Cyclo Amerongen

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
Rutger S
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 716
Lid geworden op: di 20 juni 2017, 12:12

De wedstrijd is VOL!, Binnenkort zullen de startnummers en infobrieven verstuurd worden!
Het parcours kan wel een drupje regen gebruiken en als het zo droog blijft zal het een hele zware worden omdat veel klims dan mul zullen zijn.
Omdat er op het utrechtslandschap deel geen toesteming is buiten de mtb single trails te rijden zijn de startlokaties en mogelijkheden tot een goede startronde zeer beperkt!
De startprocedure zal daarom iets anders verlopen dan gewend. er is een neutrale startzone. Dit betekend dat de eerste klim van ca 250m lang geneutraliseerd is en de tijd pas gaat lopen bovenaan de klim (bij eenzame eik) als je door de start finish boog rijdt. Voor de uitslag gelden de NETTO tijden (ook voor de cup) ECHTER voor de nummers 1 tm 3 (per categorie, tm 39, 40-49, 50 + en Vrouwen), geldt volgorde van binnenkomst. Wil je dus strijden voor het podium en de open NK titels zul je vooraan moeten starten (en optijd opstellen) en ook de start klim hard moeten rijden (of gewoon heul heul erg goed zijn)
Na de klim (vanaf de start/finish boog)volgt een snelle afdaling van ca 1 km en dan haakse bocht naar rechts. Je kan dus in de neutrale klim rustig een gat laten vallen voordat je boven bent, zodat dit hopelijk tot minder opstoppingen en vertragingen leidt in de eerste bochten. Na de eerste bocht is het 7 km lang brede paden en een paar klims) totaan de eerste single trail (paaltje AM55 tm AM58), voor de kenners), wel moet je binnen 10 minuten na het startschot de startboog/tijdwaarneming gepasseerd zijn!
Yenssen
All rounder
All rounder
Berichten: 147
Lid geworden op: zo 13 juni 2010, 12:08

Rutger S schreef:Omdat er op het utrechtslandschap deel geen toesteming is buiten de mtb single trails te rijden zijn de startlokaties en mogelijkheden tot een goede startronde zeer beperkt!
De startprocedure zal daarom iets anders verlopen dan gewend. er is een neutrale startzone. Dit betekend dat de eerste klim van ca 250m lang geneutraliseerd is en de tijd pas gaat lopen bovenaan de klim (bij eenzame eik) als je door de start finish boog rijdt. Voor de uitslag gelden de NETTO tijden (ook voor de cup) ECHTER voor de nummers 1 tm 3 (per categorie, tm 39, 40-49, 50 + en Vrouwen), geldt volgorde van binnenkomst. Wil je dus strijden voor het podium en de open NK titels zul je vooraan moeten starten (en optijd opstellen) en ook de start klim hard moeten rijden (of gewoon heul heul erg goed zijn)
Probleem is dat heel veel 'renners' denken dat de koers bij de start gewonnen wordt en omdat ze dat denken dat dus ook zo is... Of moet ik zeggen: de koers verloren kan worden door renners die wel de kennis en kunde hebben om daadwerkelijk NK te worden, maar zichzelf te kort doen door de koekebakkers die in het begin met alle geweld vooraan willen staan. :D
rundfunk rudi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 570
Lid geworden op: wo 15 augustus 2007, 11:52
Mijn mountainbike: Ghost HTX lector (26-er0 en Scott scale Pro XX (29-er)

Koekenbakkers die vooraan staan heb je altijd, nu heb je een hele klim om ze voorbij te gaan zonder dat het je tijd kost.. En de de start klim is zodanig dat het de koekenbakkers van pottenbrekers zal onderscheiden. Helaas kan niet iedereen op voorste startrij en is het altijd behelpen bij starts in nl, omdat je niet 300+ hoogtemeters achter elkaar kan rijden.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Ja het is jammer dat we geen startklim van een paar km kunnen realiseren.
Sommige mensen haal je gedurende de race in waarbij je denkt "hoe hebben deze mensen voor mij kunnen rijden?", alleen maar omdat ze een goede start hebben gehad.

