MTB marathon Amerongse berg - Amerongen 2019

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Rupsen discussie vooraf ipv banden of wat dan ook.
Ik heb vandaag (als voorbereiding op hand en spandiensten + foto's maken tijdens de wedstrijd) het parcours mogen verkennen. 2 rondjes gedaan en ik heb niets gezien van nesten met rupsen en na afloop ook 0,0 last van irritatie. Enne, Fredje ging echt niet te snel voor eventuele rupsen.
Ik denk dat het echt heel heel erg mee zal vallen volgende week, maar geef geen garantie. :winkie:

Verder een leuk parcours wat gebruik maakt van bestaande route maar ook stukken waar je tegenwoordig normaal niet mag komen met je fiets. Parcours natuurlijk gort en gort droog, maar nergens een zandbak waar je niet makkelijk door heen kan komen. Blijft gewoon opletten, zeker waar je denk dat het knetterhard is, maar dun laagje zand het toch net iets leuker maakt.
Het is dat ik gestopt ben met marathons, anders................
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5870
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Verstandige rupsjes.... :-D :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5593
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Waarom is de marathon dit jaar eigenlijk een week later dan de laatste jaren?
Nu kan ik helaas niet meedoen :((
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Weekje later. Ivm de nacht van Assen? Lijkt me een prima reden om dan naar begin juli te gaan.......
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Mtb1988
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 327
Lid geworden op: ma 16 april 2018, 22:10
Mijn mountainbike: Assen
Contacteer:

Fred (mtb-sport) schreef: za 29 juni 2019, 09:20 Weekje later. Ivm de nacht van Assen? Lijkt me een prima reden om dan naar begin juli te gaan.......
Hier kan ik mij als geboren en getogen Assenaar prima in vinden! Tot volgende week!
https://kvscycling.com/ - mijn fiets blog!
https://www.instagram.com/kvs.cycling/ - Instagram van KVS Cycling
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5870
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Ik zeg alvast.... tot volgend jaar :-D :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4827
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Gezellig. Dan ben ik er ook weer bij.👍🏼
Rutger S
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 716
Lid geworden op: di 20 juni 2017, 12:12

Reden dat het dit jaar wek later is, heeft vooral te maken met de volle agenda met andere wedstrijden op 23 en 30 juni

aantal inschrijvingen inmiddels 775. (eigenlijk al vol + 25 pax)

mededeling vd website
Heb je na 23 juni ingeschreven dan ontvang je je startnummer niet thuis, deze moet je op de dag zelf ophalen bij de Start. Heb je voor 23 juni ingeschreven maar voor 3 juli nog niet je nummer ontvangen stuur dan een mail (info@mtb-marathon-amerongen.nl) dan wordt er een nieuw nummer aangemaakt die je kan ophalen bij de start. Op 2 plekken is eikenprocessierups gesignaleerd (zie de googlemaps kaart onder het kopje parcours) er is een verzoek ingediend deze te ruimen. Mocht dit niet lukken zullen de bomen gemarkeerd worden en daar waar mogelijk een alternatieve route uitgezet worden. Aangezien het redelijk koel weer wordt zaterdag is het aanteraden om arm en evt beenstukken te dragen en/of nek en holtes af te plakken met huidtape (tip; 3 M Medipore hypo-allergene pleister) Draag iig een bril. better save than sorry zullen we maar zeggen
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4701
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Kom op mensen. Ik fiets door heel Gelderland en bij ons voor de deur zitten alle bomen er vol mee. Nauwelijks last van bultjes .. dus om voor 2 besmette bomen je helemaal in te tapen enzo is toch niet nodig.

En anders laat je iedereen voor gaan zijn de rupsen vast alle haartjes wel kwijt ☺️
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Rutger S
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 716
Lid geworden op: di 20 juni 2017, 12:12

hanjovdberg schreef: di 2 juli 2019, 13:25 Kom op mensen. Ik fiets door heel Gelderland en bij ons voor de deur zitten alle bomen er vol mee. Nauwelijks last van bultjes .. dus om voor 2 besmette bomen je helemaal in te tapen enzo is toch niet nodig.

En anders laat je iedereen voor gaan zijn de rupsen vast alle haartjes wel kwijt ☺️
klopt echter de combi, heel veel rijders s achter elkaar en opstuivend stof dat vervolgens blijft plakken op de huid, lijkt een grote rol te spelen. Ik heb anders niet echt een verklaring voor montferland. Mogelijk valt het heel erg mee hoor. maar kan mij voorstellen dat je denkt, voor de zekerheid plak ik wat zones af. Geen reden voor paniek ofzo gewoon wat tips en alertheid kan geen kwaad
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

1 groot voordeel van al dan niet aanwezige hinder van rupsen:
- Geen discussie over banden
- Mensen die juist a.s. zaterdag hun jaarlijkse uitje op de Amerongse berg hebben gepland.
Oh ja, dit keer weinig ziekmelding (toch iets met het goede weer a.s. zaterdag?)
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Rutger S
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 716
Lid geworden op: di 20 juni 2017, 12:12

Er zijn mensen die alvast de wedstrijd route aan het verkennen zijn. Prima zolang je maar op de officiele mtb/fietspaden blijft. Uit zeer betrouwbare bron weet ik dat er de komende dagen extra gecontroleerd wordt op de paden die in de wedstrijd zitten. Het helpt ook niet mee voor het verkrijgen van vergunningen in de toekomst. As zaterdag voor de wedstriijd is er genoeg tijd voor een verkenning. Alvast bedankt voor het begrip
Bike jan
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 28
Lid geworden op: za 18 juni 2016, 22:41

Ik ga zaterdag niet heen, heb nog wel een startbewijs over.
Friesche Leeuw
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 1 juli 2013, 14:56

Ik heb nog startkaart over. Nr 19.

Graag pb
NelizRijn
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 799
Lid geworden op: di 3 april 2012, 00:42
Mijn mountainbike: Oiz,Spark&Flash

Fred (mtb-sport) schreef: di 2 juli 2019, 20:14 1 groot voordeel van al dan niet aanwezige hinder van rupsen:
- Geen discussie over banden
- Mensen die juist a.s. zaterdag hun jaarlijkse uitje op de Amerongse berg hebben gepland.
Oh ja, dit keer weinig ziekmelding (toch iets met het goede weer a.s. zaterdag?)
Gisteren gereden op Le HG AM, maar geen last van jeuk. Op 1 plek van vaste route die ook in marathon zitten 2 nesten in boom op de lange klim (waar je rechtsaf naar Rhenen kan zeg maar).
Qua banden zou ik zeggen doe er iets minder lucht in dan gebruikelijk (0.2 minder zoiets) er zijn wel een paar verraderlijke mul zand stukjes in bochten, de kombochten zijn overal hard bovenin. Maar overall goed te rijden, was wel stoffig bleek na afloop op de fiets te zien. Mochten we met uitpijlen morgen nog iets geks tegenkomen dan zal Rutger het wel melden.
Plaats reactie