MTB Marathon Montferland 5 juni 2016

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
Greyfox
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 835
Lid geworden op: za 10 augustus 2002, 12:52
Mijn mountainbike: Specialized Epic

Het klakkeloos weggooien van afval in marathons gaat pas echt minder worden als bikers ook echt uit de wedstrijd gehaald worden. Mensen moeten zien dat het bestraft wordt, anders veranderd er niets.
Salzkammergut Trophy 2011 A-Strecke finisher :-)
Grand Raid 2011 finisher
Transalp 2021 finisher
2023 - Stoneman Arduenna + Stoneman Glaciara
TinaToertocht
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 986
Lid geworden op: ma 8 oktober 2012, 12:00

Dtcrobin schreef:Ik zag het ook al op de route. Het lijkt mij het makkelijkst bij het weghalen van de pijlen, met een zak erachter aan te gaan. Ook ik wil daar wel mee helpen.
Robin (of iemand anders) zou jij dan een stuk wedstrijdroute willen pakken in het Kilderdeel, wat niet tot de reguliere route behoort? Dan pak ik daar de reguliere route wel.
Ik heb niet de mogelijkheid de wedstrijdroute op de garmin na te rijden (garmin uit het jaar nul).

Ik pak morgen in ieder geval het stuk vanaf het Peeske naar Elten / Stokkum en weer richting 's- Heerenberg, volgens Bert lag daar heel veel troep, bij 'vals plat appeltaart' (dan weet jij wel wat ik bedoel, Robin, hahaha!). Dan kijk ik wel of ik het spoor een beetje kan volgen, waar de wedstrijdroute langs ging. Als je morgen leest in de Gelderlander dat er een vrouw in het Montferland vermist is....vrouwen en richting.....

We moeten het wel zo snel mogelijk opruimen want de energierepenverpakkingen waaien weg, viel me op, verscheidene al uit het bouwland gevist. De gelverpakkingen zijn wat zwaarder en pakken geen wind. En je mist nog de helft, ook al kijk je nog zo goed. Ik heb het lange zandpad van 's-Heerenberg het bos, in heen en terug gefietst, terug vond ik minstens nog dezelfde hoeveelheid afval.

Als iedere local even een paar kilometer voor zijn rekening neemt dan is het klusje zo geklaard! :D
Geef hier dan even aan welk stuk je opgeruimd hebt, dan kan een ander zich weer op een anders stuk storten.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

De uitslagen zijn bijgewerkt.
Bijna 100 uitvallers op de 70km en ruim 200! uitvallers op de 100km….
Sjefkoning
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 189
Lid geworden op: za 4 september 2010, 16:33

Rayb81 schreef:De uitslagen zijn bijgewerkt.
Bijna 100 uitvallers op de 70km en ruim 200! uitvallers op de 100km….
De overall uitslagen zijn nog steeds op bruto tijd geselecteerd en niet op netto tijd, scheelt bij mij toch 3 plaatsen... ;-)
Exar
Genius
Genius
Berichten: 1777
Lid geworden op: do 21 februari 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Scott Spark
Contacteer:

Wedstrijduitslagen zal je altijd op bruto tijd moeten doen, anders is het geen wedstrijd - waarom zou je sprinten voor een plaats als diegene 20 seconden voor of na je gestart zou kunnen zijn?
TinaToertocht
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 986
Lid geworden op: ma 8 oktober 2012, 12:00

Afbeelding

Dag twee 'troep van een ander opruimen'. Twee en een half uur mee zoet geweest, Elten/Stokkum grotendeels gezocht.
Mensen die moedwillig gel- en reepverpakkingen van zich af gegooid hebben afgelopen zondag.....schaam u de ballen uit het fietsbroekje!!!!!
Reinhard
All rounder
All rounder
Berichten: 101
Lid geworden op: wo 15 juli 2009, 14:20
Mijn mountainbike: Canyon GC SLX XO 2*10

Effe kijken, nope geen van mijn gelletjes daartussen. Die zitten altijd op mijn bovenbeen geplakt... en later vaak ergens in mijn tas waardoor die ook gewassen word.
Mijn verwachting is overigens dat die opruimactie ook voor een deel bij de organisatie hoort... Die gaan het parcours toch wel na???
Dan nog hoort dit niet in het bos... Dat je de strook bij de verzorging gebruikt als dropzone is volgens mij de beste oplossing voor de echte hardrijders die geen tijd hebben voor een stop bij een vuilnisbak.
Die handschoen had ik nog wel zien liggen in het bos..

@Tina, wel tof dat je dit doet!!!!!
dadionysos
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1394
Lid geworden op: ma 8 februari 2010, 15:10
Contacteer:

TinaToertocht schreef:Afbeelding

Dag twee 'troep van een ander opruimen'. Twee en een half uur mee zoet geweest, Elten/Stokkum grotendeels gezocht.
Mensen die moedwillig gel- en reepverpakkingen van zich af gegooid hebben afgelopen zondag.....schaam u de ballen uit het fietsbroekje!!!!!
Echt goed dat je dit doet! :-q
http://www.RideMyMTB.com | Blog | Team RideMyMTB
L3X
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 826
Lid geworden op: zo 13 augustus 2006, 15:03
Mijn mountainbike: S-Works Stumpjumper & Epic

TinaToertocht schreef:Afbeelding

Dag twee 'troep van een ander opruimen'. Twee en een half uur mee zoet geweest, Elten/Stokkum grotendeels gezocht.
Mensen die moedwillig gel- en reepverpakkingen van zich af gegooid hebben afgelopen zondag.....schaam u de ballen uit het fietsbroekje!!!!!
Top dat je dit doet, goed bezig!

