Pagina 10 van 24

Re: Bart Brentjens Challenge, Eijsden, 4 oktober 2015

Geplaatst: ma 28 september 2015, 14:38
door tiewrap
Nu begrijp ik uit de zojuist binnen gekomen mail dat er een vaste starttijd is ?
Is dus een massastart voor alle afstanden apart ?

Re: Bart Brentjens Challenge, Eijsden, 4 oktober 2015

Geplaatst: ma 28 september 2015, 15:00
door aurelius
Wat ik heb begrepen is dat de start voor de wedstrijdrijders 'gewoon volgens de regels gaat' (ik ken ze echt niet, sla ze er anders eventueel eens op na, of mail de organisatie zelf desnoods).
Voor de toerrijders geldt dat de langste afstanden als eerste starten, en per afstand wordt er steeds in kleinere blokken gestart.

En wij hebben aangegeven dat er zeker dit jaar voldoende tijd tussen die blokken dient te zitten, zodat jullie filevrij door de Voerstreek kunnen rijden. Als je de hele bende ineens loslaat gaat dat niet lukken :winkie: . Het weer is prachtig, het parcours is droog, dus heel glibberig gaat het niet worden, dat scheelt alweer!

Re: Bart Brentjens Challenge, Eijsden, 4 oktober 2015

Geplaatst: ma 28 september 2015, 16:26
door Norten89
schepp schreef:
aurelius schreef:Believe me: hij kwam met meer geluk dan wijsheid die eerste traptrede af :lol: .
Wie die plek niet kent en op de hielen wordt gezeten door een jagende toertocht gaat zeker weten lopen, die denkt daarover niet eens na bij het aanschouwen van die rare drop. Eerste reflex is: ik ga lopen. Terecht.

Dus @Norton, wandel ze straks :winkie: . En probeer je maar te bewijzen in de worteltrapklimmen die op de klim daarna komen (bij die drop valt alleen maar wat te verliezen, ongelukkig neerkomen, fileleed veroorzaken, etc.).
Ik kan het alleen maar beamen,..van onze zeer ervaren wedstrijd groep heeft niemand zich eraan gewaagd. Het is overigens de vraag of je ├╝berhaupt nog op de fiets zit. Met nat weer is het wortelstuk ervoor ook al lastig zat te fietsen :)
Haha, wandelen zal het inderdaad wel worden waarschijnlijk. Zoals ik al zei, vanachter de computer gezien lijkt het altijd allemaal wel mee te vallen met hoogtes, drops, steilheid etc. Maar gezien vanaf je mountainbike is het opeens allemaal heel anders. Dus die reflex zal vast en zeker optreden ;).
En als de ervaren wedstrijdrijders, wat ik (nog) niet ben het ook niet aankunnen/aandurven, zal ik maar niet te eigenwijs zijn :-q

Re: Bart Brentjens Challenge, Eijsden, 4 oktober 2015

Geplaatst: ma 28 september 2015, 16:44
door Juul
@aurelius: complimenten voor het parcours, heb het afgelopen donderdag verkend en me zeer goed vermaakt. Enige waar ik me wel zorgen om maak is het bos waar het vorig jaar fout ging met verkeerd rijden. Als daar wat pijlen verplaatst/verwijderd worden, wordt afsnijden/verkeerd rijden wel erg makkelijk. Hebben jullie daar extra controle?

Misschien nog de organisatie deelnemers laten vragen om de route in hun gps te zetten?

Re: Bart Brentjens Challenge, Eijsden, 4 oktober 2015

Geplaatst: ma 28 september 2015, 17:22
door aurelius
Juul schreef:@aurelius: complimenten voor het parcours, heb het afgelopen donderdag verkend en me zeer goed vermaakt. Enige waar ik me wel zorgen om maak is het bos waar het vorig jaar fout ging met verkeerd rijden. Als daar wat pijlen verplaatst/verwijderd worden, wordt afsnijden/verkeerd rijden wel erg makkelijk. Hebben jullie daar extra controle?

Misschien nog de organisatie deelnemers laten vragen om de route in hun gps te zetten?
@Juul,
Er wordt extra opgelet door de pijlers, die elk hun traject bewaken, en we staan als pijlers allemaal in mobiel contact met de organisatie, en via hen met de boswachters van SBB. Ook SBB let extra op. Zodra er iets gebeurt kan er direct met elkaar worden gecommuniceerd.

Helaas valt er tegen zieke geesten die kwaad willen verder niet nog meer te doen...
Nogmaals: SBB was vorig jaar niet de schuldige van het verhangen van de pijlen, die probeerden eea alleen maar te helpen oplossen (hoe 'onbeholpen' eventueel ook?).
We hebben eea met elkaar besproken daarna, en hebben de samenwerking op dit punt juist versterkt, uitgebreid, zoals zojuist beschreven.

Maar ik speel je bericht zeker door, goed punt.

Re: Bart Brentjens Challenge, Eijsden, 4 oktober 2015

Geplaatst: ma 28 september 2015, 21:02
door Cube-Elite
Ik vraag me af of een blokken start juist niet meer files oplevert. Ik denk het wel.

Bij een massa start zit het veld wel op zijn plek na 5km. bij een massa start kom ik soms na 10km nog het type campeerder tegen. Ik hoop dat de mensen ook een beetje starten op hun eigen plek. Als je echt hard kan en gaat voorraan en ga je picknicken wat meer achteraan.

