Gert-Jan Theunisse Classic 14-4-2019

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
Gebruikersavatar
jwolfkamp
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 300
Lid geworden op: vr 17 oktober 2014, 11:44
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2019
Contacteer:

Naam van de tocht: Gert-Jan Theunisse Classic 2019
Waar: De Rips
Website: http://www.gertjantheunisseclassic.nl/
Inschrijven: http://www.gertjantheunisseclassic.nl/inschrijven-2019/

Deze Nederlandse marathon verdient ook een topic op dit forum. Ik heb me voor deze editie ingeschreven (70km) en dat wordt de eerste keer dat ik aan de start sta van deze marathon. Ik ben benieuwd... Na Apeldoorn zit het met de vorm wel goed, dus maar eens kijken wat voor resultaat te behalen valt.

Wie heeft heeft zich verder ingeschreven? En wat zijn de ervaringen met het parcours van vorig jaar?
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

jwolfkamp schreef: wo 20 maart 2019, 12:50 Naam van de tocht: Gert-Jan Theunisse Classic 2019
Waar: De Rips
Website: http://www.gertjantheunisseclassic.nl/
Inschrijven: http://www.gertjantheunisseclassic.nl/inschrijven-2019/

Deze Nederlandse marathon verdient ook een topic op dit forum. Ik heb me voor deze editie ingeschreven (70km) en dat wordt de eerste keer dat ik aan de start sta van deze marathon. Ik ben benieuwd... Na Apeldoorn zit het met de vorm wel goed, dus maar eens kijken wat voor resultaat te behalen valt.

Wie heeft heeft zich verder ingeschreven? En wat zijn de ervaringen met het parcours van vorig jaar?
Ik heb alle edities meegedaan. Leuke laagdrempelige wedstrijd, mooie omgeving en best een leuk parcours. Wel een vrij vlak en snel parcours, maar ook een lastig en pitte klimgedeelte. Parcours was vorig jaar een stuk verbeterd tov het jaar ervoor. Na de finish lekker hamburgertje en drankje. Wedstrijdje verdient meer deelnemers en is natuurlijk alleen al een mooie training.
KarinMTB
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 322
Lid geworden op: wo 4 april 2018, 22:14

Ik sla hem over omdat hij 1 week na groesbeek zit (en voor mij ook behoorlijk ver van huis).
Wel jammer omdat het de kortste afstand van de ladies cup is :tong .
Maar is misschien wel een reden voor meer deelnemers om deze over te slaan.

Bovendien moet ik nog zien hoe ik de Hel ga overleven. Wordt voor mij de eerste keer daar .
Gebruikersavatar
RRon
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1482
Lid geworden op: za 14 juli 2012, 15:16
Mijn mountainbike: Specialized Epic Evo Expert 2021!

Ik fiets ook de 70km, voor mij de eerste keer dat ik deze fiets volgens mij. :~ :lol:
NelizRijn
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 799
Lid geworden op: di 3 april 2012, 00:42
Mijn mountainbike: Oiz,Spark&Flash

Ik heb tot nu toe alle edities wel gereden, de 1e 2 of 3 keer lange afstand en vorig jaar halve afstand. Veel te mager deelnemersveld want het is een rit met best een paar leuke bultjes erin, ik vind m leuker dan Apeldoorn wel minder leuk dan Groesbeek. Na finish idd goed verzorgd met hamburger en drankje in de zon.
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

NelizRijn schreef: do 21 maart 2019, 12:02 Ik heb tot nu toe alle edities wel gereden, de 1e 2 of 3 keer lange afstand en vorig jaar halve afstand. Veel te mager deelnemersveld want het is een rit met best een paar leuke bultjes erin, ik vind m leuker dan Apeldoorn wel minder leuk dan Groesbeek. Na finish idd goed verzorgd met hamburger en drankje in de zon.
Mager viel wel mee hoor,..maar wel veel te klein :winkie: Dit jaar is de lades cup ook bij de GJT, dus er zullen in ieder geval aardig wat vrouwen starten verwacht ik.
Rutger S
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 716
Lid geworden op: di 20 juni 2017, 12:12