En zo te zien levert het je ook nog een gratis Lezyne pomp op (onderaan in het rood?) :)
Gebruikersavatar
XC-Mike
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 242
Lid geworden op: ma 11 juli 2011, 09:49
Mijn mountainbike: Scott Scale 910 -> Specialized Stumpjumper HT Expert WorldCup

Superwerk! :-q

Is er al iemand op de Oude Eltenseweg geweest bij Beek? Ik loop daar (bijna) dagelijks mijn pauzerondje. Gister lag er ontzettend veel troep, vandaag een zakje meegenomen om wat te gaan opruimen maar nu lag er vrijwel niets meer?
Reinhard
All rounder
All rounder
Berichten: 101
Lid geworden op: wo 15 juli 2009, 14:20
Mijn mountainbike: Canyon GC SLX XO 2*10

Exar schreef:Wedstrijduitslagen zal je altijd op bruto tijd moeten doen, anders is het geen wedstrijd - waarom zou je sprinten voor een plaats als diegene 20 seconden voor of na je gestart zou kunnen zijn?
En nu zijn ze toch op nettotijd in de uitslag gesorteerd.... Hoe gaat de SFORZ cup hiermee om.
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

Normaal loopt de organisatie de hele ronde na lijkt mij. Is een voorwaarde in de vergunning dat kan niet anders. Ik heb de afgelopen jaren dit niet gezien van Montferland. Is er al iemand die melding heft gedaan bij de organisatie?
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2300
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

De hitte heeft blijkbaar haar sporen achtergelaten, als ik kijk naar het verval van een significant aantal rijders in ronde 3 t.o.v. ronde 1 en 2 (en dan praat ik nog niet eens over het aantal rijders die zijn voortijdig gestopt). Gezien de hoeveelheid zeker niet te verklaren door pech onderweg.

Ik had ook veel last van kramp in beide kuiten in ronde 3; 1 bidon net voor de start en 1 bidon in ronde 1 blijkbaar veel te weinig. Per ronde daarna 2 bidons, maar ook dat was nog te weinig. Kramp schoot in mijn rechter kuit bij km 84 in een klim; moest afstappen, tenen omhoog trekken en wachten; uiteindelijk weer op de fiets kunnen stappen en vanaf dat moment was het alleen maar opzoeken van de grens totdat je kon gaan zonder dat de kramp weer in schiet. Alle klimmen op 22/36 gereden om kramp te voorkomen. Was op dat moment wel vrijwel zonder inspanning rijden, want een hogere hartslag dan 125 zat er niet in omdat ik geen kracht kon zetten. Daarom ook bij de laatste verzorgingspost gestopt en 3/4 liter water binnengewerkt. Voor mij verrassend kon ik de laatste 8 km weer vol gas geven zonder kramp (kracht had ik genoeg over). Leek op het eerste gezicht dat het water wonder deed, maar ik vermoed dat het herstel nauwelijks hiermee te maken had (gaat waarschijnlijk niet zo snel) en meer te maken had met het vlakke parcours.

Ik had nog nooit kramp tijdens het moutainbiken, en vond het verrassend dat ik de grootste problemen in de afdaling had, want ik kon helemaal niet meer op de pedalen gaan staan. Dus gewicht primair op de armen en met de billen 1-2 cm boven de zadel gehangen. Niet echt prettig om een afdaling zo te rijden, maar pakte voor mij toch beter uit dan te gaan zitten met al die hobbels die ik tegen kwam.

Volgende keer in de hitte toch veel meer moeten drinken.
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
Sjefkoning
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 189
Lid geworden op: za 4 september 2010, 16:33

Exar schreef:Wedstrijduitslagen zal je altijd op bruto tijd moeten doen, anders is het geen wedstrijd - waarom zou je sprinten voor een plaats als diegene 20 seconden voor of na je gestart zou kunnen zijn?
Dit komt uit het reglement van de marathon:

De uitslag van de Wedstrijd zal worden bepaald aan de hand van de volgende uitgangspunten:
- Eerste drie op basis van finish aankomst: visueel en/of met finishfoto zal worden bepaald welke drie renners als eerste de streep overkomen
- Alle deelnemers vanaf plaats 4 worden geklasseerd op basis van de netto gereden tijd.

Lijkt mij ook logisch, anders heb je wel een erg groot nadeel als je achteraan in het startvak staat.
TinaToertocht
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 986
Lid geworden op: ma 8 oktober 2012, 12:00

XC-Mike schreef:Superwerk! :-q

Is er al iemand op de Oude Eltenseweg geweest bij Beek? Ik loop daar (bijna) dagelijks mijn pauzerondje. Gister lag er ontzettend veel troep, vandaag een zakje meegenomen om wat te gaan opruimen maar nu lag er vrijwel niets meer?
Net geweest! hahaha! Vanmorgen van 8.00 tot 10.30. En toen haasten om de winkel om elf uur open te gooien.
Maar daar lag schandelijk veel, me een hernia gebukt daaro.
Plaats reactie