Duchenne Heroes 2016

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
Rolf1978
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 15 november 2013, 22:41
Mijn mountainbike: Cannondale Trail SL 29 1

Hallo MTB-ers!!!

Ik heb mezelf voorgenomen om volgend jaar (2016) Duchenne Heroes te gaan fietsen! Een tocht van 7 dagen waarop je elke dag 100 kilometer fietst! Beginnend in Noord Frankrijk en dan in etappes richting Nederland dwars door de Ardennen.
Om deze tocht uit te kunnen fietsen moet er voldoende getraind worden.
Wie kan mij helpen aan een goed trainingsschema om me goed voor te bereiden op deze uitdaging?
Het zal een schema moeten worden waarin getraind word op techniek maar ook duurtraining op de weg...

Groeten,
Rolf
Vincieboy
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 29
Lid geworden op: do 13 juni 2013, 16:03

http://www.duchenneheroes.nl/trainen" onclick="window.open(this.href);return false;

Ideale trainen is per persoon uiteraard verschillend. Maar gewoon zoveel mogelijk kilometers. En niet alleen hier in Nederland. Maak ook lekker uitstapjes richting de Ardennen bijvoorbeeld.
CubeAttention
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 19 oktober 2011, 11:24

Ik heb in 2013 duchenne heroes gereden, heb veel toertochten gereden met mooie tochten zoals Limburg mooiste 110 km mtb
ik heb 3 weken voor duchenne elke avond gefietst met gemiddeld 60 km per avond , paar vaste rondes. Hiermee kun je snel en vorderingen meten ten opzichte van vorige keren . Als je op deze manier traint ben je tijdens de duchenne op je top conditie! Houd 1 week van te voren wel rust en fiets rustig op de weg in mij zeer goed bevallen. Als ik jou wat zou ik 2015 nog meedoen tijd Zat!
Gebruikersavatar
Black Scotty
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 658
Lid geworden op: za 7 april 2007, 22:33
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si 4 Carbon 2017
Contacteer:

Ik 2010 en 2013, de 2 modderigste volgens mij :-D
Ik fietste aardig, km of 40-50, en een keer per jaar naar de ardennen.
Ik heb eind 2009 een racefietsje gekocht en ben gewoon kilometers gaan maken, 60...80...100 en dat een paar keer per week.
Ik ging met sprongen vooruit, per week werd ik beter, verloor ook lichaamsgewicht wat ook heel veel scheelt.
het voorjaar brak aan en toen begon ik grote mountainbike tochten te rijden, hel van wageningen, Limburgs mooiste ,Ardennentrophy.
Je denkt in september dat het te weinig is maar geloof me, het is goed te doen met genoeg kilometers in de benen, 2013 heb ik zelfs bijna fluitend gedaan, mn fitste jaar ooit.
Dus...kilometers maken en gaan klimmen, dan komt het goed. :wink:
http://petpowerdh.wix.com/petpower4mischa#" onclick="window.open(this.href);return false;
tati
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4155
Lid geworden op: do 21 juli 2005, 22:39

CubeAttention schreef:Ik heb in 2013 duchenne heroes gereden, heb veel toertochten gereden met mooie tochten zoals Limburg mooiste 110 km mtb
ik heb 3 weken voor duchenne elke avond gefietst met gemiddeld 60 km per avond , paar vaste rondes. Hiermee kun je snel en vorderingen meten ten opzichte van vorige keren . Als je op deze manier traint ben je tijdens de duchenne op je top conditie! Houd 1 week van te voren wel rust en fiets rustig op de weg in mij zeer goed bevallen. Als ik jou wat zou ik 2015 nog meedoen tijd Zat!
Aan veel trainen 3 weken voor het evenement heb je bijzonder weinig.

