Dutch Masters of MTB 2019 (Haarle)

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
LexdeV
All rounder
All rounder
Berichten: 126
Lid geworden op: zo 3 januari 2010, 14:06

Geweldig hahaha.... ik ben eerlijk. Voornemens te starten, ook prima in vorm, echter niet in dit baggerweer. Voorspelling ziet er hoopvol uit.
ollie84
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 37
Lid geworden op: zo 28 februari 2016, 17:03

LexdeV schreef: wo 13 maart 2019, 15:02 Geweldig hahaha.... ik ben eerlijk. Voornemens te starten, ook prima in vorm, echter niet in dit baggerweer. Voorspelling ziet er hoopvol uit.
Routes kunnen gelukkig redelijk wat regen hebben, lagen er gister nog redelijk bij :)
Voorspellingen voor zaterdag en zondag zijn redelijk, kan het nog mooi wat extra drogen.
Helmuth
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 173
Lid geworden op: vr 9 oktober 2015, 16:31

LexdeV schreef: wo 13 maart 2019, 15:02 Geweldig hahaha.... ik ben eerlijk. Voornemens te starten, ook prima in vorm, echter niet in dit baggerweer. Voorspelling ziet er hoopvol uit.
Zelfde hier. Als het te slecht weer is, dan start ik niet. Een buitje is niet erg, maar ik heb geen zin om 200 km in de regen te rijden. Gelukkig worden de verwachtingen voor zondag steeds beter en ook voor zaterdag wordt inmiddels minder regen voorspeld dan eerder in de week. Dat zal de route dan hopelijk een beetje doen opdrogen. De afwatering op de vaste routes is ook vrij goed, dus met een beetje mazzel worden we niet eens zo erg smerig...
LexdeV
All rounder
All rounder
Berichten: 126
Lid geworden op: zo 3 januari 2010, 14:06

Vooral de eerste 100 km waren 2 jaar geleden heel slecht (na 1 nacht regen). Hopelijk droogt het snel de komende dagen.
Gebruikersavatar
SFrits
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 353
Lid geworden op: wo 9 april 2014, 17:22
Mijn mountainbike: Mach 4SL V2, Diverge comp

Helmuth schreef: do 14 maart 2019, 09:17 , dus met een beetje mazzel worden we niet eens zo erg smerig...
:D succes !
Tjeerddenhouter
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 25
Lid geworden op: di 18 juni 2013, 15:41
Mijn mountainbike: Cube Elite HPC 29

Ik kan jullie vertellen het is behoorlijk nat en het blijft ook veel regenen🙄
Yenssen
All rounder
All rounder
Berichten: 147
Lid geworden op: zo 13 juni 2010, 12:08

Voor de last-minute beslissers: Ik heb nog een startbewijs in de aanbieding! Ik ga zelf niet meedoen.
Helmuth
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 173
Lid geworden op: vr 9 oktober 2015, 16:31

Tjeerddenhouter schreef: vr 15 maart 2019, 16:56 Ik kan jullie vertellen het is behoorlijk nat en het blijft ook veel regenen🙄
Bedankt voor de opbeurende woorden... :roll:

Spatbordjes op, regenjasje aan en hopen dat het mee gaat vallen.

Volgens de buienradar app regent het vandaag nog wel veel en zal het rond de start ook regenen. Daarna droog en kans op een zonnetje.... Hopen dat het nog iets beter gaat worden.
DvrDd
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 9 augustus 2017, 20:01

Goedemiddag,

Hebben jullie nog tips met betrekking kledingkeuze en het warm blijven als je nat bent?

Gewoon een compleet nieuw setje aantrekken op de 100km?

Nat ga je toch worden op een gegeven moment ook met een regenjas.
Cubie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1137
Lid geworden op: ma 25 juni 2007, 21:08
Mijn mountainbike: Orbea Wild H30 2023
Contacteer:

Net het startnummer opgehaald en nu maar hopen dat het met de regen een beetje meevalt.

