Bart Brentjens Challenge, Eijsden, 4 oktober 2015

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
Bernadictus
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 253
Lid geworden op: di 18 maart 2014, 16:45
Mijn mountainbike: 2017 Giant Trance, 2014 Giant Defy

vr 11 september 2015, 12:35

Zojuist ingeschreven voor de 75km met wat ander tuig uit het polderland van Almere :D Dit wordt mijn eerste 'grote' tocht en moet zeggen dat ik er zin in heb!

Moet ik mij alvast gaan drukmaken over de Rocket Rons die ik nu voor en achter erom heb liggen :D?
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7863
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35

vr 11 september 2015, 12:42

Mooie keus, pittig, kent relatief de minste herstelstukken van alle 5 de afstanden... ach... ze zijn allemaal mooi en uitdagend!
Over banden zeg ik niets meer :winkie: . Als je maar reserve bij je hebt :wink: ....
Canyon Lux CF SL 8,0 Race Team, viewtopic.php?f=14&t=142042
Bernadictus
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 253
Lid geworden op: di 18 maart 2014, 16:45
Mijn mountainbike: 2017 Giant Trance, 2014 Giant Defy

vr 11 september 2015, 13:55

aurelius schreef:Mooie keus, pittig, kent relatief de minste herstelstukken van alle 5 de afstanden... ach... ze zijn allemaal mooi en uitdagend!
Over banden zeg ik niets meer :winkie: . Als je maar reserve bij je hebt :wink: ....
Ik stel je advies zeer op prijs, vooral omdat het 'jouw' regio is :P een setje reserve BiBa's heb ik altijd bij me, evenals het betere plakwerk set. Ik las een dat set vouw NN's ook de adviseren is?
Zumpelvelder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1927
Lid geworden op: di 16 oktober 2007, 22:58
Mijn mountainbike: Stumpjumper 29"
Contacteer:

za 12 september 2015, 18:04

Vandaag de volledige ronde gaan verkennen...
Het nieuwe stuk Voerstreek is echt genieten, technischere paden en mooi klimwerk dat soms best lang doortrekt! :-q

De tweede helft van het parcours blijft helaas wel een racebaan al moet je natuurlijk wel iets overhouden voor de laatste 20km. De slotklim is wel nog een fijne toevoeging, als je kapot zit geraak je daar volgens mij nooit boven. :winkie:
(de beklimmingen rondom de Keutenberg mistte ik eigenlijk wel een beetje)

Ondergrond was vandaag perfect, kurkdroog overal.. Totdat er eens plensbui voorbij moest komen, vanaf De Planck tot Gulpen toen zeiknat geworden maar voor de staat van het parcours maakte het weinig uit. Enkel ietjes gladder op sommige stukken..
Eigen hoogtemeting bleef steken op 1785, maar dat zal wel door die regenbui zijn gekomen, einde voerstreek zat ik namelijk wel al bijna op 900hm. :)
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7863
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35

za 12 september 2015, 22:45

Klopt, hoe langer de afstand, hoe meer Plateau Margraten = hoger racegehalte.
Hoe korter, hoe hoger het trail/Voerstreekgehalte.
Keuteberg eo is vervallen vanwege de Voerstreek, anders ga je richting de 130km, 2500hm... Ook een uitdaging :winkie: .... Hebben we ook meer pijlers met goede benen nodig :bier: ...

Edit hm's:
Ik had zelf met wisselend weer 1950, iemand anders met mooi weer 2080, ons route tekenprogramma zegt 2005 hm, en op die waarde baseren we ons.
Canyon Lux CF SL 8,0 Race Team, viewtopic.php?f=14&t=142042
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7863
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35

wo 16 september 2015, 12:08

Routes definitief, alle vergunningen zijn definitief!
Canyon Lux CF SL 8,0 Race Team, viewtopic.php?f=14&t=142042
Bernadictus
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 253
Lid geworden op: di 18 maart 2014, 16:45
Mijn mountainbike: 2017 Giant Trance, 2014 Giant Defy

wo 16 september 2015, 16:20

aurelius schreef:Routes definitief, alle vergunningen zijn definitief!
*hyper, hyper, hyper*

:lol:
Kapitein Iglo
Veelzwammert
Veelzwammert
Berichten: 10679
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

di 22 september 2015, 16:07

Zou zomaar kunnen dat ik 'm ook weer eens ga rijden... op de whatsapp wordt druk afgestemd :lol: !
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018


Nukeproof Scout 290 Comp 2017 - retired
Trek Superfly 7 2016 - retired
Trek Superfly 7 2015 - retired
Stevens Fluent ES 2011 - retired
Stevens S7 '09 - SLX/XT - retired
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7863
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35

di 22 september 2015, 17:08

Morgenavond is het Pijlersavond, Bart B is daarbij zelf ook altijd aanwezig.
Dan verdelen we de routes in segmenten van ongeveer 15km, en krijgt elk pijlersduo een traject toebedeeld.
Morgenvroeg ga ik zelf de 75km nog eens rijden, op zoek naar omgevallen bomen, gevaarlijke passages, etc, zodat we morgen allemaal op de hoogte zijn van de precieze staat van de routes.