Dit kun je beter wat eerder in de zomer doen, en dan gewoon wat langer vol houden.
MOUNTAINBIKING
Because footbal, baseball, bowling & golf only require ONE BALL
EJB
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 191
Lid geworden op: zo 6 april 2008, 16:56
Mijn mountainbike: 11ANTs
Contacteer:

op 27 januari is er een Duchenne Heroes caffe in Haren. Die avond word er uitleg gegeven over de tocht, training, sponsorwerving en natuurlijk ook wat de spierziekte Duchenne is. Er zullen oud deelnemers aanwezig zijn die al jou vragen kunnen beantwoorden.
zie hier voor tijd en adres.
CubeAttention
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 19 oktober 2011, 11:24

In de zomer heb ik ook meerdere keren getraind echter niet zo intensief als die 3 weken voor duchenne!
Zoals de ander ook aangeeft veel km maken en je fit voelen is t belangrijkste, je heb tijd genoeg om de routes te rijden! in 2013 kwamen ze soms om 20:00 nog binnen druppelen ;)
Gebruikersavatar
Black Scotty
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 658
Lid geworden op: za 7 april 2007, 22:33
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si 4 Carbon 2017
Contacteer:

CubeAttention schreef:In de zomer heb ik ook meerdere keren getraind echter niet zo intensief als die 3 weken voor duchenne!
Zoals de ander ook aangeeft veel km maken en je fit voelen is t belangrijkste, je heb tijd genoeg om de routes te rijden! in 2013 kwamen ze soms om 20:00 nog binnen druppelen ;)
Op dag 2 was het extreem ja :-D
http://petpowerdh.wix.com/petpower4mischa#" onclick="window.open(this.href);return false;
oomkoen.nl
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 281
Lid geworden op: di 28 juni 2005, 09:14
Mijn mountainbike: Cube LTD Team 2007
Contacteer:

Rolf1978 schreef:Ik heb mezelf voorgenomen om volgend jaar (2016) Duchenne Heroes te gaan fietsen! Een tocht van 7 dagen waarop je elke dag 100 kilometer fietst! Beginnend in Noord Frankrijk en dan in etappes richting Nederland dwars door de Ardennen.
duchenneheroes.nl schreef:Na tien mooie edities in de Benelux, gaat in 2016 het roer om! Fiets 18 t/m 24 september van Zuid-Duitsland naar Nederland.
De tocht kende ik al. En zit er sterk aan te denken om in 2016 ook te fietsen. Mooie uitdaging. Afgelopen augustus nog naar Texel gezwommen voor Spieren voor Spieren. Conditie is er wel. Alleen mountainbiken doe ik puur recreatief.
coen2
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 26
Lid geworden op: zo 5 juni 2011, 15:40
Mijn mountainbike: bulls black adder 29 met rohloff

Ik heb me voor de 3e keer ingeschreven.
De nieuwe route door duitsland lijkt me een mooie aanvulling!
Duchenne Heroes 2013,2014,2016 en 2019
timtim78
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 26
Lid geworden op: di 10 september 2013, 20:51

Is de nieuwe eindplaats al bekend?
coen2
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 26
Lid geworden op: zo 5 juni 2011, 15:40
Mijn mountainbike: bulls black adder 29 met rohloff

In Eindhoven is de finish en de start is in saarburg.
In saarburg blijven we 2 nachten slapen.
Duchenne Heroes 2013,2014,2016 en 2019
timtim78
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 26
Lid geworden op: di 10 september 2013, 20:51

Dan kan ik met de fiets terug naar huis :-)
Gebruikersavatar
Black Scotty
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 658
Lid geworden op: za 7 april 2007, 22:33
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si 4 Carbon 2017
Contacteer:

Iedereen Duchenne Heroes 2016 ook goed doorstaan? :-D
http://petpowerdh.wix.com/petpower4mischa#" onclick="window.open(this.href);return false;
tiny
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 695
Lid geworden op: ma 3 september 2007, 18:41
Mijn mountainbike: een fiets

tuurlijk het was geweldig goed weer.
blijf je zelf er zijn al anderen genoeg :-D
Plaats reactie