Bartje 200 van 4 juli 2021

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
wibas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 802
Lid geworden op: ma 29 december 2008, 15:20
Mijn mountainbike: Cannondale FSI-1 Cannondale scalpel

Dat bij gieten dat die de route er de route verlaat bij de N34 is vanwegen de verzorgingspost aldaar
Olieboer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: zo 3 november 2019, 20:50

Kijk, dat zijn tips van kenners. Dank voor het meedenken! Ik zal eens kijken of ik de route wat aan kan passen en een nieuwe gpx kan maken.
Geen gezeik, mountainbike!
Olieboer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: zo 3 november 2019, 20:50

https://connect.garmin.com/modern/course/32436604

Nieuw gemaakte route, over vrij toegankelijke paden. Zou iemand kunnen vertellen of ik de MTB-routes niet tegen de richting in zal rijden?
Geen gezeik, mountainbike!
modderfietser
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 548
Lid geworden op: za 23 mei 2009, 22:35

Bij Zuidlaren rijdt je een paar keer tegen de richting in, verder niet.

Qua start zou ik dan een paar honderd meter verder op starten bij de Kibbelkoele, daar heb je een fatsoenlijke parkeerplaats, kun je de route rondom de Kibbelkoele ook nog meenemen en kun je na afloop even zwemmen. :-)
wibas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 802
Lid geworden op: ma 29 december 2008, 15:20
Mijn mountainbike: Cannondale FSI-1 Cannondale scalpel

Heer Olieboer , bedankt voor je rit. Ik heb hem alvast op mijn Garmin gezet. Zo zal ik hem dan rijden op 21 juni . Ik hoop dat ik nog langs bakkers en of supermarkt kom maar dat zie ik dan wel weer. afgelopen zondag rondje Appelscha, Diever , Havelte oost en west, Dwingeloo gemaakt . Bij die rit miste ik de verzorgingsposten wel beetje,
Olieboer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: zo 3 november 2019, 20:50

Ik ga hem nog een beetje aanpassen naar aanleiding van de tips van Modderfietser.
En ik twijfel over de route van Sleen, ik wil hem er wel in z'n geheel in, maar dan ergens anders een stukje afhalen, anders wordt het wel erg lang.
Geen gezeik, mountainbike!
Jo2601
All rounder
All rounder
Berichten: 122
Lid geworden op: di 19 september 2017, 13:38
Mijn mountainbike: Z.O. Drenthe

Ik zou vanaf klijndijk direct richting het haantje fietsen, en dan voor het bos rechtsaf richting de kibbelkoele, daar rechts om het meer heen fietsen, en daar de route oppakken.

Dan pak je toch zo driekwart van de route Sleen en heb je een stukje valterbos overgeslagen (daar mis je niet veel aan).

:-q succes verder.
wibas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 802
Lid geworden op: ma 29 december 2008, 15:20
Mijn mountainbike: Cannondale FSI-1 Cannondale scalpel

Olieboer schreef: di 28 april 2020, 11:25 Ik ga hem nog een beetje aanpassen naar aanleiding van de tips van Modderfietser.
En ik twijfel over de route van Sleen, ik wil hem er wel in z'n geheel in, maar dan ergens anders een stukje afhalen, anders wordt het wel erg lang.
Okay, zet hem als je de rit volledig heb maar op dit forum, dan zet ik hem wel in mijn Garmin. Als mensen die dit forum lezen bekend in deze streek, en weten of we dan langs een supermarkt of bakker komen en dit ook even willen melden zou dat helemaal geweldig zijn.
alvast bedankt.
Olieboer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: zo 3 november 2019, 20:50

https://connect.garmin.com/modern/course/32436604

Zo, nu lijkt hij compleet, alleen eindpunt kan ik niet verplaatsen.
Geen gezeik, mountainbike!
modderfietser
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 548
Lid geworden op: za 23 mei 2009, 22:35

Bij Zuidlaren in het dorp mis je nog een rondje. Hier ligt een route van ongeveer een km, best een leuk rondje. Deze is gepijld vanaf Schipborg bij het viaduct onder de N34 door en terug ook weer (andere verbindingsroute, leuker) en dan kun je parallel aan de N 34 naar het zuiden rijden ipv door het dorp.

Zelf ben ik geen lange afstandsrijder.
Wat voor route zoek je? Wil je vooral de vaste routes rijden en daartussenin over fietspaden/asfalt? Of wil je zo veel mogelijk onverhard fietsen? Er zitten nu nog wat stukken fietspad in die mogelijk anders kunnen.

Voor supermarkten/bakkers: in bijna elk dorp zit wel wat, behalve in de kleine dorpen als Schoonloo, Balloo, Loon, etc. Buurtsupers zijn op zondag vaak gesloten. Het gemakkelijkst zijn de grotere dorpen aan te houden waar je vlak bij langs rijdt: Rolde, Zuidlaren, Annen (route loopt langs supermarkt), Eext (route vlak bij buurtsuper), Gieten, Borger, Exloo (buurtsuper).
Olieboer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: zo 3 november 2019, 20:50

Zelf ben ik geen lange afstandsrijder.
Wat voor route zoek je? Wil je vooral de vaste routes rijden en daartussenin over fietspaden/asfalt? Of wil je zo veel mogelijk onverhard fietsen? Er zitten nu nog wat stukken fietspad in die mogelijk anders kunnen.
Ik wilde vooral eens een 200km tocht maken, en Bartje leek mee een leuke toertocht. Argumenten: niet al te zwaar qua hoogtemeters, ik woon daar niet al te ver vandaan, een schaatsvriend heeft het al eens gedaan en was enthousiast. Nu hij niet doorgaat en ik toch aan het trainen ben wil ik hem eigenlijk toch rijden. Dus zo leuk mogelijk, maar niet zo zwaar mogelijk. Stukken asfalt/verhard zijn lekker om bij te komen, op technische stukken vind ik het leuk om dan wel een beetje gas te kunnen geven.

Bij Zuidlaren heb ik al een beetje zitten stoeien om groot stuk van de route te kunnen rijden, hij gaat nu door het dorp en dan vanuit zuidkant de route op om vervolgens weer nagenoeg op dezelfde plek uit te komen. Ik zal een proberen of ik stuk in het dorp ook mee kan krijgen.
Geen gezeik, mountainbike!
modderfietser
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 548
Lid geworden op: za 23 mei 2009, 22:35

Dan is je route prima zo.
(Rondje in Zuidlaren zou ik nog toevoegen, je rijdt er nu bij langs over de weg en dan kun je dat net zo goed even meenemen)
Gebruikersavatar
barttore
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 272
Lid geworden op: zo 15 november 2009, 12:01
Mijn mountainbike: Mtb met kleine en gravelbike met grote wielen en nog een opvouwbaar "mtb" fietsje

Sommigen rijden iets meer: 751 km door Drenthe.... ik vind 10% al heel aardig.

https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/159689 ... or-Drenthe
vouwen , dat zouden meer mensen moeten doen.
Olieboer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: zo 3 november 2019, 20:50

https://strava.app.link/Tg0bO2OaE6

Zo, gedaan.

Bij de route van grollo ging ik verkeerd om het plasje, was gelukkig rustig.
Geen gezeik, mountainbike!
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Goed gedaan! :-q
Je had er perfect weer bij.
Plaats reactie