekje waar de rijders scherp naar rechts doorheen omhoog moesten. Volgens mij hadden we daar wel 6 of 7 pijlen hangen. En nog waren er mensen die naar links afsloegen. Het waren er maar een paar, maar toch. Als dat de mensen zijn die klagen over te weinig pijlen, dan wordt het tijd voor een bezoek aan de Pearle of een cursus wedstrijd focus
Classic Biker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 237
Lid geworden op: di 28 november 2017, 19:04

Super genoten! Ik ben onder de indruk van de grote aantallen vrijwilligers die op zondag allemaal in de weer zijn om ons een mooie dag te bezorgen. En ik kan mij voorstellen dat de organisatie veel lobby werk heeft om alle grondeigenaars, gemeenten en belangenverenigingen te overtuigen. Wij fietsers hebben het sentiment tegenwoordig niet altijd mee. Hulde!
Plaats reactie