27-06-2015 RWP MTB Cyclo Midden Nederland

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5595
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Aron B schreef: Heb de boel op film mAar moet zo weer de hele dag de mtb op.
Probeer m vanavond online te zetten. :-q
Ben benieuwd :)
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

bert l. schreef:Als ik al die goede ideeën voor hoe het volgend jaar nog beter kan zo zie, dan heb ik er heel veel vertrouwen in dat er een aantal mensen opstaat om een handje te helpen bij de organisatie.
Dit jaar al even gedaan en volgend jaar weer beschikbaar :-q
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Mees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 463
Lid geworden op: wo 9 januari 2008, 23:52
Mijn mountainbike: Liteville 101 MK1 / Cannondale F29 Carbon 2

Organisatie bedankt voor het goed verlopen evenement! Ik vind het geweldig dat jullie dit ieder jaar weer voor elkaar krijgen. De patat en de Radler na afloop :-q Volgend jaar weer van dit mooie weer?
Haast u langzaam
L3X
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 826
Lid geworden op: zo 13 augustus 2006, 15:03
Mijn mountainbike: S-Works Stumpjumper & Epic

Mijn dag was dan weer iets minder... prima start, meteen veel mensen in kunnen halen meteen na de start. Vervolgens in de eerste ronde een aflopende band, toch in rond de top 50/60 de eerste ronde door. Ander wiel gestoken en die vervolgens halverwege de tweede ook plat gereden... toen was ik dus wel klaar mee.

Uiteindelijk nog even zitten kijken bij het eerste vlakke stuk na de eerste klim, bizar hoe groot het snelheidsverschil daar al is. Komen wedstrijdrijders voorbij die op een flink grote plaat voorbij knallen, maar ook veel mensen die nog op hun kleine blad rijden door de eerste klim. Goed om te horen dat het ondanks het grote snelheidsverschil toch redelijk goed is gegaan. Dit is ook overeenkomstig met mijn eigen ervaring, als ik vraag of ik er langs mag gaan de meeste mensen toch wel voor je aan de kant.

Minpuntje vond ik wel de startlocatie, die vond ik vorig jaar een stuk beter. Maar voor de rest prima geregeld! :)
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10859
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Maiko schreef:
bert l. schreef:Als ik al die goede ideeën voor hoe het volgend jaar nog beter kan zo zie, dan heb ik er heel veel vertrouwen in dat er een aantal mensen opstaat om een handje te helpen bij de organisatie.
Ik hoop dat je ook de algemene trend eruit pikt dat iedereen behoorlijk blij is met de fantastische organisatie!
Even voor de zekerheid. De Algemene Trend was overduidelijk: iedereen is meer dan behoorlijk blij met deze fantastische organisatie.
Los daarvan hierboven nog even een voetnoot over verbeterpunten.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
blondie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 499
Lid geworden op: ma 11 april 2011, 10:43

L3X schreef:Uiteindelijk nog even zitten kijken bij het eerste vlakke stuk na de eerste klim, bizar hoe groot het snelheidsverschil daar al is. Komen wedstrijdrijders voorbij die op een flink grote plaat voorbij knallen, maar ook veel mensen die nog op hun kleine blad rijden door de eerste klim.
Mijn derrie-veer was gebroken, dus had ik mijn derrie vastgezet. Vandaar dat ik dezelfde snelheid op het vlake had als omhoog. Dat zou het één en ander kunnen verklaren.

Toen ik op strava Flyby keek viel het me op dat de winnaar van de 100, de eerste ronde flink verkeerd is gereden en wat mooie klims heeft moeten missen.
L3X
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 826
Lid geworden op: zo 13 augustus 2006, 15:03
Mijn mountainbike: S-Works Stumpjumper & Epic

blondie schreef:
L3X schreef:Uiteindelijk nog even zitten kijken bij het eerste vlakke stuk na de eerste klim, bizar hoe groot het snelheidsverschil daar al is. Komen wedstrijdrijders voorbij die op een flink grote plaat voorbij knallen, maar ook veel mensen die nog op hun kleine blad rijden door de eerste klim.
Mijn derrie-veer was gebroken, dus had ik mijn derrie vastgezet. Vandaar dat ik dezelfde snelheid op het vlake had als omhoog. Dat zou het één en ander kunnen verklaren.
Ach jij reed in ieder geval nog... dan kan ik kijkend vanaf de kant misschien gewoon beter m'n mond houden :P
HuubC
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1331
Lid geworden op: vr 23 november 2007, 23:34

blondie schreef: Toen ik op strava Flyby keek viel het me op dat de winnaar van de 100, de eerste ronde flink verkeerd is gereden en wat mooie klims heeft moeten missen.
Klopt. Door het verhangen van één bordje na de laatste inspectieronde 'smorgens was er twijfel over rechtsaf of rechtdoor bij het eerste groepje.
Ze hebben daarvoor op grond van hun gemiddelde over de andere 5 rondes een supplement van 9 minuten op hun tijd gekregen.
Gebruikersavatar
Glenn-biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 659
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 02:22
Mijn mountainbike: Is een bij elkaar geraapt zooitje

blondie schreef:
L3X schreef:Uiteindelijk nog even zitten kijken bij het eerste vlakke stuk na de eerste klim, bizar hoe groot het snelheidsverschil daar al is. Komen wedstrijdrijders voorbij die op een flink grote plaat voorbij knallen, maar ook veel mensen die nog op hun kleine blad rijden door de eerste klim.
Mijn derrie-veer was gebroken, dus had ik mijn derrie vastgezet. Vandaar dat ik dezelfde snelheid op het vlake had als omhoog. Dat zou het één en ander kunnen verklaren.

