Gecanceld: Bart Brentjens Challenge, Eijsden: 8 november 2020 wordt 2021

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10359
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Over een aangepaste vertrektijd en -vorm wordt nagedacht, thnx voor de input :-q .

(Sowieso zullen we rijders evt. tijdig via de 88km laten afkorten, als ze te ver achter op schema zouden liggen.
Iedereen moet zonder problemen tijdens het licht terugkomen in Eijsden, we laten niemand in het donkere bos verdwalen).
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
ReinierT
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 524
Lid geworden op: zo 21 augustus 2016, 20:47
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 9.0 Pro

AGR toerversie gaat toch niet door in 2020. BBC nog ter discussie? Misschien weer terug naar eerdere datum nu niet samenvalt?
Lastige tijden nu voor organisatie, lijkt me.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10359
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Nee, de plannen voor november zijn nog steeds onveranderd, wedstrijd en toerversie staan beiden nog steeds in de planning.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
way2go
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 383
Lid geworden op: za 7 december 2013, 00:37

Ik heb vandaag de nieuwe lus gereden bij Schin op Geul / Valkenburg (althans voor zover ik deze kon reconstrueren van de website). Wat mij betreft een enorme verbetering. Veel pittige en steile klimmetjes, leuke afdalingen, en vooral minder van die vals-platte open stukken. Als het er modderig bij ligt in november, dan wordt het echt loodzwaar.
Empha
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: do 16 juli 2020, 21:41

Ik heb mij ook ingeschreven, nog nooit een mountainbike toertocht gereden dus ben benieuwd! Tips die ik echt moet weten?
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10359
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Welke afstand ga je rijden? En waar rijd je normaal?
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
D-man
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 667
Lid geworden op: do 22 januari 2015, 20:34
Mijn mountainbike: S-works Epic

Mocht er nog iemand een startbewijs voor de wedstrijd beschikbaar hebben... ik zou deze heel graag overnemen! Blessure herstelt zich sneller dan verwacht :-D :winkie:
Ik ben mij er eentje...
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

D-man schreef: vr 4 september 2020, 13:54 Mocht er nog iemand een startbewijs voor de wedstrijd beschikbaar hebben... ik zou deze heel graag overnemen! Blessure herstelt zich sneller dan verwacht :-D :winkie:
Je kan nog gewoon inschrijven hoor
Empha
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: do 16 juli 2020, 21:41

aurelius schreef: vr 4 september 2020, 08:10 Welke afstand ga je rijden? En waar rijd je normaal?
De 90 kilometer. Normaal rijd ik bij Bergschenhoek, Zoetermeer en Vlaardingen. En een paar keer op de Utrechtse Heuvelrug geweest. Het enige waar ik eigenlijk aan twijfel is mijn banden keuze. Topic van vorige jaren werd iets gezegd over stevigere banden die de voorkeur hadden?
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10359
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

De 90 is mooi, maar eerlijk is eerlijk, de 105 is nog mooier, daarin zit de meeste nieuwe en pittigste trails.
De 90 in november, vroeger donker, is wel een ‘safe choice’ voor een eerste deelname!
Een wedstrijdrijder over het vernieuwde parcours: ‘...Is 10km korter, maar voelt 50km zwaarder!...’. Mooi :tong .

Qua techniek zit ‘t wel goed met je ervaring op de door jou genoemde parcoursen.
De elk jaar terugkerende bandendiscussie voeren we meestal iets later.
Maar iets zegt mij, in de Limburgse herst: zorg voor voldoende grip en lekbestendigheid. Wedstrijdrijders gaan vaak voor licht en snel. Maar tourrijders hebben echt meer lol met wat extra grip en lekbestendigheid. Zitten steile hellingen in, ben benieuwd of iedereen overal fietsend langs en over komt, in herfstige omstandigheden, op onderbemeten banden... Nu is alles nog prima te fietsen. Herfst... kan andere koek worden.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
way2go
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 383
Lid geworden op: za 7 december 2013, 00:37

aurelius schreef: vr 4 september 2020, 20:27 Zitten steile hellingen in, ben benieuwd of iedereen overal fietsend langs en over komt, in herfstige omstandigheden, op onderbemeten banden... Nu is alles nog prima te fietsen. Herfst... kan andere koek worden.
Zeker weten. Met name in het tweede deel zitten een aantal steile stukjes in die op de macht nu nog heel goed te doen zijn, maar in november met zware benen en veel modder wordt het ongetwijfeld een heel ander verhaal.
Gebruikersavatar
D-man
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 667
Lid geworden op: do 22 januari 2015, 20:34
Mijn mountainbike: S-works Epic

schepp schreef: vr 4 september 2020, 18:43
D-man schreef: vr 4 september 2020, 13:54 Mocht er nog iemand een startbewijs voor de wedstrijd beschikbaar hebben... ik zou deze heel graag overnemen! Blessure herstelt zich sneller dan verwacht :-D :winkie:
Je kan nog gewoon inschrijven hoor
Had ik niet gezien thx en ingeschreven!
Ik ben mij er eentje...
marcofocus
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: za 1 juli 2017, 23:12

Weet iemand of er al GPXen beschikbaar zijn van de routes of die aardig in de buurt komen van eerdere edities?
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10359
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Formeel nog niet, vergunningen zijn ook nog niet allemaal rond, dus wijzigingen tov het concept zijn altijd mogelijk.
‘t Wachten is op Voeren, Belgie (altijd laat, en nu ook nog Corona) en een enkele Natuurorganisatie.
(Maar wie met arendsogen Strava afzoekt :wink: ...).
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
marcofocus
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: za 1 juli 2017, 23:12

:-q
Plaats reactie