Ik ga hem ook weer rijden dit jaar en mn vriendin ook, of eigenlijk ik ga hem rijden omdat mn vriendin hem rijdt en dan kan ik natuurlijk net zo goed zelf ook meedoen. Eerste editie was niet helemaal optimaal, ook door de harde wind, maar rondje is leuker dan Apeldoorn, maar qua zwaarte vergelijkbaar. Groesbeek is een stuk zwaarder (hoewel als je maximaal rijdt is alles zwaar)
FocusBiker
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 42
Lid geworden op: do 10 december 2015, 15:52

Is dit nu een wedstrijd of kan ik er als "amateur" ook gewoon aan deelnemen, word mij niet helemaal duidelijk eerlijk gezegd.
Startlocatie is maar 10 km van mij af, en rij zelf niet vaak die kant heen dus wel interesse om te gaan eigenlijk mits het geen wedstrijd is zeg maar. weet iemand hoe dat zit?
FocusBiker
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 42
Lid geworden op: do 10 december 2015, 15:52

ik zit nog even te kijken naar het parcours op de website. Rijd je dan die ronde een aantal keren?
wibas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 802
Lid geworden op: ma 29 december 2008, 15:20
Mijn mountainbike: Cannondale FSI-1 Cannondale scalpel

FocusBiker schreef: do 28 maart 2019, 07:16 ik zit nog even te kijken naar het parcours op de website. Rijd je dan die ronde een aantal keren?
Het is wel een wedstrijd. maar je kan er gewoon aan deelnemen. Gewoon starten. Je moet het zien als een toertocht waarbij je met ze allen tegelijk start. Best gezellig. Dit soort evenementen moet je ook meegemaakt hebben.
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1392
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

FocusBiker schreef: do 28 maart 2019, 07:14 Is dit nu een wedstrijd of kan ik er als "amateur" ook gewoon aan deelnemen, word mij niet helemaal duidelijk eerlijk gezegd.
Startlocatie is maar 10 km van mij af, en rij zelf niet vaak die kant heen dus wel interesse om te gaan eigenlijk mits het geen wedstrijd is zeg maar. weet iemand hoe dat zit?
Je kan eventueel de dag ( 13 april ) van te voren de toertocht rijden, deze start aan het eind van de dag zag ik.
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
Rutger S
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 716
Lid geworden op: di 20 juni 2017, 12:12

KarinMTB schreef: wo 20 maart 2019, 22:24 Ik sla hem over omdat hij 1 week na groesbeek zit (en voor mij ook behoorlijk ver van huis).
Wel jammer omdat het de kortste afstand van de ladies cup is :tong .
Maar is misschien wel een reden voor meer deelnemers om deze over te slaan.

Bovendien moet ik nog zien hoe ik de Hel ga overleven. Wordt voor mij de eerste keer daar .
Waarom een reden om over te slaan, de geluiden die wij hoorden is dat juist de lange wedstrijden te lang zijn.
het middenveld vd vrouwen doet 4.5 uur over groesbeek en idem over de 80 km van montferland, vandaar de kortere wedstrijden. Als je (nog) niet zo snel en fit bent, ben je ook als een kleine 2 uur aan het fietsen op de 35km.. das voor veel vrouwen al uitdaging genoeg.
Maar goed iedereen heeft nu de keuze uit genoeg wedstrijden en afstanden. Daarnaast een week na een marathon kan je makkelijk een 35 km wedstrijd fietsen lijkt me.
KarinMTB
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 322
Lid geworden op: wo 4 april 2018, 22:14

voor sommigen een reden, niet voor allen.

Voor mij is het allebei een eind weg. En ik denk dat Groesbeek voor mij best een behoorlijk aanslag wordt (achterhoede).

Voor mij was het dus 1 van de 2. En het is dit jaar Groesbeek geworden.

De 35 kilometer was wel heel aantrekkelijk.
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

Het wordt de hele week prachtig weer dus daar gaat het niet aan liggen. Groesbeek ook veel dames aan de start, dus nu nog ff bij de GJT! Bij de dames echt een wedstrijd voor de dames die snelheid hebben.

Ik ben er in ieder geval bij :-q
Gebruikersavatar
RRon
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1482
Lid geworden op: za 14 juli 2012, 15:16
Mijn mountainbike: Specialized Epic Evo Expert 2021!

In tegenstelling tot de site staat er in de laatste nieuwsbrief dat de 105 en de 70km beide om 09.45 uur starten?



Zie trouwens op Facebook ook deze tijden ivm aantal deelnemer... :-?
Plaats reactie