07-03-2015 Marathontraining Amerongen

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
Lefty29
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 880
Lid geworden op: za 26 november 2011, 12:40

Retep87 schreef: Enig minpuntje; waarom snijdt bijna iedereen nou dat hobbelstuk af :-{ dat is gewoon valsspelen, de sukkels (ik dus) die de volledige route fietsen moeten constant het gat weer dichten. Je verliest gewoon 30s per rondje op die manier.
'Het is maar een training' is een kulargument; gaan dan lekker 14x Leersum zonder nummerbordje rijden. De afspraak is: volledige Leersum-route, hou je er dan ook aan toch?
Goed, genoeg moraalridder gespeeld. Heerlijk gereden vandaag, bedankt Leo en Fred :-q :-q :-q
Vooraf had ik dezelfde moraal als jij. Tijdens het inrijden had ik dit stuk verkend en vond het natter dan ik dacht. Met name het tweede deel een aantal plassen waar lastig omheen te sturen was. Toen in de eerste ronde het groepje waar ik in zat massaal het wandelpad er naast nam was de keuze snel gemaakt, ook met het vooruitzicht dat 14 ronden zonder het 'hobbelstuk' zwaar genoeg zouden worden. Het hobbelstuk scheelt inderdaad tijd, maar wat naar mijn ervaring vooral scheelt, is dat je daar niet herstelt en op het er naast gelegen wandelstuk wel een beetje.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10858
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Nog even ambtshalve langs geweest en een aantal vriendelijke mensen een handje kunnen geven. Was gezellig. Snuf en Snuitje vonden het ook erg leuk. :-q
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

Blijft toch een aparte discipline dat marathon rijden,....ik ben toch meer van hard en korter.[/quote]

Ik kwam tegen 3'55 door na 13 ronden en was even bang door je gedubbeld te worden... Maar nu snap ik waarom dat niet is gebeurd :-D. Overigens was ik tevreden met een eindtijd binnen de 4'15 en veel meer zat er ook niet in vandaag.

De wind was inderdaad straf en het leek dat de wind op precies de verkeerde plekken tegen was (met name in de aanloop naar de steilste klim).[/quote].

3.55 zat er vandaag net niet in hoor bij mij. Benen begonnen behoorlijk zeer te doen. Zat op een tijd van rond de 3.58 max, maar dan moest ik 3 rondjes van rond de 17.50 rijden nog. Ronde 11 reed ik 17.36 dusssssssss krappe sokken geweest :winkie:

Ik denk overigens dat niet veel sneller geweest zullen zijn dan vorig jaar. Toen waren zowel de ondergrond als de wind beduidend beter. Leek nu ook of er veel minder in groepjes gereden werd door de wind.
Nielsefiets
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 810
Lid geworden op: zo 14 maart 2010, 18:37
Mijn mountainbike: Just a Surly Krampus black Ops

Retep87 schreef:Ook genoten vandaag :-q
Tot ronde 10 nog lekker door kunnen rijden met 23 gem. (vrij hard voor mijn doen), de laatste 4 ronden moest ik iets inhouden. De duurtraining heb ik zeker voor elkaar dit seizoen, vandaag heeft me doen inzien dat ik nu meer moet inzetten op klimwerk :)
Enig minpuntje; waarom snijdt bijna iedereen nou dat hobbelstuk af :-{ dat is gewoon valsspelen, de sukkels (ik dus) die de volledige route fietsen moeten constant het gat weer dichten. Je verliest gewoon 30s per rondje op die manier.
'Het is maar een training' is een kulargument; gaan dan lekker 14x Leersum zonder nummerbordje rijden. De afspraak is: volledige Leersum-route, hou je er dan ook aan toch?
Goed, genoeg moraalridder gespeeld. Heerlijk gereden vandaag, bedankt Leo en Fred :-q :-q :-q
Ik deed dat elke ronde maar doe het ook als ik er gewoon rijd, vind het gewoon een ###stuk.
Haal maar een half uur van mijn tijd af, ging toch voor een lekker rondje trappen en gezelligheid :-q
Resist much, obey little.
Nielsefiets
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 810
Lid geworden op: zo 14 maart 2010, 18:37
Mijn mountainbike: Just a Surly Krampus black Ops