Re: Bart Brentjens Challenge, Eijsden, 4 oktober 2015

Geplaatst: ma 28 september 2015, 21:48
door Koenuhhh
Wil zelf wel lekker door rijden maar ik weet dat ik niet bij de scheurpiloten hoor, dus ik ga mooi ergens achteraan staan en dan zie ik wel wie ik nog inhaal ;). Wat is het beste wat betreft de bike. Full Suspension of gewoon een lekker lichte HT? Heb de keuze en weet niet echt wat logisch is in dit geval?!

Re: Bart Brentjens Challenge, Eijsden, 4 oktober 2015

Geplaatst: ma 28 september 2015, 22:03
door roger77
Koenuhhh schreef:Wil zelf wel lekker door rijden maar ik weet dat ik niet bij de scheurpiloten hoor, dus ik ga mooi ergens achteraan staan en dan zie ik wel wie ik nog inhaal ;). Wat is het beste wat betreft de bike. Full Suspension of gewoon een lekker lichte HT? Heb de keuze en weet niet echt wat logisch is in dit geval?!

Lekker lichte hardtail. Scheelt energie. De fully geeft wel iets meer comfort op sommige wegen hier in het zuiden maar over het algemeen heb je meer aan een HT. My opinion.

Re: Bart Brentjens Challenge, Eijsden, 4 oktober 2015

Geplaatst: ma 28 september 2015, 22:04
door roger77
Trouwens koen, jij komt toch ook hier uit het uiterste zuiden?!

Re: Bart Brentjens Challenge, Eijsden, 4 oktober 2015

Geplaatst: ma 28 september 2015, 22:16
door Koenuhhh
roger77 schreef:Trouwens koen, jij komt toch ook hier uit het uiterste zuiden?!
Niet helemaal, noord-limburg :winkie:

Re: Bart Brentjens Challenge, Eijsden, 4 oktober 2015

Geplaatst: ma 28 september 2015, 22:51
door aurelius
@Tsja Koenuhhh... als toerrijder met een lichte XC fully, welk antwoord zal ik eens geven... In de Voerstreek heb je het meeste plezier van je Epic, ik ging zeker op de lange afstand voor het comfort en de extra tractie van je race/marathon fully. Welke bandjes liggen onder je HT en Fully? Kies voor lekbestendigheid en grip, zou ik zeggen.

@Juul, dit punt wordt nog eens extra onder de aandacht gebracht bij de pijlers en SBB aanstaand weekend, hoorde ik juist, al was dat dus al gedaan... Maar het kan niet vaak genoeg herhaald worden...

Re: Bart Brentjens Challenge, Eijsden, 4 oktober 2015

Geplaatst: di 29 september 2015, 08:52
door Yenssen
Het ene jaarlijkse terugkerende fenomeen (regen op de wedstrijddag) lijkt zowaar dit jaar niet te gaan gebeuren.
Als dan ook nog het andere jaarlijkse fenomeen (verkeerd rijden op het parcours) niet plaats vindt, wordt het helemaal een topdag!

Re: Bart Brentjens Challenge, Eijsden, 4 oktober 2015

Geplaatst: di 29 september 2015, 09:16
door aurelius
Yenssen schreef:Het ene jaarlijkse terugkerende fenomeen (regen op de wedstrijddag) lijkt zowaar dit jaar niet te gaan gebeuren.
Als dan ook nog het andere jaarlijkse fenomeen (verkeerd rijden op het parcours) niet plaats vindt, wordt het helemaal een topdag!
Correctie, het regent (in mijn beleving, maar gelukkig niet in het echt) 9 vd 10 keren,
en pijlen werden 1 vd 10 keren gejat :-q ...

Op zondag gaat dit jaar voor het eerst zelfs wat 10-jarige jeugd een pijl-papa meehelpen 'om de route te bewaken'. Mijn zoon neemt zijn 'Nerve' mee, zei hij vanochtend (nee, niet die fiets, maar zo'n schiet-ding...). Dus als het nou niet goed komt...

Re: Bart Brentjens Challenge, Eijsden, 4 oktober 2015

Geplaatst: di 29 september 2015, 09:26
door Zumpelvelder
Daar waar het vorig jaar mis ging kan daar niet ook een lint gespannen worden? Meen mij te herinneren dat dit jaren geleden wel gebeurde op dat punt.

De allerlaatste klim zal trouwens ook goed aangegeven moeten worden, want als je route van voorgaande jaren nog in je hoofd hebt rij je zo rechts af ipv links en mis je dus het laatste lusje en hoogtemeters. :tong

Re: Bart Brentjens Challenge, Eijsden, 4 oktober 2015

Geplaatst: di 29 september 2015, 10:43
door aurelius
@Zumpelvelder, daar waar het mis ging bij Onderste/Bovenste Bos is de route verlegd, dus je kunt niet meer per ongeluk rechtdoor rijden. We mogen weer afdalen via het 'Ruiterpad'! Eindigt met een T-splitsing, daar rechts, niet te missen.

En bij de finaleklim komen dranghekken te staan met linten met een verkeersregelaar erbij. Klim gaat daar naar linksboven, rechts afsteken kan niet, dan rij je die hekken in, of de verkeersregelaar trekt je van je fiets :winkie: .