Cyclo Amerongen

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
Dreezz
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 966
Lid geworden op: di 11 februari 2003, 19:47
Mijn mountainbike: C'dale fsi carbon 1 '15

RalfHorst schreef:Zojuist aangemeld. Ben benieuwd naar de route in deze mooie omgeving. Al zal het voor mij weer lekker rijden worden i.p.v. fietsen met een (wed)strijd gevoel.
eh, dit is toch echt wel een race hè, geen toertocht ;-)
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

Dreezz schreef:
RalfHorst schreef:Zojuist aangemeld. Ben benieuwd naar de route in deze mooie omgeving. Al zal het voor mij weer lekker rijden worden i.p.v. fietsen met een (wed)strijd gevoel.
eh, dit is toch echt wel een race hè, geen toertocht ;-)
De route is dan ook bedoelt om op te racen en niet ingericht als TT, wat betekend dat er niet gekeken wordt welke stukken het mooist zijn maar wat race technisch het beste uitkomt. Als je lekker wil toeren dan kan je beter een keer alle routes achter elkaar rijden,..leersum amerongen rhenen en kwitelooijen.
RalfHorst
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 820
Lid geworden op: do 8 maart 2012, 11:13

De ene tijd een race tegen zichzelf in de achterhoede en de ander een race tegen andere om het podium ;-)
rundfunk rudi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 570
Lid geworden op: wo 15 augustus 2007, 11:52
Mijn mountainbike: Ghost HTX lector (26-er0 en Scott scale Pro XX (29-er)

Voorlopige deelnemers lijst

https://www.riytechnologies.com/ees/Ope ... 1xN4mSRBAg" onclick="window.open(this.href);return false;

nog 75 plekken beschikaar!
punk86
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 328
Lid geworden op: di 12 maart 2013, 16:42

Ik zou graag mijn 90km inschrijving willen omzetten naar 60km inschrijving. Iemand een idee of dit mogelijk is?
rundfunk rudi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 570
Lid geworden op: wo 15 augustus 2007, 11:52
Mijn mountainbike: Ghost HTX lector (26-er0 en Scott scale Pro XX (29-er)

Racetimer regelt de inschrijvingen, dis beste kan je mail sturen naar
inschrijving@racetimer.eu
JasperGr
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: zo 23 november 2014, 20:45

Wat is de deadline voor het inschrijven?
worstkaas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 527
Lid geworden op: wo 23 april 2014, 12:36
Mijn mountainbike: Canyon Lux 2019

Koekepan schreef:Net op mijn ouwe dag (47) maar ingeschreven voor mijn eerste mtb marathon(60km) ever.
Hoe ouder hoe gekker zullen we maar zeggen. Dat worden 2 maanden minimaal drinken en wat meer fietsen.
Vraagje aan de insiders, gaan voor mijn upgrade naar 1x11 34/11-42 of nog even wachten en 3x10 11-36 hiervoor gebruiken?

Grtzz

Koekepan...
Voor mij geldt hetzelfde met mijn 46 jaar en eerste wedstrijd ooit.
En ik rij ook net een 1x11, 11-42 cassette en 34 voorblad.
Lefty29
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 880
Lid geworden op: za 26 november 2011, 12:40

Tsja, dat hangt heel erg af van je getraindheid en hoe je de race doseert. Normaliter rijd ik op de UHR (wekelijks) alles met 36 voor en max 33-35 achter. De marathon kende altijd één stijl klimmetje waar ik in de laatste 2 van de 6 rondes denk ik wel het binnenblad (26) gebruikte. Meer uit comfort dan uit noodzaak. Er zitten in het gebied nagenoeg geen steile lange klimmen , wel veel klimmetjes, soms steil maar dan kort, of lang en niet steil. Wel is de route nu anders dan andere jaren, en als de klim van de Hoge Ginkel er in zit dan is een klein verzet wel lekker (zeker na 1 of 2 rondes op wedstrijd tempo). Mij lijkt echter een 34-42 ruim genoeg... Maar volgens mij kan je met dit antwoord niet zo veel :~
Gebruikersavatar
Koekepan
All rounder
All rounder
Berichten: 52
Lid geworden op: ma 25 november 2013, 21:28
Mijn mountainbike: Trek superfly 5

worstkaas schreef:
Koekepan schreef:Net op mijn ouwe dag (47) maar ingeschreven voor mijn eerste mtb marathon(60km) ever.
Hoe ouder hoe gekker zullen we maar zeggen. Dat worden 2 maanden minimaal drinken en wat meer fietsen.
Vraagje aan de insiders, gaan voor mijn upgrade naar 1x11 34/11-42 of nog even wachten en 3x10 11-36 hiervoor gebruiken?

