Bart Brentjens Challenge 2018, zondag 7 oktober, Eijsden

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
Moddervlek
All rounder
All rounder
Berichten: 78
Lid geworden op: do 2 april 2015, 17:55
Mijn mountainbike: Trek Procaliber 9.7

aurelius schreef:De wedstrijdrijders, ook die van het team van Bart Br., komen vaak het parcours van tevoren verkennen, zeker als de BBC als NK wordt verreden (dit jaar niet). Maar ik weet niet wanneer dat gebeurt, dat bepaalt iedereen voor zichzelf, heel soms komt het ter ore. Maar dat betreft dus geen georganiseerde
verkenningsritten. Maar misschien dat er hier wedstrijdrijders meelezen die meer weten?

En de locals rijden in de weken tevoren delen van de route om te kijken waar er evt op hun traject gesnoeid moet worden, waar er bomen liggen, etc., etc. Wij doen ook geen georganiseerde verkenningsritten.

Route is 98% gelijk aan vorig jaar, alleen bij Gulpen en bij het Klooster van Rijckholt zijn er wat verleggingen geweest, kleine aanpassingen, verfraaiingen.

De definitieve goedkeuringen/vergunningen zijn nagenoeg allemaal binnen.
Over 1 week zitten we met SBB om de tafel voor de laatste puntjes op de i.
Over 2 weken hebben we de eerste pijlersmeeting waar alle pijlers hun uit te pijlen en bewaken stuk toebedeeld krijgen.

Ik vind het zelf de mooiste route tot nog toe. Vorig jaar tgv de regen/modder vlak voor de start compleet anders dan anders, onherkenbaar. Dus als 'ie er dit jaar een beetje droog/niet te nat bij ligt kan iedereen er hopelijk 'echt' van genieten. Een heroische editie is best leuk, maar het kan soms ook wat 'te' zijn :winkie: ...
Dank voor je uitgebreide reactie! :-q Fijn om te horen dat de voorbereidingen voorspoedig verlopen. Jullie doen goed werk!
Over twee weken kan ik de route alvast voorrijden, vandaar mijn interesse of er toevallig een georganiseerde verkenningsrit zal zijn.

En inderdaad, hopelijk is het dit jaar een heel stuk droger.. :D
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10372
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

7 Oktober nadert, vanavond hebben we de pijlersmeeting gehad.

28 man/vrouw pijlen zaterdag 6 oktober hun traject uit, controleren zondagochtend nog eens hun stuk en hangen dan last minute (ieder jaar hetzelfde liedje...) de eventueel verdwenen pijlen terug. De rest van de dag bewaken ze het parcours. Terwijl de meeste deelnemers al lang en breed nog bij daglicht terugkeren richting 'Holland', komen de allerlaatste pijlers na 18.00 weer terug in Eijsden. De meeste pijlen, en achtergebleven rommel (!), worden dezelfde dag zoveel mogelijk alweer opgeruimd.

Het parcours ligt er momenteel perfect en erg snel bij. De meeste geulen in de afdalingen zijn allemaal opgevuld, door de droogte zijn er dit jaar alleen opvallend veel steen/kiezelstroken, beetje uitkijken in scherpere bochten dus.
De laatste gevallen bomen zijn gespot en worden op tijd geruimd. Op 1 na zijn alle vergunningen ook weer binnen.
We zijn er dus klaar voor!

Bart B. was er ook. Voor de geïnteresseerden: maandag 24 september gaat hij de route verkennen, vertrek vanuit Eijsden vanaf de Vroenhof (=start/finishplek, het plein bij de kerk), precieze tijdstip 's ochtends volgt hier tzt. Wie zin heeft mag mee!
Bart en zijn maten rijden wel hun eigen tempo, dus wie het tempo niet bijbeent, of wie lek rijdt, zal op eigen kracht terug naar Eijsden moeten rijden.
De donderdag of vrijdag voor de BBC zullen ze nog een keer het parcours verkennen, ook dan ben je uitgenodigd om mee op verkenning te gaan, houd de info hier maar in de gaten :-q .
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1306
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

aurelius schreef: Terwijl de meeste deelnemers al lang en breed nog bij daglicht terugkeren richting 'Holland', komen de allerlaatste pijlers na 18.00 weer terug in Eijsden. De meeste pijlen, en achtergebleven rommel (!), worden dezelfde dag zoveel mogelijk alweer opgeruimd.
Betekend dat dus dat je voor 18 uur weer terug moet zijn?
Ik heb me ingeschreven voor de 75 km, dus dat moet goed te doen zijn, maar stel... :wink: dat mn benen goed voelen en ik besluit de 95 te doen ipv de 75, weet ik niet of 18 uur te halen is....
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10372
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

