26-06-2016 - Malmedy - Raid des Hautes Fagnes

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
lowie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 877
Lid geworden op: do 24 februari 2005, 23:14
Mijn mountainbike: Scott Spark + Scott Spark Plus
Contacteer:

michelK schreef:Op de website en op hun Facebook pagina staat inderdaad dat dag inschrijving niet mogelijk is.
foute interpretatie !
maar toegegeven : op de FB-pagina is het dubbelzinnig - bedoeling is om zoveel mogelijk voorinschrijvingen te hebben, is gemakkelijker als organisatie
zie : http://www.rdhf.be/nl/wedstrijd/inschrijvingen-prijs" onclick="window.open(this.href);return false;
Luc K
All rounder
All rounder
Berichten: 110
Lid geworden op: zo 24 januari 2010, 21:28

Het zal er wel aardig nat bijliggen, ook als het komende week vrijwel droog blijft. Ik wil daarom als tip geven om minimaal vooraan met een noppenband te rijden. Omdat de beken nogal gezwollen zijn, zul je er hard doorheen moeten rijden met het risico dat je lek rijdt op een kantige steen. Pomp daarom je achterband wat harder op dan normaal. Een versterkte achterband is ook geen overbodige luxe (protection versie). Daarnaast metal remblokken monteren, niet de resin, die smelten te snel in natte omstandigheden. En op de laatste afdaling wil je niet met versleten remblokken rijden !
Tijntje
All rounder
All rounder
Berichten: 141
Lid geworden op: do 3 september 2009, 17:50

Wat is een beetje de inschatting van de locals aldaar. Zal het te fietsen zijn of wordt het een grote natte blubber bende
Koenuhhh
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1597
Lid geworden op: zo 29 augustus 2010, 16:28
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp (2015) - YT Jeffsy 29 (2017)

Ben ook benieuwd naar de omstandigheden. Vorig jaar begon de rit droog na 1,5 uur beetje regen en het was meteen een groot modderfestijn, maar wel een super toffe rit! Hoop dat het de dag zelf in ieder geval droog blijft.... :-q
lowie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 877
Lid geworden op: do 24 februari 2005, 23:14
Mijn mountainbike: Scott Spark + Scott Spark Plus
Contacteer:

DAG-INSCHRIJVING :

Voor wie ter plaatse wilt inschrijven is er een vlotte regeling via chronorace.
Alle info vindt je op
https://www.chronorace.be/inscriptions/ ... NodxnfUzIs" onclick="window.open(this.href);return false;
sodutch
All rounder
All rounder
Berichten: 109
Lid geworden op: zo 11 oktober 2009, 22:28

Tijntje schreef:Wat is een beetje de inschatting van de locals aldaar. Zal het te fietsen zijn of wordt het een grote natte blubber bende
inderdaad, iemand info?
Swannie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 298
Lid geworden op: do 18 januari 2007, 14:21
Contacteer:

wat denk je zelf? Als het enkele weken al lekker warm is, zelfs dan heb je nog natte stukken in de ardennen.
Bagger, bagger en juist ja, nog wat bagger, en ook nog glibberige wortels.
Jammer voor de organisatie, maar ik ben zéér blij dat ik dit jaar eens geen voorinschrijvingen gedaan heb.
Geen ardennenweer, of het moest met de racefiets zijn.
lowie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 877
Lid geworden op: do 24 februari 2005, 23:14
Mijn mountainbike: Scott Spark + Scott Spark Plus
Contacteer:

Swannie schreef:wat denk je zelf? Als het enkele weken al lekker warm is, zelfs dan heb je nog natte stukken in de ardennen.
Bagger, bagger en juist ja, nog wat bagger, en ook nog glibberige wortels.
Jammer voor de organisatie, maar ik ben zéér blij dat ik dit jaar eens geen voorinschrijvingen gedaan heb.
Geen ardennenweer, of het moest met de racefiets zijn.
niet overdrijven hé !
Als het deze week (zo goed als) droog zou blijven, dan ligt het er zondag goed bij.
Uit voorzorg hebben we er al 3 veen-stukken uitgehaald.
Er zullen zeker modderstroken in zitten, maar verder is alles vrij goed berijdbaar.
Vorige zaterdag in barre omstandigheden en zondag met een natte ondergrond in totaal een parcours van 163 km voorgeschoteld aan een groep van 25 man. De meesten, die deze regio niet zo goed kenden, maar wel andere Ardennen-regio's, verbaasden er zich over dat, ondanks de zeiknatte ondergrond, alles nog erg goed berijdbaar was door de stenige ondergrond.
De wortels, da's een ander verhaal. Maar waar die niet tussen waterplassen liggen zijn die ook snel opgedroogd.
Swannie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 298
Lid geworden op: do 18 januari 2007, 14:21
Contacteer:

Lowie, als je in de kopgroep er door kan knallen zal dat allemaal nog wel meevallen.
Maar als er al 1000 man voor je doorgeploegd is, dan weet ik zeker dat het niet gaat meevallen...
Voor degene die toch gaan, :-q
michelK
All rounder
All rounder
Berichten: 103
Lid geworden op: di 24 september 2002, 12:03

lowie schreef:
michelK schreef:Op de website en op hun Facebook pagina staat inderdaad dat dag inschrijving niet mogelijk is.
foute interpretatie !
maar toegegeven : op de FB-pagina is het dubbelzinnig - bedoeling is om zoveel mogelijk voorinschrijvingen te hebben, is gemakkelijker als organisatie
zie : http://www.rdhf.be/nl/wedstrijd/inschrijvingen-prijs" onclick="window.open(this.href);return false;
Bedankt voor het verduidelijken. Mooi dat dag-inschrijvingen nog mogelijk zijn. Ik kijk even of deze op de mtb, of de L'Ardennaise Sébastien Rosseler vanuit Lierneux op de racefiets.
Koenuhhh
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1597
Lid geworden op: zo 29 augustus 2010, 16:28
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp (2015) - YT Jeffsy 29 (2017)

Zijn de startnummers eigenlijk al bekend? Zo ja waar kan ik dit terug vinden? Of is het afwachten op een mailtje van de organisatie? :roll:
lowie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 877
Lid geworden op: do 24 februari 2005, 23:14
Mijn mountainbike: Scott Spark + Scott Spark Plus
Contacteer:

Koenuhhh schreef:Zijn de startnummers eigenlijk al bekend? Zo ja waar kan ik dit terug vinden? Of is het afwachten op een mailtje van de organisatie? :roll:
startnummers worden vandaag per email verstuurd
Ghost man
All rounder
All rounder
Berichten: 104
Lid geworden op: zo 7 februari 2016, 22:30
Mijn mountainbike: Scott Spark RC 900

Koenuhhh schreef:Zijn de startnummers eigenlijk al bekend? Zo ja waar kan ik dit terug vinden? Of is het afwachten op een mailtje van de organisatie? :roll:
Je kunt ook op chronorace kijken.
catena
All rounder
All rounder
Berichten: 138
Lid geworden op: wo 21 mei 2008, 11:42
Mijn mountainbike: KTM Aera Pro

Startnummer vanmiddag ontvangen. :-D
Koenuhhh
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1597
Lid geworden op: zo 29 augustus 2010, 16:28
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp (2015) - YT Jeffsy 29 (2017)

Startnummer ook binnen, de bike net volledig gecheckt en schoongemaakt dus ben er helemaal klaar voor! Dat schone zal er wel vrij snel alweer vanaf zijn. :lol:
Plaats reactie