Le Chouffe Marathon - 15 augustus 2015

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
XC-Mike
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 242
Lid geworden op: ma 11 juli 2011, 09:49
Mijn mountainbike: Scott Scale 910 -> Specialized Stumpjumper HT Expert WorldCup

Overweeg deze een week voor de Houffamarathon te gaan rijden.

Voor mij een onbekend evenement. Wat kun je verwachten hier?
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Heb je een linkje?
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
XC-Mike
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 242
Lid geworden op: ma 11 juli 2011, 09:49
Mijn mountainbike: Scott Scale 910 -> Specialized Stumpjumper HT Expert WorldCup

http://www.chouffemarathon.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

https://www.facebook.com/chouffemarathon" onclick="window.open(this.href);return false;
NelizRijn
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 799
Lid geworden op: di 3 april 2012, 00:42
Mijn mountainbike: Oiz,Spark&Flash

XC-Mike schreef:Overweeg deze een week voor de Houffamarathon te gaan rijden.

Voor mij een onbekend evenement. Wat kun je verwachten hier?
Vorig jaar deze gereden, dat was toen op een vrijdag en was BK marathon dus druk.
Ik heb toen week erop ook Houffa gereden, ik twijfel of ik dit nu ook doe. Sowieso Houffa maar misschien Grafschaft week ervoor die heeft ook 3000 hm maar is autobahn. Qua techniek wel leuker dan Duitsland maar goed te doen net als Houffa.
Deze Chouffe was vorig jaar de hele dag in regenjack dus blub en chainsuck dag. Veelal vaste routes weliswaar soms tegen richting in. Er waren toen meerdere lussen dus je kwam sowieso nog over start en die houten (tijdelijke) bruggen waren zeer steil. Voor de rest wel goed georganiseerd met chouffebier en eten alleen fietsafspuiten duurde heel lang
Gebruikersavatar
Nespresso
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1569
Lid geworden op: ma 18 oktober 2010, 14:29

We gaan 'm maar eens proberen, want de Houffa marathon komt agendatechnisch niet uit. Wat ik er van lees is 't een wat bescheidener evenement qua aantal deelnemers. Ben benieuwd.
carbon bike, titanium collarbone...
Gebruikersavatar
Thijssie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 460
Lid geworden op: di 24 april 2007, 18:28
Mijn mountainbike: Haarlem
Contacteer:

Houffa marathon vind ik vorig jaar erg massaal. op aanraden van de slijter, deze maar eens proberen.
- ONE LIFE LIVE IT! -

Ibis Ripley V4 | Santa Cruz Megatower V2 | Merida Scultura

Sport Advies
Mountainbike Challenge
Maikelvw
All rounder
All rounder
Berichten: 71
Lid geworden op: do 23 juni 2011, 22:38
Mijn mountainbike: S-works 650B

Ik rij hem al een aantal jaar, leuke kleinschalige marathon met een leuk parcours.
Vorig jaar heb ik hem niet kunnen rijden door dat hij op een vrijdag werd verreden.
Goede verzorging, goede route en een lekker biertje als afsluiting.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Wil hem ook gaan rijden. Ook al zijn het een aantal vaste routes vind ik ook best. Lange tijd niet meer in Houffalize geweest dus.
Maar weet iemand of de finish geen problemen oplevert wanneer de Eneco Tour langskomt? Staat nl een etappe precies door en over de Achouffe klim gepland. Weliswaar in de finale maar toch zal wel wat wegen worden afgesloten?
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
Nespresso
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1569
Lid geworden op: ma 18 oktober 2010, 14:29

Nah, ik maak me nu meer zorgen om t weer...
carbon bike, titanium collarbone...
remco d
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 370
Lid geworden op: zo 3 april 2005, 20:31
Mijn mountainbike: kona

zit ook te kijken om deze morgen te gaan rijden. Het weer maakt inderdaad dat ik pas vanavond definitief beslis. Van topics van voorgaande jaren lees ik dat de organisatie niet altijd even geweldig is (karige voorzieningen bij pauzes e.d.) maar die info is alweer 3 jaar oud. Heeft iemand deze marathon vorig jaar gereden en wat waren zijn/haar bevindingen?
het is een kwestie van geduld...
Gebruikersavatar
Nespresso
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1569
Lid geworden op: ma 18 oktober 2010, 14:29

Ik zit er nu in de buurt en weer is vandaag ok geweest. Volgens yr.no morgen wel wat kans op lichte neerslag, pas eind van de middag wat heftiger. Maar dan ben je al weer terug.
carbon bike, titanium collarbone...
remco d
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 370
Lid geworden op: zo 3 april 2005, 20:31
Mijn mountainbike: kona

gisteren deze tocht gereden. Goede organisatie, goed bewegwijzerd en zeker genoeg eten en drinken bij de pauzeplaatsen. Ik was zo'n beetje laatste bij de 90 (waren er 97, + 2400hm) kilometer maar dat mag de pret niet drukken. Het parcours ging veelal over mtb routes in de buurt. qua techniek viel het wel mee maar op de lange afdalingen over rotsen en stenen moet je toch wel over wat lef en techniek beschikken om voldoende vaart te houden. Ook waren er een paar flink pittige klimmen. Al met al zeker de moeite waard om naar toe te rijden!
het is een kwestie van geduld...
Sven
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1533
Lid geworden op: ma 16 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: MTB: Specialized Epic Race: Canyon

Ik vond het een erg goede marathon. Mooi parcours, best technisch en weinig asfalt. Lekker pittig.

Verder een zeer gemoedelijke sfeer, lekker kleinschalig en prima bevoorradingen.
Trainen is voor mensen zonder talent!
Gebruikersavatar
Nespresso
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1569
Lid geworden op: ma 18 oktober 2010, 14:29

Mooie marathon inderdaad, maar dit super georganiseerde evenement verdient meer deelnemers (maar ook weer niet te veel :wink:)
Stukje single-track aan het eind deed me denken aan een MTB filmpje langs zo'n smal bergweggetje in de Andes waar je, als je met je rugzak tegen de rots aantikt, 600 meter naar beneden stort. Maar dan de sissy-versie ervan.. :tong
Sven schreef:prima bevoorradingen
Het was wel met de wespen vechten om de kandij-ontbijtkoek :wink:
En een Chouffe altijd lekker achteraf.
carbon bike, titanium collarbone...
Plaats reactie