Ik denk dat dit wel een goede oplossing is.
Rutger S
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 716
Lid geworden op: di 20 juni 2017, 12:12

Eens kijken hoe dit werkt, anders volgend jaar op zoek naar andere oplossing, maar mogelijkheden zijn erg beperkt
megabass
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 461
Lid geworden op: ma 10 januari 2005, 08:30
Mijn mountainbike: CUBE REACTION/ FECP TWIZARD

Vorig jaar stond ik bijna vooraan, maar in de startklim ging het fout omdat die erg mul was en ik het verkeerde spoor had, of de goede sporen waren bezet. Kwam pas als 25e boven ofzo. Uiteindelijk toch 3e geworden, maar koste wel bijna een rondje om naar voren te rijden.
Geloof dat er nog wel wat regen gaat vallen, als ik de meerdaagse voorspelling zie.

Groet Bas.
TEAMFECP
Lefty29
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 880
Lid geworden op: za 26 november 2011, 12:40

Rutger S schreef: Na de klim (vanaf de start/finish boog)volgt een snelle afdaling van ca 1 km en dan haakse bocht naar rechts.
Dat is die bocht die de kopgroep van de 100km vorig jaar massaal miste. Ben er nu extra scherp op maar een extra check op het lint dat het pad rechtdoor afsluit kan nooit kwaad :wink:
Rutger S
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 716
Lid geworden op: di 20 juni 2017, 12:12

Lefty29 schreef:
Rutger S schreef: Na de klim (vanaf de start/finish boog)volgt een snelle afdaling van ca 1 km en dan haakse bocht naar rechts.
Dat is die bocht die de kopgroep van de 100km vorig jaar massaal miste. Ben er nu extra scherp op maar een extra check op het lint dat het pad rechtdoor afsluit kan nooit kwaad :wink:
daar staat dit jaar een post.. :) als je nu nog verkeerd rijdt moet je wel heel goed je best doen.
v_schultinge

Vorig jaar werd ik van mijn fiets afgereden kort na de start, dus dit jaar kan het alleen maar beter :lol:
Lefty29
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 880
Lid geworden op: za 26 november 2011, 12:40

Via de site kan ik de inschrijflijsten niet meer vinden. Die zouden onder 'inschrijven' staan maar daar staat alleen dat inschrijven niet meer mogelijk is. Is er nog een linkje?
Rutger S
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 716
Lid geworden op: di 20 juni 2017, 12:12

https://www.riytechnologies.com/ees/Ope ... 1xN4mSRBAg" onclick="window.open(this.href);return false;
worstkaas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 527
Lid geworden op: wo 23 april 2014, 12:36
Mijn mountainbike: Canyon Lux 2019

400 deelnemers aan de 60km editie
400 deelnemers aan de 90km editie

58 vrouwen:
40 vrouwen aan de 60km editie
18 vrouwen aan de 90km editie
Dreezz
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 966
Lid geworden op: di 11 februari 2003, 19:47
Mijn mountainbike: C'dale fsi carbon 1 '15

60 en 90 starten beiden om 10 uur vanaf dezelfde plek?
is het herkenbaar wie welke afstand rijdt? (zonder elke keer om te kijken als je passeert, of bijna wordt gepasseerd ;-))
Rutger S
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 716
Lid geworden op: di 20 juni 2017, 12:12

Dreezz schreef:60 en 90 starten beiden om 10 uur vanaf dezelfde plek?
is het herkenbaar wie welke afstand rijdt? (zonder elke keer om te kijken als je passeert, of bijna wordt gepasseerd ;-))
90 km start om 10uur
60 km om half 11
(zelfde plek)
Lefty0318
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 253
Lid geworden op: ma 31 maart 2014, 21:41
Mijn mountainbike: Niner Air 9 RDO

Hier nog een startbewijs over voor de 60km,
PM me even bij intresse..
Mag uiteraard voor er normale prijs worden overgenomen.
Plaats reactie