Weet iemand ook waar oude uitslagen gebleven zijn?
Ik zoek die van 2012
Bart Brentjens Challenge, Eijsden, zondag 10-10-'21 (tevens NK Marathon)
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 378
- Lid geworden op: zo 23 juli 2006, 13:41
- Mijn mountainbike: Scott Spark RC 910
- Contacteer:
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 10376
- Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
- Mijn mountainbike: Lux Trail CF7
Nieuwe stuk parcours is erg mooi geworden, van Gerendal tot De Dellen. Nieuwe stuk zit alleen in de 100km, maakt de BBC wat zwaarder dan eerdere edities. Paar technischere steilere passages.
Mooi gekozen .
Mooi gekozen .
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
-
- Mtb fanaat
- Berichten: 45
- Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:43
- Mijn mountainbike: Ghost Lector + KTM Myroon
Idd een mooi en waardig alternatief voor de "saaie" doortocht over het plateau van Margraten.
Zowel het stuk over het plateau als de nieuwe doortocht van Gerendal tot De Dellenn zullen wel hun voor- en tegenstanders hebben.
Even een vraag aan een kenner. Ik overweeg de BBC als eerste marathon te fietsen. Ik fiets iig de routes rode Beek, de brunsumnee heide ernaast of de observant zonder noemenswaardige problemen (een enkele keer een onnozel voetje aan de grond). Hoe verhoudt de route van de BBC zich tot dat soort routes?
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 10376
- Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
- Mijn mountainbike: Lux Trail CF7
Welke afstand ga je doen?
De langste is de mooiste en de zwaarste. 105km 2000hm. Die hm’s, die doen ‘t ‘m.
De BBC is niet erg technisch, als je ervaren bent. Maar er zijn genoeg deelnemers, als je die ziet dalen, zonder basisvaardigheden, dat zijn er genoeg! Maar die rijden oha niet de langste afstanden.
Als je de SPB en Parkstad allemaal probleemloos rijdt lukt de BBC zeker ook nagenoeg helemaal. Voetje aan de grond of een obstakel lopend nemen kan ook gewoon, hè.
Nieuwe stuk Gerendal-De Dellen kent meerdere mooie smalle bostrails, met sommige steile stukjes erin, waar je handig moet zijn om tractie te houden bergop, zeker als het glad en modderig is, en je al wat km’s in de benen hebt.
De langste is de mooiste en de zwaarste. 105km 2000hm. Die hm’s, die doen ‘t ‘m.
De BBC is niet erg technisch, als je ervaren bent. Maar er zijn genoeg deelnemers, als je die ziet dalen, zonder basisvaardigheden, dat zijn er genoeg! Maar die rijden oha niet de langste afstanden.
Als je de SPB en Parkstad allemaal probleemloos rijdt lukt de BBC zeker ook nagenoeg helemaal. Voetje aan de grond of een obstakel lopend nemen kan ook gewoon, hè.
Nieuwe stuk Gerendal-De Dellen kent meerdere mooie smalle bostrails, met sommige steile stukjes erin, waar je handig moet zijn om tractie te houden bergop, zeker als het glad en modderig is, en je al wat km’s in de benen hebt.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Dan ga ik voor de 105, ik heb wel behoefte mezelf te pushen! 2000 hm's heb ik ook nog nooit gedaan. Nou hopen op beetje droog weer.aurelius schreef: ↑do 26 augustus 2021, 21:14 Welke afstand ga je doen?
De langste is de mooiste en de zwaarste. 105km 2000hm. Die hm’s, die doen ‘t ‘m.
De BBC is niet erg technisch, als je ervaren bent. Maar er zijn genoeg deelnemers, als je die ziet dalen, zonder basisvaardigheden, dat zijn er genoeg! Maar die rijden oha niet de langste afstanden.
Als je de SPB en Parkstad allemaal probleemloos rijdt lukt de BBC zeker ook nagenoeg helemaal. Voetje aan de grond of een obstakel lopend nemen kan ook gewoon, hè.
Nieuwe stuk Gerendal-De Dellen kent meerdere mooie smalle bostrails, met sommige steile stukjes erin, waar je handig moet zijn om tractie te houden bergop, zeker als het glad en modderig is, en je al wat km’s in de benen hebt.
Bedankt voor het meedenken.
