SforZ MTB Marathoncup 2017

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

nversteege schreef:
schepp schreef:Ik denk toch dat heel veel rijders zichzelf wat overschatten aangaande conditie en technische vaardigheden. Overal lees je altijd dat men veel single trail wil en het moet technisch zijn. Gisteren kwam daar nog bij dat het parcours door de droogte heel moeilijk was door het mulle zand. Was het natter geweest dan was alles te fietsen geweest denk ik. Daarbij nog de enorme wind wat het conditioneel en mentaal voor velen te pittig werd. Afzien is voor mij de essentie van het mountainbiken. Ik heb zelf overal kramp gehad, gevallen, afgezien als een malle.

Was alles perfect,..NEE, maar vergeet niet dat ze vorig jaar voor het eerst organiseerde en ze flink verlies draaide. Dit jaar de 2de keer, ronde compleet aangepakt en ruim 2x zoveel deelnemers. Volgend jaar als tips,..omroeper, muziek, een eettentje,..finish loop eruit en op de draai en keer stukken iets meer flow erin. Uitpeiling vond ik niet slecht. Voldoende mensen langs het parcours ook. Afsnijden vind ik geen probleem voor de organisatie. Afsnijders vind ik gewoon kansloos. Als je wil afsnijden doe dan lekker niet mee aan een wedstrijd en ga een TT rijden. Enige die je voor de gek houdt ben jezelf. Dit was zeker een marathon en een hele pittige ook.

Of deze in de Cup hoort,..ja want de cup is er ook om nederlandse initiatieven te ondersteunen, groot en klein, amateuristisch of professioneel.Het gaat erom dat ze ervan leren en volgend jaar beter doen en er volgend jaar weer een beter rondje en organisatie staat. Soms moet je organisaties wat meer de tijd geven en helpen en bedenken dat ze het voor ons mtb ers organiseren. Bovendien zijn er niet zoveel nederlandse alternatieven meer na het wegvallen van Montferland, Apeldoorn en de BBC waar alleen licentierijders de wedstrijd rijden.
Ik ben het helemaal met je eens. Het is gewoon niet zo gelikt als evenementen die al jaren lang bestaan, en dat is ook niet zo gek. Wordt hopelijk alleen maar beter komende jaren. En hopelijk leest er iemand mee hier van de organisatie die iets met de feedback kan.
De feedback zullen wij zeker geven!
Kane
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 845
Lid geworden op: zo 17 september 2006, 21:10

Oef bij de uitslag zet ik idd ook mijn vraagtekens... Als ik op Strava een Flyby doe, dan zie ik ook een aantal afsnijden... van 1 iemand weet ik zeker dat de lus na drankpost en tijdregistratie bult heeft afgesneden, vlak na de op/neer langs het veld kon je de doorsteek maken en meteen naar de tijdregsitratie of finish rijden.. dit is jammer voor de cup.... wat ik ook mis is een klassement op basis van leeftijdcatagorie....
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

Brabobiking schreef:Gisteren ook voor de 80km gegaan, maar na 1 rondje was ik er ook klaar mee.
Voor een tourtocht was t een leuk rondje maar niet voor een marathon.
Ik kan mij ook vinden in de diverse commentaren hier al eerder gegeven.
Jammer dit was de eerste en gelijk de laatste keer.
Ik zie echt niet waarom dit geen rondje voor een marathon is? Het Nk marathon gaat naar de Hondsrug classic waar je 3x 4 lussen rijdt over snelle paden en single trail. Het parcours/omstandigheden heeft niks met de definitie marathon te maken. De landelijk xc wedstrijden zijn ook niet allemaal op mooie klimrondjes. Ook hier heb je micky mouse rondjes, maar ook dit hoort erbij. Voetballen doe je ook niet elke week op een een strak matje,..de tour de france heeft ook saaie etappes, klimmen, kasseien etc. Kortom het is een wedstrijden reeks waar de beste meest complete rijder wint. Klimmen, stompen, techniek maar vooral kunnen afzien en mentaal sterker zijn dan de rest, dat onderscheid de echte mountainbiker van de tt rijder. Trappen en niet teveel nadenken!!
Yenssen
All rounder
All rounder
Berichten: 147
Lid geworden op: zo 13 juni 2010, 12:08

Van die uitslagenlijst klopt vrij weinig. Bij mij staat een DNF terwijl ik toch echt gefinisht ben en zelfs zonder afgestoken te hebben! En met mij nog meer namen die voorin de wedstrijd (80 km) mee streden...
Sjefkoning
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 189
Lid geworden op: za 4 september 2010, 16:33

Ja, volgens mij missen er 4 van de eerste 7 finishers bij de 80km... die staan alleen met de eindtijd en dan DNF. Eerste ronde gemist blijkbaar.
Kane
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 845
Lid geworden op: zo 17 september 2006, 21:10

ik zie wel heel veel uitvallers bij alle afstanden, zet hier ook mijn vraagtekens bij... maar ja.... niet geregistreerd bij de tijdmeeting, is DSQ of DNF :-) geintje.... hier de chip (icm matten op het parcours om afsnijden tegen te gaan ) die op het bordje zat uitkomst geboden.....
rundfunk rudi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 570
Lid geworden op: wo 15 augustus 2007, 11:52
Mijn mountainbike: Ghost HTX lector (26-er0 en Scott scale Pro XX (29-er)

Kane schreef:Oef bij de uitslag zet ik idd ook mijn vraagtekens... Als ik op Strava een Flyby doe, dan zie ik ook een aantal afsnijden... van 1 iemand weet ik zeker dat de lus na drankpost en tijdregistratie bult heeft afgesneden, vlak na de op/neer langs het veld kon je de doorsteek maken en meteen naar de tijdregsitratie of finish rijden.. dit is jammer voor de cup.... wat ik ook mis is een klassement op basis van leeftijdcatagorie....
klopt, daarvan weet ik er 1 die wrs DSQ gaat krijgen (na wederhoor) , dus als je aanemelijk kan maken, graag melden aan de organisatie. ik Moest er mentaal ook ff schakelen toen in de 2e ronde op het brandnetel kammetje vrolijk bikers over het fietspad voorbij kwamen. Dat droeg iig niet bij aan mn gevoel over de wedstrijd.
Wind en droogte kan de orga natuurlijk niets aan doen, en ik denk dat bv schoorl een stuk muller is op dit moment, Die 3 postzegel stukken waren natuurlijk iets te veel van het goede, als daar de helft vd bochten en klims uit zou gaan maakt al enorm verschil en een paar onnodige elementen zoals die berg na de start ronde en (vooral het eerste deel van) het stukje trail achter de start finish zorgde wel voor ergenis . Ik denk als ik 1 ronde had gereden dat ik het best een leuk rondje had gevonden, 2e ronde heel veel alleen gereden dus die wind vervloekt (voor mn gevoel aleen maar tegen :) en op het eind al die klimmetjes die niet meer te rijden waren (die de eerste ronde nog wel gigngen). Het was iig een goede weerbaarheidstraining. en mn vriendin vond het ook leuk op de 40 km en die is al bang als ze op het keukentrapje staat, dus zo moeilijk kan het ook weer niet geweest zijn :)
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5590
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

107 finishers op de 80km en een stuk of 100 DNF.
Normale tijdwaarneming is wel een must eigenlijk met zo'n event.

Ik heb nu gezegd volgend jaar niet meer, maar als het parcours positief wordt aangepast kan het best zo zijn dat ik er volgend jaar toch weer bij ben.
De hobbelige grasstroken en het finishlusje waren het vervelendste.
De rest had goed te rijden geweest als het niet zo droog was denk ik.

En ja ik heb ook kramp gehad door het velen afstappen en lopen en ik heb ook in de brandnetels gelegen omdat iemand het nodig vond in de afdaling te gaan remmen :P
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6130
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

rundfunk rudi schreef:. en mn vriendin vond het ook leuk op de 40 km en die is al bang als ze op het keukentrapje staat, dus zo moeilijk kan het ook weer niet geweest zijn :)
Alles waar het woord keuken in zit is ze bang voor toch?
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Sjefkoning
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 189
Lid geworden op: za 4 september 2010, 16:33

mtb-Weert schreef:Op strava is het makkelijk te zien wie er "verkeerd" gereden zijn ja, die hebben het strava segment van de openingsronde, of de full lap niet. Ach ja gelukkig gaat het verder nergens over.
Dat gaat nooit helemaal op. Ik heb bv na de eerste ronde op mijn Garmin de pauze knop aangezet ipv de volgende ronde knop, lekker scherp :roll: Na paar minuten weer aangezet, maar dan klopt het ook niet helemaal en pakt die dat segment ook niet omdat die dan een rechte lijn trekt.