Ik ben van plan om bij 100 km een droge set aan te doen. Een regenjas moet me er verder doorhelpen. Verder 2 of 3 laagjes kleding aan, ligt een beetje aan hoe warm het is met de regenjas.
Nielsefiets
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 810
Lid geworden op: zo 14 maart 2010, 18:37
Mijn mountainbike: Just a Surly Krampus black Ops

Uiteindelijk viel het in mij ogen flink mee met de regen, wel aardig wat modder en een hoop wind maar dat hoort toch bij zo'n monstertocht?
Anders krijg je toch ook geen droadnagel🤣
Vond het erg goed geregeld, leuke mensen en ook de aanmoedigingen onderweg voelen erg goed bij mij.
Klein puntje: iets meer variatie in het eten zou top zijn.
Resist much, obey little.
Helmuth
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 173
Lid geworden op: vr 9 oktober 2015, 16:31

Dat was me het ritje wel!

Bij de start flink wat regen, maar rond 7.00 uur werd het droog. Later nog een flinke bui gehad. Verder ook nog een lekker zonnetje erbij en een pittig windje.

Parcours was soms flink modderig en De Vecht was iets breeder geworden, waardoor je een stukje door het water moest. De vaste routes lagen er dan wel weer verrassend goed bij.

Uiteindlijk de rit voltooid net binnen 9 uur en een kwartier.

De verzorging vond ik erg goed. Normaal maak ik weinig gebruik van verzorgingsposten omdat ik zelf alles mee heb. Hier toch wel een aantal keren wat lekkers gepakt van de tafels.

En wat een behulpzame vrijwillegers. Wat mooi om te zien dat iedereen zo enthousiast was. :-q
LexdeV
All rounder
All rounder
Berichten: 126
Lid geworden op: zo 3 januari 2010, 14:06

Toch gestart en het begin was zacht gezegd heftig. Plensbui bij de start om vervolgens een ware modderdouche op de gravelfietspaden te krijgen. Parcours in het bos lag er een stuk beter bij. In de eerste 100 km een paar verschrikkelijk slechte, zware zandpaden en langs de Vecht door het water maar allemaal onder het genot van een zonnetje. Toch de eerste 100 vlot doorgetrapt (4h06m). Bij Nijverdal wederom een plensbui die gelukkig snel over was. Tweede 100 minder hele slechte stukken en natuurlijk veel draaien en keren waardoor de gemiddelde snelheid eruit ging en ook de wind trok flink aan. Nog twee keer fout gereden (stom) wat minuut of 5 scheelde. Helaas geen singetracks bij Holten maar de Toeristenweg waar de klim naar De Kei nog flink pijn deed. Finish in 9h11min, klassering P43/1000. Wederom een toporganisatie die echt een geweldig evenement hebben neergezet. Achteraf toch weer genoten maar na 3 keer is het mooi geweest.
Cubie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1137
Lid geworden op: ma 25 juni 2007, 21:08
Mijn mountainbike: Orbea Wild H30 2023
Contacteer:

Sluit me aan bij de vorige berichten.
Ik vond het tussen 60-100 km het zwaarst door hoosbui en vele zuigende zand- en modderstroken. Gevoelsmatig reed het de 2e honderd km wat makkelijker. Gefinished in het donker en in de laatste 5 km nog even de Diepe Hel op de Toeristenweg op.
Droadnagel is binnen!
LexdeV
All rounder
All rounder
Berichten: 126
Lid geworden op: zo 3 januari 2010, 14:06

Cubie schreef: ma 18 maart 2019, 17:59 Sluit me aan bij de vorige berichten.
Ik vond het tussen 60-100 km het zwaarst door hoosbui en vele zuigende zand- en modderstroken. Gevoelsmatig reed het de 2e honderd km wat makkelijker. Gefinished in het donker en in de laatste 5 km nog even de Diepe Hel op de Toeristenweg op.
Droadnagel is binnen!
Diepe buiging !
Plaats reactie