Ik heb altijd al vanaf de 1e editie de midden afstanden gereden, gewoon omdat ik het eigenlijk leuker vind om volle bak te rijden en meer in de subtop te eindigen. Maar... Soms sta je niet altijd goed opgesteld in het startvak en heb je bij de eerste obstakels al meteen van die opstoppingen door de drukte (of vooral ook vaak door rijders die menen vooraan te moeten staan en daar, met alle respect, niet thuis horen).
Ik heb dit jaar weer voor de 65km ingeschreven, echter vraag ik mij af, is het opstoppingen verhaal nu veel minder bij de 90 en 105km ?
Ik heb dit jaar weer voor de 65km ingeschreven, echter vraag ik mij af, is het opstoppingen verhaal nu veel minder bij de 90 en 105km ?
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 378
- Lid geworden op: zo 23 juli 2006, 13:41
- Mijn mountainbike: Scott Spark RC 910
- Contacteer:
(Schopje) Iemand? Wilde ff wat checken.Bike-chica schreef: ↑wo 23 juni 2021, 18:20 Weet iemand ook waar oude uitslagen gebleven zijn?
Ik zoek die van 2012
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 10376
- Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
- Mijn mountainbike: Lux Trail CF7
De BBC heeft dit jaar een wat onvoorspelbaardere ondergrond. Oorzaak: ‘de watersnoodramp’.
Veel gemene diepe uitgespoelde geulen zijn inmiddels hersteld, en sommige hollewegen zijn tgv dat herstel bijna geheel gladgestreken zo vlak. Paden die minder waren aangedaan kunnen echter soms extra stenig en grindterig zijn doordat het zand dat eerst boven in het pad lag nu beneden ligt. Op het vernieuwde 100km parcours zit een enkele steile bostrail klim die vele tourrijders al amper fietsend boven zullen komen onder droge omstandigheden (we wachten nog op de definitieve vergunning), als het dan nat is kun je helemaal alle tractie gebruiken die er maar is (maar een stukje lopen mag ook). Als het rond de BBC heeft geregend kan dat weer extra modderstroken geven op plekken waar nog veel zand ligt.
Maar de slechts deels opgevulde slijtgeulen die je nog her en der vindt zijn het geniepigst en linkst op de afdalingen, zeker als je niet voorop rijdt met vrij zicht. De organisatie gaat daar alle deelnemers ook nog wel op attenderen.
Mijn tip zou zijn, zeker als je niet voor de eerste 3 plekken strijdt maar tourrijder bent: kies liever iets met een tik meer grip en lekbestendigheid. Overal alert blijven bergaf! En bij voorkeur tubeless rijden.
Veel gemene diepe uitgespoelde geulen zijn inmiddels hersteld, en sommige hollewegen zijn tgv dat herstel bijna geheel gladgestreken zo vlak. Paden die minder waren aangedaan kunnen echter soms extra stenig en grindterig zijn doordat het zand dat eerst boven in het pad lag nu beneden ligt. Op het vernieuwde 100km parcours zit een enkele steile bostrail klim die vele tourrijders al amper fietsend boven zullen komen onder droge omstandigheden (we wachten nog op de definitieve vergunning), als het dan nat is kun je helemaal alle tractie gebruiken die er maar is (maar een stukje lopen mag ook). Als het rond de BBC heeft geregend kan dat weer extra modderstroken geven op plekken waar nog veel zand ligt.
Maar de slechts deels opgevulde slijtgeulen die je nog her en der vindt zijn het geniepigst en linkst op de afdalingen, zeker als je niet voorop rijdt met vrij zicht. De organisatie gaat daar alle deelnemers ook nog wel op attenderen.
Mijn tip zou zijn, zeker als je niet voor de eerste 3 plekken strijdt maar tourrijder bent: kies liever iets met een tik meer grip en lekbestendigheid. Overal alert blijven bergaf! En bij voorkeur tubeless rijden.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
-
- Mtb fanaat
- Berichten: 45
- Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:43
- Mijn mountainbike: Ghost Lector + KTM Myroon
Ik kan bovenstaande bijdrage van Aurelius volledig beamen.aurelius schreef: ↑wo 8 september 2021, 08:01 De BBC heeft dit jaar een wat onvoorspelbaardere ondergrond. Oorzaak: ‘de watersnoodramp’.
