Bart Brentjens Challenge, Eijsden, 4 oktober 2015

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
exocet103
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 533
Lid geworden op: vr 24 november 2006, 00:13
Mijn mountainbike: Merida Ninenty Six 2016
Contacteer:

Door een snelle start op de 95km , vlot door de Voerstreek heen getrokken en tot Gulpen het tempo hoog kunnen houden.
In Gulpen kreeg ik het op het saaie asfaltstuk, wel even zwaar. Daarna aan kunnen pikken bij een groepje 110 km rijders en weer op snelheid door. Uiteindelijk als 38ste over de finish, en daarna lekker afgepilst in café de Raadskelder.
Route vond ik zwaarder dan de natte edities van 2013 en 2014. Verzorging was in vergelijking met Belgische marathons zwaar onder maat, geen bekertjes met drinken en weinig variatie in koeken en repen.

Was voor mij wel echt een topdag!
Cube-Elite
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4322
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned

aurelius schreef:
Vanavond gaan we de 2016 routes alweer afmaken. Organisatie is erg blij met al jullie positieve reacties op dit parcours, en op kleine wijzigingen na zal dit weer de blauwdruk voor volgend jaar worden, kan ik reeds verklappen. Alleen zullen wat 75km lussen worden aangepast. De 75km blijft even zwaar, maar zal wat langer gaan meelopen met de 95 en 110km waarschijnlijk.
Alles onder voorbehoud, want de Gemeentes en natuurorganisaties moeten weer mee willen en toestemming willen geven. Er hoeft maar iemand een 'no go' uit te spreken, en het hele rondje staat weer op zijn kop, zo heeft de ervaring geleerd! Duimen dus!
Op de 75 heb ik inderdaad erg lang alleen gereden met nagenoeg geen mensen om me heen, opzich prima om die langer met de 95 en 110 mee te laten lopen.

Nog een tip/vraag:
Zou het mogelijk zijn om als je je voor de 75km hebt ingeschreven en je denkt onderweg ik doe de 95 (of 55), dat je dan ook gewoon een uitslag krijgt?
John83
All rounder
All rounder
Berichten: 103
Lid geworden op: za 30 augustus 2014, 15:41

Dit is al mogelijk denk ik. Ik had de splitsing naar de 55 gemist, zodoende de 75 gereden. Sta gewoon met mijn tijd van de 75 tussen de 55.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Je staat er wel tussen, maar dus verkeerd.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10372
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Of je staat goed, maar je was verkeerd gereden... 't Is maar hoe je ernaar kijkt natuurlijk.

Ik denk (!) dat het systeem niet slim genoeg is om te snappen dat iemand onderweg om wat voor reden dan ook een andere afstand is gaan rijden, en dat je dus gewoon terecht komt in de uitslagen voor de afstand waarvoor je je had opgegeven, als ik het bericht van John83 hierboven lees.
Maar ik heb de vraag doorgespeeld, zodra ik het antwoord heb post ik het hier.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
Jawie
All rounder
All rounder
Berichten: 78
Lid geworden op: vr 24 december 2010, 12:08

aurelius schreef:Lastig, ik weet niet wat wijsheid is. Liefst helemaal niks weggooien onderweg natuurlijk, of inderdaad op daarvoor bestemde plekken, bij pauzeplekken bijvoorbeeld. Wikkels verwijderen nog voor het wordt uitgedeeld helpt ook, maar schijnt te knellen met voedsel en warenwet, naar ik vernam?
Bidons die je vindt zijn nagenoeg allen vol, zijn er dus per ongeluk uit geslingerd oha... Camelbaks hebben daar geen last van :wink: . Binnenband de struiken in smijten... Tsja... Dat kan natuurlijk echt niet! Gebeurt het, dan iemand erop aanspreken, veel meer kun je eigenlijk niet doen.
misschien wat verder na een verzorgingspost een "laatste" afvalbak plaatsen. Dan kan iedereen die fietsend z'n gel/reep neemt daar nog troep ingooien (en veel mensen eten op zo'n stuk ook zelf meegebrachte repen/gels denk, omdat dat relatief makkelijke stukken zijn). Maar er blijven er altijd die te beroerd zijn om een lege wikkel terug in hun zak te stoppen.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10372
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Antwoord mbt de tijdemeting is gearriveerd, @Cube Elite:

"Iedereen krijgt een uitslag. In principe zien wij aan het aantal passages van matten welke afstand iemand heeft gereden. Dit past het syteem dan automatisch aan. Het kan echter een keer mis gaan. Dan zou degene in de verkeerde uitslag moeten staan. Echte zichtbare fouten (bv 2 uren over de 110 km), die halen we er al handmatig uit".
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Cube-Elite
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4322
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned

Thanx aurelius, wist ik niet!

