Montferland marathon 2018

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
Mtb1988
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 327
Lid geworden op: ma 16 april 2018, 22:10
Mijn mountainbike: Assen
Contacteer:

robko schreef:moest ook effe zoeken maar als het goed is heb je een mail ontvangen. Bij mij zat het ding in de spam box.....staat wel nuttige info in.
Starlijst staat online. Ik neem aan dat het vermelden van je nummer voldoende is om je stuurbord etc. te ontvangen.

No worries, lekker fietsen en vooral genieten
Net ook even doorgespit, en zat inderdaad in de spam map.

Nouja alles is wel bekend nu! en bedankt voor de tip!
https://kvscycling.com/ - mijn fiets blog!
https://www.instagram.com/kvs.cycling/ - Instagram van KVS Cycling
kaatje
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 255
Lid geworden op: zo 25 mei 2008, 05:12
Mijn mountainbike: specialized
Contacteer:

The GIANT Men schreef:Helaas zal mijn vouw en ik deze niet rijden. Echter hebben we wel 2 startbewijzen.
Namelijk 50 en 75 km. Deze gaan in de aanbieden. Doe een mooi bod en jij kan rijden.
je hebt pb :D
The GIANT Men
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 790
Lid geworden op: di 30 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Giant NRS Composite 1 carbon
Contacteer:

kaatje schreef:
The GIANT Men schreef:Helaas zal mijn vouw en ik deze niet rijden. Echter hebben we wel 2 startbewijzen.
Namelijk 50 en 75 km. Deze gaan in de aanbieden. Doe een mooi bod en jij kan rijden.
je hebt pb :D
Je hebt een reactie terug
Dreezz
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 966
Lid geworden op: di 11 februari 2003, 19:47
Mijn mountainbike: C'dale fsi carbon 1 '15

Sjefkoning schreef:Ik lees het volgende over het parcours:
De tocht zal verreden worden over een tweetal ronden: een hele ronde van 47 km en een korte ronde van 24 kilometer. Daarbij komt dat de hele en marathon ook een aanlooplus van 5 kilometer kent.

De aanlooplus is ervoor om het veld wat te verdelen, kent iemand de aanlooplus hier en weet of het daar goed mogelijk is om naar voren te rijden?

Kom je bij de tweede ronde (de korte ronde dus) weer langs start finish? Dan weet ik waar ik een bidon kan neerzetten voor het geval ik die nodig heb.
Nu het toch behoorlijk warm lijkt te worden ben ik ook wel benieuwd naar de verzorgingsposten...
op de site staat alleen dit (volgens mij):

"Zowel bij de start/finish bij Specialized als bij Natuurmonumenten in Loerbeek (navigatieadres: Lage Eltenseweg 1, Loerbeek) is er gelegenheid om deelnemers van eten, drinken en materiaal te voorzien."

maar ik kom zonder supporters. bij vorige edities legde ik 2 bidons in de berm (waar ook de start van de Montferlandrun is), maar toen was de start nog in het dorp.
Komen we daar inderdaad weer langs?

Ik kan me nog heugen dat er nogal wat bidons onder aan de afdalingen lagen...
als je er 1 verliest kan een ronde van 50km met dit weer erg lang zijn, dus ben ook wel benieuwd hoeveel verzorgingsposten er zijn.
Rutger S
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 716
Lid geworden op: di 20 juni 2017, 12:12

Als het warm is .. toch maar de kamelenzak op de rug.. montferland heeft idd wat stuiter afdalingen en bidon verliezen is dan wel een probleem op zo n lange ronde.. eerste (toen nog 1 afstand volgens mij en vorige editie was het ook al zo warm. (of warmer.. eerste editie was het rond de 30 C) toen was ik blij met de camelback.
Gebruikersavatar
The Flying V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9492
Lid geworden op: vr 25 april 2003, 19:42
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon CF SL 8.9

Rutger S schreef:Als het warm is .. toch maar de kamelenzak op de rug.. montferland heeft idd wat stuiter afdalingen en bidon verliezen is dan wel een probleem op zo n lange ronde.. eerste (toen nog 1 afstand volgens mij en vorige editie was het ook al zo warm. (of warmer.. eerste editie was het rond de 30 C) toen was ik blij met de camelback.
Ze staan nergens langs het parcours met een bekertje water of iets dergelijks voor de iets minder fanatieke rijders zonder supporters?
Canyon Grand Canyon CF SL 8.9 | Canyon Grail CF SL 8.0 SL | Strava
jk1964
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 8 juni 2018, 10:45

