7-4-2019 Hel van Groesbeek 2019!

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
KarinMTB
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 322
Lid geworden op: wo 4 april 2018, 22:14

Maar even een topic voor het event van dit jaar ipv vorig jaar.

Ga dit jaar voor het eerst die kant op en ben al aardig bang gemaakt. Terecht?
Is ook gelijk de 2e van de dames cup. hebben we aan het begin gelijk de 2 langste maar gehad :o :-q
bonzaiking
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 629
Lid geworden op: zo 28 februari 2016, 21:49
Mijn mountainbike: gt zaskar/ superior team 29er

Ik ga ook en ook voor het eerst maar waar moet ik bang voor zijn?
mike180
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1114
Lid geworden op: wo 24 oktober 2012, 13:32
Mijn mountainbike: Berria mako sport

verkocht
Laatst gewijzigd door mike180 op di 19 februari 2019, 22:41, 1 keer totaal gewijzigd.
KarinMTB
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 322
Lid geworden op: wo 4 april 2018, 22:14

bonzaiking schreef: di 19 februari 2019, 13:53 Ik ga ook en ook voor het eerst maar waar moet ik bang voor zijn?
pittig klimmen en ook wel technisch heb ik hier en daar gehoord/gelezen.
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

KarinMTB schreef: di 19 februari 2019, 22:27
bonzaiking schreef: di 19 februari 2019, 13:53 Ik ga ook en ook voor het eerst maar waar moet ik bang voor zijn?
pittig klimmen en ook wel technisch heb ik hier en daar gehoord/gelezen.
Nergens voor in principe. Zitten 2 wat technischere afdalingen in. 1 met stenen de ander met veel wortels, gevolgd door een steile wortelklim. Verder redelijk brede trails. Geen idee wat je conditie is,..maar voor de 70km moet je wel in behoorlijke conditie zijn om die enigszins in een stevig tempo te kunnen rijden. Gevaar zit m met name in de zwaarte van de klim icm de lengte van de wedstrijd.
KarinMTB
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 322
Lid geworden op: wo 4 april 2018, 22:14

ik hoop de conditie nog wat op te krikken. de komende 1,5 maand. Maar het zal vast een uitdaging worden. Scheelt dat ik niet de illusie heb om te winnen :tong
KarinMTB
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 322
Lid geworden op: wo 4 april 2018, 22:14

vorig jaar amerongen gereden. Zit daar iets in wat hier op lijkt?
Greyfox
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 835
Lid geworden op: za 10 augustus 2002, 12:52
Mijn mountainbike: Specialized Epic

KarinMTB schreef: wo 20 februari 2019, 12:07 vorig jaar amerongen gereden. Zit daar iets in wat hier op lijkt?
Amerongen heeft wat weg van Groesbeek, maar ik vind Groesbeek veel zwaarder.
Niet zozeer technisch maar wel conditioneel.
Een paar keer gereden en elke keer na 10 km het gevoel alsof je er al 30 gereden hebt.
Ben benieuwd of jij straks dezelfde ervaring hebt 8)
Salzkammergut Trophy 2011 A-Strecke finisher :-)
Grand Raid 2011 finisher
Transalp 2021 finisher
2023 - Stoneman Arduenna + Stoneman Glaciara
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

Greyfox schreef: wo 20 februari 2019, 13:58
KarinMTB schreef: wo 20 februari 2019, 12:07 vorig jaar amerongen gereden. Zit daar iets in wat hier op lijkt?
Amerongen heeft wat weg van Groesbeek, maar ik vind Groesbeek veel zwaarder.
Niet zozeer technisch maar wel conditioneel.
Een paar keer gereden en elke keer na 10 km het gevoel alsof je er al 30 gereden hebt.
Ben benieuwd of jij straks dezelfde ervaring hebt 8)
Echt niet met je eens. Amerongen zit geen enkel vlak stuk in om enigszins te herstellen. Groesbeek heeft veel meer stukken om even te herstellen. Groesbeek is wel een iets langere wedstrijd dan Amerongen. 58 vs 70km. Die 12km extra tellen natuurlijk flink door. Vind overigens erg weinig verschil zitten in zwaarte van de wedstrijd. Zolang het continu volle bak gaat dan maakt het echt weinig uit hoe het parcours is.
Greyfox
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 835
Lid geworden op: za 10 augustus 2002, 12:52
Mijn mountainbike: Specialized Epic

