Bart Brentjens Challenge, Eijsden, zondag 10-10-'21 (tevens NK Marathon)

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
Medico
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 290
Lid geworden op: vr 2 november 2012, 04:30
Mijn mountainbike: Carbonda FM 936, on one scandal

aurelius schreef: za 9 oktober 2021, 11:08 Live vanuit het veld, bericht van de pijlers, aan alle wedstrijdrijders:
Pas op, morgen is het plankje weg!

Afbeelding
LOL :lol:

Ligt er goed bij dus?
Vakmanschap is Meesterschap

Carbonda fm 936 viewtopic.php?f=14&t=144187
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10359
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Her en der nog een strookje modder, maar oha ligt het er zonovergoten en goed bij!

Pijlers meldden net bv een nat glibberig ‘wortelenpad’ boven/na Altembrouck, Voerstreek.

Iedereen is nog bezig, update omstandigheden volgt later vandaag nog.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Yenssen
All rounder
All rounder
Berichten: 147
Lid geworden op: zo 13 juni 2010, 12:08

Waar kan ik de wedstrijd morgen online volgen? Is er een site in de lucht met live timing en wat updates? Anno 2021 moet dit toch mogelijk zijn?

Ik doe zelf helaas niet mee morgen, baby op komst, dus het wordt voor het eerst een podium zonder mij na 6 jaar op rij op het podium gestaan te hebben :tong
Medico
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 290
Lid geworden op: vr 2 november 2012, 04:30
Mijn mountainbike: Carbonda FM 936, on one scandal

Yenssen schreef: za 9 oktober 2021, 15:59 Waar kan ik de wedstrijd morgen online volgen? Is er een site in de lucht met live timing en wat updates? Anno 2021 moet dit toch mogelijk zijn?

Ik doe zelf helaas niet mee morgen, baby op komst, dus het wordt voor het eerst een podium zonder mij na 6 jaar op rij op het podium gestaan te hebben :tong
Volgens mij kan je met de bbc app alles volgen... Tenminste ik kan morgen mijn maten volgen en meer.
Vakmanschap is Meesterschap

Carbonda fm 936 viewtopic.php?f=14&t=144187
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10359
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Alleen maar enthousiaste terugmeldingen van de pijlgroepen :-D .
Het ligt er overal goed bij, sommige stukken nog wat nat, modderig, maar goed te fietsen.
Wortelpad achter Altembrouck nat en glibberig.
Killerklim Sibbergrub uit: voor hen die uberhaupt de benen en techniek hebben nog steeds te fietsen, de vochtige worteltrappen/bulten op zijn de grootste uitdaging.

2 Kleine last minute aanpassingen:
Bij de pauzeplek op het het weitje voor Camping Osebos Gulpen werd het parcours wat verlegd iom de jury, volg de pijlen.
Bij de Brakkeberg pleegt met bosbouw (nou ja, bouw...), de vers aangelegde en opengewerkte trail daar is alweer verdwenen onder een paar gevelde dikke bomen: daar wordt je iets eerder links de trap op geleid (is trouwens deels te fietsen, links ernaast, maar de meesten zullen wel meteen gaan lopen), volg de pijlen.

Verder zal het druk zijn met wandelaars en andere recreanten, het weer is na lange tijd weer top!
Dit wordt een extra uitdaging. Er zullen ook wel weer de nodige pijlen verdwijnen.
Maar we hebben een voorrijder voor de wedstrijd, en de pijlers controleren hun trajecten morgenvroeg nog een keer en gedurende de wedstrijd.
Strijd je niet voor de podiumplekken... wees vriendelijk en coulant als je wandelaars tegenkomt, het gebied is en blijft voor iedereen toegankelijk, het is niet hermetisch afgesloten!
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
SCape_Rider
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 44
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:43
Mijn mountainbike: Ghost Lector + KTM Myroon

Ik heb deze namiddag een pijlploeg aan het werk kunnen zien. Aan hun enthousiasme zal het alvast niet liggen. :-q :-q :-q

Het stukje parkoers vanaf Geulhemmermolen tot hoogste punt de Dellen lag er droog en perfect berijdbaar bij. Afgezien van de door Aurelius geciteerde natte en modderplekken kunnen we gaan genieten en/of afzien van een droge editie. :-q

Vanzelfsprekend hou je als toerrijder rekening met alle andere recreanten die je pad (kunnen) kruisen. Met wederzijds respect en verdraagzaamheid moet dat wel lukken!
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5559
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Veel plezier iedereen vandaag!
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2300
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

Medico schreef: za 9 oktober 2021, 17:20
Yenssen schreef: za 9 oktober 2021, 15:59 Waar kan ik de wedstrijd morgen online volgen? Is er een site in de lucht met live timing en wat updates? Anno 2021 moet dit toch mogelijk zijn?

Ik doe zelf helaas niet mee morgen, baby op komst, dus het wordt voor het eerst een podium zonder mij na 6 jaar op rij op het podium gestaan te hebben :tong
Volgens mij kan je met de bbc app alles volgen... Tenminste ik kan morgen mijn maten volgen en meer.
Ik zou positief verrast zijn als de app werkt :winkie: :winkie:
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
Yenssen
All rounder
All rounder
Berichten: 147
Lid geworden op: zo 13 juni 2010, 12:08

Nou bij mij werkt die app voor geen meter, krijg constant server error en 'de koers start binnenkort'. Terwijl de eersten al halverwege zijn.
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2300
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

Hetzelfde hier. Had niet anders verwacht.
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
Yenssen
All rounder
All rounder
Berichten: 147
Lid geworden op: zo 13 juni 2010, 12:08

En ik begreep dat alles weer gezamenlijk was gestart 😏😏
Yenssen
All rounder
All rounder
Berichten: 147
Lid geworden op: zo 13 juni 2010, 12:08

En ik hoor net dat de leider in de elite wedstrijd van de fiets af is gereden door een e-biker en ver is terug geworpen.
En de eenzame leider bij de 30+ zat vast achter een groep paarden op een pad, waardoor de rest terug kon komen na een omleiding… en vervolgens geklopt in de sprint.

Gaat lekker daar :((
Laatst gewijzigd door Yenssen op zo 10 oktober 2021, 15:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2078
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si Hi Mod, Kona Kahuna

Yenssen schreef: zo 10 oktober 2021, 14:52 En ik hoor net dat de leider in de elite wedstrijd van de fiets af is gereden door een e-biker en ver is terug geworpen.
En de eenzame leider bij de 30+ zat vast achter een groep paarden op een paarden, waardoor de rest terug kon komen na een omleiding… en vervolgens geklopt in de sprint.

Gaat lekker daar :((
Balen zeg !

Tja, NK's hoor je ook gewoon op een, zoveel als technisch mogelijk is, afgesloten parcours te rijden. Amateurisme ten top, sorry.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5559
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Jasper Ockeloen, las het al op zn Instagram.
Heel zuur op die manier.
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2300
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

Iemand al de uitslagen lijst gespot? Op de BBC website vind ik alleen de uitslagen van 2019 :-{ :-{
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
Plaats reactie