30-10-2021 Marathon Oldebroek

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
fv1262
All rounder
All rounder
Berichten: 123
Lid geworden op: vr 27 juni 2014, 11:34

de reden van dat de marathon een KNWU wedstrijd is:

ATB Oldebroek is al vele jaren een KNWU vereniging. dit geeft hen de mogelijkheid om onder andere een LJC wedstrijd te organiseren.
ATB Oldebroek is nu eenmaal een vereniging met een enorm aantal jeugdleden.
verder was de samenwerking NTFU KNWU natuurlijk een ideale samenwerking (verzekeringen).
ook wanneer nu er een marathon wintercompetitie LJC word gereorganiseerd gaf dat wat betreft verzekeringen voordelen.
maar nu de KNWU de licentie op de schop heeft genomen (startlicentie) heeft genomen is dit inderdaad geen voordeel.
maar zoals ik al in een eerder bericht schreef word er aan een oplossing van KNWU kant gewerkt.
dus wat houd jullie tegen schrijf in voor de marathon van 30 oktober de oplossing komt er zeker.

geef de KNWU nu ook eens de kans met een mooie oplossing te komen.
komt die er niet dan kunnen we nog altijd ons ongenoegen kwijt op dit forum.

maandag 6 september is er opnieuw contact en zodra we de uitslag weten komen we hier op dit forum terug.
Rutger S
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 716
Lid geworden op: di 20 juni 2017, 12:12

fv1262 schreef: zo 5 september 2021, 14:31 de reden van dat de marathon een KNWU wedstrijd is:

ATB Oldebroek is al vele jaren een KNWU vereniging. dit geeft hen de mogelijkheid om onder andere een LJC wedstrijd te organiseren.
ATB Oldebroek is nu eenmaal een vereniging met een enorm aantal jeugdleden.
verder was de samenwerking NTFU KNWU natuurlijk een ideale samenwerking (verzekeringen).
ook wanneer nu er een marathon wintercompetitie LJC word gereorganiseerd gaf dat wat betreft verzekeringen voordelen.
maar nu de KNWU de licentie op de schop heeft genomen (startlicentie) heeft genomen is dit inderdaad geen voordeel.
maar zoals ik al in een eerder bericht schreef word er aan een oplossing van KNWU kant gewerkt.
dus wat houd jullie tegen schrijf in voor de marathon van 30 oktober de oplossing komt er zeker.

geef de KNWU nu ook eens de kans met een mooie oplossing te komen.
komt die er niet dan kunnen we nog altijd ons ongenoegen kwijt op dit forum.

maandag 6 september is er opnieuw contact en zodra we de uitslag weten komen we hier op dit forum terug.
Met alle respect, maar de KNWU heeft al zoveel kansen gehad. Nooit luisteren ze naar kritiek dan wel tips van hun leden. De offroad commissie van de KNWU is gewoon een Drama. Na jaren van wanbeleid mbt het mountainbiken is er dus nu een situatie ontstaan dat niemand meer een licentie neemt en bijna niemand zin heeft om nog deeltenemen aan een KNWU wedstrijd. Met als gevolg kleine startvelden en de ene na de andere verdwenen wedstrijd.
Ik ervaar ook geen enkele beperking een mtb wedstrijd zonder de KNWU te organiseren.. Sterker nog het tegenovergestelde, Niks vervelender dan zo n KNWU official die zich overal mee bemoeid of zo n jury met hun onzinnige regel boekje. Voor mij geen euro meer naar de KNWU zolang ze er werkelijk niks voor terug doen ten positieve voor de mtb sport. (laag drempelig mn ass)

Maar goed jullie goed recht, maar zou toch overwegen het gewoon zonder de KNWU tedoen. Alleen maar winst voor iedereen en nog goedkoper ook. En een jeugd competitie kan je ook prima zelf organiseren met een aantal ander clubs buiten de KNWU om. kijk maar naar de atbcross competitie https://atbcross.com , werkt perfect
fv1262
All rounder
All rounder
Berichten: 123
Lid geworden op: vr 27 juni 2014, 11:34

Rutger,
gisteren opnieuw contact gehad met de KNWU en de startlicentie is voorlopig van de baan.
we gaan terug naar de daglicentie.

