marathon Oldebroek

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
Sjefkoning
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 189
Lid geworden op: za 4 september 2010, 16:33

NelizRijn schreef:
KUNK schreef:We hebben beiden ingeschreven voor de 100km.

@Frank Veen,
Kunnen we na inschrijven nog switchen van afstand? Voor 't geval deze toch meetelt voor de CUP?
voor mij geld hetzelfde, als het een losse wedstrijd is dan lang is het voor de cup dan half.
is hier al meer over bekend
Als ik de eerdere berichten lees, gaan ze niet voor deze in de cup maar een andere vroeg in het seizoen. Dat zal dan denk ik weer Apeldoorn zijn, die was in 2016 ook in maart dacht ik. Vorig jaar niet doorgegaan vanwege het broedseizoen dacht ik...?
fv1262
All rounder
All rounder
Berichten: 123
Lid geworden op: vr 27 juni 2014, 11:34

of deze mee gaat tellen voor de cup kan ik jullie niet vertellen. hiervoor is Marc Schepp de man.
zowel de 50 als de 100 km zijn wedstrijden. alleen zal het prijzengeld van elkaar afwijken.
de 50 zal kort na de 100 starten.
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

@Frank Veen,
Kunnen we na inschrijven nog switchen van afstand? Voor 't geval deze toch meetelt voor de CUP?[/quote]

voor mij geld hetzelfde, als het een losse wedstrijd is dan lang is het voor de cup dan half.
is hier al meer over bekend[/quote]

Als ik de eerdere berichten lees, gaan ze niet voor deze in de cup maar een andere vroeg in het seizoen. Dat zal dan denk ik weer Apeldoorn zijn, die was in 2016 ook in maart dacht ik. Vorig jaar niet doorgegaan vanwege het broedseizoen dacht ik...?[/quote]

Voor zowel Apeldoorn als Oldebroek geldt dat ze 1 eerst door moeten gaan natuurlijk en 2 is het parcours en organisatie er omheen van belang. Zowel Apeldoorn als Oldebroek zijn wedstrijden die voor het eerst gaan plaatsvinden. Meestal willen wij eerst een keer de wedstrijd gereden hebben en dan waar nodig met de organisatie kijken wat beter kan om dan het jaar er op te kijken naar deelname in de Cup. Enige 'probleem' wat we momenteel hebben om ons doel van 2 Nederlandse wedstrijden te realiseren is dat er momenteel weinig keus is naast Amerongen, Groesbeek en GJT, waarbij Groesbeek weer lastig is omdat deze binnen 20 minuten vol is.
Lefty29
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 880
Lid geworden op: za 26 november 2011, 12:40

Apeldoorn is in 2016 ook verreden en is toen (behalve een file bij de inschrijving waardoor de start vertraagd werd) prima verlopen. Ik vond het toen ook een goede en leuke marathon om het seizoen mee te beginnen.
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

Lefty29 schreef:Apeldoorn is in 2016 ook verreden en is toen (behalve een file bij de inschrijving waardoor de start vertraagd werd) prima verlopen. Ik vond het toen ook een goede en leuke marathon om het seizoen mee te beginnen.
Klopt, maar vorig jaar niet en het was een leuke marathon, maar zeker wat betreft de bewegwijzering nog wel wat winst te halen. Ook de start was was krap. Met Apeldoorn is het nog wel even afwachten of het doorgaat. Vorig jaar zou die ook doorgaan.

Zou mooi zijn als Oldebroek en Apeldoorn blijvertjes worden en oa Montferland wel terug komt. Heb je een leuke serie marathons in Nederland.
Dreezz
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 966
Lid geworden op: di 11 februari 2003, 19:47
Mijn mountainbike: C'dale fsi carbon 1 '15

Rayb81 schreef:Is er een max aan het aantal inschrijvingen?
fv1262
All rounder
All rounder
Berichten: 123
Lid geworden op: vr 27 juni 2014, 11:34

ja 500
rundfunk rudi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 570
Lid geworden op: wo 15 augustus 2007, 11:52
Mijn mountainbike: Ghost HTX lector (26-er0 en Scott scale Pro XX (29-er)

het is wel erg stil qua info rond deze marathon? is er al wat bekend over het parcours etc. hoe laat is de start uberhaupt?
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

.
Laatst gewijzigd door Mario070 op di 29 augustus 2023, 07:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
fv1262
All rounder
All rounder
Berichten: 123
Lid geworden op: vr 27 juni 2014, 11:34

a.s. zaterdag 13 januari komt alle informatie op de website van de ATB Oldebroek.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

.
Laatst gewijzigd door Mario070 op di 29 augustus 2023, 07:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

fv1262 schreef:of deze mee gaat tellen voor de cup kan ik jullie niet vertellen. hiervoor is Marc Schepp de man.
zowel de 50 als de 100 km zijn wedstrijden. alleen zal het prijzengeld van elkaar afwijken.
de 50 zal kort na de 100 starten.
Voor de vrouwen telt deze wel mee voor de Ladies Cup! Het gaat dan om de +/- 60km afstand.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Zag dat de informatie geüpdatet is.

Kan er iemand iets zeggen over de aard van de route?
Ik zag op het Strava kaartje dat er bijna geen hoogtemeters inzitten.

Is het een combi van brede paden en singletracks of wat?
Gebruikersavatar
Opperhoofd
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1813
Lid geworden op: vr 11 april 2003, 17:47
Mijn mountainbike: hangt op zolder aan de muur

Toen ik nog in Zwolle woonde kwam ik bijna nooit aan die kant van de A28. Alle "echte" hoogteverschillen zitten aan de andere kant van de A28. De stukken langs de A28 zijn aardig wat singletracks met minibultjes en imho wel leuk. Een klein beetje vergelijkbaar met de singletracks langs de A28 bij Nunspeet.
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

Rayb81 schreef:Zag dat de informatie geüpdatet is.

Kan er iemand iets zeggen over de aard van de route?
Ik zag op het Strava kaartje dat er bijna geen hoogtemeters inzitten.

Is het een combi van brede paden en singletracks of wat?
Niet in elke wedstrijd hoeven toch veel hoogtemeters te zitten om een leuke wedstrijd te rijden? Marathon van Apeldoorn zullen ook niet veel HM's zitten, Norg al helemaal niet evenals de GJT. Bovendien zijn 3 van deze wedstrijden gelijk aan het begin van het seizoen dus ideaal als training
Plaats reactie