SFORZ Continental MTB Marathoncup 2016

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2303
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

Het programa van dit jaar was dik in orde, behalve Gallahaan (ok, ben niet onafhankelijk omdat deze heel slecht liep voor mij; aan de andere kant hou ik niet van marathons met een handvol deelnemers). Ivm een langdurige ziekte slechts 3 wedstrijden kunnen rijden. Voor volgend jaar nog wat bekende kandidaten: Saarschleifen, Neustadt, Erbeskopf, Emmelshausen, Thieux ( ik weet, Saarschleifen, Erbeskopf en met name Neustadt is behoorlijk ver, maar ik rij liever 100 km meer en krijg een top marathon voorgeschoteld). Er zijn zeker nog meer uitdagende marathons in Belgie dan RDHF. 1-2 technisch uitdagende marathons zou wel fijn zijn.
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

rokl schreef:Het programa van dit jaar was dik in orde, behalve Gallahaan (ok, ben niet onafhankelijk omdat deze heel slecht liep voor mij; aan de andere kant hou ik niet van marathons met een handvol deelnemers). Ivm een langdurige ziekte slechts 3 wedstrijden kunnen rijden. Voor volgend jaar nog wat bekende kandidaten: Saarschleifen, Neustadt, Erbeskopf, Emmelshausen, Thieux ( ik weet, Saarschleifen, Erbeskopf en met name Neustadt is behoorlijk ver, maar ik rij liever 100 km meer en krijg een top marathon voorgeschoteld). Er zijn zeker nog meer uitdagende marathons in Belgie dan RDHF. 1-2 technisch uitdagende marathons zou wel fijn zijn.
Welke ken je in Belgie buiten rdhf die ook daadwerkelijk door zijn gegaan? Wij hebben ze niet kunnen vinden. Een goede organisatie is in Belgie ook wel een ding.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5762
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

schepp schreef:Het feit dat er maar heel weinig mensen voldoende wedstrijden rijden is voor ons wel een dingetje. 4 uit 7 wedstrijden is in onze ogen al een behoorlijk lage drempel.
Misschien terug naar 3 uit 5?
Zo is het in het begin ook geweest. Toen met de 3-daagse van Daun hebben we toen een 6e wedstrijd toegevoegd. Dit om de zaterdagwerkers nog kans op 3 zondagwedstrijden te geven.
Later is dat dus 4 uit 7 geworden. Voor een serieuze marathonbiker zou dat ook geen probleem mogen zijn lijkt me.
Dat was even reactie op aantal wedstrijden en feit dat weinig mensen voldoende wedstrijden rijden.

Als toeschouwer langs de kant: Qua opzet/keuze marathons een mooie mix uitgezocht. Maar 100 deelnemers = 100 wensen.
De roep om meer techniek langs zien komen, dan zou Neustadt of (voorheen) Dunsberg een prima optie zijn. Maar Neustadt is 500 km vanaf Utrecht en Dunsberg "gedegradeerd" tot verlengde XC wedstrijd. (54 km langste afstand).
Erberskopf, Saarschleifen, Schinderhannes superbike en/of Rhens bieden best wat techniek, al is het geen Malmedy (maar ja, Belgische marathons blinken niet uit in uitvoering/organisatie......).

Nederlandse wedstrijden in de cup? Prima, drempel om deel te nemen is lager. Grootste probleem: Er op tijd bij zijn, vooral bij een Groesbeek.

Suggestie om in de cup op te nemen zou de Bilstein marathon opnieuw kunnen zijn. Was gastheer in 2004 (gratis bier op zaterdagavond) en 2005. Beide keren meer dan 100 NL deelnemers !!!
Super goede organisatie, aantrekkelijk parcours etc. Alleen ligt het op 450 km vanaf Utrecht.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
nicoh
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 155
Lid geworden op: vr 23 januari 2009, 19:02
Mijn mountainbike: Canyon lux 7.0

@Fred Bilstein word toch niet meer georganiseerd of volgend jaar weer wel?
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5762
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Oeps, Fredje is er een beetje uit :winkie:
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

Fred (mtb-sport) schreef:
schepp schreef:Het feit dat er maar heel weinig mensen voldoende wedstrijden rijden is voor ons wel een dingetje. 4 uit 7 wedstrijden is in onze ogen al een behoorlijk lage drempel.
Misschien terug naar 3 uit 5?
Zo is het in het begin ook geweest. Toen met de 3-daagse van Daun hebben we toen een 6e wedstrijd toegevoegd. Dit om de zaterdagwerkers nog kans op 3 zondagwedstrijden te geven.
Later is dat dus 4 uit 7 geworden. Voor een serieuze marathonbiker zou dat ook geen probleem mogen zijn lijkt me.
Dat was even reactie op aantal wedstrijden en feit dat weinig mensen voldoende wedstrijden rijden.

