15-7-2017 - Salzkammergut Trophy Bad Goisern (AT)

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

tiewrap schreef:Leuk gei-kek !
De A-strecke staat tot nu toe bovenaan m'n lijst voor volgend jaar.
Het enigste wat me tegenhoudt is dat ik er uit begrijp dat ie niet technisch is.
Zeggen ze allemaal, die "angst" hebben voor 200 km / 6.500 hm :winkie:
Zonder gekheid: Meeste is schotter etc. met een paar technische stukjes. Ik kon muv het extreme gedeelte dat Faxe aanhaalt alles fietsen. Maar........ als ik naar de JPG kijk van het parcours zit deze extreme afdaling er niet meer in.
Denk dat het ook niet slim is om 200 km extreme trails neer te leggen, hier telt het overleven. Dus gewoon inschrijven.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
hooge048
All rounder
All rounder
Berichten: 58
Lid geworden op: zo 26 augustus 2012, 10:31
Mijn mountainbike: Stevens Sonora Team SL | Canyon Lux CF 9.0

Weet iemand of je moet reserveren voor een plekje op de camping op het voetbalveld in Bad Goisern?
Greyfox
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 835
Lid geworden op: za 10 augustus 2002, 12:52
Mijn mountainbike: Specialized Epic

Fred (mtb-sport) schreef:Maar........ als ik naar de JPG kijk van het parcours zit deze extreme afdaling er niet meer in.
Welke afdaling bedoel je precies, die in het stuk P-Q-R?
Dat vond ik het lastigste stuk qua afdaling.
Salzkammergut Trophy 2011 A-Strecke finisher :-)
Grand Raid 2011 finisher
Transalp 2021 finisher
2023 - Stoneman Arduenna + Stoneman Glaciara
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

In de tijd dat ik reed (laatste 200' er was in 2010) ging je van O naar P en dan via een singletrack bijna weer terug naar O. Laatste stuk zag je op profielkaartje als loodrecht omlaag en was het bijna......
Dan ging je een stuk langs de rivier richting Bad Goisern.
Nu ga je van P naar Q naar S, daar kan ik niets over zeggen (na mijn tijd)
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Niels
Prutser
Prutser
Berichten: 1554
Lid geworden op: do 4 oktober 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Sensa, sensa, sensa, intersens.

Ik ben erg benieuwd en heb echt heel veel zin. Zondag nog even Wiesbaden (131/3600) gedaan en dat ging lekker. Nog even een weekje fietsen dan wat rust en dan mogen we!
Van wielrennen, via bos-wielrennen, mountainbiken, downhill mountainbiken (geen talent wel fun) en triatlon nu weer op de mountainbike. I.P.T. for life ;-)
Greyfox
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 835
Lid geworden op: za 10 augustus 2002, 12:52
Mijn mountainbike: Specialized Epic

Fred (mtb-sport) schreef:In de tijd dat ik reed (laatste 200' er was in 2010) ging je van O naar P en dan via een singletrack bijna weer terug naar O. Laatste stuk zag je op profielkaartje als loodrecht omlaag en was het bijna......
Dan ging je een stuk langs de rivier richting Bad Goisern.
Nu ga je van P naar Q naar S, daar kan ik niets over zeggen (na mijn tijd)
Dan hebben we het in ieder geval wel over hetzelfde stuk :lol:
Salzkammergut Trophy 2011 A-Strecke finisher :-)
Grand Raid 2011 finisher
Transalp 2021 finisher
2023 - Stoneman Arduenna + Stoneman Glaciara
faxe
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2784
Lid geworden op: vr 16 juli 2004, 18:10
Contacteer:

Leukste stukje is inderdaad zo te zien uit het parcours gehaald. Hoogteprofiel van vorig jaar is ook anders vanaf Hochmuth terug naar Bad Goisern. Afdaling is nu zo te zien gelijk aan de 2 korste afstanden. Die afdaling heb ik vorig jaar nog gefietst. Maakt het parcours zo maar 10 tot 20 minuten sneller. Je komt dan ook keer minder langs bij verzorgingpost/brug ten Noorden van Bad Goisern.
Arj
All rounder
All rounder
Berichten: 111
Lid geworden op: za 30 april 2005, 22:20
Mijn mountainbike: Merida/Cube