Ik heb met name in de tweede ronde veel mensen van de 105 dubbel en zelfs 3 keer ingehaald.
tukko
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 213
Lid geworden op: wo 10 maart 2010, 23:53

Maarten Jansssen is gisteren gehuldigd als tweede en staat met een DNF in de officiële uitslagen lijst en hij heeft hem echt keurig uitgereden. Slechte zaak hoor.
tukko
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 213
Lid geworden op: wo 10 maart 2010, 23:53

rundfunk rudi schreef:
Kane schreef:Oef bij de uitslag zet ik idd ook mijn vraagtekens... Als ik op Strava een Flyby doe, dan zie ik ook een aantal afsnijden... van 1 iemand weet ik zeker dat de lus na drankpost en tijdregistratie bult heeft afgesneden, vlak na de op/neer langs het veld kon je de doorsteek maken en meteen naar de tijdregsitratie of finish rijden.. dit is jammer voor de cup.... wat ik ook mis is een klassement op basis van leeftijdcatagorie....
klopt, daarvan weet ik er 1 die wrs DSQ gaat krijgen (na wederhoor) , dus als je aanemelijk kan maken, graag melden aan de organisatie. ik Moest er mentaal ook ff schakelen toen in de 2e ronde op het brandnetel kammetje vrolijk bikers over het fietspad voorbij kwamen. Dat droeg iig niet bij aan mn gevoel over de wedstrijd.
Wind en droogte kan de orga natuurlijk niets aan doen, en ik denk dat bv schoorl een stuk muller is op dit moment, Die 3 postzegel stukken waren natuurlijk iets te veel van het goede, als daar de helft vd bochten en klims uit zou gaan maakt al enorm verschil en een paar onnodige elementen zoals die berg na de start ronde en (vooral het eerste deel van) het stukje trail achter de start finish zorgde wel voor ergenis . Ik denk als ik 1 ronde had gereden dat ik het best een leuk rondje had gevonden, 2e ronde heel veel alleen gereden dus die wind vervloekt (voor mn gevoel aleen maar tegen :) en op het eind al die klimmetjes die niet meer te rijden waren (die de eerste ronde nog wel gigngen). Het was iig een goede weerbaarheidstraining. en mn vriendin vond het ook leuk op de 40 km en die is al bang als ze op het keukentrapje staat, dus zo moeilijk kan het ook weer niet geweest zijn :)
Welke organisatie Rudi? Die van GJTC of SFORZ.
denn915
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: do 30 juli 2015, 18:31

Leuke rit om te rijden! Dit jaar voor het eerst gereden. Van tevoren gedacht wel even makkelijk 2 rondjes te rijden, maar dat was toch anders:). Veel technische stukken en intensieve route. Persoonlijk mogen het van mij wel rondjes worden van 35km, zodat je toch net boven de 100km uitkomt. Als je in de uitslagen lijst kijkt, waren er erg weinig mensen gefinisht bij de volle 3 ronden. De GJT Classic verdiend meer deelnemers, dus hoop dat ze volgend jaar doorgaan!

http://mtbdeonlinedrogist.nl/wedstrijdv ... b-classic/" onclick="window.open(this.href);return false;
belobiker
All rounder
All rounder
Berichten: 62
Lid geworden op: vr 12 december 2014, 11:24

Uitslagen lijst is een wassen neus ,heb zelf 2 volle ronde gereden en bij de derde afgehaakt.
ben goed thuis daar in de omgeving en kortste weg verhard naar start finish gereden en mezelf netjes afgemeld bij de controle op de bult.
Zie ik mezelf vandaag op plek 18 staan zonder DNF ,hoezo tijdwaarneming wedstrijdelement valt zo wel in het niet.
denk dat ze volgend jaar beter alleen een toertocht kunnen organiseren kijken wel zelf wel op strava wie het snelste was ;-))
rundfunk rudi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 570
Lid geworden op: wo 15 augustus 2007, 11:52
Mijn mountainbike: Ghost HTX lector (26-er0 en Scott scale Pro XX (29-er)

Heel veel mensen staan uberhaupt niet in de lijst, ook niet bij DNF zelfs mensen die gehuldigd zijn, Dus controleer de uitslag en geef het door aan de organisatie

want zo kunnen we natuurlijk ook geen cup uitslag doen!.
Plaats reactie