Als toeschouwer langs de kant: Qua opzet/keuze marathons een mooie mix uitgezocht. Maar 100 deelnemers = 100 wensen.
De roep om meer techniek langs zien komen, dan zou Neustadt of (voorheen) Dunsberg een prima optie zijn. Maar Neustadt is 500 km vanaf Utrecht en Dunsberg "gedegradeerd" tot verlengde XC wedstrijd. (54 km langste afstand).
Erberskopf, Saarschleifen, Schinderhannes superbike en/of Rhens bieden best wat techniek, al is het geen Malmedy (maar ja, Belgische marathons blinken niet uit in uitvoering/organisatie......).

Nederlandse wedstrijden in de cup? Prima, drempel om deel te nemen is lager. Grootste probleem: Er op tijd bij zijn, vooral bij een Groesbeek.

Suggestie om in de cup op te nemen zou de Bilstein marathon opnieuw kunnen zijn. Was gastheer in 2004 (gratis bier op zaterdagavond) en 2005. Beide keren meer dan 100 NL deelnemers !!!
Super goede organisatie, aantrekkelijk parcours etc. Alleen ligt het op 450 km vanaf Utrecht.
Met op tijd inschrijven bij Nederlandse wedstrijden is voor de trouwe cup rijder van alles te regelen met de diverse organisaties. Dat gaat om niet meer dan een 50 a 100 tal rijders. Groter probleem is dat veel rijders denken voorrang te krijgen omdat ze in de cup staan ingeschreven en vervolgens maar 1 of 2 Nederlandse wedstrijden rijden of jaarlijks gereden hebben.
NelizRijn
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 799
Lid geworden op: di 3 april 2012, 00:42
Mijn mountainbike: Oiz,Spark&Flash

schepp schreef:
rokl schreef:Het programa van dit jaar was dik in orde, behalve Gallahaan (ok, ben niet onafhankelijk omdat deze heel slecht liep voor mij; aan de andere kant hou ik niet van marathons met een handvol deelnemers). Ivm een langdurige ziekte slechts 3 wedstrijden kunnen rijden. Voor volgend jaar nog wat bekende kandidaten: Saarschleifen, Neustadt, Erbeskopf, Emmelshausen, Thieux ( ik weet, Saarschleifen, Erbeskopf en met name Neustadt is behoorlijk ver, maar ik rij liever 100 km meer en krijg een top marathon voorgeschoteld). Er zijn zeker nog meer uitdagende marathons in Belgie dan RDHF. 1-2 technisch uitdagende marathons zou wel fijn zijn.
Welke ken je in Belgie buiten rdhf die ook daadwerkelijk door zijn gegaan? Wij hebben ze niet kunnen vinden. Een goede organisatie is in Belgie ook wel een ding.
De Chouffe marathon is laatste jaren wel gewoon doorgegaan en was 2 of 3 jaar geleden ook tevens Belgisch kampioenschap marathon. Ligt naast Houffalize en is leuk qua opzet naast Brouwerij in Achouffe van t kabouterbier. Voor de rest verras ons maar zou ik zeggen. Zelf dit jaar niet veel van cup gekomen door geen goede start met verslapen in Groesbeek en pech e.d. Wel zin in voor volgend jaar weer een doel om voor te trainen.
nicoh
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 155
Lid geworden op: vr 23 januari 2009, 19:02
Mijn mountainbike: Canyon lux 7.0

Ben het hele seizoen met Haazie overal naar toegegaan behalve Oppenhausen (geen motivatie meer). Ben het ook helemaal met hem eens niet te veel nl marathons want dan krijg je een veredelde xc competitie. Verder dit jaar super kalender. Maar het aantal deelnemers met 4 eindresultaten bij de lange afstanden bij elke klasse is gewoon droevig.
michelK
All rounder
All rounder
Berichten: 103
Lid geworden op: di 24 september 2002, 12:03

