Bart Brentjens Challenge, Eijsden, 4 oktober 2015

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

De Bart Brentjens Challenge wordt dit jaar op 4 oktober 2015 verreden, http://www.bartbrentjens-challenge.com/" onclick="window.open(this.href);return false;.
Wederom als NK Marathon,
Met 5 (ipv 3) afstanden voor de toertocht.
En... de tijdsregistratie is terug, voor iedereen!

Alle routes zijn vernieuwd en gaan oa door de prachtige en uitdagende Belgische Voerstreek.
Ook op de kortste afstanden moet er flink geklommen en gedaald worden. Zorg voor lekbestendige banden... de meidoorn en vuursteen in de Voerstreek zijn berucht...
De 110km kraakt de 2000hm grens...
Al met al een zware editie dus! De inschrijving is geopend...

40 km
- 595 hoogtemeters
- 12 beklimmingen

55 km
- 890 hoogtemeters
- 18 beklimmingen

75 km
- 1490 hoogtemeters
- 33 beklimmingen

95 km
- 1905 hoogtemeters
- 42 beklimmingen

110 km
- 2015 hoogtemeters
- 48 beklimmingen
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Maiko
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 546
Lid geworden op: zo 29 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Scott Spark RC900

Ingeschreven, twijfelde om eindelijk de 75km te doen, maar jouw promo praatje zorgt toch voor de keuze voor 55km. Vooral de hoogtemeters lijken meer uitdagend te zijn. Nog 5 maanden praten over de banden keuze en weersomstandigheden... Dat laatste zal weer tevergeefs blijken, het zal namelijk regenen...!
Crashmax

1995: Univega AL703
2002: Klein Attitude Race Disc
2011: Cannondale Scalpel Alu
2019: Cannondale Scalpel Carbon Custom
2021: Scott Spark RC AXS & Duke wielen, love it..
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Als je benen goed voelen kun je altijd nog 75km doen.
Parcours is altijd in te korten danwel te verlengen met nu 5, ipv 3, afstanden.
Voor alle afstanden geldt dat het venijn 'm in de eerste helft zit. Heb je die verteerd, dan lukt de terugweg ook nog wel. Maar iedereen rijdt hetzelfde prachtige maar pittige parcours, ook de 40km dus.

Kies je voor de 95 of 110 km, dan valt die 95 km echter niet meer af te korten na de splitsing met de 75km. De 110km kun je op 3/4 altijd nog inkorten naar 95km als je er bijna doorheen zit.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Maiko
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 546
Lid geworden op: zo 29 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Scott Spark RC900

Ik zal kijken hoe de komende maanden de conditie gaat, 75km voelt namelijk iets 'echter' aan.. ;)
Crashmax

1995: Univega AL703
2002: Klein Attitude Race Disc
2011: Cannondale Scalpel Alu
2019: Cannondale Scalpel Carbon Custom
2021: Scott Spark RC AXS & Duke wielen, love it..
pk-patty
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1401
Lid geworden op: zo 31 januari 2010, 15:37
Mijn mountainbike: Orbea Rise M20,Trek Procaliber 9.7,Niner Jet 9, Felt Breed 20 gravel, Trek 1.5 racert.

Probeer er dit jaar ook maar eens bij te zijn, min.75.... :tong :tong
Lefty29
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 880
Lid geworden op: za 26 november 2011, 12:40

Meteen ingeschreven voor de 110. Ooit had ik de hoop hem nog eens binnen de vier uur te rijden maar met dit parcours gaat dat nooit meer lukken :-q . Het blijft een van mijn favoriete marathons.