SBB verwijderd op aangeven zo nodig nog omgevallen bomen, pijlers weten dan waar ze volgende week zaterdag moeten aangeven waar eventuele knelpunten en risicovolle passages zitten (Voerstreek!). Zondag voor de start worden de trajecten dan nog eens nagereden, verdwenen pijlen kunnen dan nog worden teruggehangen, en dan is het zover!
Canyon Lux CF SL 8,0 Race Team, viewtopic.php?f=14&t=142042
John83
All rounder
All rounder
Berichten: 103
Lid geworden op: za 30 augustus 2014, 15:41

di 22 september 2015, 17:30

De spanning begint hier al aardig op te lopen! Iemand nog die ene gouden tip? Eten/drinken/bandenspanning/training/parkeren/laatste voorbereiding enz??
Beginnen de routes eigenlijk meteen volgas met klimmen of is er eerst een relatief rustige aanloop van een x aantal kilometers?

Het enige waar ik tegen op zie is het vele "treintjes" rijden dat ik op YouTube voorbij zie komen. Al zal dit vooral in het begin zo zijn denk ik.
Gebruikersavatar
Tuupje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 959
Lid geworden op: za 7 november 2009, 23:54
Mijn mountainbike: heeft spleetogen

di 22 september 2015, 18:18

Inschrijving ter overname tegen kostprijs, startvak Masters 30

Bij interesse graag ff een pb
JasperGr
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 203
Lid geworden op: zo 23 november 2014, 20:45

di 22 september 2015, 18:22

Mtb'ers het ziet ernaar uit dat het droog blijft en dus de vraag of het verstandig is om voor de RoRo/NoNi te gaan. Heb nu een setje Bontrager XR1 expert en bevallen goed alleen de achterband is aan vervanging toe.
Zumpelvelder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1927
Lid geworden op: di 16 oktober 2007, 22:58
Mijn mountainbike: Stumpjumper 29"
Contacteer:

di 22 september 2015, 19:57

John83 schreef:De spanning begint hier al aardig op te lopen! Iemand nog die ene gouden tip? Eten/drinken/bandenspanning/training/parkeren/laatste voorbereiding enz??
Beginnen de routes eigenlijk meteen volgas met klimmen of is er eerst een relatief rustige aanloop van een x aantal kilometers?

Het enige waar ik tegen op zie is het vele "treintjes" rijden dat ik op YouTube voorbij zie komen. Al zal dit vooral in het begin zo zijn denk ik.
Denk dat het ongeveer 5km is tot de eerste beklimming, daarna volgen de klimmen zich in rap tempo achter elkaar op en worden ze steeds technischer en langer.
Maar eigenlijk maakt dat allemaal niks uit, vanaf de start is het toch altijd gelijk vol gas qua intensiteit, vlak of niet vlak. Soms helaas wel erg chaotisch die start in Eijsden...

Treintjes horen erbij, maar er vallen waarschijnlijk nu wel sneller gaten door de zwaardere klimmen in het begin van de route. Of je dan alleen gaat rijden of niet kun je dan een beetje zelf bepalen. Als je maar zorgt dat je weer een treintje heb om aan te pikken vanaf kilometer 60, alleen over het plateau naar Bemelen rijden is namelijk geen pretje, zeker niet als de wind verkeerd zou staan. :tong

Of het droog blijft zeg ik niks over, wel zou ik bij twijfel altijd voor de zwaardere variant band gaan. Stevige zijwangen en wat extra noppen is in de Voerstreek echt geen overbodige luxe. Een klim is bijvoorbeeld het hele jaar door nat, net een beekje wat vol ligt met stenen!
John83
All rounder
All rounder
Berichten: 103
Lid geworden op: za 30 augustus 2014, 15:41

di 22 september 2015, 20:09

5km is voldoende, natuurlijk niet om volledig op temperatuur te komen, maar wel voor mij om een beetje los te komen. Bij de cauberg challenge was het vanaf het casino 100 m het bos in en meteen recht omhoog en omlaag! Was even te veel van het goede om 7.45 en zonder warming up...
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7863
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35

di 22 september 2015, 20:26

Zumpelvelder schreef:
John83 schreef:De spanning begint hier al aardig op te lopen! Iemand nog die ene gouden tip? Eten/drinken/bandenspanning/training/parkeren/laatste voorbereiding enz??
Beginnen de routes eigenlijk meteen volgas met klimmen of is er eerst een relatief rustige aanloop van een x aantal kilometers?

Het enige waar ik tegen op zie is het vele "treintjes" rijden dat ik op YouTube voorbij zie komen. Al zal dit vooral in het begin zo zijn denk ik.
Denk dat het ongeveer 5km is tot de eerste beklimming, daarna volgen de klimmen zich in rap tempo achter elkaar op en worden ze steeds technischer en langer.
Maar eigenlijk maakt dat allemaal niks uit, vanaf de start is het toch altijd gelijk vol gas qua intensiteit, vlak of niet vlak. Soms helaas wel erg chaotisch die start in Eijsden...

Treintjes horen erbij, maar er vallen waarschijnlijk nu wel sneller gaten door de zwaardere klimmen in het begin van de route. Of je dan alleen gaat rijden of niet kun je dan een beetje zelf bepalen. Als je maar zorgt dat je weer een treintje heb om aan te pikken vanaf kilometer 60, alleen over het plateau naar Bemelen rijden is namelijk geen pretje, zeker niet als de wind verkeerd zou staan. :tong

Of het droog blijft zeg ik niks over, wel zou ik bij twijfel altijd voor de zwaardere variant band gaan. Stevige zijwangen en wat extra noppen is in de Voerstreek echt geen overbodige luxe. Een klim is bijvoorbeeld het hele jaar door nat, net een beekje wat vol ligt met stenen!
+1 :-q
Niets aan toe te voegen.
Canyon Lux CF SL 8,0 Race Team, viewtopic.php?f=14&t=142042
Plaats reactie