NK Lakebike 24 - 3 en 4 juni 2017

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
Lakebike24
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 35
Lid geworden op: ma 1 december 2014, 15:33

Hallo allemaal!

Graag willen wij mededelen dat de datum voor editie 2017 van het NK Lakebike 24 bekend is: in het weekend van 3 en 4 juni 2017 zal er in Best (bij Eindhoven) weer 24 uur worden gestreden voor de felbegeerde titel en de eeuwige roem! Dit kan zowel solo als in een team. Vanaf dit jaar is er ook een 12 uurs categorie toegevoegd, met de start om 1:00 uur 's nachts. En natuurlijk zal er ook de 6 uurs categorie zijn, solo of team. En last but not least is er is er een Fat Bike 24 uurs klassement! Het belooft weer een super evenement te worden!

Het parcours wordt verder uitgebreid met nog meer spektakel. Het speciale onderhoudsteam is al het hele jaar bezig diverse uitbreidingen toe te voegen. Flow is hier het sleutelwoord.

Houd social media (http://www.facebook.com/LakeBike24uChallenge" onclick="window.open(this.href);return false;) en de website (http://www.lakebike24.nl" onclick="window.open(this.href);return false;) in de gaten voor de laatste ontwikkelingen.

Graag tot ziens op 3 juni 2017 in Best

Voor een impressie, bekijk de hier de beelden:
Promo: https://vimeo.com/139385660" onclick="window.open(this.href);return false;
Aftermovie 2016: https://vimeo.com/170763719" onclick="window.open(this.href);return false;


Groeten namens de organisatie van NK Lakebike 24,
Robert Verdonschot
Laatst gewijzigd door Lakebike24 op di 6 december 2016, 12:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Pro_Shifty
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 447
Lid geworden op: di 8 oktober 2013, 14:40

yep. De Skraleanjers gaan de titel in de fun klasse verdedigen.
#Skraleanjers
peterreuvers
All rounder
All rounder
Berichten: 58
Lid geworden op: za 8 december 2012, 13:15
Mijn mountainbike: Cube pro 29er

Gaan voor de 6 uurs, voor het eerst naar Lakebike.
Freekenstein
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1398
Lid geworden op: ma 7 februari 2011, 14:00
Mijn mountainbike: Surly Karate Monkey | On One Inbred | Soma Fog Cutter

Zes uur solo lijkt me wel wat, en dan misschien ook wel singlespeed....
To quote Hamlet, act 3, scene 3, line 92

"NO"

vrijwilliger Mountainbike Museum
Lakebike24
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 35
Lid geworden op: ma 1 december 2014, 15:33

De inschrijving voor Lakebike24 gaat open op 1 januari 2017.
We verwachten dat de inschrijving weer hard zullen gaan, zeker voor de 6 uurs solo.
Wie gaat er allemaal inschrijven???


Categorieën

Je kunt dit jaar deelnemen in de categorieën:
24 uurs: Solo (NK), Fatbike Solo (NK), Team (NK, max 6p) of Team XL
12 uurs: Solo of Duo Nieuw!
6 uurs: Solo, Team (max 3p) of Team XL (geen max)

Nederlands Kampioenschap

In de categorieën waarbij hierboven NK vermeld staat, wordt wederom het Nederlands Kampioenschap verreden. En ook voor de recreatieve mountainbiker is er alle ruimte, het parcours is voor elk niveau geschikt en we streven altijd naar een gemoedelijke sfeer.

Inschrijving

Het inschrijfgeld in 2017 bedraagt €48,50 voor de 24 uurs, €42,25 voor de 12 uurs en €36,- voor de 6 uurs. Je kunt bij inschrijving direct betalen via iDeal, buitenlandse deelnemers kunnen via bankoverschrijving betalen. Bij het bedrag is inbegrepen gebruik van de camping, sanitair en stroom. Indien je gebruik wilt maken van BBQ op vrijdagavond, pasta op zaterdagavond of ontbijt op zondagochtend, kun je dat ook direct bij de inschrijving opgeven.

Parcours

Vernieuwing is vooruitgang. Dus ook dit jaar zullen onze routebouwers jullie verrassen met zoveel mogelijk vernieuwd parcours. De eerste tekenen daarvan zijn inmiddels al zichtbaar op de vaste route van Best!