Erbij bedoel ik :lol:
Resist much, obey little.
Gebruikersavatar
Retep87
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1168
Lid geworden op: wo 25 oktober 2006, 11:13
Mijn mountainbike: BMC FS02/ragley piglet II/On One Inbred

:winkie:
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Zag mijn naam al een paar keer langs komen, maar ik heb een leuke dag gehad. Prima sfeer, droge omstandigheden (zeker tov 2013), geen ongelukken of narigheid. Ook redelijk aantal mensen gesproken en vooral aantal malen uitgelegd dat de zijkant beter is voor Fredje.................
Dit beviel me prima en zelfs geen "jeuk" vandaag, maar komt door de 154 km van de voorgaande dag. Hele dag staan al vermoeiend genoeg.
Aan het eind van de dag bleek de score van bijdrages voor KIKA (icm de paarse armbandjes) 70,00 euro te zijn, dus erg blij mee (evenals bijdrage via de webpagina).

Afbeelding
Zoals vooraf aangegeven ook met foto toestel rond gelopen en er 180 op het web gezet.
Ze staan in een kleine impressie die ik vlot in elkaar gedraaid heb. http://www.mtb-sport.nl/marathontraining-7maart2015/
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
Sidaan
All rounder
All rounder
Berichten: 62
Lid geworden op: zo 23 september 2012, 18:05
Mijn mountainbike: Wand vol staal, aluminium en plastic.

We (Bushbikers & Next Level Biking) hebben erg genoten vandaag. Zal wel mooi zijn als de volgende keer iets van een (laatste) ronde aanduiding kan zijn. Ik heb zelf achteraf toch 1 ronde te weinig gereden gok ik, of ik moet 20min sneller zijn dan vorig jaar..... en Robert heeft er 1 te veel.. ach dat is goed voor hem :D
Ook dit jaar weer bedankt! Michiel, Robert, Martin, Martin, Caroline en ik. [update 8/3] Caroline heet in werkelijkheid Sandra foutje bedankt :winkie: :winkie:
Offline Aan het fietsen!
Online Dan regent het!
NelizRijn
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 799
Lid geworden op: di 3 april 2012, 00:42
Mijn mountainbike: Oiz,Spark&Flash

Samen met fietsmattie Wok vroeg gestart in het 2e groepje om samen te rijden. voor het einde van het rondje kwam XC man in vorm en winnaar van vorig jaar Mark Schepp ons inhalen solo. Wat gaan we doen onszelf opblazen bij hem, ga jij maar, dus aansluiting gemaakt. Toch redelijk wat rondjes samen kunnen draaien, tot begin 6e ronde in stuiterstukje voor mulzand afdaling ketting eraf. Heb er tot bijna einde van dat rondje Strava achtige rondetijd (teveel) gas gegeven om erbij te komen. Nog ff paar rondjes samen gefietst maar na 2:30 was t parkeren voor me op het 1 na laatste heuveltje. Over op survival modus,en Schepp op zijn tempo ervandoor. 1,5 ronde voor t eind kwam er een Peerkes man aansluiten die dacht dat hij voorop lag, ik moet nog 1 ronde (ik ook dus, was tel kwijt Garmin deed alleen de tijd het). Samen uitgebold tot de finish en hij dan toch als 1e omdat Mark eerder gestopt was en Peerkes man achter mij gestart. Ik dacht trouwens dat we allen het hobbelstuk zouden overslaan zeker onder de forum lezers bekend. Na dikke 4 uur al pijn genoeg in mijn onderrug, scheelt zeker 5 minuten of meer.
Het belangrijkste voor mij geen pijn na knieval sinds 3 maanden bij wakker worden :D
Lefty29
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 880
Lid geworden op: za 26 november 2011, 12:40

Leuk verhaal :-q

Ik heb overigens nog geen trainingstijden op de site gezien. Ik vermoed dat het ook veel handwerk is om de rondetijden te reconstrueren aan de hand van de camerabeelden.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

@ Niels: Als je maar lekker gereden hebt en voor je rug weet ik nog iets op korte termijn :wink:
@ Lefty29: Ik weet dat er wat problemen waren met stroomvoorziening, dus kan inderdaad zijn dat het daarom ietsjes langer kan duren.

