Bartje 200 van 4 juli 2021

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
Olieboer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: zo 3 november 2019, 20:50

Ik vond het zeker niet gek, ik hou er wel van, je grenzen opzoeken, extreme uitdagingen aangaan. Bartje is voor mij de langste afstand op de MTB geweest, op de racefiets ooit 315km. Ik vind het vooral lastig om de tijd te vinden voor het trainen.
Geen gezeik, mountainbike!
Lefty29
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 880
Lid geworden op: za 26 november 2011, 12:40

Ik vond het een gave race vandaag. Goed georganiseerd met de start in waves, erg goed uitgepijld en prima bevoorrading (mooi met die straatjes en het liep vlot door), en bij de finish lekker eten. Parcours mooi en afwisselend met verrassend veel single tracks. Alleen bij Gieten had ik het na 170km wel even gehad met die tracks en wilde ik liever met wind mee in een mooi groepje over een schelpenpad naar de finish. Gestart in wave 2 en in het begin erg hoge snelheden, tot 45 per uur maar dat was te verwachten (deja vu met Veldslag om Norg). Bij het eerste stukje single track brak het op en werd het wat rustiger. En gelukkig pakte de slechte weersvoorspelling niet uit…kortom, ik vond het perfect vandaag.
Gebruikersavatar
D-man
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 667
Lid geworden op: do 22 januari 2015, 20:34
Mijn mountainbike: S-works Epic

twas weer een mooi ritje! Voldaan aan deze kant!
Ik ben mij er eentje...
Gebruikersavatar
Herrick
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 155
Lid geworden op: do 13 oktober 2011, 09:03
Mijn mountainbike: Cube Reaction Pro (2018)

Was een leuke tocht. Heerlijk met 3 vrienden gefietst. In de ochtend nog getwijfeld of ik wel zou gaan fietsen (hoofdpijn, keelpijn en verkouden (negatieve test)). Maar gelukkig geen verhoging, dus met wat vertraging toch maar op de fiets gestapt om naar de start te fietsen.

Voor mijn gevoel had de route dit keer meer verharde stukken dan een editie eerder. Het was in elk geval een snelle editie. Route lag, op een paar kleine uitzonderingen na, er goed en snel bij. Verzorging was ook weer top geregeld. Vooral de droge worst en Tuc gaat er wel in na al die zoete meuk.

Helaas hebben wij nog wel de hoosbui in volle glorie mogen aanschouwen. Binnen no-time volledig doorweekt. Dan is zo'n bordje pasta bij de finish wel lekker. Daarna weer snel op de fiets om droog te rijden.

Uiteindelijk weer thuis met 274km op de teller.
edithvdb
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 12
Lid geworden op: di 14 mei 2019, 16:32

Dit weekend Bartje 200 gedaan. Onbekend met de streek en parcours. Wel verbaasd aantal single tracks. Rond Gieten hoopte ik op gewoon rechtdoor 🤢🥴. Maag speelde op en energie was weg.
Voor de kenners van de streek hoe is het parcours van Drenthe 200 tegenover bartje 200?
Ongetwijfeld meer modder gezien in december.
Gebruikersavatar
RHF
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 13
Lid geworden op: do 26 juni 2014, 22:46

Na een jaar wachten eindelijk de Bartje200. Eerste 50 ging mij goed af, aansluiting kunnen vinden bij een groepje die ik na de eerste stop ben kwijt geraakt. Gemiddelde snelheid lag de resterende 150km ( :-{ ) aanzienlijk lager.

De laatste 10 kilometer leken er wel 30 door de enorme wolkbreuk boven de bossen van Exloo. De single Tracks bestonden alleen nog uit watervallen en modderpoelen.
Bij het oprijden van het Land van Bartje kwam eindelijk de finishboog in zicht.

Organisatie had het goed voor elkaar. De start, foodpoints en de finish. Ook het rode kruis trouwens, die de verzopen en verkleumde rijders(waaronder ikzelf :P ) een isolatiedeken gaven.
Cube aim sl black 'n' flashgreen 2018

Veldslag om Norg 100km 04:36:24
wibas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 803
Lid geworden op: ma 29 december 2008, 15:20
Mijn mountainbike: Cannondale FSI-1 Cannondale scalpel

edithvdb schreef: ma 5 juli 2021, 14:11 Dit weekend Bartje 200 gedaan. Onbekend met de streek en parcours. Wel verbaasd aantal single tracks. Rond Gieten hoopte ik op gewoon rechtdoor 🤢🥴. Maag speelde op en energie was weg.
Voor de kenners van de streek hoe is het parcours van Drenthe 200 tegenover bartje 200?
Ongetwijfeld meer modder gezien in december.
Drenthe 200 heeft meer paden door gras en landbouwgrond. Minder Single tracks. Drenthe 200 is iets meer werken. Drenthe 200 is vaak wat nat maar er zijn ook snelle edities geweest.
cheizberd
All rounder
All rounder
Berichten: 108
Lid geworden op: zo 8 maart 2015, 21:33

Na de eerste 2 edities van de Drenthe 200 te hebben gereden, nu voor het eerst de Bartje. Als geboren Drent, maar nu Brabander, ken ik een deel van de routes redelijk goed. Maar toch was ik nog verbaasd over hoeveel singletrack en andere onverharde routes er gevonden waren buiten de vaste routes. Het lag er helemaal prima bij en gelukkig was ik, ondanks de late start, voor de grote bui binnen. Uiteindelijk wel doorweekt geraakt toe ik naar de auto ging, maar dat is niets vergeleken met wat anderen hebben meegemaakt.