schepp schreef: wo 20 februari 2019, 23:11
Echt niet met je eens. Amerongen zit geen enkel vlak stuk in om enigszins te herstellen. Groesbeek heeft veel meer stukken om even te herstellen. Groesbeek is wel een iets langere wedstrijd dan Amerongen. 58 vs 70km. Die 12km extra tellen natuurlijk flink door. Vind overigens erg weinig verschil zitten in zwaarte van de wedstrijd. Zolang het continu volle bak gaat dan maakt het echt weinig uit hoe het parcours is.
Misschien is ie gewoon te vroeg in het seizoen voor mij, maar goed, het verschil in ervaring zegt misschien ook wat over jouw conditie tov de mijne :wink:
Salzkammergut Trophy 2011 A-Strecke finisher :-)
Grand Raid 2011 finisher
Transalp 2021 finisher
2023 - Stoneman Arduenna + Stoneman Glaciara
KarinMTB
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 322
Lid geworden op: wo 4 april 2018, 22:14

sowieso zijn beide eerste marathons voor mij best vroeg in het seizoen en dan ook allebei gelijk de langste in de ladies cup. 70 & 72. Het is niet even "rustig" inkomen in elk geval :-{ :winkie: :tong
Nielsefiets
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 810
Lid geworden op: zo 14 maart 2010, 18:37
Mijn mountainbike: Just a Surly Krampus black Ops

:-q Mocht iemand van zijn kaartje af willen
Resist much, obey little.
germinator
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 45
Lid geworden op: do 20 september 2012, 20:49

Ik houd me aanbevolen voor een 70km startbewijs.

Kortom, mocht je niet starten, stuur me een pb.
boswielrenner.nl
Rutger S
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 716
Lid geworden op: di 20 juni 2017, 12:12

Greyfox schreef: wo 20 februari 2019, 23:28
schepp schreef: wo 20 februari 2019, 23:11
Echt niet met je eens. Amerongen zit geen enkel vlak stuk in om enigszins te herstellen. Groesbeek heeft veel meer stukken om even te herstellen. Groesbeek is wel een iets langere wedstrijd dan Amerongen. 58 vs 70km. Die 12km extra tellen natuurlijk flink door. Vind overigens erg weinig verschil zitten in zwaarte van de wedstrijd. Zolang het continu volle bak gaat dan maakt het echt weinig uit hoe het parcours is.
Misschien is ie gewoon te vroeg in het seizoen voor mij, maar goed, het verschil in ervaring zegt misschien ook wat over jouw conditie tov de mijne :wink:
Ik vind alle NL marathons zwaar, omdat het altijd op een veel te lange XC wedstrijd lijkt. :) Ik had kramp in Amerongen en was helemaal naar de klote na Montferland. Groesbeek vorig jaar overgeslagen. Het is gewoon rammen van start tot finish zonder herstel..
DUs als je voor het eerst rijdt is het wel verstandig de eerste Ronde echt voor je gevoel te rustig te rijden.. en de 2e ronde gas geven en kijken waar het schip strand.

Voor de ladiescup zijn GJT en Oldeboek beduidend korter en minder zwaar.. Apeldoorn is wel lang qua afstand maar Groesbeek is een stuk zwaarder dan apeldoorn.
KarinMTB
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 322
Lid geworden op: wo 4 april 2018, 22:14

In het topic van Apeldoorn werd er al gesproken over de lange stukken vals plat.
We gaan het allemaal beleven.
Plaats reactie