wat de juryleden betreft, ik ben al vele jaren actief als KNWU jury (Mylaps operator) en snap je opmerking maar dat was een man die beslissing nam. ik was namelijk ook daar toen aanwezig bij de marathon van Oldebroek.
volgens zijn de meesten toch wel erg begaand met de wielersport en enkelen steken ook heel veel tijd in de MTB sport.
Rutger S
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 716
Lid geworden op: di 20 juni 2017, 12:12

Er zijn idd genoeg mensen die zich inzetten voor het mtb en en ook energie in een wedstrijd steken etc.. maar helaas zijn mijn ervaringen met de KNWU (als organisatie) De laatste 10 jaar louter negatief geweest. En hoe ze nu weer een chaos vd licenties hebben gemaakt is typerend.

Samenwerken met de knwu komt het aantal inschrijvingen helaas niet ten goede, vrees ik

Maar ik hoop dat er nog genoeg zullen zijn voor eengoed gevuld startveld, want het zou natuurlijk zonde zijn als mensen weg blijven bij 1 vd weinige marathons dit jaar
Bamboocha
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 168
Lid geworden op: ma 12 april 2021, 15:02
Mijn mountainbike: Ghost Lector fs

Hij staat met potlood in de agenda. Nog even het weer aankijken (bepaald mede de afstand denk ik). Door de €5,- van de daglicentie laat ik me niet tegenhouden.

Wel vroeg uit mijn bedje 🥴, maar dat hebben we er graag voor over.
Trek fuel 90
Trek y11
Giant MCM
Merida carbon race
Merida Big nine

Radon Jealous al10 SL
Cube Nuroad ex
Ghost Lector fs sf
LSNN86
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: do 30 januari 2020, 11:47

Ik heb bij aanmelden/inschrijven (lange tijd terug) ook niks extra hoeven op te geven mbt eoa licentie.
Ben inmiddels wel een beetje benieuwd naar de route eerlijk gezegd.
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

LSNN86 schreef: ma 27 september 2021, 11:08 Ik heb bij aanmelden/inschrijven (lange tijd terug) ook niks extra hoeven op te geven mbt eoa licentie.
Ben inmiddels wel een beetje benieuwd naar de route eerlijk gezegd.
die is 80km of 120 km door het bos :winkie:
fv1262
All rounder
All rounder
Berichten: 123
Lid geworden op: vr 27 juni 2014, 11:34

belangrijk nieuws.

er is opnieuw overleg geweest met de KNWU.
het volgende is besloten:

voor de gene die geen licentie hebben, je dient via de KNWU site een startlicentie aan te vragen.
alleen zal deze niet in rekening worden gebracht maar op deze manier ben je wel verzekerd voor de marathon van Heerde Oldebroek.

dus wel aanvragen en niet betalen en dus wel verzekerd.
mij lijkt dit een mooie handreiking van de KNWU.
Rutger S
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 716
Lid geworden op: di 20 juni 2017, 12:12

Je kan alleen een start licentie aanvragen als je lid bent vd knwu, dus je moet alsnog iets van 35 euro betalen
fv1262
All rounder
All rounder
Berichten: 123
Lid geworden op: vr 27 juni 2014, 11:34

er word niet in rekening gebracht.
jullie kunnen gerust inschrijven via www.inschrijven.nl
lukt het aanmelden bij de KNWU niet dan regelen we dit op de dag zelf.
dit is wat de KNWU ons heeft toegezegd en wij gaan er vanuit dat ze dan de waarheid spreken toch?
Rutger S
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 716
Lid geworden op: di 20 juni 2017, 12:12

fv1262 schreef: do 30 september 2021, 10:20 er word niet in rekening gebracht.
jullie kunnen gerust inschrijven via www.inschrijven.nl
lukt het aanmelden bij de KNWU niet dan regelen we dit op de dag zelf.
dit is wat de KNWU ons heeft toegezegd en wij gaan er vanuit dat ze dan de waarheid spreken toch?
Nogmaals je kan geen startlicentie aanvragen als je geen lid bent vd knwu. je kan dan uberhaupt niet inloggen. een Lidmaatschap bij de KNWU kost sinds 2021 35 euro voor mensen die niet lid zijn van een club en 7 euro voor leden. Ik ben lid af bij KNWU sinds deze belachelijke licentie/lidmaatschap wijzigingen in een jaar zonder wedstrijden. Hoe wil je dat op de dag gaan regelen dan?
want je zegt dat een startlicentie kostenloos is.? wat ga je doen met al die mensen die ingeschreven hebben maar niet lid zijn vd KNWU (er staat namelijk nergens bij de inschijven.nl link iets over dag/start licentie of lidmaatschap of whatever)

