3-Täler Marathon Titmaringhausen

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
Plaats reactie
nversteege
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 707
Lid geworden op: di 6 augustus 2013, 23:45

Nog geen topic voor de afsluiting van de SFORZ cup en het Open NK!

https://www.titmaringhausen.de/veransta ... -marathon/" onclick="window.open(this.href);return false;

Weer lijkt prima, droog en rond de 18 graden. Ik heb er wel zin in, 3 jaar geleden heb ik deze voor 't laatst gedaan (toen de mittelstrecke). Gigantisch afgezien weet ik nog maar verder staat me weinig bij van het parkoers. Start klim met boomwortels en halverwege de ronde een stevige asfalt klim.
v_schultinge

Succes en geniet er van! Deze staat nog op het lijstje om ooit te rijden.
nversteege
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 707
Lid geworden op: di 6 augustus 2013, 23:45

Nou dat was voor mij persoonlijk niet veel om over naar huis te schrijven. Het eerste startlusje van 6,5km ging wel maar vanaf het begin waren de benen zwaar, alsof ik gewoon niks had gegeten die dag. 2 rondjes vol gemaakt maar ik ging steeds langzamer de bulten op en was bijna niet meer te doen. Daarna maar kou kleumen in het finish gedeelte.

Wel een leuk rondje op zich. Wel ontzettend veel van die valsplatte stukken die mij totaal niet liggen, vreselijk. Die paar singletracks die er liggen zijn wel cool. Beetje cheapo dat je je bordje weer in moet leveren na de marathon. Op zich niks mis mee maar het zijn dezelfde soort bordjes als bij andere marathons. En die zijn niet echt bedoeld voor hergebruik: die van mij zat al met tape aan elkaar en 1 oogje was uitgescheurd. Maar voor de rest prima organisatie.
Yeah Steel
All rounder
All rounder
Berichten: 146
Lid geworden op: ma 4 januari 2016, 21:47
Mijn mountainbike: Epic SWORKS 2023, Santa Cruz Hightower LT

Toch wel van genoten weer ondanks dat ik er wat tegenop zag. Na flink blessureleed sinds de Hel van Groesbeek in het voorjaar. Gewoon helemaal vooraan gaan staan, vol erop in de startronde, maar bij de eerste lange klim in de "echte" ronde de snelle mannen (1,2,3 SFORZ cup kort 40+) toch maar laten gaan. Ging me net te hard. Aangehaakt bij een clubje duitsers en hiermee de eerste ronde uitgereden, was ook wel een pre, want veel vals plat klimmen waar een groepje wel handig was...

Het parcours, tja, klimmen en omhoog rijden is wat me bijblijft, geen super stijl werk. Paar leuke stukkies en veel schotter. Twee grappige paadjes bergaf waar je ook nog wat moest sturen. Een typische duitse marathon dus... haha

Het weer was helemaal top, ondanks het wat saaie parcours toch een goed gevoel aan over gehouden... beetje apart inderdaad dat ze direct je stuurbord weer verwijderden, maar de organisatie vond ik verder wel erg toegewijd met al die locals....
MTBArnhem
nversteege
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 707
Lid geworden op: di 6 augustus 2013, 23:45

Weet iemand of er nog foto's zijn ergens? Kan niets vinden.
NelizRijn
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 799
Lid geworden op: di 3 april 2012, 00:42
Mijn mountainbike: Oiz,Spark&Flash

Ik kan me niet eens heugen een fotograaf te hebben gezien onderweg. Na afloop was t wat frisjes omdat de zon niet meer scheen, wel ideaal fietsweer en omstandigheden. Gelukkig geen steile beklimmingen maar idd veel vals plat en een 3 tal stukjes leuke afdaling. Onderweg zagen fietsmaten al de bus van Time&Voice op de pechstrook staan vandaar was de start half uur later
Plaats reactie