30-10-2021 Marathon Oldebroek

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

awinkel schreef: zo 22 augustus 2021, 23:16 Dat verwacht ik zeker niet van de KNWU. :D
Daar schijnen vooral mensen te zitten die hun uiterste best doen om zoveel mogelijk mensen van hun fiets te houden. :(
Ik was vooral benieuwd of de organisatie hun ziel aan deze partij verkocht heeft en je inderdaad gedwongen wordt om een licentie aan te schaffen.
Een daglicentie lijkt niet meer te bestaan.
Mijn fietsclub is lid van de NTFU, dus moet ik volgens de site van de KNWU 28 euro aftikken voor een jaarlicentie als ik de onoverzichtelijke informatie goed gelezen heb.
Ik heb het al bij meerdere wedstrijden gevraagd want ik heb zelf na jaren geen licentie. Helaas snapt niemand momenteel hoe het nu zit en welke richtlijnen men moet aanhouden na 1,5 jaar corona en een heleboel rijders die geen licentie meer hebben genomen dit jaar. Bij de knwu krijg je geen antwoord en als je antwoord krijgt dan lusten de honden er geen pap van. :((
Rutger S
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 716
Lid geworden op: di 20 juni 2017, 12:12

awinkel schreef: zo 22 augustus 2021, 23:04 Klopt het dat je een KNWU licentie nodig hebt om te mogen starten?!?!
Ik las zoiets op de site, maar vraag mij af of dit klopt.
Werkt wel drempelverhogend als je het mij vraagt.
Voor 1 marathon ga ik geen licentie aanschaffen en ik denk meerdere potentiële deelnemers niet…
een basis licentie was een jaar of 5 geleden nog een euro of 8,
nu omgerekend al meer dan 40 euro volgens mij als je een wedstrijd wilt rijden.

daar heb je de laatste jaren dan ook precies helemaal niks voor terug gekregen.
Zou mij niks verbazen als ze bij Oldebroek een licnetie vragen, bij de laatste editie ook al problemen gehad met de KNWU bobo, die zn eigen regels niet snapt en uitvoert.
Dan starten we maar niet he.
Gebruikersavatar
rcdol
All rounder
All rounder
Berichten: 80
Lid geworden op: ma 18 januari 2021, 21:36
Mijn mountainbike: Zure kruimeltaart

Op http://www.atb-vereniging-oldebroek.nl/ ... trijd.html vind ik:
Mountainbike Marathonwedstrijd Heerde-Oldebroek 30-10-2021 reglement

Algemeen

De organisatie is in handen van ATB Oldebroek.
De wedstrijden vinden plaats onder auspiciën van de KNWU.

Voorinschrijven

Voorinschrijven is alleen mogelijk d.m.v. digitaal inschrijven via de website
https://www.atboldebroek.nl/marathon tot 24 oktober 2021.

Let op: Niet KNWU licentiehouders dienen een startlicentie vooraf aan te vragen bij de KNWU.
Zie ook: https://www.knwu.nl/kenniscentrum/renner/startlicentie
Rutger S
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 716
Lid geworden op: di 20 juni 2017, 12:12

rcdol schreef: ma 23 augustus 2021, 11:15 Op http://www.atb-vereniging-oldebroek.nl/ ... trijd.html vind ik:
Mountainbike Marathonwedstrijd Heerde-Oldebroek 30-10-2021 reglement

Algemeen

De organisatie is in handen van ATB Oldebroek.
De wedstrijden vinden plaats onder auspiciën van de KNWU.

Voorinschrijven

Voorinschrijven is alleen mogelijk d.m.v. digitaal inschrijven via de website
https://www.atboldebroek.nl/marathon tot 24 oktober 2021.