MAW je zegt nu dus dat je gewoon kan inschrijven zonder dat je lid bent vd KNWU, zonder extra kosten!
fv1262
All rounder
All rounder
Berichten: 123
Lid geworden op: vr 27 juni 2014, 11:34

De marathon wordt verreden onder auspiciën van de KNWU.

Je kunt kiezen om voor eenmalig 5 euro op de dag zelf een daglicentie (voor verzekering) af te sluiten als je niet in het bezit bent van een KNWU licentie (startlicentie of wedstrijdlicentie)
Ook is er de mogelijkheid om een startlicentie aan te vragen bij de KNWU.
Als u nu een startlicentie aanvraagt zal het laatste kwartaal van dit jaar 2021 geen factuur worden gestuurd voor het KNWU lidmaatschap.
De laatse kan interessant zijn als je voornemens bent om meerdere wedstrijden te gaan rijden. (bv GOW of VMC)
Voor meer informatie klik op https://www.knwu.nl/kenniscentrum/renner/startlicentie of neem zelf contact op met de KNWU.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3296
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Wat is het nou? :~
Eerst zeg je in je bericht van 09:03 en 10:20 dat er niks in rekening wordt gebracht en nu kost het weer 5 euro.
Eerlijk gezegd vind ik het allemaal vrij onduidelijk.
Ik ben benieuwd hoe het afloopt als er tijdens de marathon daadwerkelijk iets gebeurt en de verzekering aangesproken moet worden...
Ik heb gezien hoe warrig dit allemaal verloopt dan geen hoge verwachting van een goede afhandeling.
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

Waarom niet iedereen zonder licentie recreanten noemen en zonder de knwu de wedstrijd door te laten gaan? Bij strandracen doen ze ook recreanten en een daglicentie. Ik snap niet dat de knwu niet een keer wakker wordt. Snappen ze nu echt zelf niet dat ze er in deze tijden een enorme grote teringzooi van maken en het voor zowel rijders als organisaties onmogelijk maken iets te organiseren. Ze moeten zich kapot schamen.

Ik zou deze wedstrijd heerlijk zonder knwu doen, met als in Amerongen. 0 gezeur over welke licentie dan ook.Dit snapt niemand meer
Rutger S
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 716
Lid geworden op: di 20 juni 2017, 12:12

fv1262 schreef: do 30 september 2021, 11:28 De marathon wordt verreden onder auspiciën van de KNWU.

Je kunt kiezen om voor eenmalig 5 euro op de dag zelf een daglicentie (voor verzekering) af te sluiten als je niet in het bezit bent van een KNWU licentie (startlicentie of wedstrijdlicentie)
Ook is er de mogelijkheid om een startlicentie aan te vragen bij de KNWU.
Als u nu een startlicentie aanvraagt zal het laatste kwartaal van dit jaar 2021 geen factuur worden gestuurd voor het KNWU lidmaatschap.
De laatse kan interessant zijn als je voornemens bent om meerdere wedstrijden te gaan rijden. (bv GOW of VMC)
Voor meer informatie klik op https://www.knwu.nl/kenniscentrum/renner/startlicentie of neem zelf contact op met de KNWU.
Of neem contact op met de KNWU! Echt.. die geven geen , of tegestrijdigen antwoorden. Net als jij overigens.
Je kan dus nu wel weer een daglicentie aanvragen ipv een startlicentie?
En wat houdt die verzekering dan in en waarom heb ik die nodig? wat wordt er extra gedekt dan naast mn eigen WA en ziektenkosten verzekering
Plaats reactie