Houd de website en onze Facebookpagina in de gaten voor het laatste nieuws. En vergeet vooral niet op tijd in te schrijven!
pjoerie
All rounder
All rounder
Berichten: 95
Lid geworden op: zo 24 januari 2010, 20:42
Mijn mountainbike: Canyon Lux

12 uur solo ingeschreven, me maat 6uur solo en nog twee teams 6uur.
Gebruikersavatar
J2.0
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1990
Lid geworden op: wo 14 mei 2008, 13:13
Mijn mountainbike: haat asfalt!
Contacteer:

Let op! Voor de 6 uur solo zijn er nog 4 plaatsen.
:)
Ik ben net een konijn... Dol op wortels!

http://www.lakebike24.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.bestmtbroute.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ATBBikersracingteam.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
J2.0
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1990
Lid geworden op: wo 14 mei 2008, 13:13
Mijn mountainbike: haat asfalt!
Contacteer:

De 6 uur solo is inmiddels vol!
Ik ben net een konijn... Dol op wortels!

http://www.lakebike24.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.bestmtbroute.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ATBBikersracingteam.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
tripod
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3644
Lid geworden op: vr 6 juli 2007, 20:00
Contacteer:

Na enkele jaren geleden mee gedaan te hebben, is het er de jaren erna niet meer van gekomen. Maar dit jaar zijn wij met een leuk gezellig team aanwezig bij de 24 uur team! NextBikeParts / Pulse

Zien jullie daar vanzelf, zeker even komen buurten bij onze tent ^^
NextBikeParts
Ride your own way!
Gebruikersavatar
speedrider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1575
Lid geworden op: do 13 mei 2004, 01:12

Vandaag even over de MTB route (rode) bij Best gereden, waar grotendeels ook Lakebike overheen gaat.
Erg mooie, lekker lopende route hoor.

Heb er al zin in. :-q
Life is short.....................enjoy it!!!
Pro_Shifty
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 447
Lid geworden op: di 8 oktober 2013, 14:40

Mijn dag:

De afgelopen twee jaren hebben wij met de #Skraleanjers meegedaan met de 24 uurs fun klasse voor teams. Nadat we het eerste jaar 4e waren geworden en het tweede jaar gewonnen hadden, waren (sommige van ons) gemotiveerd om dat kunstje nogmaals te gaan flikken.

Echter door blessures, werk en gebrek aan motivatie kregen wij geen team op de been. Dus wat nu.... Aangezien ik wel van een uitdaging hou en één van de andere teamleden ook besloten wij om niet in team verband mee te doen maar de 24 uur solo. Een hele uitdaging....

De maanden vooraf stonden voor mij qua fietsen in het teken van deze 24 uurs solo uitdaging. In plaats van 60km zo hard als je kan 100 km op een rustig tempo etc. Zo tussen alle verplichtingen door kreeg ik het voor elkaar om 3100 km te fietsen. Ik had de indruk dat dit wel genoeg zou zijn om in ieder geval tijdens de 24 uur 200km te fietsen.

Want dat was mijn doel. 200km fietsen in 24 uur. Mijn langste rit ooit was 170km op de racefiets en 120 km op de MTB en ik kan je vertellen dat ik beide keren op de bank ben gaan liggen en langzaam dood ben gegaan. Ik was dus wel enigszins zenuwachtig voor 200km. Maar vertrouwen in jezelf en dat kan ik.

Een week voordat de 24 uurs begon dacht ik. Zal ik eens lekker een stukje gaan fietsen bij de Loon en Drunense Duinen. Mooi gebied, mooie route. Ik had goed gezelschap dus gaan met die banaan. Ik pak mijn fietsschoenen van de grond en hoppa het schiet in mijn rug. K*t, dit heb ik ooit eerder gehad en dat is niet zomaar over.
De dagen erna liep ik als een oud mannetje en ik vrat ibuprofen alsof het M&M's waren. Een keer laten masseren maar dat hielp ook niet echt. Nou vette pech maar ik ga gewoon fietsen en ik zie wel.

Op de dag zelf ging ik samen met mijn maat naar het terrein waar wij de dag van te voren de caravan al hadden opgezet. Mijn maat is een taaie en ik weet dat hij in principe meer en harder fietst dan ik dus ik ga hem vooral niet volgen. De start was precies op tijd aangezien we net 10000 liter water over ons heen gekregen hadden en tijdens de start het precies droog was. Althans het startsein, 5 min later kwam het er weer met bakken uit. Wel verfrissend eigenlijk.

Doel: 30 ronden!
Ik besloot om de eerste 10 ronden niet van de fiets te komen. Dit ging prima. Ik volgde een aantal snelle rijders (Dave Goderie als 24 uur solo rijder) hij reed een strak tempo wat ik goed kon volgen. Na hem een ronde of 4/5 gevolgd te hebben besloot hij te versnellen. Wie weet vond hij het irritant dat ik hem volgde geen idee (excuses als dat zo was). Ik ging hierna iets langzamer fietsen omdat het tempo toch vrij hoog lag.