Veel gemene diepe uitgespoelde geulen zijn inmiddels hersteld, en sommige hollewegen zijn tgv dat herstel bijna geheel gladgestreken zo vlak. Paden die minder waren aangedaan kunnen echter soms extra stenig en grindterig zijn doordat het zand dat eerst boven in het pad lag nu beneden ligt. Op het vernieuwde 100km parcours zit een enkele steile bostrail klim die vele tourrijders al amper fietsend boven zullen komen onder droge omstandigheden (we wachten nog op de definitieve vergunning), als het dan nat is kun je helemaal alle tractie gebruiken die er maar is (maar een stukje lopen mag ook). Als het rond de BBC heeft geregend kan dat weer extra modderstroken geven op plekken waar nog veel zand ligt.
Maar de slechts deels opgevulde slijtgeulen die je nog her en der vindt zijn het geniepigst en linkst op de afdalingen, zeker als je niet voorop rijdt met vrij zicht. De organisatie gaat daar alle deelnemers ook nog wel op attenderen.
Mijn tip zou zijn, zeker als je niet voor de eerste 3 plekken strijdt maar tourrijder bent: kies liever iets met een tik meer grip en lekbestendigheid. Overal alert blijven bergaf! En bij voorkeur tubeless rijden.
Ik rijd het grootste deel van het jaar met een tubeless Racing Ray/Racing Ralph combinatie. Persoonlijk vind ik de pré-2019 Racing Ralph versie iets beter scoren onder natte omstandigheden.De Racing Ralph wordt bij mij eventueel vervangen door een Rocket Ron als er door o.a. meteorologische omstandigheden meer grip gevraagd wordt.
Als het al te gortig zou gaan worden monteer ik een setje Wolfpack Cross. Een collega biker zweert voor natte/modderige parkoersen steevast bij een setje Vittoria Barzo.
Mijn "parkoerskennis" maakt dat ik veelal anticiperend onderweg kan zijn en daardoor mijn voordeel kan doen.
-
- All rounder
- Berichten: 71
- Lid geworden op: vr 25 mei 2018, 11:12
Waar ik hier in Zuid Limburg vaak in de winter mee rij en wat relatief snel rolt en veel grip heeft is de 2.35 Ray in de blauwe compound voorop.Dan achter de 2.25 Ralph of Rocket Ron voor de Schwalbe mensen. Veel grip bij droog en nat weer met toch een lage rolweerstand.SCape_Rider schreef: ↑vr 10 september 2021, 12:29Ik kan bovenstaande bijdrage van Aurelius volledig beamen.aurelius schreef: ↑wo 8 september 2021, 08:01 De BBC heeft dit jaar een wat onvoorspelbaardere ondergrond. Oorzaak: ‘de watersnoodramp’.
Veel gemene diepe uitgespoelde geulen zijn inmiddels hersteld, en sommige hollewegen zijn tgv dat herstel bijna geheel gladgestreken zo vlak. Paden die minder waren aangedaan kunnen echter soms extra stenig en grindterig zijn doordat het zand dat eerst boven in het pad lag nu beneden ligt. Op het vernieuwde 100km parcours zit een enkele steile bostrail klim die vele tourrijders al amper fietsend boven zullen komen onder droge omstandigheden (we wachten nog op de definitieve vergunning), als het dan nat is kun je helemaal alle tractie gebruiken die er maar is (maar een stukje lopen mag ook). Als het rond de BBC heeft geregend kan dat weer extra modderstroken geven op plekken waar nog veel zand ligt.
Maar de slechts deels opgevulde slijtgeulen die je nog her en der vindt zijn het geniepigst en linkst op de afdalingen, zeker als je niet voorop rijdt met vrij zicht. De organisatie gaat daar alle deelnemers ook nog wel op attenderen.
Mijn tip zou zijn, zeker als je niet voor de eerste 3 plekken strijdt maar tourrijder bent: kies liever iets met een tik meer grip en lekbestendigheid. Overal alert blijven bergaf! En bij voorkeur tubeless rijden.
Ik rijd het grootste deel van het jaar met een tubeless Racing Ray/Racing Ralph combinatie. Persoonlijk vind ik de pré-2019 Racing Ralph versie iets beter scoren onder natte omstandigheden.De Racing Ralph wordt bij mij eventueel vervangen door een Rocket Ron als er door o.a. meteorologische omstandigheden meer grip gevraagd wordt.
Als het al te gortig zou gaan worden monteer ik een setje Wolfpack Cross. Een collega biker zweert voor natte/modderige parkoersen steevast bij een setje Vittoria Barzo.
Mijn "parkoerskennis" maakt dat ik veelal anticiperend onderweg kan zijn en daardoor mijn voordeel kan doen.