Informatie inschrijven Veldslag om Norg

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
Veldslag
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 12
Lid geworden op: ma 21 april 2014, 13:03

In 2014 was de vuurdoop en het viel gelukkig goed bij de 600 deelnemers. Dit jaar wordt de Veldslag om Norg opnieuw verreden en wel op 8 augustus.

Over de inschrijving
De 600 deelnemers van de Veldslag in 2014 krijgen voorrang bij de inschrijving voor de editie van dit jaar. Het nieuwe evenement kreeg van deze groep destijds het vertrouwen en we doen daarom op deze manier graag iets terug. Per mail hebben we deze groep hierover geïnformeerd. Dit jaar stellen we een maximum van 800 deelnemers. Vandaar dat we op deze wijze de aanhangers van het eerste uur de kans geven er ook dit jaar bij te zijn.

Op 1 maart gaat de inschrijving open voor de rest van mountainbikend Nederland (en daarbuiten). Wil je op 1 maart een 'herinneringsmail inschrijving' ontvangen? Stuur dan een mailtje naar veldslagnorg@gmail.com met onderwerp 'herinneringsmail 1 maart'.

Meer info: http://www.veldslagomnorg.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

top ik ben er weer bij,..dit jaar hopelijk zonder verkeerd rijden :)
_Erik_
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 785
Lid geworden op: za 6 november 2010, 17:50

Is er al wat bekend over de route?
Hetzelfde als vorig jaar of wordt deze gewijzigd?
Veldslag
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 12
Lid geworden op: ma 21 april 2014, 13:03

@schepp: dat moet inderdaad beter en krijgt extra aandacht. Daar waren teveel deelnemers (24%) ontevreden over.

@Erik: de route wordt gewijzigd. We mogen 'm helaas niet bekendmaken omdat we met hoge uitzondering door bepaalde bossen en natuur, over onderhoudspaden van waterschappen en over land en erf van verschillende boeren/inwoners rijden. Onze partners willen voorkomen dat er wordt verkend in aanloop naar de Veldslag. We zorgen er dit jaar wel voor dat er een lijst/kaart komt waar volgers mee uit de voeten kunnen. Er is namelijk een grote behoefte aan 'aanmoedigingsplekken'.
_Erik_
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 785
Lid geworden op: za 6 november 2010, 17:50

En ik denk vanuit de deelnemers een wat meer uitdagende route.
Gebruikersavatar
Bonanza
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1391
Lid geworden op: za 23 juni 2012, 21:18
Mijn mountainbike: Niner Air 9 RDO, Kona Hei Hei CR Race
Contacteer:

Ik ben er weer bij. Net een week terug van vakantie. Goed uitgerust van start
Veldslag
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 12
Lid geworden op: ma 21 april 2014, 13:03

@Erik: Het overgrote deel van de strijders (89%) vond dat vorig jaar prima. En ik hoop dat het voor jou ook uitdagend genoeg is dit jaar. We willen graag dat het voor 100% uitdagend genoeg is.

@Bonanza: supersupercompensatie dus... Tot dan!
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

_Erik_ schreef:En ik denk vanuit de deelnemers een wat meer uitdagende route.

Ach ze moeten het doen met wat er ligt. Elk parcours heeft zijn eigen uitdaging en zn charme. Ik vond het juist wel een keer mooi dat er veel lange rechte stukken waren en je vaak boven de 40 reed in groepen. Normaal is dat met MTBen niet het geval. De single tracks waren over het algemeen weer echt single tracks,..veel draaien en keren en lage snelheid. Hier kon je echt verschil maken. De vele regen vooraf maakte het ook een aardige uitdaging op de zandpaden wat zoog als een malle.

Wat ik wel heb is dat ik liever 3 x de meest uitdagende lus rij en dat die dan perfect is bewegwijzerd dan 3x een andere waar je continu verkeerd rijdt. Ik verloor 8 minuten en dus een goede klassering (rond p10). Lijkt me qua werk ook een stuk simpeler 1 lus ipv 3 :winkie:
NelizRijn
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 799
Lid geworden op: di 3 april 2012, 00:42
Mijn mountainbike: Oiz,Spark&Flash

Dat verkeerd rijden was vorig jaar bij mij en Wok ook aan de orde dat kan idd wat beter.
De 2e lus was het leukst 3e ging wel, de 1e alleen die vuilnisbeltzone leuk. In 100km wordt wel vaker een ronde 2 keer of meer gereden. Als je zo de leukste stukken eruit kan halen is dat eigenlijk beter vind ik.
Maar we zijn sowieso weer van de partij
_Erik_
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 785
Lid geworden op: za 6 november 2010, 17:50

1e lus vond ik vorig jaar op de vuilnisbelt na een drama.
2e lus was wel goed.
3e lus kan ik niks over zeggen. Na de eerste lus en een paar keer vast in een groepje op de singletracks was mijn zin om nog verder te rijden wel weg,
Ik zou ook liever een mooie ronde zien die meerdere malen gereden word dan 100km aan een stuk waarvan een groot gedeelte niks aan is,
mike180
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1114
Lid geworden op: wo 24 oktober 2012, 13:32
Mijn mountainbike: Berria mako sport

ik heb vorig jaar meegedaan , echter geen mail gezien voor voorrang dit jaar ??
to0n
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 492
Lid geworden op: di 14 augustus 2012, 21:05
Mijn mountainbike: Canyon #2

mike180 schreef:ik heb vorig jaar meegedaan , echter geen mail gezien voor voorrang dit jaar ??
Is al even geleden, rond 17-11-2014...
Kon ik maar wennen aan het knarsen van modder tussen mijn tanden...
Veldslag
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 12
Lid geworden op: ma 21 april 2014, 13:03

mike180 schreef:ik heb vorig jaar meegedaan , echter geen mail gezien voor voorrang dit jaar ??
Als je even een PB stuurt met je naam en mailadres, dan check ik even waar het verkeerd is gegaan en zorg ik dat je het mailtje van november alsnog krijgt en dus ook op 1 februari.
mike180
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1114
Lid geworden op: wo 24 oktober 2012, 13:32
Mijn mountainbike: Berria mako sport

Veldslag schreef:
mike180 schreef:ik heb vorig jaar meegedaan , echter geen mail gezien voor voorrang dit jaar ??
Als je even een PB stuurt met je naam en mailadres, dan check ik even waar het verkeerd is gegaan en zorg ik dat je het mailtje van november alsnog krijgt en dus ook op 1 februari.
bedankt voor de service :-q
Gebruikersavatar
Bonanza
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1391
Lid geworden op: za 23 juni 2012, 21:18
Mijn mountainbike: Niner Air 9 RDO, Kona Hei Hei CR Race
Contacteer:

Ik ben er weer bij
Plaats reactie