Mbt hobbelstuk: Vooraf gaf Leo aan "parcours ligt er goed bij volgens Fred" en er is niet gesproken over wel/niet dat hobbelstuk. Dus een ieder heeft zijn eigen keuze gemaakt. Ik denk (lees weet zeker) dat ik niet was gaan hobbelen.............
Had wel begrepen dat op bepaald moment er wat probleempjes waren met wandelaars/hondenbezitters op dat snelle stuk, maar het fijne er niet van mee gekregen.

Verder viel het mij op dat er vrij vlot rijders waren die nog (soms ruim) voor de helft van de 14 er al mee ophielden. Kon dit keer niet aan de weersomstandigheden of parcours liggen.

Ik hoop nog wat filmpjes op YouTube te zetten, want had in de steile klim nog een kleine camera neergezet. Geen high tech, maar hopelijk de moeite waard.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Lefty29
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 880
Lid geworden op: za 26 november 2011, 12:40

Er waren inderdaad wat 'problemen' met wandelaars op het pad naast het hobbelstuk (of eigenlijk hadden de wandelaars problemen met ons). Halverwege lagen er opeens vier boomstammen over het pad waardoor je even van het pad af moest. Soms heb ik ook een stuk hobbelpad genomen als er een grote groep hardlopers of wandelaars op het pad zat. Op een gegeven moment zag ik een groepje met een persoon in een elektrische rolstoel de boomstammen weer verwijderen overigens.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Lefty29 schreef:Soms heb ik ook een stuk hobbelpad genomen als er een grote groep hardlopers of wandelaars op het pad zat.
Denk dat dit de juiste insteek was :-q
Gelukkig bij verzorging wel leuke gesprekjes met wandelaars en ook hondenbezitters. Enkeling vroeg wat we aan het doen waren en kort uitgelegd en was het "wat apart"
Bij opruimen nog dame wat te drinken en iets te eten gegeven en was echt van "Nou, dank u wel was ik echt aan toe". Die ziet ons weer wat positiever.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Nielsefiets
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 810
Lid geworden op: zo 14 maart 2010, 18:37
Mijn mountainbike: Just a Surly Krampus black Ops

Fred (mtb-sport) schreef:@ Niels: Als je maar lekker gereden hebt en voor je rug weet ik nog iets op korte termijn :wink:
@ Lefty29: Ik weet dat er wat problemen waren met stroomvoorziening, dus kan inderdaad zijn dat het daarom ietsjes langer kan duren.

Mbt hobbelstuk: Vooraf gaf Leo aan "parcours ligt er goed bij volgens Fred" en er is niet gesproken over wel/niet dat hobbelstuk. Dus een ieder heeft zijn eigen keuze gemaakt. Ik denk (lees weet zeker) dat ik niet was gaan hobbelen.............
Had wel begrepen dat op bepaald moment er wat probleempjes waren met wandelaars/hondenbezitters op dat snelle stuk, maar het fijne er niet van mee gekregen.

Verder viel het mij op dat er vrij vlot rijders waren die nog (soms ruim) voor de helft van de 14 er al mee ophielden. Kon dit keer niet aan de weersomstandigheden of parcours liggen.

Ik hoop nog wat filmpjes op YouTube te zetten, want had in de steile klim nog een kleine camera neergezet. Geen high tech, maar hopelijk de moeite waard.
Je mocht toch ook wel komen trainen voor de halve marathon :D
Had zelf de achterderailleur kapot gereden en heb daarna nog 2 rondjes op een belachelijk verzet gereden
en daarna nog een rondje op een geleende fiets maar dat was het niet voor mij.
8 rondjes gedaan op de Krampus maar hadden er anders wel iets meer kunnen zijn.
Denk dat er ook wel veel rijders van verschillend niveau waren zaterdag, ik fiets maar 1x in de week en soms 2 weken...helaas nog andere prioriteiten...werk, kinderen...sociaal leven :lol:
Resist much, obey little.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Nielsefiets schreef:Je mocht toch ook wel komen trainen voor de halve marathon :D
Daar is geen speld tussen te krijgen.
Was meer een constatering, geen oordeel. Ik heb alleen maar naar de helling gefietst voor foto's en 's avond ook zware benen.................
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Plaats reactie