Marathon Apeldoorn

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
Wielklem
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: za 7 maart 2009, 14:18
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper Comp 2015

Bij bijschrijven staat €10, betekend dit dat inschrijving op de dag zelf totaal €35 is? Trainingskoers op de racefiets of een keer marathon, twijfel twijfel.. ;)
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

Wielklem schreef:Bij bijschrijven staat €10, betekend dit dat inschrijving op de dag zelf totaal €35 is? Trainingskoers op de racefiets of een keer marathon, twijfel twijfel.. ;)
Marathon !!
Gebruikersavatar
Aron B
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 714
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 11:31
Mijn mountainbike: Camber alles moet carbon

Poeh, komt eigenlijk wat te vroeg voor me. Even zien hoe deze maand zich ontwikkelt.
Omgeving leent zich uitstekend voor een marathon.
Gebruikersavatar
Nespresso
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1580
Lid geworden op: ma 18 oktober 2010, 14:29

Ik skip 'm ook: Groesbeek vind ik al wat aan de vroege kant. Dus heren Bar-End, volgend jaar een maandje later of zo! :winkie:
carbon bike, titanium collarbone...
Gebruikersavatar
Dtcrobin
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 475
Lid geworden op: wo 8 januari 2014, 00:45

Kom op Aron, vaak buj te bange!
Gebruikersavatar
Opperhoofd
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1814
Lid geworden op: vr 11 april 2003, 17:47
Mijn mountainbike: hangt op zolder aan de muur

jwolfkamp schreef:...
Dan maakt de hoeveelheid hoogtemeters niet meer uit. En uitgaande van de 100 km; dan zijn 1000 hoogtemeters er niet eens heel weinig. Tuurlijk, bijv. Amerongen heeft er 1900 op dezelfde afstand. Maar een beetje diversiteit is ook niet verkeerd.
Inderdaad. Als ik het postuur van de gemiddelde toerfietser zo bekijk... Met weinig hoogtemeters telt het absoluut vermogen meer dan de W/kg waarde.
Het zou al lang vol moeten zitten... :winkie: :roll:
Gebruikersavatar
Aron B
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 714
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 11:31
Mijn mountainbike: Camber alles moet carbon

Dtcrobin schreef:Kom op Aron, vaak buj te bange!

Klopt... moet echt eerdaags op die vervelende roadbike stappen en kilometers gaan wegtrappen, anders wordt t sowieso niet wat dit jaar ;)
Dus, einde maand kijk ik even... :-D
Lefty29
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 882
Lid geworden op: za 26 november 2011, 12:40

Wat ik wel een nadeel vind van Apeldoorn is dat ik pas laat hoorde dat deze er was. Ik had het hele seizoen ongeveer al gepland toen ik las over deze marathon. Ik heb me wel ingeschreven maar zie hem echt als training. En als het weer heel slecht is rijd ik hem denk ik ook niet.

Maar zijn de bekende marathons van nu (Amerongen, Groesbeek, Montferland, etc.) ook niet klein begonnen?
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

Lefty29 schreef:Wat ik wel een nadeel vind van Apeldoorn is dat ik pas laat hoorde dat deze er was. Ik had het hele seizoen ongeveer al gepland toen ik las over deze marathon. Ik heb me wel ingeschreven maar zie hem echt als training. En als het weer heel slecht is rijd ik hem denk ik ook niet.

Maar zijn de bekende marathons van nu (Amerongen, Groesbeek, Montferland, etc.) ook niet klein begonnen?
Wat is klein :) Montferland begon met 550 deelnemers op alleen een 70km en is nu gegooid naar +/- 1200. Groesbeek is elk jaar snel uitverkocht. Amerongen is klein begonnen, maar sinds 2x in de marathoncup nu ongeveer 800 deelnemers.

