Bart Brentjens Challenge, Eijsden, zondag 10-10-'21 (tevens NK Marathon)

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
Riesch
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 414
Lid geworden op: zo 22 oktober 2006, 20:22
Mijn mountainbike: BMC Agonist

Ik zie dat de vooraanmeldingen gesloten zijn. Zou de gok te groot zijn om voor een daginschrijving te gaan gezien ik las dat het voor 95% vol zit?
Ervan uitgaande dat er een autorit van 2 uur enkele reis bijkomt..
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2300
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

Ik zou in jou geval nog even wachten totdat de weersvoorspelling betrouwbaarder wordt. Statistisch waarschijnlijk dat je dan een aantal startbewijzen kunt oprapen.
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
Riesch
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 414
Lid geworden op: zo 22 oktober 2006, 20:22
Mijn mountainbike: BMC Agonist

Goeie tip. Thanks👍
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

“BELANGRIJK BERICHT! 👇

Om de Bart Brentjens Challenge op zondag 10 oktober veilig en volgens de COVID-19 maatregelen te organiseren is een geldig vaccinatiebewijs, herstelbewijs of een officiële negatieve test voor elke deelnemer verplicht! De Vroenhof in Eijsden wordt ingericht als besloten start- en finishterrein, met een beperkte bezoekerscapaciteit en waar na het tonen van een coronatoegangsbewijs geen 1,5 meter meer hoeft te worden aangehouden. Meer informatie: https://bit.ly/39lghJV

Als je besluit op zaterdag 9 oktober (16:00 - 19:00 uur) jouw startbescheiden te komen afhalen, dan is een vaccinatiebewijs, herstelbewijs of officiële negatieve test ook verplicht. Je hoeft je vaccinatiebewijs, herstelbewijs of officiële test dan niet meer op zondag te laten zien”.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2090
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si Hi Mod, Kona Kahuna

Niet een beetje overdreven ?!

Tis een buitensport = geen besmettingen.
Überhaupt Is deze regel niet van toepassing voor (amateur)wedstrijden.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... wijs/sport

Btw. Wil je het echt veilig doen, dan iedereen alleen getest laten meedoen. Immers nog steeds transitie en besmetting mogelijk bij volledige vaccinatie.
Rutger S
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 716
Lid geworden op: di 20 juni 2017, 12:12

Stunning schreef: zo 26 september 2021, 22:30 Niet een beetje overdreven ?!

Tis een buitensport = geen besmettingen.
Überhaupt Is deze regel niet van toepassing voor (amateur)wedstrijden.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... wijs/sport

Btw. Wil je het echt veilig doen, dan iedereen alleen getest laten meedoen. Immers nog steeds transitie en besmetting mogelijk bij volledige vaccinatie.
wrs vanwege het NK? maar voor de toertocht is het zeker nietnodig. lijkt mij een hoop extra gedoe. In Amerongen was het iig niet nodig:)
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2090
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si Hi Mod, Kona Kahuna

Rutger S schreef: ma 27 september 2021, 12:20
Stunning schreef: zo 26 september 2021, 22:30 Niet een beetje overdreven ?!

Tis een buitensport = geen besmettingen.
Überhaupt Is deze regel niet van toepassing voor (amateur)wedstrijden.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... wijs/sport

Btw. Wil je het echt veilig doen, dan iedereen alleen getest laten meedoen. Immers nog steeds transitie en besmetting mogelijk bij volledige vaccinatie.
wrs vanwege het NK? maar voor de toertocht is het zeker nietnodig. lijkt mij een hoop extra gedoe. In Amerongen was het iig niet nodig:)
Voor de NK rijders is het nodig, gezien de overheidsrichtlijnen. Toertocht zeker niet.

Marathon Rotterdam (veelvoud aan deelnemers), ook niet nodig.

Maar ik heb geen zin in dat gedoe dat iedereen maar te pas en onpas mijn medische status dient te weten, nee ben geen anti vaxxer, wel anti app. Ik heb mijn deelname overgedragen aan iemand anders. Hopelijk volgend jaar beter.
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

nog steeds niemand die antwoord kan geven op de vraag of er daadwerkelijk een funklasse wedstrijd is ? En welke licentie is hiervoor nodig indoen deze er is.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Volgens de website wel.
Licensie, geen idee.
De organisatie al gebeld/gemaild?

Programma:
https://www.bartbrentjens-challenge.com/programma

Contact:
https://www.bartbrentjens-challenge.com/contact
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Lefty29
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 880
Lid geworden op: za 26 november 2011, 12:40

schepp schreef: ma 27 september 2021, 18:21 nog steeds niemand die antwoord kan geven op de vraag of er daadwerkelijk een funklasse wedstrijd is ? En welke licentie is hiervoor nodig indoen deze er is.
Ik heb ingeschreven met een startlicentie en in de bevestigingsmail staat het volgende :


Klasse Funklasse Heren
UCI ID Startlicentie
Licentie Nummer xxxxxxx

Ik ga er van uit dat ik dus met het NK in de funklasse mee doe
Rutger S
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 716
Lid geworden op: di 20 juni 2017, 12:12