Toen ik op strava Flyby keek viel het me op dat de winnaar van de 100, de eerste ronde flink verkeerd is gereden en wat mooie klims heeft moeten missen.
Eerlijk gezegd heb ik mijn kleine niet nodig gehad Alles op de 40. Denk velen met mij. Klimmen waren regelmatig en kort. Hele wedstrijd op den 40 gereden. Kon zat!
openbiker
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 29 juni 2015, 17:28
Mijn mountainbike: Open 0-1.0

HuubC schreef:
blondie schreef: Toen ik op strava Flyby keek viel het me op dat de winnaar van de 100, de eerste ronde flink verkeerd is gereden en wat mooie klims heeft moeten missen.
Klopt. Door het verhangen van één bordje na de laatste inspectieronde 'smorgens was er twijfel over rechtsaf of rechtdoor bij het eerste groepje.
Ze hebben daarvoor op grond van hun gemiddelde over de andere 5 rondes een supplement van 9 minuten op hun tijd gekregen.
Zaterdag genoten van een leuke mtb dag.Topweer mooi parcours en alles prima geregeld.

Helaas uiteindelijk 7de geworden op de 100km rit.In tegenstelling tot de eerste zes wel 6 volledige rondes gereden.Eerste keer bij start finish werd ook verteld dat ik op kop reed omdat er een aantal per ongeluk hadden afgesneden.Bij de tweede doorkomst werd echter omgeroepen dat ze een tijdstraf hadden gekregen van 9 minuten.Dat is mijn inziens veel te weinig want ze hadden een behoorlijk stuk niet gereden in de eerste ronde waaronder bv de Amerongse berg en de twee lange klimmen daarna.

Waar ze verkeerd reden hing duidelijk een bord en dat is ook ongewijzigd gebleven bij de rest van de rondes.En volgens mij waren zij de enige van pakweg 700 bikers die verkeerd reden.

Hoorde later dat dit vorig jaar ook het geval was dus ik vind dat wel iets voor de organisatie om wat aan te doen.
HuubC
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1331
Lid geworden op: vr 23 november 2007, 23:34

openbiker schreef:
Hoorde later dat dit vorig jaar ook het geval was dus ik vind dat wel iets voor de organisatie om wat aan te doen.
Klopt.
Ook vorig jaar werden er op een plek door een groep borden over het hoofd gezien waardoor er afgesneden werd.
Wat stel je voor dat er aan gedaan kan worden ?
Alles afzetten met dranghekken ?? :~

Ik stond zelf aan het eind van 'de marmottenbak' waar 3 (drie) pijlen linksaf wezen maar waar 'gewoon' rechtdoor gereden werd ondanks dat ze nog teruggeroepen werden met 'links' 'links'
Daar werd wel op gereageerd maar toch doorgereden ..... ???

Dat begrijp ik dan weer niet.
Een volgende keer maar een jachtgeweer meenemen ?? :tong
Laatst gewijzigd door HuubC op ma 29 juni 2015, 18:17, 1 keer totaal gewijzigd.
openbiker
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 29 juni 2015, 17:28
Mijn mountainbike: Open 0-1.0

HuubC schreef:
openbiker schreef:
Hoorde later dat dit vorig jaar ook het geval was dus ik vind dat wel iets voor de organisatie om wat aan te doen.
Klopt.
Ook vorig jaar werden er op een plek door een groep borden over het hoofd gezien waardoor er afgesneden werd.
Wat stel je voor dat er aan gedaan kan worden ?
Alles afzetten met dranghekken ?? :~

Niks

Dat bord hing er gewoon en het was geen kleintje ook.Wat mij dwars zit is de regeling die daarna is gehanteerd.
HuubC
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1331
Lid geworden op: vr 23 november 2007, 23:34

openbiker schreef: Wat mij dwars zit is de regeling die daarna is gehanteerd.
Ze uit de wedstrijd halen met als argument :
je behoort ten allen tijden het parcours te volgen indien je ergens fout rijdt ?
Is natuurlijk iets voor te zeggen .....
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

Ik begreep dat er 9 minuten tussen deze groep en de eerstvolgende zat. Vandaar dus de 9 minuten tijdstraf. Vond ik (als buitenstaander) niet zo raar klinken.
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
stormrider
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 26 juli 2004, 08:45
Mijn mountainbike: specialized

Nee er zat geen 9 minuten tussen. Wij zagen de kopgroep rijden en opeens waren ze weg. Heel vervelend maar ze hebben een lus van ongeveer 5 km gemist. Hoe je het ook bekijkt hun hebben niet de volle mep gereden dus het blijft appels met peren vergelijken. Je gaat die tweede ronde toch iets frisser in als je bv de amerongse berg over mag slaan. Naja volgend jaar nieuwe ronde nieuwe kansen haha. Ik heb evengoed genoten van het mooie parcours en de patat ;)
Plaats reactie