9-7-2016 Salzkammergut Trophy (Bad Goisern - AT)

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
faxe
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2784
Lid geworden op: vr 16 juli 2004, 18:10
Contacteer:

Inmiddels in Bad Goisern. Fietsje is al goedgekeurd dus we mogen meedoen zaterdag :lol:
HaroldT
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 576
Lid geworden op: zo 11 februari 2007, 13:05
Mijn mountainbike: Simplon Crirex Scott Genius Wilier Cento Uno-mtb
Contacteer:

Helaas geblesseerd door val tijdens de kitzalp.. Dus toekijken.. Grr
http://www.kirchberg.at/nl.html" onclick="window.open(this.href);return false;
faxe
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2784
Lid geworden op: vr 16 juli 2004, 18:10
Contacteer:

Dat is balen. Voor welke afstand had je je ingeschreven? Montafon marathon doe je wel mee?
faxe
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2784
Lid geworden op: vr 16 juli 2004, 18:10
Contacteer:

Was weer een mooi dagje gisteren. Samen met 18 landgenoten, waaronder een dame, de finish gehaald van de A-strecke: http://my3.raceresult.com/57773/RRPubli ... =1&lang=de" onclick="window.open(this.href);return false;
Greyfox
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 835
Lid geworden op: za 10 augustus 2002, 12:52
Mijn mountainbike: Specialized Epic

Grote klasse weer, hoe ging het? Deden wel veel bikers mee, last van drukte gehad?
Salzkammergut Trophy 2011 A-Strecke finisher :-)
Grand Raid 2011 finisher
Transalp 2021 finisher
2023 - Stoneman Arduenna + Stoneman Glaciara
faxe
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2784
Lid geworden op: vr 16 juli 2004, 18:10
Contacteer:

Ging fysiek allemaal prima. Na uurtje of 10 begint alles wat pijn te doen. Onderarmen, nek, handen en de voeten. Beenspieren geen probleem en dat is bij fietsen toch het belangrijkste.

Weet niet wat ze veranderd hebben aan het tijdschema maar bij de tweede keer afdeling Ewige wand was het chaos troef. Reed daar samen met snelle deelnemers van een andere afstand en de echte recreanten van de F strecke. Tussen de A en de snelle deelnemers gaat het vrij soepel. A deelnemers die bij mij in de buurt fietsen zijn natuurlijk redelijk ervaren en doen vooral geen gekke dingen. Die van de F strecke wel. Vlak voor mij stak er een lopende deelnemer over (Waarom die je dat uberhaupt ?!?) en kwam daarbij bijna in botsing met een snelle deelnemer die rond de 30 km/u reed. Geen idee hoe hij het deed maar hij kwam net op tijd gecontroleerd tot stilstand. De ondergrond bestaat daar uit van de mooie harde witte keien en daar wil je niet op vallen.

In de afdaling van Hochmuth naar Weissenbach (verzorgingspost waar je 3x langskomt) haalde iemand mij in die dacht dat hij Nino Schurter was. Dat was alleen niet zo. Heb nog nooit iemand zo hard zien vallen, Gelukkig zat de Rettungsdienst precies op de goede plek en kon ik gewoon doorgaan. Denk niet dat deze persoon de finish heeft gehaald.

Bij de afdalingen van de Ewige wand viel in de achterrem die remdruk weg. Heb in Hallstatt de remblokken nog vervangen voor zachtere exemplaren (Magura Perfomance ipv Endurance) maar dat hielp niet in de afdalingen van de Salzberg en Rossalm. Uiteindelijk wel overal veilig beneden gekomen.

Schat zo in dat ik van alle finishers weer in de afdalingen het meest gelopen heb :tong maar dat mag de pret niet drukken. Heb de skipiste weer helemaal gelopen net als de afdaling van de Tauernkreuzung waar het wat lastig wordt en de afdaling van Hochmuth naar Weissenbach

Vond het bij start bij de eerste klim wel druk en kon eigenlijk niet mijn eigen tempo fietsen. Ook vrij veel moeten lopen voordat het echt lastige stuk komt met die losliggende keien.

Verder was alles weer prima georganiseerd met prachtige entourage. Weer was niet slecht maaar ook niet goed. Bij de start droog en rond de 16 graden (prima) daarna tot de tweede keer Ewige wand af en toe wat regen zonder dat het kouder werd (wat minder). Later op de dag werd het graadje of 20 met zonnetje en dat is wel lekker aan het einde.