Let op: Niet KNWU licentiehouders dienen een startlicentie vooraf aan te vragen bij de KNWU.
Zie ook: https://www.knwu.nl/kenniscentrum/renner/startlicentie
dus 25 euro voor een startlicentie als je al lid bent van een club
en 53 euro als je dat niet bent... wauw gelukkig krijg je er zoveel voor terug
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3295
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Dat wordt dus niet inschrijven. :-)
Rutger S
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 716
Lid geworden op: di 20 juni 2017, 12:12

awinkel schreef: ma 23 augustus 2021, 18:26 Dat wordt dus niet inschrijven. :-)
Wat is uberhaupt de overweging om het onder de KNWU vlag te houden? Ik zie namelijk niet in wat hier nou voordelig aan kan zijn voor organisaties! of mis ik iets? in Duitsland kan je toch ook aan elke marathon wedstrijd meedoen zonder licentie. Hoogstens is er soms een licentie vak. Waarom zou je hobbie rijders willen afschrikken aan je evenement mee te doen met allerlei onbegrijpelijke en tegenwoordig belachelijk dure KNWU licenties en lidmaatschappen.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5590
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Op deze manier kun je de hele funklasse wel schrappen, wat een onnozel gedoe.

Nu moet ik zeggen dat ik de jaren dat ik marathons reed eigenlijk maar een enkele keer mijn basislidmaatschap van de KNWU heb moeten tonen.
Wat is de gedachte van de organisators om de marathon via de KNWU te organiseren?
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

Vanuit de organisatie begrijp ik dat je gewoon kan deelnemen zonder licentie. Er wordt hooguit achteraf nog iets van een daglicentie gerekend, maar dat zal wel niet zo'n vaart lopen. Niemand snapt nog wat de bedoeling is van de KNWU en de organisaties willen gewoon deelnemers aan de start hebben staan, dus gewoon inschrijven
veentje
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 204
Lid geworden op: ma 7 februari 2011, 17:34
Mijn mountainbike: Canyon lux 8 / Grail CF 8

volgens mij ook, heb me ingeschreven en er werd niet gevraagd naar een KNWU licentie
nicoh
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 155
Lid geworden op: vr 23 januari 2009, 19:02
Mijn mountainbike: Canyon lux 7.0

Misschien handig om hier of op de eigen site wat meer duidelijkheid hierover te geven
fv1262
All rounder
All rounder
Berichten: 123
Lid geworden op: vr 27 juni 2014, 11:34

beste renners/sters,

wij zijn druk bezig met de KNWU om zeker voor dit jaar een aangepaste startlicentie te verkrijgen.
we hebben het idee geopperd om in deze tijd terug te gaan naar de dag licentie.
dit zou betekenen dat voor de gene die geen licentie heeft er bij het inschrijfgeld 5 a 6 euro bijkomt.

de KNWU stond zeer positief tegenover dit voorstel. ook zij begrijpen dat het op dit moment bijzondere tijden zijn met veel afgelastingen van wedstrijden en dat deelnemers niet een enorm bedrag gaan neerleggen om een wedstrijd te gaan rijden (breedtesport of eens ruiken aan een wedstrijd de welbekende Fun klasse).
wij hopen een dezer dagen antwoord te krijgen. maar laat je hierdoor niet weerhouden om je in te schrijven voor de marathon van 30 oktober.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3295
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Wat is de reden dat jullie überhaupt met de KNWU in zee zijn gegaan?
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

awinkel schreef: vr 3 september 2021, 17:28 Wat is de reden dat jullie überhaupt met de KNWU in zee zijn gegaan?
Geen idee,.maar volgens mij is het zo dat mensen zonder licentie een daglicentie kunnen aanschaffen. Dit zal als het goed is achteraf door de knwu worden geregeld
Rutger S
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 716
Lid geworden op: di 20 juni 2017, 12:12

awinkel schreef: vr 3 september 2021, 17:28 Wat is de reden dat jullie überhaupt met de KNWU in zee zijn gegaan?
Ja precies . Waarom? Al meerdere keren is deze vraag gesteld, maar blijkbaar mogen we het antwoord niet weten .

Ik zie alleen maar extra kosten en regeltjes zonder voordelen. Ik zou het graag weten, aangezien ik zelf ook nog wel eens in een organisatie v een wedstrijd zit
Achteraf kosten berekenen lijkt mij sowieso wettelijk niet toegestaan, btw
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3295
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Achteraf betalen gaat uiteraard niemand doen. Dat wordt dan een kostenpost voor de organisatie.
Maar ik ben nog steeds benieuwd naar het antwoord op mijn vraag…
Plaats reactie