Ik heb ervan genoten, het was prima georganiseerd, een mooie route en prima verzorging. Enige kleine minpuntje was, dat het peloton nog niet genoeg uit elkaar was gereden voordat we de heuveltjes op de route van Sleen op gingen waardoor het nogal vastliep. Daarna reed het over het algemeen goed door.

Wat betreft de vergelijking met de Drenthe 200, vind ik de Bartje 200 een heel stuk leuker. De route is leuker en het weer is over het algemeen ook iets prettiger. De Drenthe 200 is meer voor de extreme uitdaging, maar ook een uitdaging voor je materiaal etc. De Bartje 200 is zeker ook een uitdaging, maar wel veel meer genieten. Ik zou de Bartje nog wel eens rijden, met de Drenthe ben ik wel klaar.
Fanja
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 38
Lid geworden op: za 1 mei 2021, 13:23

Lefty29 schreef: zo 4 juli 2021, 21:03 Ik vond het een gave race vandaag. Goed georganiseerd met de start in waves, erg goed uitgepijld en prima bevoorrading (mooi met die straatjes en het liep vlot door), en bij de finish lekker eten. Parcours mooi en afwisselend met verrassend veel single tracks. Alleen bij Gieten had ik het na 170km wel even gehad met die tracks en wilde ik liever met wind mee in een mooi groepje over een schelpenpad naar de finish. Gestart in wave 2 en in het begin erg hoge snelheden, tot 45 per uur maar dat was te verwachten (deja vu met Veldslag om Norg). Bij het eerste stukje single track brak het op en werd het wat rustiger. En gelukkig pakte de slechte weersvoorspelling niet uit…kortom, ik vond het perfect vandaag.
Dat hangt ervan af hoe laat je van Gieten naar Exloo fietste 8) ik heb na de laatste rust alleen maar blij dat ik glij blubber gezien. Laatste 10 waren een veldslag.
Lefty29
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 880
Lid geworden op: za 26 november 2011, 12:40

Fanja schreef: ma 5 juli 2021, 21:59
Lefty29 schreef: zo 4 juli 2021, 21:03 Ik vond het een gave race vandaag. Goed georganiseerd met de start in waves, erg goed uitgepijld en prima bevoorrading (mooi met die straatjes en het liep vlot door), en bij de finish lekker eten. Parcours mooi en afwisselend met verrassend veel single tracks. Alleen bij Gieten had ik het na 170km wel even gehad met die tracks en wilde ik liever met wind mee in een mooi groepje over een schelpenpad naar de finish. Gestart in wave 2 en in het begin erg hoge snelheden, tot 45 per uur maar dat was te verwachten (deja vu met Veldslag om Norg). Bij het eerste stukje single track brak het op en werd het wat rustiger. En gelukkig pakte de slechte weersvoorspelling niet uit…kortom, ik vond het perfect vandaag.
Dat hangt ervan af hoe laat je van Gieten naar Exloo fietste 8) ik heb na de laatste rust alleen maar blij dat ik glij blubber gezien. Laatste 10 waren een veldslag.
Dat realiseer ik me inderdaad nu…ik was voor drie uur binnen en kon nog in het zonnetje pasta eten etc. Ik hoopte dat de buien die ik onderweg naar het zuiden tegenkwam niet over het parcours zouden gaan maar blijkbaar gebeurde dat helaas wel. En respect voor iedereen die hem dan toch uit heeft gereden onder die omstandigheden :-q
hartox
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 29
Lid geworden op: wo 27 juni 2018, 09:17

Zo te lezen mag ik blij zijn dat ik ook voor de bui al binnen was. Gieten en Exloo lag er toen nog prima bij. Ik heb ook wel een mooie dag gehad, op de fiets was het af en toe mentaal wel zwaar door de lange afstand, maar na de finish toch maar blij dat ik het heb gedaan. Was uiteindelijk 34e, dikke prima dus :-q
Gebruikersavatar
Erwin.vL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 318
Lid geworden op: di 22 december 2020, 21:37
Mijn mountainbike: Cotic Solaris Max

Ik zie gemiddeldes voorbij komen waar ik zelfs bij afstanden van 40 à 50 km alleen maar van durf te dromen.
Veel respect voor allen!
Real men think straight and flat are boring :-D
Gebruikersavatar
D-man
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 667
Lid geworden op: do 22 januari 2015, 20:34
Mijn mountainbike: S-works Epic

Erwin.vL schreef: di 6 juli 2021, 14:40 Ik zie gemiddeldes voorbij komen waar ik zelfs bij afstanden van 40 à 50 km alleen maar van durf te dromen.
Veel respect voor allen!
het lag er dan ook echt wel heel goed bij! ik startte eerste wave... eerste stuk wat natte hier en daar licht glibberige stukjes.. maar verder 1 dikke racebaan... Was dan ook meer dan tevreden met mijn verbetering van de vorige editie
Ik ben mij er eentje...
fletcher
All rounder
All rounder
Berichten: 145
Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 22:48
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper Comp Carbon HT 2013

Alweer 3 keer deelgenomen. De route lag er goed bij op een paar natte stukjes in het begin. Ben vlak voor het noodweer binnengekomen gelukkig. Diepe respect voor die fietsers die al dat water over hun heen kregen.
Zwolly
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 207
Lid geworden op: wo 24 augustus 2016, 08:47
Mijn mountainbike: Cube Nutrail Race Fatbike
Contacteer:

Is B200 nog na te rijden via de GPX of zijn er ook stukken bij over privé grond?
Plaats reactie