Lefty29 schreef: ma 27 september 2021, 21:27
schepp schreef: ma 27 september 2021, 18:21 nog steeds niemand die antwoord kan geven op de vraag of er daadwerkelijk een funklasse wedstrijd is ? En welke licentie is hiervoor nodig indoen deze er is.
Ik heb ingeschreven met een startlicentie en in de bevestigingsmail staat het volgende :


Klasse Funklasse Heren
UCI ID Startlicentie
Licentie Nummer xxxxxxx

Ik ga er van uit dat ik dus met het NK in de funklasse mee doe
en gelijk starten met het De licentie rijders..Dat is dan wel mooi. want de startvelden bij licentie rijders zijn niet erg groot. Wel mooi als een dame vd fun klasse als eerste over de streep komt :)
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Gisterenavond hebben we de Pijlersmeeting gehad met Bart B erbij.
Toch een feestje dat we na 2 jaar weer mogen!

Het is altijd hectisch, maar dit jaar extra. Tegen 17.00 gisteren kwam er nog een afwijzing van een vergunning binnen van de Gemeente, de natuurorganisatie in Voeren was afgelopen jaar ook overgestapt op een andere werkwijze, Altembrouck is van eigenaar gewisseld en wilde geen MTB-ers meer over het Landgoed hebben, om maar wat dingen te noemen... Onze route van vorig jaar die toen geheel goedgekeurd was, maar niet doorging tgv Corona, moest last minute nog wat worden aangepast. Gaat natuurlijk wel weer lukken, 'maar het is dus wat hectisch' :wink: . Belangrijkste: we kunnen weer!

Een paar wedstrijdrijders die met Bart B rijden en die de 'oude' 2020 route eerder die dag hadden verkend deden ook voor het eerst het geheel nieuwe Noordelijke stuk Gerendal - De Dellen aan. Bart liet me hun appjes lezen. Terwijl de een errug enthousiast was, was de ander bang voor chaos, die vond het te glibberig, zijn Thunder Burts waren eraan, en het was te technisch, er zit/zat een stukje trap in?
Mooiste compliment dat we krijgen konden natuurlijk :winkie: ...

Vanaf het Gerendal naar de Dellen is het af en toe inderdaad wat meer trailrijden en steil. Thunder Burts zijn daar zeker onderbemeten, al helemaal als het wat glibberiger wordt. En steil, en wortelen bergop, en evt modderig? ThuBu is de absoluut verkeerde keuze. Gewoon je materiaal/banden goed kiezen, et voila.

Er zijn pijlers die alles (bergop) rijden wat er in het parcours zit, en dat zijn alles behalve wedstrijdrijders. Als die het kunnen moet een aanstaand Nl's kampioen Marathon het toch zeker ook kunnen. Ras 'boswielrenners' zullen misschien minder gelukkig zijn met het nieuwe parcours, degenen die niet vies zijn van wat technische stukjes trail zullen het juist mooi vinden, en er een beetje hun voordeel mee kunnen doen. Deze keer ben je in het voordeel als je meer kunt dan alleen 'hard trappen'. En je moet strategisch rijden, zorgen dat je voor een minder sterke rijder (qua conditie en techniek) een wat smallere trail induikt.
Maar vanaf De Dellen is de finale via Bemelen weer een beetje als vanouds, daar valt eventueel nog terug te komen, als je Gerendal - De Dellen moeilijker doorkwam.

Als de pijlen goed (blijven) hangen zal het qua chaos ook wel loslopen, en het is ook geen schande een stukje te moeten lopen als je ergens niet bovenkomt, want er zitten gewoon wat ambitieuze stukken in. En een trap... wat zijn nou 5 (heel brede ) tredes aan het eind van een uitdagende trail (de trail-klim vanaf Sibbergrubbe naar Heunsbergerweg), op 105km fietsen :wink: . Geniet er maar van!

Maar goed... kies wel de juiste banden, behalve lekbestendig ook met voldoende grip/tractie achter.
En volg de pijlen, want de route kent wat last minute aanpassingen.
Wees alert in de afdalingen, tgv de wateroverlast medio juli zijn er hier en daar nog steeds verraderlijke spoelgeulen aanwezig (dwz pas op als je in een afdaling uit iemands wiel komt en de ideale lijn verlaat om in te halen), al ligt het er al met al wat betreft weer goed bij, er is enorm veel herstelwerk verricht.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Medico
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 290
Lid geworden op: vr 2 november 2012, 04:30
Mijn mountainbike: Carbonda FM 936, on one scandal

Klinkt me als muziek in de oren.
Zal dus 2x barzo worden (of toch agarro/barzo)
#zinin :-q :bier:
Vakmanschap is Meesterschap

Carbonda fm 936 viewtopic.php?f=14&t=144187
oliver538
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 48
Lid geworden op: zo 29 juli 2012, 17:01

Heeft iemand toevallig nog een startbewijs voor de 90 of 105 km over? Ik neem 'm graag over!
Online tickets kopen gaat niet meer, event is blijkbaar al uitverkocht :o
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Klopt, helemaal uitverkocht, en geen daginschrijving meer mogelijk.
Dus 'hier' (of via andere social media) een startbewijs overnemen is nog de enige optie om dit jaar eventueel nog mee te kunnen doen.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Plaats reactie