9-7-2016 Salzkammergut Trophy (Bad Goisern - AT)

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

zonoskar schreef:Hmm, ik heb deze wel eens gereden in 2009 ofzo,
Inderdaad of zo. Was het jaar dat ik door blessure niet kon rijden en toen vond ik dat de rest ook maar niet moest rijden......
http://www.mtb-sport.nl/verslagen/speci ... juli-2009/

Afbeelding
Afbeelding

Verder toen later Erwin Bakker ongeveer voor "dood" opgepikt en die bij mij onder de douche gestopt. Daarna wat kleding gegeven, alleen qua maat verschillen wij nogal......
zonoskar schreef: Ik zou dat nooit kunnen, al was het maar omdat je na 100 ofzo Km weer door het dorp komt, meestal gaat het bij mij dan niet meer zo goed en wil ik liever in bed kruipen, dus voor mij zou het beter zijn om geen beschaving tegen te komen tot aan het einde, haha.
Knopje om en gaan. Ik zeg of zei altijd "je kan wat je wilt". Dus ook langs je hotel fietsen na 110 km en dan nog 6 uurtjes er aan vast knopen. Zit allemaal tussen de oren.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Greyfox
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 835
Lid geworden op: za 10 augustus 2002, 12:52
Mijn mountainbike: Specialized Epic

Wat een herinnering, ik was daar toen ook voor de B-strecke. Na de eerste doorkomst niet links naar Obertraun maar rechts naar de finish gegaan.

Maar het is net wat Fred zegt, het is niet een fysieke (tuurlijk moet je getraind zijn) maar met name een mentale wedstrijd.
Of zoals een trainer ooit tegen mij zei: "trappen trappen trappen, trappen trappen trappen, trappen trappen trappen en dan ben je er!"
Salzkammergut Trophy 2011 A-Strecke finisher :-)
Grand Raid 2011 finisher
Transalp 2021 finisher
2023 - Stoneman Arduenna + Stoneman Glaciara
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2199
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Mijn punt was dat het vroegah geen technische rit was, alleen heel lang en heel veel hoogtemeters (en dat je 1 ronde had van 220 Km, die niet door het dorp kwam, maar ik heb toen maar 110 (of 115) Km gereden). Dat is schijnbaar tegenwoordig verbeterd? Of niet? Hoe vergelijkt deze met bijv. Raid des Hautes Fagnes (maar dan 2x).
Greyfox
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 835
Lid geworden op: za 10 augustus 2002, 12:52
Mijn mountainbike: Specialized Epic

Hautes Fagnes is naar mijn mening veel technischer, veel steiler klimmen en veel steiler dalen. Daar zou ik niet graag 200 km doen.
In de A-strecke zitten echt wel een paar technische stukken/afdalingen, maar per saldo vind ik vrijwel alles goed te rijden.
Salzkammergut Trophy 2011 A-Strecke finisher :-)
Grand Raid 2011 finisher
Transalp 2021 finisher
2023 - Stoneman Arduenna + Stoneman Glaciara
dadionysos
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1394
Lid geworden op: ma 8 februari 2010, 15:10
Contacteer:

Zijn er nog meer die van de week foto's ontvangen hebben van een fotograaf die bij de Salzkammergut was? Ik kreeg gisteren vier foto's. Als ik ze leuk vind, dan kan ik ze houden en 24 euro over maken en anders moet ik ze terug sturen..... Op eigen kosten? Heel vreemd...
http://www.RideMyMTB.com | Blog | Team RideMyMTB
faxe
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2784
Lid geworden op: vr 16 juli 2004, 18:10
Contacteer:

Gewoon lekker houden of terug sturen. Wat je zelf wil. Is jaarlijks terugkerend fenomeen.
dadionysos
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1394
Lid geworden op: ma 8 februari 2010, 15:10
Contacteer:

Ik stuur helemaal niks terug. Ze kunnen me niet verplichten tot betalen toch? Ga in ieder geval geen geld uitgeven aan postzegels en al helemaal niet 24 euro betalen voor 4 foto's.
http://www.RideMyMTB.com | Blog | Team RideMyMTB
faxe
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2784
Lid geworden op: vr 16 juli 2004, 18:10
Contacteer:

Heb ze tot dusverre ook altijd gehouden. Hoor je niks meer van. Is beetje apart business model maar doe er je voordeel mee.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

dadionysos schreef:Ik stuur helemaal niks terug. Ze kunnen me niet verplichten tot betalen toch? Ga in ieder geval geen geld uitgeven aan postzegels en al helemaal niet 24 euro betalen voor 4 foto's.
"Inertia Selling" is bij wet verboden. Je mag de foto's legaal gezien als geschenk beschouwen.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

dadionysos schreef:Zijn er nog meer die van de week foto's ontvangen hebben van een fotograaf die bij de Salzkammergut was? Ik kreeg gisteren vier foto's. Als ik ze leuk vind, dan kan ik ze houden en 24 euro over maken en anders moet ik ze terug sturen..... Op eigen kosten? Heel vreemd...
Natuurlijk niet betalen, hun risico. Ik heb een keer 8 foto's gekregen en de mooie gehouden en de anderen doormidden gescheurd en ongefrankeerd terug gestuurd.
Niets meer gehoord en jaar er op ? Toch weer (gratis) foto's ontvangen.............
zonoskar schreef:Mijn punt was dat het vroegah geen technische rit was, alleen heel lang en heel veel hoogtemeters (en dat je 1 ronde had van 220 Km, die niet door het dorp kwam, maar ik heb toen maar 110 (of 115) Km gereden). Dat is schijnbaar tegenwoordig verbeterd? Of niet? Hoe vergelijkt deze met bijv. Raid des Hautes Fagnes (maar dan 2x).
Super technisch is het hier niet. Op de "halve" is het bijna 0,0 technisch en de volle afstand zitten paar technisch stukken waarbij de afdaling vanaf Hochmuth naar Wiesenbach extreem lastig is. Die loopt (bijna) verticaal en zijn maar heel weinig die daar alles fietsen. Zelfs toen het in het WK zat (wel nat) was er niemand die daar alles fietste en de toppers het als gekkenwerk betitelden.
Nadruk bij deze (en vele anderen) Alpenmarathons ligt op zwaar en lang klimwerk en zie je ook aan de cijfers met bijna 25% asfalt en bijna 65% schotter. Blijft er "slechts" 10% aan trails over en daar zullen ze bij RdHF om lachen. Maar bij Salzkammer in ieder geval geen last van flessenhalzen in parcours :winkie:
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Plaats reactie