Grtzz

Koekepan...
Voor mij geldt hetzelfde met mijn 46 jaar en eerste wedstrijd ooit.
En ik rij ook net een 1x11, 11-42 cassette en 34 voorblad.
*Boks*.. Trouwens, klein beetje gelogen, nu nog 46 maar ten tijde van cyclo 47*snif*.
Ennuh 34 11-42 bevalt super...#goan..
Rivers flow into the sea.
Yet even the sea is not so full of me.
If I'm not blind, why can't I see,
That a circle can't fit where a square should be....
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

Lefty29 schreef:Tsja, dat hangt heel erg af van je getraindheid en hoe je de race doseert. Normaliter rijd ik op de UHR (wekelijks) alles met 36 voor en max 33-35 achter. De marathon kende altijd één stijl klimmetje waar ik in de laatste 2 van de 6 rondes denk ik wel het binnenblad (26) gebruikte. Meer uit comfort dan uit noodzaak. Er zitten in het gebied nagenoeg geen steile lange klimmen , wel veel klimmetjes, soms steil maar dan kort, of lang en niet steil. Wel is de route nu anders dan andere jaren, en als de klim van de Hoge Ginkel er in zit dan is een klein verzet wel lekker (zeker na 1 of 2 rondes op wedstrijd tempo). Mij lijkt echter een 34-42 ruim genoeg... Maar volgens mij kan je met dit antwoord niet zo veel :~
Er zitten een paar oude bekende in. Klims zijn redelijk lang en toch wel behoorlijk steil. 650HM per ronde is voor Nederlandse begrippen fors. Gaat veelal ruim boven de 10% met stukken van 15 a 20%. Overigens rij ik alles op de 38/40. Binnenblad gebruik ik niet op Amerongen/Leersum. De ronde is overigens met 30km fors langer dan afgelopen jaren
rundfunk rudi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 570
Lid geworden op: wo 15 augustus 2007, 11:52
Mijn mountainbike: Ghost HTX lector (26-er0 en Scott scale Pro XX (29-er)

Nog minder dan 20 plekken beschikbaar
Dreezz
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 966
Lid geworden op: di 11 februari 2003, 19:47
Mijn mountainbike: C'dale fsi carbon 1 '15

Ai, ik heb een logistiek probleem. mijn vrouw heeft die dag de auto nodig, en geen van mijn fietsmaten gaat 'm rijden.
Velp/Arnhem --> Amerongen met de trein gaat 'm ook niet worden zag ik.

is er iemand uit Arnhem e.o. die een plek in de auto en op de fietsdrager over heeft?
(je hoeft voor mij niet om te rijden, ik kan - als het in de buurt is :-D - naar je toe komen)
rundfunk rudi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 570
Lid geworden op: wo 15 augustus 2007, 11:52
Mijn mountainbike: Ghost HTX lector (26-er0 en Scott scale Pro XX (29-er)

Dreezz schreef:Ai, ik heb een logistiek probleem. mijn vrouw heeft die dag de auto nodig, en geen van mijn fietsmaten gaat 'm rijden.
Velp/Arnhem --> Amerongen met de trein gaat 'm ook niet worden zag ik.

is er iemand uit Arnhem e.o. die een plek in de auto en op de fietsdrager over heeft?
(je hoeft voor mij niet om te rijden, ik kan - als het in de buurt is :-D - naar je toe komen)
volgens de startlijst komen er een stuk of 10 uit arnhem!

Misschien ff een post doen op de facebook pagina vd Cup :!
rundfunk rudi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 570
Lid geworden op: wo 15 augustus 2007, 11:52
Mijn mountainbike: Ghost HTX lector (26-er0 en Scott scale Pro XX (29-er)

JasperGr schreef:Wat is de deadline voor het inschrijven?
tot het vol is :)
Plaats reactie