Ultra marathon Drenthe 200 28-12-2015

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
Speedfreak98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma 27 juli 2009, 17:15
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2021

DRENTHE 200

Extreme uitdaging voor mountainbike, fatbike en cyclocrosser

Op maandag 28 december 2015 staat Drenthe in het teken van de Drenthe 200. Een ultramarathon op de mountainbike, fatbike of cyclocrosser. En ja, je ziet 200 loodzware, maar mooie kilometers onder je wielen doorschieten.

Vraag het uiterste van jezelf
Deze ultramarathon is niet voor iedereen weggelegd. Alleen als je fysiek en mentaal het uiterste van je lichaam en geest wilt vragen, is de Drenthe 200 wat voor jou. Maar het is niet alleen lijden. Drenthe is mooi. Heel mooi. En wij laten dat zien. De start is in Roden en je doorkruist acht Drentse gemeenten. Je ziet de mooiste bossen, heidevelden, beekdalen en natuurgebieden. En je beklimt de flanken van de Hondsrug. Voor de 200 kilometer heb je 18 uur de tijd. Extreem dus.

Extreem in alles
De Drenthe 200 is extreem in alles. En dat geldt dus ook voor de verzorging. Van start tot finish begeleiden wij je met alles wat je nodig hebt om het uiterste van jezelf te vragen. Elke 30 kilometer is er een checkpoint. Ja, die heb je nodig. De beloning na deze utramarathon smaakt zoet. Mierzoet. En voor de winnaar hebben we een extreme prijs klaar staan. Hier later meer over.

Meld je aan voor de nieuwsupdates
Zin in deze extreme uitdaging? Meld je dan aan voor de nieuwsupdates van de Drenthe 200 op drenthe200.nl.

Bron : drenthe200.nl
Willem12
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 820
Lid geworden op: do 25 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Salsa Spearfish + Surly Ogre
Contacteer:

We schroeven de lampjes erop !
...en jullie dachten dat "ATX 830 bestuurder" erg was...
Gebruikersavatar
Retep87
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1168
Lid geworden op: wo 25 oktober 2006, 11:13
Mijn mountainbike: BMC FS02/ragley piglet II/On One Inbred

Count me in!! Klokje rond kou lijen, heeeerlijk :D
faxe
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2784
Lid geworden op: vr 16 juli 2004, 18:10
Contacteer:

Mocht dit doorgaan dan ga ik denk ik wel meedoen. Weet je ook wie dit organiseert?
B82S
All rounder
All rounder
Berichten: 84
Lid geworden op: di 1 september 2009, 17:07

Een prachtige uitdaging, waar ik, indien het weer niet te slecht is, zeker aan mee wil doen!
Wie het organiseert weet ik niet maar op onderstaande link kan je je aanmelden voor de nieuwsbrief.

http://www.drenthe200.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

110 km is tot nu toe mijn langste afstand maar dit klinkt als een hele mooie uitdaging :)
Dockie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 182
Lid geworden op: ma 11 september 2006, 23:32
Mijn mountainbike: Van Nicholas Tuareg/ Singular Swift

B82S schreef:Een prachtige uitdaging, waar ik, indien het weer niet te slecht is, zeker aan mee wil doen!
Wie het organiseert weet ik niet maar op onderstaande link kan je je aanmelden voor de nieuwsbrief.

http://www.drenthe200.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
De site staat volgens de sidn op naam van Eppo Karsijns media. Hij was ook betrokken bij de wad oversteek met fatbikes afgelopen najaar.
Trekrules
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 620
Lid geworden op: di 18 september 2012, 23:21

Drenthe 200: megamarathon voor bikers

Afbeelding

RODEN - Fanatieke mountainbikers, fatbikers en cyclocrossers kunnen alvast 28 december in hun agenda vrijhouden. Op die datum wordt de ultramarathon Drenthe 200 verreden.