Het wordt tijd dat er een Nederlandse marathoncompetitie komt. Met de Gertjan Theunisse classic, Amerongen, Apeldoorn, Groesbeek, Montferland, BBC en wellicht Hondsrug heb je al een aardige reeks wedstrijden.
to0n
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 492
Lid geworden op: di 14 augustus 2012, 21:05
Mijn mountainbike: Canyon #2

schepp schreef:Het wordt tijd dat er een Nederlandse marathoncompetitie komt. Met de Gertjan Theunisse classic, Amerongen, Apeldoorn, Groesbeek, Montferland, BBC en wellicht Hondsrug heb je al een aardige reeks wedstrijden.
Ik ben vóór! Als de organisatie / KNWU er dan ook nog voor zorgt dat deze reeks de XCO-competitie niet bijt, dan zou dat een mooie kalender opleveren....
Kon ik maar wennen aan het knarsen van modder tussen mijn tanden...
rundfunk rudi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 570
Lid geworden op: wo 15 augustus 2007, 11:52
Mijn mountainbike: Ghost HTX lector (26-er0 en Scott scale Pro XX (29-er)

ik vind maart iha niet echt een aantrekkelijke maand voor een marathon. en dan nu opeens 3 achter elkaar, in maart, eerste weekend april
Dat had toch wel iets beter gepland kunnen worden. zo vol is de mtb agenda in de zomer maanden niet.
sjefke39
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: do 1 oktober 2009, 11:11

Ingeschreven voor de 68km. gelukkig dat deze al in maart wordt georganiseerd hoeven we ook niet zo lang meer te wachten!
Nielsefiets
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 810
Lid geworden op: zo 14 maart 2010, 18:37
Mijn mountainbike: Just a Surly Krampus black Ops

schepp schreef:
Lefty29 schreef:Wat ik wel een nadeel vind van Apeldoorn is dat ik pas laat hoorde dat deze er was. Ik had het hele seizoen ongeveer al gepland toen ik las over deze marathon. Ik heb me wel ingeschreven maar zie hem echt als training. En als het weer heel slecht is rijd ik hem denk ik ook niet.

Maar zijn de bekende marathons van nu (Amerongen, Groesbeek, Montferland, etc.) ook niet klein begonnen?
Wat is klein :) Montferland begon met 550 deelnemers op alleen een 70km en is nu gegooid naar +/- 1200. Groesbeek is elk jaar snel uitverkocht. Amerongen is klein begonnen, maar sinds 2x in de marathoncup nu ongeveer 800 deelnemers.

Het wordt tijd dat er een Nederlandse marathoncompetitie komt. Met de Gertjan Theunisse classic, Amerongen, Apeldoorn, Groesbeek, Montferland, BBC en wellicht Hondsrug heb je al een aardige reeks wedstrijden.
Dat is een hele leuke gedachte :-q
Resist much, obey little.
lenf
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1299
Lid geworden op: do 29 november 2007, 20:48
Mijn mountainbike: My bike is Fly!

Er is toch al een Nederlandse marathon competitie ? Mochten dit allemaal in Nederland verreden marathons worden, krijg je waarschijnlijk, "wedstrijdjes, het snelst inschrijven". (om vervolgens niet te komen opdagen)

Prima, al deze verschillende initiatieven, 20-3 en 26-3 en 3-4 kun je competitief rijden en jezelf of je materiaal testen :-q
Dieser Weg wird kein leichter sein, Dieser Weg wird steinig und schwer...
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

lenf schreef:Er is toch al een Nederlandse marathon competitie ? Mochten dit allemaal in Nederland verreden marathons worden, krijg je waarschijnlijk, "wedstrijdjes, het snelst inschrijven". (om vervolgens niet te komen opdagen)

Prima, al deze verschillende initiatieven, 20-3 en 26-3 en 3-4 kun je competitief rijden en jezelf of je materiaal testen :-q
Een Nederlandse marathon competitie ken ik niet,...wel de continental Sforz Mtb Marathoncup,..maar dat zijn 1 of 2 Nederlandse wedstrijden en de rest in Duitsland en soms Belgie. Het niet opkomen dagen bij uitverkochte wedstrijden mogen ze van mij best wat harder aanpakken. Inschrijvingen niet op andere naam kunnen zetten, zwarte lijst voor het jaar erop, tijdlimieten instellen etc.
Plaats reactie