Ben wat (te) laat met inschrijven :-(
Heeft iemand nog een startbewijs voor de 75 en/of 100km ?
bij voorbaat dank !
Rutger S
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 716
Lid geworden op: di 20 juni 2017, 12:12

The Flying V schreef:
Rutger S schreef:Als het warm is .. toch maar de kamelenzak op de rug.. montferland heeft idd wat stuiter afdalingen en bidon verliezen is dan wel een probleem op zo n lange ronde.. eerste (toen nog 1 afstand volgens mij en vorige editie was het ook al zo warm. (of warmer.. eerste editie was het rond de 30 C) toen was ik blij met de camelback.
Ze staan nergens langs het parcours met een bekertje water of iets dergelijks voor de iets minder fanatieke rijders zonder supporters?
jawel er is wel een post halverwege, maar er zijn veel open stukken, maar je met warm weer veel vocht verliest. Ik heb bij de laatste editie ca 4 liter vocht gedronken.
Gebruikersavatar
The Flying V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9492
Lid geworden op: vr 25 april 2003, 19:42
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon CF SL 8.9

Rutger S schreef:jawel er is wel een post halverwege, maar er zijn veel open stukken, maar je met warm weer veel vocht verliest. Ik heb bij de laatste editie ca 4 liter vocht gedronken.
Dank, goed om te weten. Ik drink vooraf en naderhand meer dan voldoende, dus onderweg moet ik genoeg hebben aan een paar bidons en wat bij de post.

Volgens buienradar.nl beginnen we met 21 graden en eindigen met 25 graden.
Canyon Grand Canyon CF SL 8.9 | Canyon Grail CF SL 8.0 SL | Strava
The Mountainman
All rounder
All rounder
Berichten: 144
Lid geworden op: za 13 januari 2018, 23:04

Rutger S schreef: jawel er is wel een post halverwege, maar er zijn veel open stukken, maar je met warm weer veel vocht verliest. Ik heb bij de laatste editie ca 4 liter vocht gedronken.
En daar kan je ook bidons vullen? En bij start-finish is ook wel bevoorrading neem ik aan?
Norten89
All rounder
All rounder
Berichten: 111
Lid geworden op: ma 26 januari 2015, 14:48

Last minute beslissing maar wegens ziekte kan ik helaas niet deelnemen. Startbewijs voor de 75 km kan dus overgenomen worden
The Mountainman
All rounder
All rounder
Berichten: 144
Lid geworden op: za 13 januari 2018, 23:04

The Mountainman schreef:
Rutger S schreef: jawel er is wel een post halverwege, maar er zijn veel open stukken, maar je met warm weer veel vocht verliest. Ik heb bij de laatste editie ca 4 liter vocht gedronken.
En daar kan je ook bidons vullen? En bij start-finish is ook wel bevoorrading neem ik aan?
Laat maar, ik had de mail van de organisatie beter moeten lezen:

“Er zullen verzorgingsplaatsen worden ingericht bij Natuurmonumenten. Ook bij de doorkomst bij start/finish zal er verzorging aanwezig zijn.”

Nog iemand met info over de actuele situatie van het parcours? Het heeft rond Montferland flink geregend de laatste dagen volgens mij. Welke bandenspanning kiezen jullie?
Mtb1988
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 327
Lid geworden op: ma 16 april 2018, 22:10
Mijn mountainbike: Assen
Contacteer:

Vandaag al in montferland. Om morgen lekker te starten.

Geen modder te vinden. Wat vochtige plekken in het zand was alles.
https://kvscycling.com/ - mijn fiets blog!
https://www.instagram.com/kvs.cycling/ - Instagram van KVS Cycling
The Mountainman
All rounder
All rounder
Berichten: 144
Lid geworden op: za 13 januari 2018, 23:04

Top, Tnx!
v_schultinge

En...... deze editie is na 23km klaar voor mij. Ketting gebroken. Maar genieten van het zonnetje en vrouwlief aanmoedigen.
Plaats reactie