Blijft een mooie uitdaging om te volbrengen :-D
v_schultinge

Ik vind het een knappe prestatie hoor om zo lang in het zadel te zitten. Bij mij is na 5 uur de pijp echt wel leeg.
Pathfinderz
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 41
Lid geworden op: ma 9 februari 2015, 22:16
Mijn mountainbike: CUBE Stereo HPA 120 Pro

ik zal het maar opbiechten,
na tijdens een regenbui, keihard van de fiets te zijn gegaan is het
avontuur vroegtijdig gestaakt, helaas.

met wat schaafplekken en gekneusde ribben nog verder gegaan, maar voorzichtig
de afdalingen genomen, 1x crash was wel genoeg. na de ewige wand weer meer vertrouwen tempo weer terug gevonden, maar helaas net de tijdslimiet gemist op 6 minuten.

ontzettend balen, maar een ervaring rijker
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

6 minuten..... dat is echt balen
Arj
All rounder
All rounder
Berichten: 111
Lid geworden op: za 30 april 2005, 22:20
Mijn mountainbike: Merida/Cube

Viel mij ook op dat het tijdschema waarschijnlijk wat veranderd is. Vorig jaar veel meer rijders tijdens de beklimming naar Hochmuth rond km 110 maar daar nu met een man of 5 gereden en de 2e dame. Nu was ik deze keer wel een uurtje sneller dan vorig jaar maar richting Ewige Wand was het echt slalom met korte afstand rijders. Temperatuur was eigenlijk perfect voor mij, maar 1 keer wat frisjes tijdens flinke bui in een afdaling. Hier en daar wat gladjes maar dat liever dan met 30 graden de Salzberg op. Mede daardoor en gewoon een goede dag mn pr met 13:11 toch een dik een uur scherper gezet. Top evenement!
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2199
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Hmm, ik heb deze wel eens gereden in 2009 ofzo, toen had je nog 3 afstanden. Op de 110 Km heb ik toen niet echt ergens een afdaling gevonden die zo moeilijk was dat je hem moest lopen. Maar petje af hoor voor de rijders op de A-strecke, dat is niet niks. Ik zou dat nooit kunnen, al was het maar omdat je na 100 ofzo Km weer door het dorp komt, meestal gaat het bij mij dan niet meer zo goed en wil ik liever in bed kruipen, dus voor mij zou het beter zijn om geen beschaving tegen te komen tot aan het einde, haha.

En dan lees je dit op de site: http://www.salzkammergut-trophy.at/einr ... ll-pid1425" onclick="window.open(this.href);return false; Hahaha.
faxe
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2784
Lid geworden op: vr 16 juli 2004, 18:10
Contacteer:

Was vast niet in 2009. Toen is er tijdens de wedstrijd zoveel sneeuw gevallen dat niemand van de 211 en 109 de finish heeft gehaald (volledig afstand). Wedstrijd. Lag toen centimeter of 20 sneeuw op het hoogste punt.

De B Strecke heeft 2 wat lastigere stukken. Het wortelstuk na de Hutteneckalm. En het laatste stukje nadat je rechtsaf een bocht hebt gemaakt na de Ewige wand. Wortelstuk zal denk ik door maximaal 1% van de rijders helemaal te fietsen zijn. Als je dit kunt is het gemiddelde WC parcours iets waar je je totaal niet druk om maakt. Laste stuk Ewige wand is te doen als je weet waar de lijn ligt en het durft. De ambulance staat er alleen niet standaard voor niks te wachten voor die deelnemers die zichzelf overschatten.
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2199
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Vast niet, dan was het nog eerder :) De route is nu dus een heel stuk uitdagender begrijp ik? Toen was het echt met 2 vingers in de neus naar beneden rijden. Het grootste gevaar waren de gaten van koeien poten. Misschien toch weer eens de uitdaging aangaan dan.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Stond Faxe in het tijdschrift van de NTFU met zijn verhaal over de Salzkammergut Trophy?
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
faxe
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2784
Lid geworden op: vr 16 juli 2004, 18:10
Contacteer:

Kans lijkt me klein. Ben in ieder geval geen lid van de NTFU.
Plaats reactie