M3 Montafon 30 juli 2016

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
Gebruikersavatar
Mudface
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: za 15 december 2007, 15:40
Mijn mountainbike: Cubanisto Niner Air9 rigid '13 + Mikkeller Niner Air9 RDO '15 + Orbea OIZ M Pro TR Raw '22

Mooi resultaat V. Die M3 is voor pure masochisten als je het mij vraagt! :-q

M2 was voor mij zwaar genoeg met m'n te zware verzet en de Kristberg van de dag ervoor nog in de benen 8)

Was m'n eerste alpen-marathon. Erg mooi qua omgeving en organisatorisch super! Beetje aan de saaie kant qua ondergrond en techniek, maar da's persoonlijke voorkeur. Wat me wel opviel was de grote hoeveelheid wikkels en leeggeknepen gelletjes op de paden. Nogal sneu dat mensen dat gewoon van zich afgooien in zo'n fraai landschap...
faxe
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2784
Lid geworden op: vr 16 juli 2004, 18:10
Contacteer:

Wat voor kleinste verzet had je op je fiets?
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Mudface schreef:Was m'n eerste alpen-marathon. Erg mooi qua omgeving en organisatorisch super! Beetje aan de saaie kant qua ondergrond en techniek, maar da's persoonlijke voorkeur.
M3 biedt meer afwisseling, M2 ronde kent idd maar heel weinig aan single track of lastige stukken. Dus volgend jaar gewoon M3 rijden :winkie:
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
Mudface
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: za 15 december 2007, 15:40
Mijn mountainbike: Cubanisto Niner Air9 rigid '13 + Mikkeller Niner Air9 RDO '15 + Orbea OIZ M Pro TR Raw '22

faxe schreef:Wat voor kleinste verzet had je op je fiets?
32 x 40, in 1x10 opstelling. M'n 32 is ovaal dus voelt op het brede deel als 34. Dat kon ik met name op de 2e klim niet lekker meer verzetten.
Simpelweg te weinig kracht om zo lang door te stoempen. En dan te bedenken dat ik een splinternieuwe 30t thuis had liggen... :lol:
Fred (mtb-sport) schreef:Dus volgend jaar gewoon M3 rijden :winkie:
Thanks Fred, ben benieuwd naar dat 2e deel. Als ik wat meer klim-duurvermogen kan opbouwen en een setup meeneem die me niet meteen vierkant op soepeert dan gaat deze vlegel daar volgend jaar zeker voor!! :-q
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Qua verzet had ik met mijn ouderwetse triple de mogelijkheid om met 22/36 omhoog te kruipen en kon ik even later met 42/11 omlaag nog lekker mee trappen.
Bij echt lange en zware Alpenmarathons is een breder bereik bijna vereist, tenzij je een top 20 kandidaat bent.
Beetje speling vooral bij heel lang klimmen heb ik in mijn actieve periode als prettig ervaren en moest soms lachen als iemand met zijn 1x10 moest lopen (sorry).....
Bij Montafon krijg je na de eerste lus een fors ding te verwerke, maar je hebt nog 50 weken om te trainen en over verzet na te denken. :winkie:
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
Mudface
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: za 15 december 2007, 15:40
Mijn mountainbike: Cubanisto Niner Air9 rigid '13 + Mikkeller Niner Air9 RDO '15 + Orbea OIZ M Pro TR Raw '22

Fred (mtb-sport) schreef: Bij echt lange en zware Alpenmarathons is een breder bereik bijna vereist, tenzij je een top 20 kandidaat bent.
Beetje speling vooral bij heel lang klimmen heb ik in mijn actieve periode als prettig ervaren en moest soms lachen als iemand met zijn 1x10 moest lopen (sorry).....
Bij Montafon krijg je na de eerste lus een fors ding te verwerke, maar je hebt nog 50 weken om te trainen en over verzet na te denken. :winkie:
Top 20 zit er voorlopig niet in voor mij. Ben altijd al blij als ik de top 100 haal. Maar alles is trainbaar idd.
Wel iedere meter gefietst van die halve, behalve dat rotsige geultje haaks links omlaag ergens op kilometer 40 ofzo.
Dat was me nou net weer iets té technisch. Zonde om daar keihard op je bek te gaan toch. Dat lukte lopend ook al bijna :-D

We gaan natuurlijk niet meer met een triple rijden, Fred. Dubbel zou nog net kunnen maar is weer zo'n gedoe qua montage.
Die 65 kon echt makkelijk met een starre vork in mijn optiek. Scheelt toch weer een kilootje fietsgewicht.

Over 50 weken (hopelijk wat eerder) is het koolstof broertje van m'n Air 9 eindelijk af.
Die krijgt ietsjes meer bereik met een 1x11 30x10/42... SYS lente 2017 :bier:
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Dat stukje bij die trappen inderdaad het meest technische stuk en daar ging ik ook de fiets af. Zeker met Rhens 2013 in gedachten....
Niet meer triple kan ik me tegenwoordig wel iets bij voorstellen. Mijn Flash was in 2012 opgebouwd (was triple nog "in") dat met het oog op zo'n 12 marathons per jaar met enkele extreem zware klims er in.
Op dat moment was dat de beste setup voor mij, ook gezien leeftijd en wat ik nog kon en ik graag een ruimer bereik wilde.
Nu zou ik wellicht naar 2x11 gegaan zijn, maar nu wordt het 1x12. Ga toch geen Alpen marathons etc. meer rijden. :winkie:
Inmiddels alweer iets minder dan 50 weken........
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Plaats reactie