Dutch Masters of MTB 18-03-2018

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
JanineW
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: do 15 maart 2018, 08:39

D-man schreef:
wibas schreef:Heeft er iemand ervaring met het gebruik van camelbak met een temperatuur van Min 5 graden. Ik denk dat vloeistof in bidon sneller bevriest dan in zo''n zal op de rug?
Terugblazen werkt... in de camelbak bevriest t niet rap.
Echter hebben ze bij Camelbak ook een speciale winterslurf met mondstuk... deze is volledig geisoleerd incl mondstuk...
Mijn ervaring is dat de slang ook kan bevriezen. Dan doe ik het stuk dat het red tussen thermo shirt en fiets shirt. Ontdooit het heel snel en voorkomt bevriezen. Bij mij lukt het zo goed met de temperaturen van afgelopen tijd.
Gebruikersavatar
Morsbiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 346
Lid geworden op: wo 8 augustus 2012, 09:24
Mijn mountainbike: Trek Procaliber 9.7

Zo. Nu ff tukken en dan aan de bak :bier:
Vaak bu-j te bange!

Mijn bike
Onster
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 40
Lid geworden op: di 3 september 2013, 07:28

Iemand nog geïnteresseerd in een startbewijs? Vind het toch te koud.......
Speedfreak98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma 27 juli 2009, 17:15
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2021

Jammer dat er nou weer een wielrenner deze wedstrijd moet winnen. Had liever een echte mtber op nummer 1 gezien. Verder niet veel mee gekregen van de wedstrijd, respect voor iedereen die hem heeft uitgefietst met deze weersomstandigheden.
byorka
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8734
Lid geworden op: ma 26 juli 2004, 20:29
Mijn mountainbike: Ne ne Niner

Volgens mij waren de omstandigheden juist goed.
Was koud maar daar kun je je goed op kleden.
Verder zal het goed gerold hebben.
Ik ploeterde en rook de overwinning!

Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
Onster
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 40
Lid geworden op: di 3 september 2013, 07:28

Vandaag een gedeelte van de Dutch Masters gereden. Was eigenlijk niet van plan om te starten (niet genoeg getraind voor de 200km), maar de omstandigheden (qua route) hebben mij doen besluiten om toch af te reizen richting Haarle.

Goede keuze. De route was droog en al die prachtige singletracks liepen heerlijk! De kou viel mij 100% mee. Goede keuze qua kleding gemaakt blijkbaar. De wind was echter bruut. In het bos had je daar gelukkig geen last van. De organisatie was prima en de verzorging was goed.

Vanaf de Canadese begraafplaats afgesneden richting Haarle. Uiteindelijk 130Km op de teller. Prima training en op tijd weer thuis!
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

@speedfreak98: tja...dan weet je nu wel hoe je moet trainen voor dit soort marathons. ;-)
Vooral lange duurritten maken. :-)
XNZ
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 43
Lid geworden op: do 18 september 2014, 10:57

De wind maakte het wel serieus zwaar! Vanuit derde startvak op avontuur gegaan en tot 115km alleen gereden. Daarna met een steeds dunner wordend groepje naar de finish gereden. Uiteindelijk 39ste

Wat hebben ze mooie single tracks daar!
Gebruikersavatar
D-man
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 667
Lid geworden op: do 22 januari 2015, 20:34
Mijn mountainbike: S-works Epic

Speedfreak98 schreef:Jammer dat er nou weer een wielrenner deze wedstrijd moet winnen. Had liever een echte mtber op nummer 1 gezien. Verder niet veel mee gekregen van de wedstrijd, respect voor iedereen die hem heeft uitgefietst met deze weersomstandigheden.
Joey doet ook wel cyclocross... en is gewoon een BEEST....
vind het dan ook niet jammer want hij is en blijft een ijzersterke renner.

De sterkste heeft gewonnnen

natuurlijk was het voor de sport beter geweest dat er een MTB'er had gewonnen...
Ik ben mij er eentje...
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Ze maken zelf reclame met: 'een extreme ultramarathon voor de MTB en cyclocrosser'. Dus de sterkste wint gewoon. Techniek is van ondergeschikt belang zijn bij zo'n ultrarit op zo'n parcours. Respect voor iedereen die meedeed en 'm evt. uitreed in ieder geval. Volgens mij was dit lekkerder dan 200km modderhappen, zo'n bevroren ondergrond :-q .
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
D-man
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 667
Lid geworden op: do 22 januari 2015, 20:34
Mijn mountainbike: S-works Epic

Respect voor iedereen die uberhaupt de uitdaging is aangegaan vind ik.
Heb zelf 3x een 200 mogen finishen maar denk dat voor de mensen die compleet gesloopt eerder hebben moeten stoppen het nog een grotere prestatie is soms...
Ik ben mij er eentje...
ollie84
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 37
Lid geworden op: zo 28 februari 2016, 17:03

aurelius schreef:Ze maken zelf reclame met: 'een extreme ultramarathon voor de MTB en cyclocrosser'. Dus de sterkste wint gewoon. Techniek is van ondergeschikt belang zijn bij zo'n ultrarit op zo'n parcours. Respect voor iedereen die meedeed en 'm evt. uitreed in ieder geval. Volgens mij was dit lekkerder dan 200km modderhappen, zo'n bevroren ondergrond :-q .
Bij deze bevestigd. De modder uit Drenthe zit nog achter mijn longen, ondanks de wind en kou was dit veel fijner fietsen. Het was afzien, maar de voldoening is een dag later groot.
Gebruikersavatar
Herrick
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 155
Lid geworden op: do 13 oktober 2011, 09:03
Mijn mountainbike: Cube Reaction Pro (2018)

Het was gisteren (op de wind na) prima fietsweer. Ik kon zelf helaas niet mee doen met deze tocht, maar als ik naar de route kijk, lijkt het mij wel een geslaagde tocht.
LexdeV
All rounder
All rounder
Berichten: 126
Lid geworden op: zo 3 januari 2010, 14:06

aurelius schreef:Ze maken zelf reclame met: 'een extreme ultramarathon voor de MTB en cyclocrosser'. Dus de sterkste wint gewoon. Techniek is van ondergeschikt belang zijn bij zo'n ultrarit op zo'n parcours. Respect voor iedereen die meedeed en 'm evt. uitreed in ieder geval. Volgens mij was dit lekkerder dan 200km modderhappen, zo'n bevroren ondergrond :-q .
Vorige jaar was het 200 km modderhappen en nu idd prima ondergrond. Wel een snoeiharde oostenwind. Helemaal eens met jouw opmerking en los daarvan er zitten zo veel trails in dat je echt wel moet kunnen sturen. De sterkste wint gewoon terecht en steeds meer toppers rijden verschillende disciplines, neem Vd Poel als voorbeeld.
wibas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 802
Lid geworden op: ma 29 december 2008, 15:20
Mijn mountainbike: Cannondale FSI-1 Cannondale scalpel

Leuk al die reacties te lezen van de niet deelnemers. Vooral hoe de conditie waren. En hoe de wedstrijd was eniet ze weten ook precies hoe de omstandigheden waren enz. Heel knap.
Uitslag staat inmiddels op de site
Plaats reactie