Troep hoort natuurlijk niet in het bos. Ik stop het gewoon terug in mijn achterzak!
Kan me er vreselijk aan ergeren. Er kan natuurlijk iets uitvallen, bij een afdaling lagen er onderaan wel 20 bidons!
John83
All rounder
All rounder
Berichten: 103
Lid geworden op: za 30 augustus 2014, 15:41

aurelius schreef:Antwoord mbt de tijdemeting is gearriveerd, @Cube Elite:

"Iedereen krijgt een uitslag. In principe zien wij aan het aantal passages van matten welke afstand iemand heeft gereden. Dit past het syteem dan automatisch aan. Het kan echter een keer mis gaan. Dan zou degene in de verkeerde uitslag moeten staan. Echte zichtbare fouten (bv 2 uren over de 110 km), die halen we er al handmatig uit".

Dit werkt dus niet helemaal, iig niet tijden de BBC op de 55/75 combi.
Gebruikersavatar
Juul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 532
Lid geworden op: vr 1 oktober 2004, 17:32
Mijn mountainbike: wordt gesponsord door Thijs Hendriks in Wanroij
Contacteer:

Ik heb mijn memoires opgeschreven... hier te lezen:

http://www.bikesight.nl/blog-nk-maratho ... resultaat/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sterke verhalen, mtb-kalender en coaching/trainingsschema's: Bikesight.nl
Trainingen: Strava
Routes: Komoot
mac79
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 162
Lid geworden op: wo 26 december 2007, 21:38
Mijn mountainbike: Specialized Epic 2010

aurelius schreef: Ik verbaasde me bv over de enorme zooi die we hebben moeten opruimen bij het pijlen afnemen. Wikkels, banden, bidonnen... Ik had 2 zakken vol op 15 km, 1 zak was ook meer dan genoeg geweest :wink: .
Daar heb ik me het eerste jaar dat wij "De Hel van Groesbeek" organiseerden ook over verbaasd. Dit jaar hadden we 3 punten op plaatsen waarvan we dachten dat er gegeten zou kunnen worden aangewezen als "dropzone" en dit werkte bij ons erg goed. Veel zooi op die plaatsen en heel veel minder in het bos.
Bernadictus
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 254
Lid geworden op: di 18 maart 2014, 16:45
Mijn mountainbike: 2017 Giant Trance, 2014 Giant Defy

Zijn er nog andere fotografen bekend die langs de route hebben gestaan?
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10372
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

@Juul, dat is een mooi verhaal... lekker balanceren op het koord van afzien en genieten tegelijk...

@Mac79, hadden jullie die dropzones na de bevoorradingsposten gesitueerd, of inderdaad op 'zomaar' plekken waarvan jullie dachten dat daar gepauzeerd zou worden? Wij werken met vaste posten namelijk, en verder is het lastig voorspelbaar wie waar wat eet... behalve dat het op de wat makkelijkere vlakkere stukken is (tsja... die waren er ook niet heel veel in de eerste 60km)...
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
reetegoed
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1330
Lid geworden op: ma 5 juli 2004, 19:06

Juul schreef:Ik heb mijn memoires opgeschreven... hier te lezen:

http://www.bikesight.nl/blog-nk-maratho ... resultaat/" onclick="window.open(this.href);return false;
:-q fantastisch. Wat komt dit ook bij een 55 jarige liefhebber bekend over...
Geef mij maar een bos en een mountainbike en je heb geen last meer van mij.
mac79
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 162
Lid geworden op: wo 26 december 2007, 21:38
Mijn mountainbike: Specialized Epic 2010

aurelius schreef: @Mac79, hadden jullie die dropzones na de bevoorradingsposten gesitueerd, of inderdaad op 'zomaar' plekken waarvan jullie dachten dat daar gepauzeerd zou worden? Wij werken met vaste posten namelijk, en verder is het lastig voorspelbaar wie waar wat eet... behalve dat het op de wat makkelijkere vlakkere stukken is (tsja... die waren er ook niet heel veel in de eerste 60km)...
Bij ons in Groesbeek heb je ook weinig rustige stukken. Dat maakt het op zich best makkelijk want het eerste vlakke stuk hadden we een zone en dan om de 10 km en dat kwam mooi uit zo. We hebben dit ook gecommuniceerd naar de rijders en gemarkeerd en het werkte echt goed. Omdat het bij jullie 1 grote ronde is zul je meer dan 3 zones moeten hebben maar het is het proberen waard. Bij ons scheelde het veel opruimwerk.
Plaats reactie