Erg goed dat de tijdmeting terug is! Ik zal dan maar niet de discussie starten waarom dit NK geen aparte Funklasse voor basisleden heeft.
Zumpelvelder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1927
Lid geworden op: di 16 oktober 2007, 22:58
Mijn mountainbike: Stumpjumper 29"
Contacteer:

Binnen de 4 uur en de kans is vrij groot dat je in het 'rood-wit-blauw' naar huis mag. :tong

Erg benieuwd naar de vernieuwde ronde!
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

@Zumpelvelder:
Plan was retourtje Drielandenpunt, maar we kregen helaas geen toestemming om het Vijlenerbos te doorkruisen, cruciaal om heen en weer te komen.
Toen bleek dat de Voerstreek wel weer kon hebben we de ruimte daar erg mooi kunnen benutten.

Met name de 3 kortere afstanden gaan er relatief zwaar op vooruit, letterlijk en figuurlijk. Meer trails, meer hm's, lastigere ruwere ondergrond. Maar ook de 95 en 110km kennen dus een veel zwaardere start! Ik geloof 800hm in de eerste 30km...
De 95km en 110km gaan na de Voerstreek verder Noordwaarts, doen daar deels het traject van afgelopen jaar. Maar ook voor hen wacht er in de finale een nieuwe zware verrassing, een nieuwe extra klim. Die zich overigens aandient na de kuitenbijter bij Camping de Bosrand (waar de pijlers met koebellen stonden te joelen afgelopen jaar), dus het kruit niet te vroeg verschieten :winkie: .
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
Tuupje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 959
Lid geworden op: za 7 november 2009, 23:54
Mijn mountainbike: heeft spleetogen

aurelius schreef:Maar ook de 95 en 110km kennen dus een veel zwaardere start! Ik geloof 800hm in de eerste 30km...
Dat klinkt alvast goed :-q De eerste 30km van verleden jaar hadden bijna op de racefiets gekund...

Gaat de route uberhaubt nog online komen een aantal weken voor de start, of wordt dat niks ivm. de vergunningen?
Met name in de Voerstreek kan ik me voorstellen dat deze niet vrijgegeven wordt, overigens wel super dat jullie dat weer voor elkaar gekregen hebben :-q
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Het lonkt toch wel weer...!
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
bikejorgen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 259
Lid geworden op: di 20 april 2010, 14:56
Mijn mountainbike: scott scale 910 29er custombuild, scott foil racert

hoop er dit jaar ook bij te zijn, eerste keer dus meteen maar voor de 110 :wink:
live to ride!
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

@Zumpelvelder, of ze online (lang van te voren) komen weet ik niet, dat hangt mede af van wat de landeigenaren, bv Voeren, van de organisatie verlangen, vragen. We willen volgende jaren graag weer terugkomen, en doen dat in goed overleg.

En kon de eerste 30km vorig jaar nog op de racefiets voor je gevoel, nu overleef je die niet op de racefiets :winkie: .
Ik raad iedereen van harte aan rustig te beginnen :-q . Heb je nog wat over, dan pas op de terugweg naar de Maas gas geven.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Lefty29
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 880
Lid geworden op: za 26 november 2011, 12:40

Zumpelvelder schreef:Binnen de 4 uur en de kans is vrij groot dat je in het 'rood-wit-blauw' naar huis mag. :tong
Die ambitie heb ik al lang laten varen :-D Dat was na een jaar waarin ik in slechte omstandigheden iets van 4"17 reed. Maar sindsdien is de ronde volgens mij elk jaar iets langer geworden, en ik steeds weer een jaar ouder.
Armand Eberson
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: ma 19 mei 2014, 09:52

Vandaag ingeschreven voor de 75 km. Heb er ontzettend veel zin in.
Iemand nog tips? Aangezien het mijn eerste deelname aan de BBC is.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Paraplu en eierwekker heb je dit jaar niet nodig (het blijft natuurlijk weer droog en de tijdwaarneming is terug), wel zorgen voor lekbestendige banden met grip, dus met niet teveel druk erin. Vloeibare latex is ideaal.
Het is nog wat vroeg om het over de exacte bandenkeus te hebben, tradititiegetrouw bewaren we die discussie voor de laatste weken :winkie: .
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Plaats reactie