De tocht valt toevallig samen met het 200-jarig bestaan van de provincie Drenthe.

Monstertocht
Drenthe 200 is een monstertocht over 200 kilometer door de gemeenten Noordenveld, Tynaarlo, Assen, Aa en Hunze, Borger-Odoorn, Coevorden, Westerveld en Midden-Drenthe.

Volgens bedenker Johan Wekema uit Peize is de route zo goed als bepaald en verloopt deze voor zeker tachtig procent buiten de verharde paden.


Roden
De start is ’s morgens om zes uur in het centrum van Roden en de deelnemers krijgen achttien uur de tijd om hier ook weer te finishen. Verwachting is dat de snelste deelnemer aan tien uur genoeg heeft.

Transponder
Bijzonder is dat elke fiets voorzien wordt van een transponder voor de tijdwaarneming en waardoor de positie van elke rijder op een groot scherm in Roden is te volgen. Om de 25 kilometer is er een verzorgingspost.

Meedoen?
Geïnteresseerden kunnen zich nu al via http://www.drenthe200.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; opgeven voor de nieuwsbrief.

Bron: RTV Drenthe
Downhill is where it’s at,real proper shredding on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life
ErikR
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 549
Lid geworden op: ma 12 februari 2007, 17:29
Mijn mountainbike: GT+Surly

28 december?
Moet daar niet 28 juni staan?

Een dergelijk evenement lijkt mij echt iets voor de zomermaanden: lang licht, goede temperaturen en meestal een goede ondergrond. In tegenstelling tot december...
rundfunk rudi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 570
Lid geworden op: wo 15 augustus 2007, 11:52
Mijn mountainbike: Ghost HTX lector (26-er0 en Scott scale Pro XX (29-er)

ErikR schreef:28 december?
Moet daar niet 28 juni staan?

Een dergelijk evenement lijkt mij echt iets voor de zomermaanden: lang licht, goede temperaturen en meestal een goede ondergrond. In tegenstelling tot december...
ik dacht precies hetzelfde.. 200km in decembrrrrrrrrrrr
cyclomania
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 323
Lid geworden op: do 13 juni 2013, 15:13
Mijn mountainbike: Canyon AL SLX 7.9

en 28 december is een maandag .....
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Ik begin alvast met trainen. Een datum eerder in het jaar wordt sterk op prijs gesteld. Is het éen grote ronde, of wordt je meerdere malen over het zelfde kleinere rondje geleid?
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
B82S
All rounder
All rounder
Berichten: 84
Lid geworden op: di 1 september 2009, 17:07

bert l. schreef:Ik begin alvast met trainen. Een datum eerder in het jaar wordt sterk op prijs gesteld. Is het éen grote ronde, of wordt je meerdere malen over het zelfde kleinere rondje geleid?
Zoals ik het lees en naar de diverse gemeenten kijk, is het 1 grote ronde
Ronald V
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 434
Lid geworden op: di 8 november 2005, 22:21
Mijn mountainbike: Specialized Epic Marathon 2013 /Specialized Stumpjumper HT 29
Contacteer:

December is de periode waarin de meeste marathonbikers een beetje uitbollen na afloop van het seizoen, en bezig zijn met plannen maken voor het volgende seizoen. 200km in december lijkt me een prikkel voor een seizoenspiek in februari,... ;-)

De datum van 28 december is voor mij wat minder gelukkig. Maar ik lees dat "extreem" een motto is; dat zal het zeker zijn in deze tijd van het jaar. En begrijp ik het goed dat het 200-jarig bestaan van de provicie ook iets te maken heeft met de gekozen datum in december?

Toch een leuk initiatief! Fantastisch dat er mensen zijn die dit oppakken!
Gebruikersavatar
Hannibal
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 611
Lid geworden op: do 4 september 2003, 13:57
Mijn mountainbike: Curve GMX+

Laat ik dan net in de buurt zijn :-)
Plaats reactie