Kleine wijziging zal het niet meer of minder zwaar maken, dat is zeker. Denk dat niemand na 150km en een paar 1000hm zit te wachten op technische trails, dan heb je genoeg aan de Salz en alles wat er nog volgt...
Maak je het daarvoor te technisch gaat een groot deel de limiet niet halen.
Zin in! Hoop op redelijk weer....
@faxe je bent er bij ?
Gebruikersavatar
Bonanza
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1380
Lid geworden op: za 23 juni 2012, 21:18
Mijn mountainbike: Niner Air 9 RDO, Kona Hei Hei CR Race
Contacteer:

Fred (mtb-sport) schreef:
tiewrap schreef:Leuk gei-kek !
De A-strecke staat tot nu toe bovenaan m'n lijst voor volgend jaar.
Het enigste wat me tegenhoudt is dat ik er uit begrijp dat ie niet technisch is.
Zeggen ze allemaal, die "angst" hebben voor 200 km / 6.500 hm :winkie:
Zonder gekheid: Meeste is schotter etc. met een paar technische stukjes. Ik kon muv het extreme gedeelte dat Faxe aanhaalt alles fietsen. Maar........ als ik naar de JPG kijk van het parcours zit deze extreme afdaling er niet meer in.
Denk dat het ook niet slim is om 200 km extreme trails neer te leggen, hier telt het overleven. Dus gewoon inschrijven.
Staat op de 2018 planning, vorige maand de Stoneman trail gereden, uiteindelijk 173 km en 4800hm in ruim 11 en half uur. Nog aardig fris over de finish gekomen
heidi
All rounder
All rounder
Berichten: 139
Lid geworden op: ma 7 augustus 2006, 15:22
Mijn mountainbike: I am Specialized

De weersvoorspelling is verre van ideaal: max. 17graden, regen.

http://nl.bergfex.com/sommer/bad-goisern/wetter/" onclick="window.open(this.href);return false;

Nu is 34 graden ook niet ideaal maar regen en kou is wel een erg slechte combinatie voor 13-14 uur fietsen.

Afwachten en hopen dat de neerslag 24h naar voren of achteren schuift.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Nog (te) ver weg qua weer. Ik weet nog dat in 2005 het de dagen ervoor slecht was. Op vrijdagmorgen uit verveling stuk met mijn Vivaro in de buurt gereden en lag op 1.500m witte zooi.
Begin vd avond knapte het op en op "Judgementsday" was het max 15 graden en bewolkt. Later die avond vanuit restaurant terug lopen in stromende regen.
Denk bijna alles beter dan 34 graden, brandende zon en dan de Salzberg op.
Normaal zou ik zeggen: Ik ga het volgen, maar zelf een nog zwaardere marathon dat weekend in Lichtenvoorde (idd Zwarte Cross).......
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Lefty29
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 880
Lid geworden op: za 26 november 2011, 12:40

Dit soort voorspellingen zou bij mij wel de voorpret wat weghalen... maar meestal geloof ik pas drie tot twee dagen van te voren wat het echt wordt (van een ander kaliber, maar zie de voorspellingen voor de cyclo Amerongen die alle kanten op gingen en voor geen meter klopten).


Ander vraagje. Wordt deze altijd in het zelfde weekend georganiseerd ? Dus volgend jaar de 14e? Denk er wel eens over na en dan wil ik wel vast plannen....
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Alle edities die ik gedaan heb idd rond dat weekend. Meestal vrijwel direct na het evenement is de datum voor volgende jaar bekend. Ik reserveerde bij vertrek gelijk het hotel voor het volgende jaar en kwam altijd goed met de datum.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
dadionysos
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1394
Lid geworden op: ma 8 februari 2010, 15:10
Contacteer:

Maar heeft er wel eens iemand op die camping gestaan? Je hoeft niet te reserveren toch en de electra een beetje goed geregeld?
http://www.RideMyMTB.com | Blog | Team RideMyMTB
TaurineR
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 400
Lid geworden op: zo 8 maart 2009, 00:46
Mijn mountainbike: C. FSi

dadionysos schreef:Maar heeft er wel eens iemand op die camping gestaan? Je hoeft niet te reserveren toch en de electra een beetje goed geregeld?
Ja, meermaals, je moet niet reserveren en kan er zo naartoe, aan ingang staan Nederlandstalige dames die je de weg wijzen..
Plaats reactie