SFORZ MTB Marathoncup 2015

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

De Kalender voor 2015!;

Afbeelding



Als je eerder hebt deel genomen, je oude inloggegevens kan je nog gebruiken Hier kan je eventueel de afstand wijzigen van lang naar kort of vice versa. Nieuwe Deelnemers kunnen zich registreren via http://www.mtbmarathoncup.nl/index.php/cup-registratie" onclick="window.open(this.href);return false;

Vergeet niet de afstand in te voeren (lang is ca 100km en 2500+hm, kort is ca 60km en 1500HM)

LET OP !! Voor vrouwen is de Korte afstand 35 km en de lange 60a70 km.

Het klassement voor mixteams is komen te vervallen. Teams is blijven bestaan. Je kan in elke samenstelling inschrijven als team.
NelizRijn
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 799
Lid geworden op: di 3 april 2012, 00:42
Mijn mountainbike: Oiz,Spark&Flash

Wat een topkalender het lijkt wel of er in mijn kop naar de favo's is gekeken.
Groesbeek vorig jaar topmarathon
Schinderhannes mijn 1e ooit en als t goed is 1 lange ronde
Montferland mijn favoriete trainingsgebied voor marathonseizoen in NL en vorig jaar goed gereden dan wel 70 km destijds als langste afstand
Rursee vorig jaar vrij gefietst wat een mooi gebied en technische uitdaging genoeg
Saarschleifen mooi gebied en ook redelijk wat techniek
Houffalize afgelopen jaar zwaar maar dit voelt altijd als thuiskomen
Titmaringhausen ken ik niet dan ben ik altijd op vakantie
Zin an dus ga ze allemaal rijden als t toelaat behalve de laatste dus
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2303
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

Mooi programma :-q
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
Gebruikersavatar
RRon
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1482
Lid geworden op: za 14 juli 2012, 15:16
Mijn mountainbike: Specialized Epic Evo Expert 2021!

EmmelShausen, sorry is niet om te zeuren maar was even aan het zoeken waar het lag! :tong
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

RRon schreef:EmmelShausen, sorry is niet om te zeuren maar was even aan het zoeken waar het lag! :tong

Zullen we even aanpassen :)
TinaToertocht
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 986
Lid geworden op: ma 8 oktober 2012, 12:00

Wat ontzettend leuk dat Montferland erbij zit! Top!
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

TinaToertocht schreef:Wat ontzettend leuk dat Montferland erbij zit! Top!

Is ook gewoon een hele mooie wedstrijd, met een zeer strakke organisatie ! Mooie ronde ook, die veel deelnemers aan kan.
Gebruikersavatar
joansom
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 15 april 2012, 08:41
Mijn mountainbike: Canyon

Wederom een mooie kalender, complimenten!
Emmelhausen en Rursee zijn nieuw voor mij.
Ook blij met de gelijke spreiding over het seizoen. Andere jaren zaten de laatste drie marathons kort op elkaar.
nicoh
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 155
Lid geworden op: vr 23 januari 2009, 19:02
Mijn mountainbike: Canyon lux 7.0

Welke is het open nk marathon?
Saarschleifen neem ik aan.
Verders een top kalender.
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

nicoh schreef:Welke is het open nk marathon?
Saarschleifen neem ik aan.
Verders een top kalender.
Nee, waarschijnlijk Titmaringhausen/3-taler marathon maar dit wordt zsm bekend gemaakt
Bob de Bouwer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 355
Lid geworden op: za 7 januari 2006, 20:16
Mijn mountainbike: Specialized Epic Expert
Contacteer:

Ah. 'Mijn' Emmelshausen ist auch dabei! Paar keer gereden. Lekker 'rustig' zal straks wel anders zijn :-). Maar wat eens slopert vond ik m dit jaar. Op papier een makkie maar wees voorbereid ;-). Mooi programma mannen. Goed gedaan. :-q
Alleeez on y va!!
Yenssen
All rounder
All rounder
Berichten: 147
Lid geworden op: zo 13 juni 2010, 12:08

Waarom een 'Open NK', wat dat ook moge zijn, als er 3 weken later een echt NK wordt gehouden? Ik zie daar de toegevoegde waarde niet van?
rundfunk rudi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 570
Lid geworden op: wo 15 augustus 2007, 11:52
Mijn mountainbike: Ghost HTX lector (26-er0 en Scott scale Pro XX (29-er)

Yenssen schreef:Waarom een 'Open NK', wat dat ook moge zijn, als er 3 weken later een echt NK wordt gehouden? Ik zie daar de toegevoegde waarde niet van?
Om te beginnen omdat dat de KNWU vind dat alleen licentie houders daar aan mee mogen doen (wat er niet veel meer zijn gezien het kleine start veld.
En of 11 x op de zelfde plek 1 wedstrijd te organiseren nou een echt NK te noemen is een andere discussie. verder geeft de KNWU niks om mtb marathons.
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

Yenssen schreef:Waarom een 'Open NK', wat dat ook moge zijn, als er 3 weken later een echt NK wordt gehouden? Ik zie daar de toegevoegde waarde niet van?
Je kan beter vragen wat de toegevoegde waarde van de BBC is aangezien er maar 1 KNWU marathon is. Het Open NK is een onderdeel van een reeks van 7 marathons en voor een veel bredere doelgroep aangezien iedere fietser met en zonder licentie kan deelnemen. Daarnaast is het parcours in Sauerland uitdagender en elk jaar op een andere locatie. De toegevoegde waarde lijkt mij dus duidelijk! Het open NK is dus voor iedereen toegankelijk.

Het zou mooi zijn als er een Nederlands marathon klassement zou komen. Er zijn inmiddels meer dan genoeg marathons voor een mooie afwisselende wedstrijdreeks.
Yenssen
All rounder
All rounder
Berichten: 147
Lid geworden op: zo 13 juni 2010, 12:08

Niet alleen de knwu vindt dat er alleen licentierijders mee mogen doen met een NK hoor, dat vind de UCI en dat vinden wereldwijd alle andere nationale bonden ook, dat is gewoon een regel. En niet alleen in het fietsen...
Het NK buiten NL organiseren is overigens niks mis mee, dat zou ik juist toejuichen en is idd een keer wat anders. Waarom betrekken jullie de knwu niet bij 1 vd marathons? Kan je er gelijk een echt NK van maken ipv een wedstrijd in een wedstrijd in een wedstrijd waar je een truitje krijgt wat je toch nooit aanmag en niemand wat zegt.
En wat je zegt mbt het aantal licentiehouders; dat valt nog wel mee. Dat zijn nog steeds hele aantallen. XC is een doodlopend spoor, maar marathon daarentegen is juist erg in opkomst. Gelukkig komen er weer steeds meer licentiehouders bij.
Plaats reactie