25-06-2016 MTB Cyclo Midden Nederland

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
Gebruikersavatar
blondie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 499
Lid geworden op: ma 11 april 2011, 10:43

Er waren wel meer dan 33 man rechtdoor gereden. Maar een deel is gekeerd. Ik meen me te herinneren dat het lint los was toen ik terug fietste. Er was ook iemand erbij gekomen die aanwijzingen gaf.

Complimenten voor de organisatie om voor een mooi droog parcours te zorgen, na al die regen deze week.
ABC
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 407
Lid geworden op: di 8 februari 2011, 22:04
Mijn mountainbike: Scott Scale 910

Super leuke halve marathon gereden, gemoedelijk sfeertje/laagdrempelig en zeer fraai parcour! Ondanks de goeie bewijzering, stonden er veel paaltjes met geplasticeerde bewegwijzering van de vaste route waar pijlen op stonden...in het heetst van de strijd en afslag genomen een singletrack pad in terwijl je rechtdoor moest. Mijn fout, maar het heeft in de eerste ronde wel tot verwarring gebracht ( zonder te verkennen) Organisatie bedankt voor dit mooie evenement!
HuubC
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1331
Lid geworden op: vr 23 november 2007, 23:34

'Tjebbert' / 'Lefty29' : ik stel voor om naast de joekels van pijlen een andere keer als extra markering gebruik te maken van spijkerplanken ipv linten ......... :winkie:

Hier wat sfeerbeelden van op de route ......

https://www.facebook.com/fotobeeldverha ... 5820291050" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door HuubC op zo 26 juni 2016, 07:38, 4 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Nespresso
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1569
Lid geworden op: ma 18 oktober 2010, 14:29

MCV schreef:Wat ik wel opmerkelijk vond was het feit dat er zeker 1 fatbike rond reed met elektrische
trapondersteuning, het feit dat ie mij inhaalde op het laatst stuk deed de moraal geen goed.
De gedachte ; zó kan ik het ook speelde toch even door m'n gedachte...
Ik was er niet zo blij mee dat-ie telkens om me heen reed (dan weer inhalen, dan weer ingehaald worden) en op dat stukje single-track met al die S-bochtjes op en af de groep in 2-en liet breken (want: niet wendbaar). Dat kan natuurlijk ook met een normale renner gebeuren, maar daar heb je dan maar één keer last van (want definitef ingehaald of ingehaald worden). Wat mij betreft horen ze niet thuis in een evenement met klassement.
carbon bike, titanium collarbone...
HuubC
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1331
Lid geworden op: vr 23 november 2007, 23:34

MCV schreef:Wat ik wel opmerkelijk vond was het feit dat er 1 fatbike rond reed met elektrische
trapondersteuning, .......
Deze reed mee vanwege een specifieke reden en met speciale toestemming van de organisatie .....
Gebruikersavatar
MCV
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 300
Lid geworden op: di 9 februari 2010, 22:25
Contacteer:

HuubC schreef:
MCV schreef:Wat ik wel opmerkelijk vond was het feit dat er 1 fatbike rond reed met elektrische
trapondersteuning, .......
Deze reed mee vanwege een specifieke reden en met speciale toestemming van de organisatie .....
Oké.....niet dat deze deelnemer mij een verklaring schuldig is, maar het viel mij dus op.

Gelukkig dat er "uitzonderingen" kunnen worden gemaakt bij een evenement, de reden
even in het midden gelaten. Maar terwijl ik de laatste kilometers in gevecht was met mijzelf
zoomde hij mij bergop voorbij. Het gaf wel een extra push om het laatste stuk nog één keer
over te schakelen op de 'bel-de-monuta-maar-modus' en met de laatste hap adem eerder de
finish te halen...
Michiel van de Grift
All rounder
All rounder
Berichten: 127
Lid geworden op: vr 25 oktober 2013, 19:56

Even ter info en wellicht is het al bekend, maar op het stuk ongeveer tussen het Egelmeer en Bergweg hangen nog een aantal linten en 2 borden.
Let your riding do the talking.
amr
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 162
Lid geworden op: za 8 augustus 2015, 22:32

Mooie ronde en goede organisatie!

Was voor mij was het de eerste 100km mtb-rit ooit... Dus het was even afwachten hoe mijn lijf het zou oppakken. Bovendien ben ik nog een beetje ziek geweest deze week, uitrijden was daarom het doel.

En dat is gelukt.... Ging niet verkeerd, maar de laatste ronde wel ietsje met de handrem erop moeten rijden, omdat bij iedere overwachte beweging de kramp zich aankondigde. Daardoor net niet binnen de 5 uur gefinisht.
Toch zeer tevreden :)

En over kramp gesproken; na een ronde schoot de kramp toch in de benen van mijn voorganger! Werkelijk nog nooit een volwassen man het zo hard horen uitschreeuwen van de pijn... Ben benieuwd hoe het met hem is afgelopen. EHBO was gelukkig snel ter plaatse.
joost.groot
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 10 augustus 2014, 18:48

wat een mooie marathon was dit
alles was goed voor elkaar

zag ook aardig wat fotografen op en langs het parcours
wie weet er wat links naar deze mensen????
amr
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 162
Lid geworden op: za 8 augustus 2015, 22:32

Op oypo.nl is er al het e.e.a. terug te vinden...
HuubC
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1331
Lid geworden op: vr 23 november 2007, 23:34

http://www.mbc-cyclo.nl/fotos.html" onclick="window.open(this.href);return false;

https://www.facebook.com/fotobeeldverha ... 5820291050" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.mtb-sport.nl/cyclo-amerongen-2016/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://myalbum.com/album/3NYK0GbHvDWY" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door HuubC op zo 26 juni 2016, 21:20, 2 keer totaal gewijzigd.
tjebbert
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 636
Lid geworden op: wo 19 maart 2008, 20:12
Mijn mountainbike: Eentje met grote wielen

Ik zet even een berichtje in het route topic over de borden en lintjes. Ben vandaag niet in de gelegenheid om naar Amerongen te rijden.
Size does matter!! Try it with 29 inches...
Leo V
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 20
Lid geworden op: zo 14 maart 2010, 08:49

Ik zal de link voor foto's op rwp.mbcyclo-midden.nl zetten. Daar al een eerste link!
Gebruikersavatar
jwolfkamp
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 300
Lid geworden op: vr 17 oktober 2014, 11:44
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2019
Contacteer:

Ik zat ook in de groep met rijders die verkeerd reed in de eerste ronde. Toen de twijfel over goed rijden toesloeg ben ik wél omgedraaid. De grote inhaalrace kon toen beginnen. Hoewel de aingletracks natuurlijk erg fraai zijn, merk je bij een dergelijke inhaalrace wel de grote niveauverschillen en was het soms lang wachten voordat ik fatsoenlijk kon passeren. Overigens wel een compliment aan vele andere deelnemers die, waar het kon, netjes ruimte maakten :-q Helaas ook uitzonderingen hierop en ook bikers die niet aan de race deelnamen en geen ruimte maakten; best frustrerend...

Uiteindelijk, in de aangepaste klassering, als 5e gefinished en uiteraard heel blij met dat resultaat! Wel had ik de gehele race geen idee op welke positie ik me begaf, dus maar zo lang mogelijk vol gas rijden :-D
Gebruikersavatar
MCV
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 300
Lid geworden op: di 9 februari 2010, 22:25
Contacteer:

Nou.....het was weer even plakken en knippen, maar de MBCyclo staat erop...

check de beelden via ; https://www.youtube.com/watch?v=AZCmNg7tJj0" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie