9-7-2016 Salzkammergut Trophy (Bad Goisern - AT)

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
Gebruikersavatar
VanBiLL.com
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 13:53
Mijn mountainbike: '15 Rose Mr Big 3 29er - '17 Speci Epic FSR Pro Carbon WC - '21 Speci Turbo Levo Expert Carbon AXS

Inschrijven kan weer en ben dus ook weer van de partij! Ben alleen geen bikkel, ga slechts de c-strecke (als vorige jaren) rijden. Schade in mijn gestel en leeftijd geven helaas te veel beperkingen om een langere afstand te rijden... :-{

Iedereen die de A-strecke gaat doen, respect en trainse! :-q

http://www.salzkammergut-trophy.at/" onclick="window.open(this.href);return false;
Met vlagen ben ik briljant, alleen nu is het windstil...
Wordt bloed(plasma)donor en meld je NU aan bij Sanquin!!!!
mugged
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 513
Lid geworden op: di 3 november 2009, 21:17

Dit jaar redelijk soepel de C gedaan, nu maar de B dan :-q
Gebruikersavatar
VanBiLL.com
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 13:53
Mijn mountainbike: '15 Rose Mr Big 3 29er - '17 Speci Epic FSR Pro Carbon WC - '21 Speci Turbo Levo Expert Carbon AXS

B-strecke is leuk, eerste 30km is wel aardig. Raschberg is een flinke klim. Hüttenneck alm is mooi en afdaling langs de Eewige wand altijd leuk met een prachtig uitzicht! Echter, technisch gaan de C/B strecke nooit worden, daarvoor moet je bij de A, D of E streckes zijn.

Zelf een aantal keer de B-strecke gereden in betere jaren wel jammer dat het nu niet meer (lichamelijk) kan. Stuk langs de Hallstättersee is prima uitrusten (of flink tempo maken ;-) )

Succes!
Met vlagen ben ik briljant, alleen nu is het windstil...
Wordt bloed(plasma)donor en meld je NU aan bij Sanquin!!!!
Tjeerddenhouter
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 25
Lid geworden op: di 18 juni 2013, 15:41
Mijn mountainbike: Cube Elite HPC 29

Weet iemand hoe snel deze "vol" is?
faxe
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2784
Lid geworden op: vr 16 juli 2004, 18:10
Contacteer:

Waarschijnlijk ga ik een poging wagen voor het derde shirtje :winkie:

Afbeelding
Gebruikersavatar
VanBiLL.com
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 13:53
Mijn mountainbike: '15 Rose Mr Big 3 29er - '17 Speci Epic FSR Pro Carbon WC - '21 Speci Turbo Levo Expert Carbon AXS

'K doe het je niet na ;-)
Met vlagen ben ik briljant, alleen nu is het windstil...
Wordt bloed(plasma)donor en meld je NU aan bij Sanquin!!!!
Gebruikersavatar
Vissert
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: do 28 november 2013, 19:36

Mooie uitdaging voor 2016! Wordt hard trainen dit jaar.. met een paar mooie voorbereidingstochten is het doel om deze voor de eerste maal te gaan behalen!
Doel is de A strecke uit te gaan fietsen en voor het donker thuis te zijn ;)

Als er iemand nog mooie links en of tips heeft, van harte welkom!
Cuz there's nothing else to do
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Vissert schreef:Als er iemand nog mooie links en of tips heeft, van harte welkom!
Als je niets te doen hebt..................
http://www.mtb-sport.nl/verslagen/speci ... juli-2004/ nr.1
http://www.mtb-sport.nl/verslagen/speci ... juli-2005/ nr.2
http://www.mtb-sport.nl/verslagen/speci ... juli-2006/nr.3
http://www.mtb-sport.nl/verslagen/speci ... juli-2007/nr.4
http://www.mtb-sport.nl/verslagen/speci ... rgut-2008/nr.5
http://www.mtb-sport.nl/verslagen/speci ... juli-2009/ (toeschouwer, door blessure)
http://www.mtb-sport.nl/verslagen/speci ... juli-2010/nr.6

1 tip: Niet zeggen dat je het gaat proberen, maar zeggen dat je hem gaat rijden. Voor de rest "knopje om en gaan", zo simpel is het...........
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
faxe
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2784
Lid geworden op: vr 16 juli 2004, 18:10
Contacteer:

Heb net een appartement geboekt in Bad Goisern van 4 tot 11 juli. Als er niks geks gebeurt gaan we dus voor het derde shirt dit jaar :-D

Heb de afgelopen 2 weken (vakantie) 41 uur op de MTB gezeten en iets meer dan 1.000 km gefietst. Mooi begin van de voorbereiding.
Pathfinderz
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 41
Lid geworden op: ma 9 februari 2015, 22:16
Mijn mountainbike: CUBE Stereo HPA 120 Pro

ik zou graag de A strecke doen, graag zou ik van een ervaringsdeskundige een beetje willen weten
wat ik kan verwachten,
drenthe 200 dit jaar met gemak volbracht, verder fiets ik nog maar 4 jaar, maar de langere afstand
dat staat me verder wel aan, ik heb verder nog geen alpen ervaring. maar zaken als
Hoelang mag je er over doen ? is het haalbaar zonder al te veel bergervaring ( kan nog getraind worden)
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Aantal ervaringen stukje naar boven scrollen zou ik zeggen.
Je start om 05:00u en mag tot 21:30u binnen komen. Zie uitslagen van afgelopen jaar met rijders dicht rond de 16:30u.
200 km Drenthe 200 zegt iets over dat je in ieder geval km's in de benen hebt, maar je mist zo'n 6.500 hm. :winkie:
Geen Alpen ervaring? Op zich hoeft dat geen probleem te zijn. Klimmen kan je ook beetje in NL trainen door op zwaar verzet tegen de wind in te beuken en dat lang. Reken maar op klimstukken van 1.000 hm en een Salzberg die je gaat vervloeken na 150 km.
Verder goed nadenken over verzet. Ik was maar wat blij met 24/32 op mijn 26" Scalpel. Met 29'er nooit gereden, maar wel andere Alpen marathons en ik was blij met 22/36. Maar ben ook niet de jongste meer.
Verder: Gewoon doen, t-shirt is de moeite waard. :-q
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
faxe
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2784
Lid geworden op: vr 16 juli 2004, 18:10
Contacteer:

Reken er voor wat betreft de duur maar op dat je 50% langer doet over de A-strecke dan over de 200 km van Drenthe 200. Van belang is dat je relatief goed een berg op kunt fietsen. Verder zul je hier en daar een stuk moet lopen. Dit zowel omhoog als omlaag. Bij Drenthe 200 heb je dit waarschijnlijk niet of nauwelijks hoeven te doen.

Heb zelf niet meegedaan aan de Drenthe 200 maar heb wel de hele dag gekeken en ken het parcours vrij goed. Mijn inschatting is dat het feit dat je daar de finish hebt gehaald weinig tot niets zegt over het al dan niet kunnen halen van de tijdslimieten die er zijn bij de A-strecke. Gemiddeld genomen is de deenemer beter aan de A-strecke beter getraind en het % dat de finish niet haalt is hoger.

2 jaar geleden nog een stuk meegefietst met iemand die nog nooit een MTB marathon had gefietst maar wel gewoon op tijd binnen was. Persoon in kwestie was wel een triathleet en daardoor goed getraind.

Verder is de sfeer en Ambiance tijdens de Salzkammergut een factor 10 hoger. Dit maakt het per definitie al een mooi evenement om aan mee te doen.

Tijdlimieten staan hier: http://www.salzkammergut-trophy.at/auss ... ng-pid1498" onclick="window.open(this.href);return false;

Verhoudingsgewijs staan de limieten in het begin vrij strak. Naarmate je verder komt en redelijk doorfietst heb je steeds meer tijd over. Leuke is ook dat gaandeweg de afstand de gemiddelde snelheid oploopt (dat was bij mij in ieder geval zo).
Pathfinderz
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 41
Lid geworden op: ma 9 februari 2015, 22:16
Mijn mountainbike: CUBE Stereo HPA 120 Pro

ik moet het gelukkig hebben van de lange duur, na 4 uurtjes krijg ik er vaak meer lol in terwijl menig fietsmaatje dan moet afhaken,
Ben op zich niet bang het niet te kunnen volbrengen, alleen de tijdslimieten zitten me wat in de maag.
O zo zonde om net niet binnen de limiet aan te komen en na 180km eruit gehaald worden terwijl je nog niet eens echt op bent.

Drenthe 200 was vooral de modderpassages, ( nog even 20km aan het einde ) die het zwaar maakten.
maar na de finish gingen er prima een paar biertjes in dus echt kapot was ik gelukkig nog lang niet.
vooral gefietst op de spaarstand.:) daar konden op zich nog wel 15 / 20 hartslagen bij.
langdurig klimmen valt nog op te trainen, en nog even 10kg kwijtraken die ik nog als extra ballast mee
naar boven moet nemen valt ook nog wel wat aan te doen.

het jeukt me zeker om toch in te schrijven voor de A-strecke
nog even nachtje over slapen :)
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Wat Faxe al zegt: Niet of nauwelijks met elkaar te vergelijk (muv dat het beide op 2 wielen gaat en zelf moet trappen)
Even wat "cijferwerk" voor jou Pathfinderz. Jij hebt dikke 12 uur over de Drenthe 200 gedaan :-q en daarmee 50% extra tijd tov de winnaar.
De winnaar Onno Reijnhout zou naar mijn schatting bij de Salzkammer op pakweg 11:00u tot 11:30u uitkomen, afgaande op zijn prestaties. Let op: Is een beetje natte vinger werk, maar vergelijk hem met andere rijders.
50% extra tov 11:00u en zit je precies op de limiet van 16:30u, duszzzzzzzz.

Eerder gaf je aan weinig bergervaring te hebben: Ik zou dan adviseren om een paar zwaardere marathons in het voorjaar te pakken en is de Kellerwald met 120 km / 3.000 hm een mooie start. Als je dat rond de 6:30u tot 6:45u fietst, dan redelijk kans dat je 3 maanden later een t-shirt van 3,- euro om je schouders mag hangen.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Pathfinderz
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 41
Lid geworden op: ma 9 februari 2015, 22:16
Mijn mountainbike: CUBE Stereo HPA 120 Pro

Binnen de limiet is prima ;)
ik had me voorgenomen drenthe 200 in 12 uur te doen, in 12 uur en een beetje binnen.
volgens strava 11.15 werkelijke fietstijd. en er was nog wel power genoeg over.
maar of je nou 120e of 170 e word dat vond ik minder interessant. uitrijden was het doel.
na meerdere 150K was het mn eerste 200K tocht en ik was dik tevreden.

zal aankomende maand bij beter weer een poging ondernemen zoveel mogelijk hoogtemeters te pakken bij tecklenburg. afgaande van die ervaring bekijk ik even welke kleur shirt het gaat worden :)
bedankt voor de informatie tot zover. :-q
Plaats reactie