Dutch Masters of MTB

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
Niels
Prutser
Prutser
Berichten: 1554
Lid geworden op: do 4 oktober 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Sensa, sensa, sensa, intersens.

Was achteraf allemaal wat te last minute. Lampje van de action, kan maar leuk is anders. Doel was rustig starten maar bij Lemele e.o. wat te hard gereden. Tot Beerze had ik het zwaar. Was ook veel echt modderploegen. In Beerze even goed gegeten en daarna begon het lekker te draaien. 100km net binnen de 5u en ik had er weer helemaal zin in. Tot en met Rijssen ging echt lekker, maar bij km 148 net voor de Herikerberg knapte mijn ketting. En oja, kettingpons en powerlinkjes..... die had ik anders ook altijd bij me. Naja gelukkig wonen mijn ouders in Markelo en taxi mama haalde me even op.

Wel èrg blij met hoe goed ik me nog voelde op dat moment, helemaal omdat ik tot nu toe nog niet echt serieus heb getraind. Was vooral "waar heb ik zin aan" en dat werkt best.
Van wielrennen, via bos-wielrennen, mountainbiken, downhill mountainbiken (geen talent wel fun) en triatlon nu weer op de mountainbike. I.P.T. for life ;-)
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5843
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

.
Laatst gewijzigd door Mario070 op vr 28 juli 2023, 00:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
RRon
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1482
Lid geworden op: za 14 juli 2012, 15:16
Mijn mountainbike: Specialized Epic Evo Expert 2021!

Vandaag best lekker gereden. Ja die eerste 100km waren zwaar door de regen en de bagger maar de 2de vind best lekker. Benen leken van geen ophouden te weten alleen was mijn kont het daar niet mee eens. Ik was room voor het donker binnen een heb achteraf genoten.
Alles was goed geregeld alleen als ik eerlijk ben vond ik de herinnering niets. Geen naam van het evenement, geen datum en geen afstand.
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3239
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Ik vindt de herrinering juist erg leuk ! (Een draadnagel met mastersofmtb er op)

Zelf een goede start gehad, en uiteraard er veels te hard vandoor (waarom doet iedereen dat altijd ?)
De bagger & zuigende grond deed daarin ook z'n werk.
De route vond ik mooi, lekker veel singletrack.
Op Rijssen zat er nog wat in de benen en daar ook nog echt ff genoten, wat een heerlijke flow zeg hé !
Daarna de prijs betaald en naar de finish geharkt.

T was een mooi evenement, het weer was wat jammer.
Kwa sfeer vindt ik Drenthe 200 vele malen leuker.
Beter geregeld & opgezet ook.
Uiteindelijk nog binnen de top50 gefinisht, dik tevreden.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
DoubleOne
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 37
Lid geworden op: wo 12 december 2012, 15:25

Zelf heb ik de Drenthe 200 niet gereden dus ik kan niet vergelijken. Maar hoe de organisatie hier omsprong met de deelnemers is grote klasse. Bij de bevoorrading werd alles voor je geregeld, drinkbussen werden gevuld. Dat was gewoon fantastisch.

Het parcours zelf was erg mooi, op die veel te lange singletrack na waar niet op te rijden viel (die langs de snelweg liep denk ik?). Het moeilijkste voor mezelf was tussen de 120 en 140km, daarna was het nog steeds harkend naar de finish, maar was het mentaal al iets beters te doen.

ik vond het een topevenement, maar weet niet of ik zoiets nog snel opnieuw zal doen (mede door het weer).
hooge048
All rounder
All rounder
Berichten: 58
Lid geworden op: zo 26 augustus 2012, 10:31
Mijn mountainbike: Stevens Sonora Team SL | Canyon Lux CF 9.0

Sfeer bij de Drenthe 200 was misschien wel wat beter inderdaad, met name omdat daar meer publiek langs de kant stond. Al was het nu bij het 100 km aardig druk met publiek, leuk om te zien. Maar de route was wel vele malen leuker dan Drenthe. En organisatie was top, zat prima in elkaar! En heel veel aardige vrijwilligers onderweg.

Ik zag op strava dat ik een klein stukje verkeerd ben gereden, maar verder vond ik het perfect aangegeven.