Nou na 10 ronden gefietst te hebben stopte ik en gooide ik er een bord macaroni en wat cola in. Hierna weer snel op de fiets want ooooooeh wat heb ik een haast. Na 2x 5 ronden gereden te hebben en tussen door even een paar minuten te zitten kwam er weer een grote stop. Weer even goed eten en drinken en de lampen erop schroeven.

Gelukkig hadden we goede begeleiding bij die dat voor ons deed. Matthijs (Mijn fietsmaat) had het zwaar. Hij was, zoals wij voorspeld hadden, veeeeel te hard gestart en reed op de 5e plek. Hij had last van van alles maar dat is niet raar. Hij kon alleen niet eten dus dat was wel een puntje van zorg.

Met mij ging eigenlijk nog alles prima. Ik had 20 ronden gereden en nog nergens last van. Tijdens de nacht reed ik maar een paar rondjes en ineens om 01.00 uur had ik een volledige inzinking. Mijn hartslag ging van de 150 (wat al laag is) naar de 100 en ik was ineens helemaal gesloopt. Ik besloot om maar even wat te slapen in de hoop dat ik mij daarna beter zou voelen.

Van 01.00 uur tot 03.30 uur heb ik geslapen. Dit deed mij erg goed en om 04.00 uur zat ik weer op de fiets. De daarop volgende uren reed ik mijn rondjes die allemaal tussen de 20.00 min en 24.00 min lagen. Ik reed vrij constant. Ik weet van al de 24 uurs ritten in teamverband dat mijn sterke punt altijd de dag erna zijn, zeg maar de laatste 6 uren. Om één of andere reden leef ik dan helemaal op en heb ik weer kracht voor 10. Nou zo ook deze keer.

Ik zat ondertussen op 30 ronden (mijn doel, jeuj!). Ik had tijdens al die uren op de fiets tot in detail uitgerekend hoeveel ik moest rijden om de 300km grens te bereiken, 41 ronden (299.3 km) 11 ronden dus!

Nou vanaf dat moment en ik weet niet meer precies hoe laat ik eraan begon maar dat zal ergens rond 9.00 uur zijn geweest was ik een man met een doel. Nog 11 ronden rijden. Dus gas op die lollie en trappen. Ik kreeg er weer ronden van 20.00 min uit geperst en de vaart zat er weer goed in. Bij onze caravan keken ze mij ook aan van, Wat is hij nu weer aan het doen?!?

Ik bleef maar stampen en trappen en ik heb het gehaald. Om 12.45 uur kwam ik binnen voor ronde 41, 300km. Ja ja 300km trappen in 24 uur. Ik ben er echt heel erg trots op. Had niet verwacht dat ik het zou halen (wel gehoopt). Ik ben ook 12e van de 29 geworden!

Dit biedt perspectief voor de toekomst. Ik heb last van mijn rug, waar ik al last van had en mijn zitvlak. Ik wil niet eens weten hoe dat eruit ziet momenteel. haha.

Wie weet dat ik in de toekomst dit nogmaals ga doen. Normaal zeg je bij zoiets, DAT DOE IK NOOIT MEER. Maar dat heb ik geen moment gezegd. Dus waarschijnlijk komen er nog wel meer edities. Ergens is dat extreme afzien iets....fijns?

Nou Lakebike bedankt. Jullie hadden alles wederom tot in de puntjes verzorgd en geregeld. Helemaal top. Ow wacht.... Ik heb nog wel één puntje voor de organisatie van Lakebike. Deze komt van mijn begeleiding.

Willen jullie AUB. AUB de playlist van jullie muziek uitbreiden met 300 nummers. Mijn broertje krijgt de nummers van Adele, Loca people met What the Fuck niet meer uit zijn hoofd. Hij heeft ze tijdens al die uren dat hij bij ons was wel 100x gehoord hahaha :)
Laatst gewijzigd door Pro_Shifty op ma 5 juni 2017, 21:03, 1 keer totaal gewijzigd.
#Skraleanjers
jimbo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 411
Lid geworden op: di 27 december 2005, 22:36

Klasse. Leuk verslag
Ik mountainbike niet, ik hobbel wat door de bossen.
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

TOP gedaan hoor!!!! :-q :-q :-q
belobiker
All rounder
All rounder
Berichten: 62
Lid geworden op: vr 12 december 2014, 11:24

Mooi verslag Pro_Shifty .
Het was weer prima geregeld ,en een super route om te rijden dit jaar .
Stond dit jaar langs jullie ,misschien volgende keer samen wat organiseren ,om te rijden Nuenen of Zeeland ?
Gebruikersavatar
john k
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 322
Lid geworden op: ma 16 december 2013, 14:51
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel

Ik heb verschillende fotograven gezien op de route. Iemand een idee wie er nog meer stonden naast Connie ?
En waar dezefoto's te vinden zijn ?
Op het gemak, de ketting strak !!
Plaats reactie