Ik kijk er in ieder geval naar uit! Ik probeer de 5/5 of 7/7 te volbrengen!
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

michelK schreef:Ik kijk er in ieder geval naar uit! Ik probeer de 5/5 of 7/7 te volbrengen!
:-q
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

De Chouffe marathon is laatste jaren wel gewoon doorgegaan en was 2 of 3 jaar geleden ook tevens Belgisch kampioenschap marathon. Ligt naast Houffalize en is leuk qua opzet naast Brouwerij in Achouffe van t kabouterbier. Voor de rest verras ons maar zou ik zeggen. Zelf dit jaar niet veel van cup gekomen door geen goede start met verslapen in Groesbeek en pech e.d. Wel zin in voor volgend jaar weer een doel om voor te trainen.[/quote]

Chouffe is een optie! Wordt alleen niet heel blij van de website,..geen profiel van de parcoursen, weinig info. Qua datum is eind augustus prima.
RobinG
All rounder
All rounder
Berichten: 95
Lid geworden op: za 13 juni 2015, 20:42
Mijn mountainbike: Epic HT UL, Epic 2023

Vond alle cupwedstrijden weer leuk dit jaar, alleen bij de gedachte aan Nordenau krijg weer spontaan kramp... Persoonlijk vind ik 4 klasseringen om in de eindstand mee te doen prima waarbij 2 Nederlandse marathons de lat wellicht wat lager legt om 4 deze minimaal te volbrengen.
Tevens vind ik de Eiffel en Sauerland ver genoeg maar ik rijd dan ook maar de halve marathon. Misschien een kalender met 8 cupwedstrijden volgend jaar indien dit organisatorisch kan?
Iig bij deze dank aan de organisatie!
rundfunk rudi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 570
Lid geworden op: wo 15 augustus 2007, 11:52
Mijn mountainbike: Ghost HTX lector (26-er0 en Scott scale Pro XX (29-er)

Wat betreft de Belgische marathons, Het aanbod is laag en de organisatie laat nog weleens te wensen over (veel problemen met tijdwaarneming). De nieuwe wedstrijd leiding vd houffa marathon had het wel veel beter voor elkaar, echter die ging dit jaar niet door. Maar ondanks dat de Houffa marathon vorig jaar volledig droog was en prachtig weer trok deze het minste aantal cupdeelnemers van alle cupwedstijden.

Enuuh wat is er aan de hand met de vrouwen?
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5762
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

rundfunk rudi schreef:Wat betreft de Belgische marathons, Het aanbod is laag en de organisatie laat nog weleens te wensen over (veel problemen met tijdwaarneming). De nieuwe wedstrijd leiding vd houffa marathon had het wel veel beter voor elkaar, echter die ging dit jaar niet door. Maar ondanks dat de Houffa marathon vorig jaar volledig droog was en prachtig weer trok deze het minste aantal cupdeelnemers van alle cupwedstijden.

Enuuh wat is er aan de hand met de vrouwen?
Belgische marathons: Iedereen roept dat ze technische parcoursen willen, maar als puntje bij paaltje komt............
België is gewoon minder in trek om diverse redenen dan onze Oosterburen en kan ik me persoonlijk ook iets bij voorstellen :winkie:

Vrouwen: Met het risico "afgemaakt" te worden. De hele afstand is te lang, ga je daar (zoals dit jaar) verandering in aanbrengen is het weer niet de moeite om in de auto te stappen of andere reden om niet te gaan...... iets met sleuren aan een dood paard, geen nieuw verschijnsel helaas
Overigens van alle deelnemers is er 1 die alle 7 heeft uitgereden en dat is deze dame Ozlem Ceyhan Yilmaz, dus :-q
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
michelK
All rounder
All rounder
Berichten: 103
Lid geworden op: di 24 september 2002, 12:03

Fred (mtb-sport) schreef:Overigens van alle deelnemers is er 1 die alle 7 heeft uitgereden en dat is deze dame Ozlem Ceyhan Yilmaz, dus :-q
Heel veel respect voor die prestatie. :-q Echt jammer dat ze op de 4e plek staat. Na Daun zag ik dat ze er goed voor stond, maar de nummers 1,2,3 pakten net te veel punten in Gallahaan. Natuurlijk ook respect voor nummer 1. Met minimale aantal deelnames de maximale score. :-q
Plaats reactie