Zelf vrij veel pech gehad onderweg, twee keer gebroken ketting gehad (na 12 km al...). Daardoor brak ook een deel van m'n derailleurkooi af, en liep de rest van de dag de ketting er steeds af. Veel posities verloren met in het donker een ketting proberen te repareren en daarna heel veel moeten inhalen wat niet zo makkelijk ging door alle singletracks. Maar ach, hoort erbij hè.
Laatst gewijzigd door hooge048 op ma 20 maart 2017, 11:01, 2 keer totaal gewijzigd.
LexdeV
All rounder
All rounder
Berichten: 126
Lid geworden op: zo 3 januari 2010, 14:06

Beetje jankverhalen hier zeg... Allereerst TOP georganiseerd ! Ja, het weer het beter gekund maar nauwelijks regen gehad. Sfeer uitstekend en parcours is natuurlijk gewoon gaaf. Eerste stuk veel modder en slechte stukken richting Lemelerveld/Ommen. De vele singletracks lagen er redelijk goed bij. De sterke wind was ook pittig. Leuke originele herinnering. Mooie kroeg waar pasta en drankje heerlijk smaakten na afloop. P29 bij de solo.
Gebruikersavatar
RRon
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1482
Lid geworden op: za 14 juli 2012, 15:16
Mijn mountainbike: Specialized Epic Evo Expert 2021!

Weet niet waar die tekst staat op de herinnering maar heb hem nog eens goed bekeken en het blijft een kromme spijker met een gekleurd lintje, zie echt nergens tekst op staan?
veentje
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 203
Lid geworden op: ma 7 februari 2011, 17:34
Mijn mountainbike: Canyon lux 8 / Grail CF 8

Op de kop van de Nagel staat het logo, misschien iets te diep gegaan? :wink:
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Diep respect voor alle deelnemers (ja, ook voor Mario070 die even wat eer wil wegsnoepen :lol: ). Ik was al goed gesloopt na mijn slechts 83km van gisteren, met 30 km tegenwind harken op de terugweg (maakt dat indruk hier? nee he?).
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
D-man
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 667
Lid geworden op: do 22 januari 2015, 20:34
Mijn mountainbike: S-works Epic

Het was een zware dobber... omstandigheden maakten het tot extreem!
Heerlijk genoten en nog in het licht gefinished! Super georganiseerd!

Zeer goed gepijld, verzorgingspunten am sich goed al had er ook sportvoeding mogen liggen imo.

Inderdaad niet zoveel publiek als in Drenthe maar vermoed dat het weer ook een rol speelt... Wel super hoe enthousiast iedereen was die wel langs de kant stond! Daarvoor ook chapeau!
Ik ben mij er eentje...
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5843
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

.
Laatst gewijzigd door Mario070 op vr 28 juli 2023, 00:31, 2 keer totaal gewijzigd.
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Met jouw afstand kun je nu al concluderen dat je best lekker bezig bent, dacht ik zo.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
DoubleOne
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 37
Lid geworden op: wo 12 december 2012, 15:25

Mario070 schreef:Ik blijf trainen, om ook mee te kunnen met deze tours....aankomende Augustus ben ik 1 jaar bezig, dan kijken hoe het er voor staat.
Wij mannen gaan fietsen als er geen vliegtuigen mogen landen op Schiphol van wegen de harde wind :lol: :lol: :lol: :lol:
Respect mannen, met of zonder klachten :-D :-D :wink:
Als je dik 160km kan rijden zonder georganiseerd evenement, dan doe je 200km met de vingers in de neus.

Tot gisteren had ik niet langer dan 80km op een mountainbike gezeten (racefiets wel), zelfs mij lukte het redelijk ok.

Gewoon meedoen
Pathfinderz
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 41
Lid geworden op: ma 9 februari 2015, 22:16
Mijn mountainbike: CUBE Stereo HPA 120 Pro

De heren hierboven met een top 50 plek DIEP Respect.
Zelf al erg gelukkig als middenmoter mooi rond 18.00 terug te zijn.
fietstijd strava was iets van 11.20h goed tevreden,
vooral de 1e 100km was erg zwaar, en net zoals velen. veeeeeel te hard beginnen.
maar mooie dag, maar kan me wel al verheugen op deze rit als het gehele parcours er super bij ligt.
Plaats reactie