Cyclo Amerongen

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

afgelopen weekend weer een keer op tempo de ronde Leersum en Amerongen gereden. Het gaat een veldslag worden,...geen meter vlak is het en de trails en lastige afdalingen zuigen je helemaal leeg. Geen herstel mogelijkheden. Kortom het wordt een mooie race :)
Dreezz
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 966
Lid geworden op: di 11 februari 2003, 19:47
Mijn mountainbike: C'dale fsi carbon 1 '15

Maar we gaan toch niet (alleen) over de vaste routes, Schepp?
vorig jaar was het een combi van 'oude' parcours, en af en toe een stukje op de vaste route (die ik toen nog niet kende).
rundfunk rudi schreef:Misschien ff een post doen op de facebook pagina vd Cup :!
ik kan met iemand meerijden, bedankt voor de tip! :-q
rundfunk rudi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 570
Lid geworden op: wo 15 augustus 2007, 11:52
Mijn mountainbike: Ghost HTX lector (26-er0 en Scott scale Pro XX (29-er)

Dreezz schreef:Maar we gaan toch niet (alleen) over de vaste routes, Schepp?
vorig jaar was het een combi van 'oude' parcours, en af en toe een stukje op de vaste route (die ik toen nog niet kende).
rundfunk rudi schreef:Misschien ff een post doen op de facebook pagina vd Cup :!
ik kan met iemand meerijden, bedankt voor de tip! :-q
de helft is geen officiële route ! De eerste 8 km gaat sowieso niet over de route en ook niet over single trail, maar lust rond de eenzame eik..
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

Dreezz schreef:Maar we gaan toch niet (alleen) over de vaste routes, Schepp?
vorig jaar was het een combi van 'oude' parcours, en af en toe een stukje op de vaste route (die ik toen nog niet kende).
rundfunk rudi schreef:Misschien ff een post doen op de facebook pagina vd Cup :!
Nee maar ik weet alle stukken buiten de route ook en er zitten wat stukken uit de oude route Leersum in en heb natuurlijk de marathon oude stijl vaak gereden dus ik kan redelijk goed inschatten hoe zwaar het gaat worden :winkie: Ik denk dat een hoop zich gaan vergissen in welke snelheid ze moeten rijden in de eerste ronde of rondes. Ik denk dat deze toch nog zwaarder is dan bijv Groesbeek.
NelizRijn
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 799
Lid geworden op: di 3 april 2012, 00:42
Mijn mountainbike: Oiz,Spark&Flash

Ok maar we gaan dus wel de bergweg oversteken dat zou wel nieuw zijn dan toch. Ik ben benieuwd zin an
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

NelizRijn schreef:Ok maar we gaan dus wel de bergweg oversteken dat zou wel nieuw zijn dan toch. Ik ben benieuwd zin an
ja gaan bergweg over,..die steile klim oude route Leersum zit erin de nieuwe grasklim en de klims richting asiel ook. Allemaal lange steile gemene jongens aan de leersum kant.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Wordt pittig als ik het zo lees.

Wanneer worden de documenten per post verzonden?
Lefty29
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 880
Lid geworden op: za 26 november 2011, 12:40

Amerongen vind ik ook een killer vooral omdat het parcours uitnodigt om er XC snelheid te rijden, maar dat moet dan ca. 4 uur lang (voor de hele). Bij Groesbeek (waar Schepp hem mee vergelijkt) heb ik op de een of andere manier toch meer een marathon gevoel en aangepast tempo.
rundfunk rudi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 570
Lid geworden op: wo 15 augustus 2007, 11:52
Mijn mountainbike: Ghost HTX lector (26-er0 en Scott scale Pro XX (29-er)

Rayb81 schreef:Wordt pittig als ik het zo lees.

Wanneer worden de documenten per post verzonden?
Ik schat in, begin volgende week! laatste punten worden nu op de i gezet.

Kan al wel vertellen dat er een token voor de frietkar bijzit :)
rundfunk rudi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 570
Lid geworden op: wo 15 augustus 2007, 11:52
Mijn mountainbike: Ghost HTX lector (26-er0 en Scott scale Pro XX (29-er)

Lefty29 schreef:Amerongen vind ik ook een killer vooral omdat het parcours uitnodigt om er XC snelheid te rijden, maar dat moet dan ca. 4 uur lang (voor de hele). Bij Groesbeek (waar Schepp hem mee vergelijkt) heb ik op de een of andere manier toch meer een marathon gevoel en aangepast tempo.
Hij is nog steeds heel snel ik verwacht de winnaar op de lange boven de 25 gem. Dit komt vooral door een paar hele snelle afdalingen en snelle verbindings paden

Tov Groesbeek zal er meer flow in deze marathon zitten (tenzij het zo droog blijft, dan zal het mullere zand ook een rol gaan spelen)
rundfunk rudi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 570
Lid geworden op: wo 15 augustus 2007, 11:52
Mijn mountainbike: Ghost HTX lector (26-er0 en Scott scale Pro XX (29-er)

NelizRijn schreef:Ok maar we gaan dus wel de bergweg oversteken dat zou wel nieuw zijn dan toch. Ik ben benieuwd zin an
Yes, enige asfalt, dat in de route zit :0
rundfunk rudi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 570
Lid geworden op: wo 15 augustus 2007, 11:52
Mijn mountainbike: Ghost HTX lector (26-er0 en Scott scale Pro XX (29-er)

De 750 inschrijvingen zijn gepasseerd en daarmee is de marathon vol!!
na overleg is dit nu opgerekt tot 800, maar dit is het absolute maximum.
Wil je nog mee doen schrijf dan Nu in want wrs sluit de inschrijving dit weekend definitief
simonovereem
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 179
Lid geworden op: za 24 juni 2006, 19:48
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon CF SLX RS-1, Cannondale F700, Scott Scale 10

Oke, laat ik dan de eerste zijn. Redelijk last-minute besloten om toch een andere tocht te gaan rijden (mb-race, Combloux), uitdaging die ik niet kon laten schieten. Daarom dus mijn inschrijving (90 km) beschikbaar. Interesse? Graag per pb.
Laatst gewijzigd door simonovereem op di 20 juni 2017, 09:35, 1 keer totaal gewijzigd.
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

En wie nu nog wil inschrijven is helaas te laat. Marathon is volledig uitverkocht!
michelK
All rounder
All rounder
Berichten: 103
Lid geworden op: di 24 september 2002, 12:03

Mijn inschrijving is ook ter overname. Ik kan helaas niet deelnemen.
Plaats reactie