VulkanBike Eifel-Marathon 2016

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
Gebruikersavatar
alstro
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 444
Lid geworden op: di 11 november 2003, 22:26
Mijn mountainbike: een schuur vol
Contacteer:

Iemand ervaring met deze marathon?

http://vulkan.bike/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
jwolfkamp
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 303
Lid geworden op: vr 17 oktober 2014, 11:44
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2019
Contacteer:

Geen ervaring, maar staat wel op mijn verlanglijstje. Als ik ga, schrijf ik me ter plekke in. Wil eerst het weer afwachten. Geen zin in nog zo'n dikke modderrace als afgelopen zaterdag in Norg :-?
Gebruikersavatar
alstro
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 444
Lid geworden op: di 11 november 2003, 22:26
Mijn mountainbike: een schuur vol
Contacteer:

jwolfkamp schreef:Geen ervaring, maar staat wel op mijn verlanglijstje. Als ik ga, schrijf ik me ter plekke in. Wil eerst het weer afwachten. Geen zin in nog zo'n dikke modderrace als afgelopen zaterdag in Norg :-?
Dat was ook mijn idee. Heb eigenlijk geen ervaring met dit soort marathons. Ben daar in het gebied wel aantal keren geweest ( racefiets en eiffelsteig wandelen) Bij mooi weer vrijdag camper inpakken en gaan
endorfin
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 721
Lid geworden op: ma 11 december 2006, 14:53

weinig uitdaging, kan je eigenlijk met een CX rijden....
Wel leuke sfeer
Ghizz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 201
Lid geworden op: zo 1 november 2009, 16:12

Technisch niet moeilijk en zeer snel.
Leuke sfeer.
Ook met gietende regen goed te rijden zonder steeds 20cm diep door de bagger te moeten duwen.

Als je geen uitdagingen meer hebt in welke marathon dan ook moet je wat sneller rijden.. Diep in het rood is alles moeilijk :-)
faxe
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2784
Lid geworden op: vr 16 juli 2004, 18:10
Contacteer:

Mooie marathon om als eerste buitenlands marathon te fietsen. Mooie omgeving. Parcours prima te doen, goede organisatie en 1 lange ronde. In het slechtste geval had je achteraf op een wat meer uitdagend parcours gerekend. Dat is dan iets wat je bij de volgende op kunt zoeken.
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

Parcours is idd niet spannend maar wel heel mooie omgeving. Mijn interesseert het parcours overigens niks want het is een wedstrijd en dan heb ik alleen maar oog voor mn hartslag en wattage en ben ik zo aan het afzien dat ik toch niks meekrijg van het parcours en omgeving :)

Net als alle duitse marathons een goede organisatie, leuke sfeer, parcours top uitgezet. Wedstrijd is ook onderdeel van de Sforz Continental MTB Marathoncup dus er is ook een mooi sterk startveld met veel nederlanders.
Gebruikersavatar
jwolfkamp
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 303
Lid geworden op: vr 17 oktober 2014, 11:44
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2019
Contacteer:

schepp schreef:Wedstrijd is ook onderdeel van de Sforz Continental MTB Marathoncup dus er is ook een mooi sterk startveld met veel nederlanders.
Een sterk startveld is niet handig... Ik wil nu ook wel eens een keer podium rijden :winkie:

Anyway, eerst maar eens afwachten hoe het weer is en of de baas thuis tegen die tijd geen andere plannen heeft :bier:
Gebruikersavatar
jeroentune
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 943
Lid geworden op: di 16 april 2013, 21:41
Mijn mountainbike: Sassenheim

Wij gaan met een groepje van 6 Noordbikers.. vrijdag morgen al heen en klein rondje fietsen .. Zaterdag de Marathon (wij gaan niet voor de tijd maar de afstand.) en dan zondag nog een single track rondje.

voor ons een mooie hoogte meters training zonder dat het heel spannend wordt..
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5762
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

schepp schreef:Net als alle duitse marathons een goede organisatie, leuke sfeer, parcours top uitgezet. Wedstrijd is ook onderdeel van de Sforz Continental MTB Marathoncup dus er is ook een mooi sterk startveld met veel nederlanders.
Organisatie altijd goed daar. In 2001 voor het eerst georganiseerd.
Toen start buiten het dorp en sfeerloos, ook door het koude en natte weer. Maar toen nog wel 2 ronden van 60 km van elk 1.500 hm (dus nog een echte marathonafstand :tong )
In 2003 het eerste "Nationaal Kampioenschap Marathon" (http://www.mtb-sport.nl/verslagen/seizo ... ofee-2003/), toen wist de KNWU niet eens wat marathon was (nu nog amper)
Deze wedstrijd was de uiteindelijke aanzet tot de huidige Sforz Continental MTB Marathoncup.

Mbt het parcours: Zeker niet de spannendste of zwaarste parcours dat ik ooit gereden heb.
Maar voor wie er oog voor heeft: Best leuke stukjes met mooie uitzichten en zeker gedeelte rond de meren is meer dan de moeite waard.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
michelK
All rounder
All rounder
Berichten: 103
Lid geworden op: di 24 september 2002, 12:03

Ik heb lafjes de weersverwachting afgewacht, maar zojuist ingeschreven. :-)
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5762
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

michelK schreef:Ik heb lafjes de weersverwachting afgewacht, maar zojuist ingeschreven. :-)
10 september is nog ver weg en 9 dagen vooruit weersvoorspellingen kunnen nog wel eens veranderen. Hoop dat het droog blijft, fietst toch stuk beter.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
jwolfkamp
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 303
Lid geworden op: vr 17 oktober 2014, 11:44
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2019
Contacteer:

Fred (mtb-sport) schreef:10 september is nog ver weg en 9 dagen vooruit weersvoorspellingen kunnen nog wel eens veranderen. Hoop dat het droog blijft, fietst toch stuk beter.
Precies de reden waarom ik me nog niet heb ingeschreven. Ik wacht nog even af... :roll:
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

Zo te zien wordt het prachtig weer!! Zou weer een keer fijn zijn op een droog parcours te mogen rondcrossen :)
Avabo
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 28
Lid geworden op: wo 31 juli 2013, 15:02

Ik ga de 100km rijden. Op de site kan ik niet vinden hoeveel bevoorradingen er zijn, en zo ja, na hoeveel km's. Iemand die dit weet, of ervaring mee heeft?
Alvast bedankt!
Plaats reactie