De pijlers zullen na bepaalde tijdslimieten (die we ruim kiezen) bepaalde lusjes eruit halen om afstanden in te korten, zodat ook rijders die zich overschatten of met pech of tijdsgebrek waardoor dan ook kampen op tijd terug zijn in Eijsden. In het ergste geval rijdt je dus voor de pijlgroep uit die na jou steeds een pijltje weghaalt :winkie: .
Streven is iedereen veilig voor het echte donker terug te krijgen in Eijsden, ipv te laten verdwalen in bosssen etc.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Moddervlek
All rounder
All rounder
Berichten: 78
Lid geworden op: do 2 april 2015, 17:55
Mijn mountainbike: Trek Procaliber 9.7

Thanks voor de informatie, aurelius. Leuk dat die mogelijkheid er weer is :-q
Heb vandaag de route gereden met een maatje. Het ligt er inderdaad heel mooi en stoffig bij. Lekker dagje gehad.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10372
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Vandaag de 40,55,75km afstanden gecheckt, en de 95/110km lus richting Gulpen. Gekeken welke gevaarlijke hekken (einde afdaling) open moeten, waar er nog bomen liggen die moeten worden gerooid. In alle rust met 2 andere pijlers 80km 1550hm gereden, heerlijk parcours, lekkere ondergrond, genieten geblazen dus. Wel een vies windje terug tegen en belabberde beentjes. Binnenkort het restant van de 95/110km.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10372
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

En het is officieel, Bram Tankink stopt, en de BBC wordt zijn laatste wedstrijd, hij eindigt waarmee hij begon, twitterde hij :-q .
https://mobile.twitter.com/bramtankink/ ... 50848?s=08" onclick="window.open(this.href);return false;

Hier het stukje op Bikesight:
http://www.bikesight.nl/tankink-neemt-a ... challenge/" onclick="window.open(this.href);return false;
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5595
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Kan nog een hoop gebeuren wat betreft de status van het parcours.

Zoals ik vorig jaar al zei, eigenlijk zou deze tocht in September moeten zijn, dan zit je vaak nog in de nazomer/droge periode.

Maar wie weet valt het mee de komende weken.
NelizRijn
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 799
Lid geworden op: di 3 april 2012, 00:42
Mijn mountainbike: Oiz,Spark&Flash

Ben nog in dubio om me alvast in te schrijven jaren geleden ook een keer gedaan en toen was het zaadweer, nog nooit gereden trouwens. Iemand enig idee of op de dag zelf nog voldoende gelegenheid is om in te schrijven. En sluit voorinschrijving 1 oktober staat volgens mij niet op site
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10372
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Daginschrijving is mogelijk, tenzij het vol zou zijn (maar dat is het nog nooit geweest). Afgelopen jaren blijkt dat een tendens te zijn, daginschrijving die toeneemt, ook bij andere evenementen. Op zich niet erg, alleen lastig bij het bestellen van het juiste aantal bananen, naar ik begreep, met die koek etc. die verpakt is loopt het wel los :winkie: . Voorinschrijving is ook iets minder prijzig.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Boekenkist
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 256
Lid geworden op: do 21 april 2016, 17:21

Rayb81 schreef:Kan nog een hoop gebeuren wat betreft de status van het parcours.

Zoals ik vorig jaar al zei, eigenlijk zou deze tocht in September moeten zijn, dan zit je vaak nog in de nazomer/droge periode.

Maar wie weet valt het mee de komende weken.
Of gewoon ergens in de periode juni / juli (wel rekening houdende met de zomervakantie). Dan hebben we in de zomermaanden tenminste ook een mooie tocht om naar uit te kijken. In de wintermaanden wordt al meer dan genoeg georganiseerd. Zo is op 7 oktober a.s. onder andere ook de toertocht van Horst...
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10372
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Andere datums hebben we achter de schermen al vaker bekeken. Ik begrijp waar de wens uit voort komt, maar helaas, betere alternatieven hebben we niet kunnen vinden (rekening houdend met de agenda vd organisator, andere toertochten lokaal die we niet in de weg willen zitten, beschikbaarheid pijlers, etc. etc., een hele puzzel).
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10372
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Berichtje van Bart Br., itt eerder bericht wordt er niet maandag maar woensdag 26/9 verkend:

“Woensdag om 9.30 uur. Verkennen BBC. Wie gaat er mee?
David Nordemann, Erwin Bakker, Lars Boom. Rob van de Brand.”

Vertrek vanaf de Vroenhof :-q .
(Ps: er wordt dus niet gewacht, iedereen is welkom, maar... bij lek, tempo te hoog... zelf weer terug naar Eijsden rijden).
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5595
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Dat is wel een mooi rijtje om mee te fietsen haha :)
Mtb1988
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 327
Lid geworden op: ma 16 april 2018, 22:10
Mijn mountainbike: Assen
Contacteer:

Hopelijk gaat de 55km goed voor mij.

2de evenement dit jaar met die afstand en hoogtemeters. Echter blijft de voorbereiding achter de laatste weken.
Laatst gewijzigd door Mtb1988 op wo 3 oktober 2018, 09:57, 2 keer totaal gewijzigd.
https://kvscycling.com/ - mijn fiets blog!
https://www.instagram.com/kvs.cycling/ - Instagram van KVS Cycling
Plaats reactie